meest beschamende moment(en) met motor is.....? Deel 2

Dus ik vanmiddag ff bij het pompstation de bandenspanning weer op peil brengen / controleren.
Stoer in het leer, helemaal het mannetje sta daar een beetje tof te doen.

Ondertussen volgt er een kleine rij, renault megane met mannetje en vrouwtje, daarachter gave scooterboy, en daarachter bestelbusje (blijkbaar wat het bandenoppompspitsuur), dus ik lekker nonchalant me motor iets naar voren gezet omdat ik niet bij het ventiel kan, zet ik m niet goed op ze standaard.

Je kan het verder wel raden... tot zo ver mijn ruige badboy imago op me streetfighter haha :D

haha prachtig





gelukkig geen echte schade..
 
In mij een proefles gehad... op Honda CBF500... ben nogal gewend aan mijn mountainbike, dus als je dan remt en stilstaat dan laat ik de remhendels los.

Met de motor dus ook tot drie keer aan toe... optrekken, doorschakelen naar de 4, en weer stoppen. Stilstaan, en de hendels loslaten .... grmbl begint goed
 
Grootste blooper:

De HD van pa lenen toen mijn Honda nog in de steigers stond en langs motorsaloon (HD dealer) rijden om wat olie kopen. Klinkt normaal tot nu toe. Er was een ritje dus het was superdruk.
Vond het vreemd dat iedereen zo hatelijk naar me stond te kijken.. (en een opmerking hier en daar).

Was vergeten dat achterop mijn toenmalige motorjack in vette rode letters HONDA stond.
 
Laatst bewerkt:
Ik zwaaide enthousiast naar een mede-motard die van de tegenovergestelde richting kwam.
Maar ik reed op mijn fiets...
 
Grootste blooper:

De HD van pa lenen toen mijn Honda nog in de steigers stond en langs motorsaloon (HD dealer) rijden om wat olie kopen. Klinkt normaal tot nu toe. Er was een ritje dus het was superdruk.
Vond het vreemd dat iedereen zo hatelijk naar me stond te kijken.. (en een opmerking hier en daar).

Was vergeten dat achterop mijn toenmalige motorjack in vette rode letters HONDA stond.
_O- schitterend!
 
Grootste blooper:

De HD van pa lenen toen mijn Honda nog in de steigers stond en langs motorsaloon (HD dealer) rijden om wat olie kopen. Klinkt normaal tot nu toe. Er was een ritje dus het was superdruk.
Vond het vreemd dat iedereen zo hatelijk naar me stond te kijken.. (en een opmerking hier en daar).

Was vergeten dat achterop mijn toenmalige motorjack in vette rode letters HONDA stond.

Waren ze zo jaloers? :P
 
Dus ik vanmiddag ff bij het pompstation de bandenspanning weer op peil brengen / controleren.
Stoer in het leer, helemaal het mannetje sta daar een beetje tof te doen.

Ondertussen volgt er een kleine rij, renault megane met mannetje en vrouwtje, daarachter gave scooterboy, en daarachter bestelbusje (blijkbaar wat het bandenoppompspitsuur), dus ik lekker nonchalant me motor iets naar voren gezet omdat ik niet bij het ventiel kan, zet ik m niet goed op ze standaard.

Je kan het verder wel raden... tot zo ver mijn ruige badboy imago op me streetfighter haha :D

gelukkig geen echte schade..


_O- _O-
 
idd ook zoiets gehad...

Ik rij voor het stoplicht tussen de auto's door, gaat dat licht onverwachts snel op groen, dus ik half tussen alle auto's het gas open! Dan is 100nm koppel bij 4000 toeren opeens best veel. Echt de gammelste wheelie ever getrokken..
Die mensen moeten me echt gehaat hebben, maar het ging helemaal per ongeluk!
 
maandag,
aan rood lichte met nogal wat file erbij,
rustig voorbij willen rijden,
maaarrrrr

verkeerd schakelen (iets te snel nar beneden geduwd), ontkoppeling lossen, plots vooruitschieten, stilvallen al stuntelend voetjes op de grond krijgen.

gratis applaus van de 2 wagens naast mij...

rode kop, en maken dat ik weg was :(
 
idd ook zoiets gehad...

Ik rij voor het stoplicht tussen de auto's door, gaat dat licht onverwachts snel op groen, dus ik half tussen alle auto's het gas open! Dan is 100nm koppel bij 4000 toeren opeens best veel. Echt de gammelste wheelie ever getrokken..
Die mensen moeten me echt gehaat hebben, maar het ging helemaal per ongeluk!
je raakte links en rechts auto's met je gammele wheelie, dat ze je nu haten? :?

maandag,
aan rood lichte met nogal wat file erbij,
rustig voorbij willen rijden,
maaarrrrr

verkeerd schakelen (iets te snel nar beneden geduwd), ontkoppeling lossen, plots vooruitschieten, stilvallen al stuntelend voetjes op de grond krijgen.

gratis applaus van de 2 wagens naast mij...

rode kop, en maken dat ik weg was :(
Je bent niet de enige die daar ervaring mee heeft. -O-
 
ik vind het serieus retegevaarlijk.
je kan een clown op de weg zetten, beroemde acteurs, een bom latyen ontploffen naast me en ik blijf mijn concentratie houden.

zoiets en ik ben weg :P


denk dat 90% van mijn bijna ongelukken te maken heeft gehad met dit soort afleiding
:X
Minder met je pik denken, meer met je hersenen?
 
4c4f1332a3b9dbf1b45d4e95eb58adea


De Motor-Forum OMA zegt: Dit is een oud onderwerp,
de laatste reactie was meer dan 14 dagen geleden!

Dag OmA :W

Niemand meer beschamende momenten?

Gister ging ik olie en een oliefilter halen op de motor, en het olievat ging onder mijn jas.
Alles ging goed, tot ik sneller door de bocht wilde, en ik naar voren wilde leunen....
Door het olievat tussen mij en de tank verloor ik bijna de controle over de motor. :X
(Oke, de snelheid laag iets aan de hoge kant, maar het is een verlaten weg. :] )
 
Ik wilde laatst natuurlijk lekker stoer wegrijden bij mijn huis, toen mijn motor constant afsloeg wanneer ik op wilde trekken. Ik gecheckt of 'ie wel in de eerste versnelling stond, maar dat was het geval.

Tot er een bejaarde man voorbij kwam gelopen en veelbetekenend naar mijn jiffy wees. Oh ja. B|
 
ow hier heeft iedereen wel eentje van denk ik :D

laat ik mijn meest beschamende moment tot nu toe omschrijven.

Had een 600 RR gehuurd en ging met vrienden naar de ijssalon. Daar bijna aangekomen was daar redelijk veel vrouwelijk schoon aanwezig (nee niet het vrouwelijk schoon waarbij je de 1 en de 2 omdraait). Anyweg, ik kom dus aanrijden en 4 meter voor de plek waar ik de motor wil neer zetten slaat ie af. Dus heel nonchalant, wetend wat ik aan het doen ben alsof het zo hoort rol ik het laatste stukje door met een beetje hulp van de voeten en doe me helm af alsof het allemaal gepland was.

Het voelde redelijk kansloos maar volgens mij had niemand het door :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog wel 3 goeie:

Ik heb na het behalen van mijn rijbewijs een NTV 650 Revere met kuip gekocht. Deze was redelijk zwaar tov mijn lesfiets (SV650) en ik had hierdoor wel eens evenwichtmomentjes, als hij stilstaat natuurlijk. Voor het uitrijden mijn het studentehuis waar ik woonde, had ik er dus 1. Al man huisgenoten lagen dubbel van het lachen. En ik werd zo rood als een tomaat.

Bij mijn ouders, zelfde motor, in het najaar (november) en lagen veel natte bladeren op de tegels en ik had besloten heel rustig wel te rijden. Ik rij rustig wel, gaf wat gas. Maar dit bleek teveel te zijn, met 10kmh een mooie schuiver gemaakt (zeker kwa lengte...)

Nummer 3: VRO-R in rijssen gedaan, met F650 met zijwieltjes. Flink remmen, slippen, met en zonder ABS en ook over de 'ijzel'. Supermooi. Als laatste gingen we met onze eigen fiets een uitwijkoefening doen, waarbij we niet over het witte mochten. Hmmm, je voelt de bui al hangen.
Ik dacht slim te zijn en mijn ABS even op het witte deel te testen. Alleen kwam ik iets te schuin aanrijden waardoor ik meteen op mijn plaat glee. Dat glijdt wel goed daarzo. Net voor het asfalt tot stilstand gekomen. Schade, buiten het gedeukte ego om, een versnellingspook. Ik heb iig wel geleerd te luisten naar de instructeur :X
 
Laatst bewerkt:
#1 Had net mn rijbewijs paar maandjes en dus de motor ook. Stond vooraan bij stoplicht met het idee: even sprinten met de patser in de golf naast me. Stoplicht op groen, flink wat gas, maar het het wegdek was nat en dus voor ik het weet stond ik 90 graden gedraaid naar rechts wat schuin op me rechterbeen te leunen met een rij van minstens 4 auto's achter me. :$

#2 Dacht he laat ik net zoals met lessen is straatje keren zonder koppeling te gebruiken..... weggetje liep helaas wat af en toen me motor wat bokte lag ik om m'n zij. Gelukkig geen erge schade naast een kromme koppelingshendel en kapot knipperlichtje.

#3 Peetje pittig wegrijden met mn schijfremslot erop, was gelukkig een goedkope want hoorde alleen een knal en een beetje raar gevoel aan mn voorkant. Ik dacht wasdanou?? en zag toen 2 stukken slot liggen -O- gelukkig helemaal geen schade.

#4 Koppel onderschat van mn nieuwe motor (XT660X :] ) en na een verjaardag wegrijden terwijl iedereen stond te kijken. Trok em schuin op mn achterwiel en moest mn been uitsteken om niet om te vallen. Zag der heel vet uit schijnt, toen maar gedaan alsof het zo hoorde :X
 
#4 Koppel onderschat van mn nieuwe motor (XT660X :] ) en na een verjaardag wegrijden terwijl iedereen stond te kijken. Trok em schuin op mn achterwiel en moest mn been uitsteken om niet om te vallen. Zag der heel vet uit schijnt, toen maar gedaan alsof het zo hoorde :X

Bekend... de tweede dag dat ik mijn XTX had ging ik op dezelfde manier tussen een file door :X
 
Daag oma.

4c4f1332a3b9dbf1b45d4e95eb58adea


Afgelopen zomer op weg naar mijn vakantie-adres de volgeladen motor om laten donderen op pontje Genemuiden. Zij-standaard niet goed uitgeklapt en daar ging de brommerd. Die pont ligt wel errug scheef dacht ik en na een bepaalde hellingshoek is er geen houden meer aan..

Pontbaas rende al naar me toe om mee te helpen liften.
Best zwaar zo'n motorfiets, een scooter is lichter zei de beste man.

Volgende keer maar geen biertje meer nemen in de haven :P

Lesje motorfiets liften:
 
Laatst bewerkt:
Heb in het verleden wel meer domme acties gedaan en altijd nog de motorfiets voorwaarts weten op te tillen.

Je wil immers zo snel mogelijk weg van de plek der schaamte :+

Die achterwaartse til-manoevre is wel een goede voor wat zwaardere motorfietsen:

Wel overkill voor zo'n 650GS, die raap je zo op.
 
Deze is weliswaar gebeurt op een scooter maar ik dacht ik post hem toch maar.

Ik rij best vaak tussen Den Haag en Zoetermeer zo langs de snelweg. Ik rij er ook mee naar werk e.d. dus ong 500 km per week zal het zijn om en nabij.
En omdat ik niet de scooter elke 3K km naar de dealer ga brengen ben ik nogal voorzichtig met nieuwe geluiden e.d. (voor zover de uitleg)

Ik reed zo tegen de avond aan naar zoetermeer, met nog zo'n 6 km oid te gaan hoor ik opeens een wazig getik van de linkerkant komen. Ik gelijk aan de kant, kijken wat het is. stationair niks te horen, met wat toeren niks te horen. Zal wel aan mij liggen dacht ik, ik stap weer op en rij weg. Weer dat geluid.
Ik uitzoeken, welke snelheid gebeurt het...hoeveel toeren enzo... Bleek bij 70+km/u te zijn.

om een lang verhaal kort te maken. Als een leren kraag van een dik leren jack tegen je helm aan klappert klinkt dat best als een moterprobleem :P
 
Ook een leuke anekdote,moet ongeveer 1975 zijn geweest.
Het was m'n tweede motor,een Suzuki T500,voor die tijd een beest van een motor met maar liefst 51 pk :] .Ik woonde in Vlaardingen en moest naar m'n werk in Delft(Gist en spiritusfabr)Woonde in een torenflat en ik had die bewuste dag middagdienst.
Dus ik strak in het leer,motorlaarzen(tot aan je knie,je leek wel een gestapo),helm(soort pot met leren nekstuk)en motorbril,doe m'n broodtrommel onder een spin op de buddysit en ik rij hem de stoep af.Zet dat ding op de middenbok en denk"Wat een machtige machine"en ik gloeide van trots 8-) .Hup kickstarter uit ,1 trap...lopen,wat een geluid,wauw :9~ .Hoopte stiekem dat er mensen stonden te kijken,zo stoer voelde ik me.
Zo,ff m'n bril op,choke uit,pak m'n stuur en zwaai nonchalant m'n been omhoog....iiiiek...getver..gloeiendegloeiende...zit m'n voet in de spin vastgeklemd en door de vaart kantelde de motor naar de andere kant,was geen houden meer aan..Een klereklap ,overal onderdelen die in het rond vloog en daar lag ik met mijn stoere gedoe op m'n platte muil boven op de motor :X . Ik zo snel mogelijk onder verwensingen m'n voet onder dat elastiek vandaan gerukt en snel dat ding weer overeind getild(k'wist niet da'k zoo sterk was).Schade was nog binnen de perken(spiegel,knipper voor/achter, remhandel ,handvat,kras op uitlaat).
Stond vreselijk voor paal daar,kon nog rijden ondanks alle schade,was ook al geen gezicht met zo'n kromme spiegel en zo,maar ja ,most toch werke..niet dan? -O-
 
de snorfiets van mevrouw axetattoo mee(toen nog een 535 virgaotje)
denk erom heeft maar een acht liter tankje!en de reserve doet het niet!
ik :ow okay,hoeveel kan ik op 1 tank?
ongeveer 160 kilomter was het antwoord.

ah okay ik moet honderd kilometer naar huis,gaan we dus makkelijk redden als ik hier voltank.


ja kut!! ik stond na negentig km dus wel mooi met een droge tank :( :( :(

had waarschijnlijk ook te maken met plat erop volgas 140 op de autobahn.
1 geluk ik was net 500 meter voorbij de pomp
 
Laatst bewerkt:
Vorige week dinsdag stoer thuiskomen met het verhaal dat ik mijn stepje aan de grond heb gereden (voor het eerst!) Mijn moeder zeurden dat ik er nog eens uitvlieg, wat ik weglachte. Vandaag met het schaamrood op de wangen vertellen dat je op de rotonde onderuit geschoven bent :S
Schade: Broek kapot, Uitlaat verbogen en lek, knipperlicht is niet meer wat het geweest is + wat krasjes hier en daar B|

Negatieve wegverkanting + Grindasfalt |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan