Scarrrr
765
- 1 okt 2008
- 36.907
- 462
Veel power geeft adrenalinekicks. Dat is nergens mee te vergelijken. Of het uiteindelijk ook LEUKER is, hangt van allerlei factoren af. Ik kan me voorstellen dat iemand als een ghostrider enigszins teleurgesteld zou zijn als hij zijn gebruikelijke stijl zou uitleven op een diversion of transalp.
Maar op een gemiddeld boer'nweggetje met kuilen, hobbels en bruggetjes zouden de meesten van ons misschien een hoogpoter met 1 a 2 cilinders prefereren.
Het is net als met vierwielers. In bepaalde omstandigheden heb je met een Eend meer lol dan met een exotische sportwagen.
Zoals eerder opgemerkt wordt het pas echt leuk als je de machine tot het maximaal mogelijke kan benutten. Als je je de hele tijd moet inhouden met al je pk's gaat het frustreren. Aan de andere kant gaat het ook frusteren als je de hele tijd het maximale uit de motor moet halen maar dit desalniettemin niet tot tevredenheid leidt. Ferrari op binnenweg c.q. Eend invoegend op snelweg. Elke machine komt in zijn juiste habitat pas goed tot zijn recht. Ook de grootste supersportfan kiest de Jawa of Enfield en laat de Panigale staan mocht hij verzocht worden de Himalaya dwars over te steken.
Daarom zou ik het liefst nooit een motor vervangen.. maar andere motoren er naast kopen.
Racer
Cafe-racer
Naked
Adventure
Super Motard
Crosser
Nu nog een garage waar het allemaal in past