Meer pk's meer fun , cultuur dingetje ?

Nog niet het gehele topic bij gelezen, misschien doe ik dat nog wel eens ...

Maar meer PK meer fun? Wie heeft dat eigenlijk bedacht???
Zowel wat betreft motor als auto zijn we in onze westerse samenleving gewoon te veel gewend, en/of eisen we te veel ... we willen gewoon de zwaarste/sterkste/meest luxueuze hebben ...

Oke, ik geef toe, ik rijd in België ook met een 93pk sterke 750cc viercilinder.
Maar ik durf gerust te zeggen dat ik wellicht nog niet de helft van die pk's gebruik, en het qua motor ook nog een vrij "basic" is.

Toch rijdt ik er enorm graag mee, en voel ik mij in de verste verte niet minderwaardig als er weer eens een of onder supersonisch +200pk monster passeert ...

Dat het met (veel) minder kan weet ik maar al te goed:
full

11man, de 12e maakt de foto, net voor we met zijn 12 een familie uitstap maken met de drie motoren die je op de foto zit.
Ik ben dus die links in beeld, met mijn vrouwtje achterop, en een van haar nichtjes rijft ook bij ons achterop. De tweede motor vervoert 4 personen, de andere 5 incl al de bagage (zwemgerief, eten, drinken, ...), gaan op de tricycle.
Van links naar rechts, 110CC, een 135cc, en de tricycle is denk ik een 115CC, maar weet ik niet meer.

En nu het allerbelangrijkste: en wij zouden geen fun gehad hebben? Reken maar van wel!!! :]
 
Nog niet het gehele topic bij gelezen, misschien doe ik dat nog wel eens ...

Maar meer PK meer fun? Wie heeft dat eigenlijk bedacht???
Zowel wat betreft motor als auto zijn we in onze westerse samenleving gewoon te veel gewend, en/of eisen we te veel ... we willen gewoon de zwaarste/sterkste/meest luxueuze hebben ...

Oke, ik geef toe, ik rijd in België ook met een 93pk sterke 750cc viercilinder.
Maar ik durf gerust te zeggen dat ik wellicht nog niet de helft van die pk's gebruik, en het qua motor ook nog een vrij "basic" is.

Toch rijdt ik er enorm graag mee, en voel ik mij in de verste verte niet minderwaardig als er weer eens een of onder supersonisch +200pk monster passeert ...

Dat het met (veel) minder kan weet ik maar al te goed:

[afbeelding]

11man, de 12e maakt de foto, net voor we met zijn 12 een familie uitstap maken met de drie motoren die je op de foto zit.
Ik ben dus die links in beeld, met mijn vrouwtje achterop, en een van haar nichtjes rijft ook bij ons achterop. De tweede motor vervoert 4 personen, de andere 5 incl al de bagage (zwemgerief, eten, drinken, ...), gaan op de tricycle.
Van links naar rechts, 110CC, een 135cc, en de tricycle is denk ik een 115CC, maar weet ik niet meer.

En nu het allerbelangrijkste: en wij zouden geen fun gehad hebben? Reken maar van wel!!! :]
Dus jij bent dat mannetje, met z'n vrouw achterop, op die linker 110cc motorfiets ;)

Ze nemen het daar niet zo nauw met de (verkeers)veiligheid })
 
Laatst bewerkt:
Dus jij bent dat mannetje, met z'n vrouw achterop, op die linker 110cc motorfiets ;)

Ze nemen het daar niet zo nauw met de (verkeers)veiligheid })
:+

't is daar nu eenmaal de cultuur he, korte broek, t-shirt, teensletsen*, en een helm**, dat is een optie.

* Ik koos toch liever voor stevigere en stabiele sandalen :+

** een helm is intussen wél verplicht, maar enkel op de high way's. En daar moet je dus geen snelweg onder verstaan, maar zoiets als dit (ook daar in de buurt dus). Die twee op de motor die daar "gestreetviewd" zijn, hadden er dus ene moeten ophebben, wat die helmplicht is al ingevoerd, voordat de google straatkijker daar door reed :P

Btw (en off-topic): ik ben zelf ook terug te vinden met mijn vrouw op streetview, zij het ietwat onrechtstreeks (zal het later even opzoeken ...)
 
Gisteren heerlijk 300 km gereden van leiden naar texel en terug.

Kom toch echt nergens vermogen te kort met mijn oude stampertje.
En de naked versie geeft toch al snel het gevoel van snelheid.
Vooral snelweg met 140 is lekker stierennek kweken en het gevoel 240 te rijden.

Beter als andersom toch ?
 
Gisteren heerlijk 300 km gereden van leiden naar texel en terug.

Kom toch echt nergens vermogen te kort met mijn oude stampertje.
En de naked versie geeft toch al snel het gevoel van snelheid.
Vooral snelweg met 140 is lekker stierennek kweken en het gevoel 240 te rijden.

Beter als andersom toch ?

Het gaat veelal ook niet over noodzaak het is een beetje als met vrouwen:

dubbel-D is geen noodzaak, wel leuk.

:+
 
Ik zal wel een ontzettend ouwe l*l zijn, maar ik heb me heel mijn motorleven (zo'n 25 jaar, dus ben nog 'beginner'..) nooit drukgemaakt om die pK-wedloop..
Heb me eigenlijk altijd prima vermaakt op 50-75 pk fietsen, en doe dat nog steeds.
Sterker nog, ik heb de laatste tijd ook erg veel lol op een eencylinder stampertje van 250 cc en 12 (!!) pk-met-zijspan uit '58, gewoon om lekker door het bos of het dorp te rossen..mooi man.
Voor de lange(re) en/of snelle afstand pak ik m'n 60 pk-fiets, sterk zát voor Nederland en omstreken.
Dan mag jij er op je Tupperware kanon voorbij komen knallen, vind ik helemaal niet erg...
Als we maar lol hebben met z'n beiden. :]
 
Ik zal wel een ontzettend ouwe l*l zijn, maar ik heb me heel mijn motorleven (zo'n 25 jaar, dus ben nog 'beginner'..) nooit drukgemaakt om die pK-wedloop..
Heb me eigenlijk altijd prima vermaakt op 50-75 pk fietsen, en doe dat nog steeds.
Sterker nog, ik heb de laatste tijd ook erg veel lol op een eencylinder stampertje van 250 cc en 12 (!!) pk-met-zijspan uit '58, gewoon om lekker door het bos of het dorp te rossen..mooi man.
Voor de lange(re) en/of snelle afstand pak ik m'n 60 pk-fiets, sterk zát voor Nederland en omstreken.
Dan mag jij er op je Tupperware kanon voorbij komen knallen, vind ik helemaal niet erg...
Als we maar lol hebben met z'n beiden. :]


:} :] :}
 
Gisteren heerlijk 300 km gereden van leiden naar texel en terug.

Kom toch echt nergens vermogen te kort met mijn oude stampertje.
En de naked versie geeft toch al snel het gevoel van snelheid.
Vooral snelweg met 140 is lekker stierennek kweken en het gevoel 240 te rijden.

Doen jullie helemaal goed :Y :W

Ik zal wel een ontzettend ouwe l*l zijn, maar ik heb me heel mijn motorleven (zo'n 25 jaar, dus ben nog 'beginner'..) nooit drukgemaakt om die pK-wedloop..
Heb me eigenlijk altijd prima vermaakt op 50-75 pk fietsen, en doe dat nog steeds.
Sterker nog, ik heb de laatste tijd ook erg veel lol op een eencylinder stampertje van 250 cc en 12 (!!) pk-met-zijspan uit '58, gewoon om lekker door het bos of het dorp te rossen..mooi man.
Voor de lange(re) en/of snelle afstand pak ik m'n 60 pk-fiets, sterk zát voor Nederland en omstreken.
Dan mag jij er op je Tupperware kanon voorbij komen knallen, vind ik helemaal niet erg...
Als we maar lol hebben met z'n beiden. :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi Topic en lekker veel leesvoer.
Heb de afgelopen 27 jaren stuk of 16 fietsen mogen rijden.
Zwaarste was een 1150cc en een 1000cc viercilinder en mijn lichtste een 125cc 1 cilinder.
Daartussen van alles wat.
Merkte voort kortgeleden dat de 125cc toch echt tekort kwam in het dagelijkse verkeer.
Dacht dat het wel zou meevallen, maar had me verkeken.
Dus sinds kort een Kawa Z300 in de hangar staan.
Wat een fijne machine.
Kan tegenwoordig het vergelijk met een zware fiets goed maken.
Zal deels ook persoonlijk zijn en......een imago kwestie. ( kiek mij eens met de dikste motorfiets......)
Maar ben er nu achtergekomen dat een dikke fiets totaal niet zaligmakend is.
Meer vermogen.......altijd prettig en lekker.
Maar met de hoge bekeuringen van tegenwoordig en de best wel hoge kans op gepakt te worden ga ik beleefd passen.
De 39pk van miene groene Kawa parel met top van rond de 170 is voor mij meer dan genoeg.
Lekker dijkjes sturen en bochten afwerken: dikke pret.
Vr Gr E
 
Pcx bestuurdert: wat jammer dat jij zo bot reageert.
Het siert je in elk geval niet.
Gelukkig is er een minderheid van zulk soort lieden zoals jij.
Want als we allemaal zo waren dan zou het 1 grote negatieve bende zijn.
Wat ben ik blij een andere insteek te hebben dan jij zeg.
Vr gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Haha ik wilde net typen jeetje wat is dit een leuk topic geworden zeg tot de laatste berichten ;)

Nee hoor, vind alle verschillende reacties geweldig om te lezen.

Bedankt voor alle input allemaal.
 
Nu m'n 1100 ff bij de sleutelaar staat de 750 van ega ff te leen.
GOD wat mis ik d'n dikke.
Inhalen zonder terugschakelen etc.....
 
Pcx bestuurdert: wat jammer dat jij zo bot reageert.
Het siert je in elk geval niet.
Gelukkig is er een minderheid van zulk soort lieden zoals jij.
Want als we allemaal zo waren dan zou het 1 grote negatieve bende zijn.
Wat ben ik blij een andere insteek te hebben dan jij zeg.
Vr gr Erwin


lees even goed wat ik schrijf en kijk dan naar mijn motorstek profiel ..........

mijn forum naam slaat ook nergens meer op ik rijdt geen pcx meer maar een K100RS

dat heet humor _O-

haven fun op je ninja :W
 
Ik heb persoonlijk liefst een lichte stuurfiets, tijdje een rgv250 tweetakt gehad, maar 70pk op 150 kg, maar wel genieten als je op een klaverblad een oude fireblade via de binnenkant voorbij gaat.

Ik heb niet zoveel met een pk pakhuis, dan maar een seconden langzamer aan de 100, zolang het maar lekker de bocht om gaat en ook goed uit die bocht kan accelereren vind ik het allemaal best.
Momenteel 103 en 97 pk op de dam staan en ik kan met beide heel erg genieten ondanks dat het geen 300 + loopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan