Meer pk's meer fun , cultuur dingetje ?

Ik rijd op een 57 pk motor en als je met een groepje gaat rijden die normaal rijden merk je geen verschil met de 150+ pk fietsen. Maar als er stoplichtsprintjes of lange stukken hard gereden wordt ben je hard aan het werk om het bij te houden (en bij die sprintjes raak je ze gewoon kwijt). Als je daar geen zin in hebt, of het is je eer te na (en dit is een heel belangrijke onderbelichte factor), dan koop je een motor met (veel) meer pk's.
 
Je bent sowieso niet goed om een motor te kopen in NL.
Nl telt nou ook niet echt mee. die 10 motoren die er verkocht worden.
de meeste fabrikanten brengen de modellen niet eens uit in NL,
komt meestal toch al uit Duitsland omdat veel merken geen interesse hebben voor de NLse markt.
In alle landen koop je een motor met een doel.
wat moet je nou in vredesnaam met een stuurfiets die 300 gaat,
die 2 dijkjes die er nog open zijn? daar mag je maar 60, op de snelweg 130 max.
alles rechtdoor.
oh voor op vakantie, hard rijdend door D en dan sturen in de Bergen... ja ja daar word je dan buitenom ingehaald door een lokale dame op haar SH300 met boodschappentassen.

Uiteindelijk is en blijft het gewoon het oud Nederlandse, een schone voorgevel en straatje (wie heeft de mooiste voor de buren, kijk eens hoe goed ik het heb.) dat zit in onze genen.

Mss heeft kracht er niks mee te maken, maar is het gewoon wat je mooi vindt! En dat fabeltje voor de buren goh dat zal toch ook maar een kleine minderheid zijn denk ik dan! Een moto is geen auto het grotendeels van de mensen kan het gestolen worden of je met een 250cc rijdt of met een 1500cc. Die zeggen gewoon tis nen moto en hij maakt te veel lawaai!
 
Ja verhaal van hierboven geloof ik ook niet zo in hoor.

Ik rij een oud beestje en als de buren een mooiere duurdere hebben vind ik dat alleen maar mooi.

Wat iemand ook rijdt, als iemand motor rijdt vind ik het al een leuker persoon haha!
 
Ja verhaal van hierboven geloof ik ook niet zo in hoor.

Ik rij een oud beestje en als de buren een mooiere duurdere hebben vind ik dat alleen maar mooi.

Wat iemand ook rijdt, als iemand motor rijdt vind ik het al een leuker persoon haha!

Idd de ene rijdt graag met een 1000cc de andere met een 500cc, het geen wat telt is dat je gelukkig bent op wat je rijdt!
 
Ik denk dat het idd een cultuurdingetjes is hier in Nederland. Ik rijd sinds kort op een Yamaha MT-07. Deze zal krap aan 70 PK op het achterwiel hebben en ik vind dit persoonlijk meer dan genoeg ;) :Y .

Met toertochtjes rijd ik meestal voorop en merk dat ik niet onder hoef te doen voor de zwaardere (100PK+ fietsen). Sterker nog vonden ze mijn motor aardig hard op trekken. Op een weggetje zonder zijwegen/huizen en dergelijke even goed opengetrokken en mijn achterrijders moesten vol aan de bak om mij bij te houden.

Daarnaast heb ik nog een CBR600RR die ik gebruik op het circuit. Dit is mijn enige 100PK + fiets dus ;) .
 
Ik denk dat het idd een cultuurdingetjes is hier in Nederland. Ik rijd sinds kort op een Yamaha MT-07. Deze zal krap aan 70 PK op het achterwiel hebben en ik vind dit persoonlijk meer dan genoeg ;) :Y .

Met toertochtjes rijd ik meestal voorop en merk dat ik niet onder hoef te doen voor de zwaardere (100PK+ fietsen). Sterker nog vonden ze mijn motor aardig hard op trekken. Op een weggetje zonder zijwegen/huizen en dergelijke even goed opengetrokken en mijn achterrijders moesten vol aan de bak om mij bij te houden.

Daarnaast heb ik nog een CBR600RR die ik gebruik op het circuit. Dit is mijn enige 100PK + fiets dus ;) .

Tussen 70 en 100pk zit niet veel verschil. Op korte afstand. Vind het juist grappig dat iedereen 100+ zegt. Want hét verschil tussen 70 en 100 is niet veel. Maar 70 en 140 bv die zal geen moeite hebben om je bij te houden. Met men bmw rockster is een 90pk. Wel dan moet ik op limiet gaan om men maat met zen rr te kunnen bijhouden. En dan weet ik dat hij niet op de limiet zit. Maar goed er is maar 1ding belangrijk jij moet je goedvoelen op je moto niemand anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan