Meer pk's meer fun , cultuur dingetje ?

Veel power geeft adrenalinekicks. Dat is nergens mee te vergelijken. Of het uiteindelijk ook LEUKER is, hangt van allerlei factoren af. Ik kan me voorstellen dat iemand als een ghostrider enigszins teleurgesteld zou zijn als hij zijn gebruikelijke stijl zou uitleven op een diversion of transalp.
Maar op een gemiddeld boer'nweggetje met kuilen, hobbels en bruggetjes zouden de meesten van ons misschien een hoogpoter met 1 a 2 cilinders prefereren.
Het is net als met vierwielers. In bepaalde omstandigheden heb je met een Eend meer lol dan met een exotische sportwagen.
Zoals eerder opgemerkt wordt het pas echt leuk als je de machine tot het maximaal mogelijke kan benutten. Als je je de hele tijd moet inhouden met al je pk's gaat het frustreren. Aan de andere kant gaat het ook frusteren als je de hele tijd het maximale uit de motor moet halen maar dit desalniettemin niet tot tevredenheid leidt. Ferrari op binnenweg c.q. Eend invoegend op snelweg. Elke machine komt in zijn juiste habitat pas goed tot zijn recht. Ook de grootste supersportfan kiest de Jawa of Enfield en laat de Panigale staan mocht hij verzocht worden de Himalaya dwars over te steken.

:^ :}

Daarom zou ik het liefst nooit een motor vervangen.. maar andere motoren er naast kopen.

Racer
Cafe-racer
Naked
Adventure
Super Motard
Crosser

Nu nog een garage waar het allemaal in past :+
 
:^ :}

Daarom zou ik het liefst nooit een motor vervangen.. maar andere motoren er naast kopen.

Racer
Cafe-racer
Naked
Adventure
Super Motard
Crosser

Nu nog een garage waar het allemaal in past :+


Dat kennen wij :X

2 jaar geleden kwamen we tot 9 motoren :X
Van cb450S tot aan CBR1100XX.
Nu teruggebracht tot 1 x NTV, 2 x Kawasaki KLX650 en 2 x CBR1100XX.

KLX in SM uitvoering. Leuker of niet als een CBR1100 ? Ligt er helemaal aan waar je ermee gaat rijden.
CBR is gevaarlijk voor je rijbewijs ivm snelheid, KLX ivm de capriolen die je ermee kunt (gaat ) uithalen.
 
Die 550jes zijn inderdaad superleuk. Ik heb hier een GT550 staan! Ik moet er geen urenlange snelwegritten mee maken, maar de funfactor is enorm.
 
Die 550jes zijn inderdaad superleuk. Ik heb hier een GT550 staan! Ik moet er geen urenlange snelwegritten mee maken, maar de funfactor is enorm.

GT 550 is naked, toch? Ik heb er een topkuip van een 750 op zitten. Niet mooi, wel functioneel. 140 kruissnelheid is prima te doen. Straks weer effe knallen.
 
Z 550 GT met kuipje ?

Hier heb ik een tijdje mee gereden :P

full



Ik heb er geloof ik 5 gehad, allemaal oude brikkies, weinig vermogen ( in verhouding... ) maar gewoon heerlijk om mee te knallen, juist omdat je met legale snelheden al aan het knallen was :+
 
Z 550 GT met kuipje ?

Hier heb ik een tijdje mee gereden :P

[afbeelding]


Ik heb er geloof ik 5 gehad, allemaal oude brikkies, weinig vermogen ( in verhouding... ) maar gewoon heerlijk om mee te knallen, juist omdat je met legale snelheden al aan het knallen was :+

Mooi hoe je die handschoen daar plaatst. Doe ik ook altijd,..doorrijder zeker? :P
 
Mooi hoe je die handschoen daar plaatst. Doe ik ook altijd,..doorrijder zeker? :P


_O- _O- _O-

Dat ziet hij dan weer jah...



Was een ritje midden in de nacht, 220 km bij -3 en best een aardige hoge luchtvochtigheid.
Op den duur heb ik ook tijdens het rijden afwisselen linker/rechterhand op het blok moeten houden, zelfs met de dikke winterhandschoenen van 'de baas' was t niet te houden |(

En na uurtje of 2 ook die afstand weer terug, gelukkig was t toen wat droger maar wel -7 :+

Waarom op zo'n brikkie ? Omdat de CBR1100 in de huiskamer op de brug stond voor groot onderhoudt.
Gedurende de rit heb ik mezelf wel meerdere keren voorgehouden "50 jaar geleden hadden ze dit een moderne luxe zware motor gevonden en konden ze het ook, dus kan ik het nu ook !! "
 
Ik heb ook wel eens gedacht om een K1300S aan te kleden met koffers en dan in recordtijd heen+weer naar Berlijn, Daan-motormaniac-ritje iemand?).

Hahaha, dat was leuk en ik weet van een interne bron dat de dealer daar helemaal niet blij mee was.
 
Als je terugbladert kan je lezen dat MBM begonnen is met ruzie maken en betweterig doen.

De ervaring van Mordicant (rijdt 35 jaar motor) werd bull shit genoemd en vervolgens werd een rare denkfout als lichtend voorbeeld geponeerd, als zou "technisch inhalen" een gebrek aan vermogen goedmaken. Bikefreak wees MBM op het gebrek aan respect voor een rijder die al heel lang meegaat en zowel tamme als zeer krachtige machines heeft gereden en dus hoogstwaarschijnlijk weet waar hij het over heeft(Mordicant). MBM begrijpt deze kritiek niet en denkt ook nog eens dat het allemaal over hem gaat. Gaat vervolgens uitspraken doen als "pk's gebruiken om verkeersinzicht te compenseren". Iemand probeert beleefd uit te leggen (zonder op de man te spelen) dat snelle motoren sneller inhalen dan langzame motoren. Sommigen vinden dit onzin. Iemand anders heeft minder geduld en vermeldt het equivalent van de waarheid dat de aarde rond is. MBM vat het allemaal persoonlijk op en houdt star vol dat de aarde plat is.

Ik weet hoe MBM vaak kan reageren en ben er verder niet meer op ingegaan.
Was de enige juiste beslissing als ik nu alles terug lees.

Edit....
Maar goed... ontopic blijven nu...lees ik zojuist net ;)
 
Laatst bewerkt:
Probleem met lichtere fietsen zijn voor mij de afmetingen. Als grote ollander zijn die vaak wat krapjes zeg maar. Maar afgezien daarvan heb ik net zoveel lol op de dikke kawa als op het kleine hondaatje. Praktisch is de dikke kawa echter de betere, vooral op alpenwegen met passagier en bepakking
 
_O- _O- _O-

Dat ziet hij dan weer jah...



Was een ritje midden in de nacht, 220 km bij -3 en best een aardige hoge luchtvochtigheid.
Op den duur heb ik ook tijdens het rijden afwisselen linker/rechterhand op het blok moeten houden, zelfs met de dikke winterhandschoenen van 'de baas' was t niet te houden |(

En na uurtje of 2 ook die afstand weer terug, gelukkig was t toen wat droger maar wel -7 :+

Waarom op zo'n brikkie ? Omdat de CBR1100 in de huiskamer op de brug stond voor groot onderhoudt.
Gedurende de rit heb ik mezelf wel meerdere keren voorgehouden "50 jaar geleden hadden ze dit een moderne luxe zware motor gevonden en konden ze het ook, dus kan ik het nu ook !! "

kijk de bikkel in MBM is tot leven gekomen. :+
 
Laatst bewerkt:
'O
_O- _O- _O-

Dat ziet hij dan weer jah...



Was een ritje midden in de nacht, 220 km bij -3 en best een aardige hoge luchtvochtigheid.
Op den duur heb ik ook tijdens het rijden afwisselen linker/rechterhand op het blok moeten houden, zelfs met de dikke winterhandschoenen van 'de baas' was t niet te houden |(

En na uurtje of 2 ook die afstand weer terug, gelukkig was t toen wat droger maar wel -7 :+

Waarom op zo'n brikkie ? Omdat de CBR1100 in de huiskamer op de brug stond voor groot onderhoudt.
Gedurende de rit heb ik mezelf wel meerdere keren voorgehouden "50 jaar geleden hadden ze dit een moderne luxe zware motor gevonden en konden ze het ook, dus kan ik het nu ook !! "

Vind dit redelijk off topic. Ik zeg tijdelijke ban!!
 
Z 550 GT met kuipje ?

Hier heb ik een tijdje mee gereden :P

[afbeelding]


Ik heb er geloof ik 5 gehad, allemaal oude brikkies, weinig vermogen ( in verhouding... ) maar gewoon heerlijk om mee te knallen, juist omdat je met legale snelheden al aan het knallen was :+

Holy fuck wat is die kuip lelijk, geen wonder dat je er in het donker mee reed. _O-
 
Buitenom dat mijn TDM 850 cc is, weet ik niet eens hoeveel pk dat ding heeft :P Rij nu tijdelijk ook een KLE500 van 91 er naast en dat geeft echt het gevoel van motorrijden. Met 130 de op/afrit nemen is gegarandeerd spannend door het flexibele frame, veerwegen die niet gebouwd zijn voor de weg en smalle bandjes, maar in de stad en file een fijn apparaat.
Zie zelf ook nooit in waar al dat vermogen goed voor is, tdm gekocht omdat deze gewoon wat lekkerder rijd met mijn vrouw achterop.
 
Zo.....voor iedereen die denkt dat een beperkt vermogen een beperking op je mogelijkheden is dan moet je deze gasten maar eens kijken op fb ;)

Screenshot_2016-07-05-20-04-56_zpst2em74xg.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan