meest beschamende moment(en) met motor is.....? Deel 2

Gisteren op een landweg willen keren, zodat je die mooie slingerweg nog een keer kan rijden. En dan je motor laten afslaan omdat je opeens de berm aan de andere kant van de weg ziet opdoemen.

De draai iets te ruim gemaakt, en omdat ik er geen flikker zag de breedte van die weg verkeerd ingeschat.

Een motor die afslaat en toch al weinig snelheid had, staat behoorlijk snel stil....zachtjes op de valbeugels laten zakken, knietje eronder zetten, en weer lekker :] ....

Maar niet echt beschamend, want niemand zag het. 8-)
 
een paar weken geleden was ik men vt600 shadow een onderhoudsbeurt aan het geven. Ik laat de olie af en voer intussen nog wat andere werkjes uit. Dan trechtertje in het olievulgat (of hoe je het ook wil noemen), me er rustig bijgezet want het trechtertje is nogal klein en het duurt dus even om er een paar liter olie door te krijgen. Enkele minuten en een liter olie later voel ik plots iets plakkerigs aan m'n been.....volgende keer toch maar best de bout van de olie-aflaat erin draaien.
 
Eindelijk examen! Uiteraard een beetje zenuwachtig, maar dat gaat wel over na een paar meter rijden... Parkeerterrein af bij CBR, netjes wachten voor het oprijden van de weg, netjes kijken, alles gezien dus koppeling op en gas... Plof motor uit, half op het fietspad. Hmmm, Starten en nog een keer proberen, kijken en gaan... Plof weer uit. Damn! Ah, laat ik hem in zn 1 zetten, dat gaat vast beter.

Gelukkig hebben ze bij het CBR ook herexamens... B|
 
Eindelijk examen! Uiteraard een beetje zenuwachtig, maar dat gaat wel over na een paar meter rijden... Parkeerterrein af bij CBR, netjes wachten voor het oprijden van de weg, netjes kijken, alles gezien dus koppeling op en gas... Plof motor uit, half op het fietspad. Hmmm, Starten en nog een keer proberen, kijken en gaan... Plof weer uit. Damn! Ah, laat ik hem in zn 1 zetten, dat gaat vast beter.

Gelukkig hebben ze bij het CBR ook herexamens... B|

koppeling soepeler op laten komen of wat gas bij
mijn vriendin komt prima weg in der 2 hoor :Y

neem tenminste aan dat je dat fout deed ?
 
Bij m'n eerste les, denk ik slim te zijn door aan dit topic te denken (lees al een tijdje mee hier op het forum :$ ). Moeten we op de motoren gaan zitten, fluistert de persoon naast me 'hoe start ik dit ding?' terwijl ze verwoed met het sleuteltje zit te klooien, om 'm net als een auto te starten.. :')
Denk ik even later slimmer te zijn, want ik wist nog net dat ik het ding moest starten door op een knopje te drukken. Druk ik op de toeter :+
 
Laatst bewerkt:
haha, zo had ik het wel eens met het uitzetten van de richting aanwijzer.
ff te vlug willen en de toeter indrukken :P

verwarde medelesser(voorop) die maar rond zit te kijken wat er aan de hand is als gevolg :+
 
Voor het eerst iemand bij me achterop, ging helemaal lekker *O*
Stoplicht springt op oranje, ik denk we stoppen netjes. Even flink in de remmen, staan stil, wil mijn voet uitsteken en voel zo de motor onder me vandaan glijden... :$ (toch dat extra gewicht waar ik nog niet helemaal aan gewend was :X )

Kon nog net roepen naar mijn passagier: 'steek je voet uit!' (tegen een dame van 1.60 ofzo _O-) en inderdaad, tegen de tijd dat we lagen had ze haar voet op de grond :')

Gelukkig alleen wat schade aan de bestickering, dat is te vervangen, maar knullig was het wel O-)
 
meest beschamende moment...

Ik en een paar vrienden gaan een paar dagen naar zee. Ze kwamen mij oppikken met de auto, dus voor dat gebeurde heb ik nog wat zitten touren met de moto. Enja... je weet hoe dat gaat, je verliest de tijd uit het oog en je geniet van je rit.
Bij terugkomst stonden ze daar al te wachten om me mee te voeren... snel de motor voor de garage zetten, omkleden, valies pakken en wegwezen...

(4 dagen later)

Ik kom terug thuis, leuk weekendje... Nu stond mijn motor nog altijd voor de garage...
"oeps, vergeten binnen te zetten. Zou de sleutel er nog inste.... ja dus"

4 dagen stond die dus buiten met sleutel in het contact!
Het had anders kunnen aflopen :X
 
Even kijken.. zijn er al wel een paar

1: rijles, 1e les achterop naar oefenterrein en op een cb250 leren schakelen etc. Bij het verkeersplein (grote rotonde) de 2e afslag. Die les geen problemen (behalve een opkomende verslaving aan motorrijden dan) 2e les, op de 'zware' motor, zelf over de weg. 5 min onderweg, dat verkeersplein 'rechtdoor' (3e afrit in dit geval) ik reed achter de instructeur, ligt op rood dus ik stop. instructeur zegt wat maar versta er al geen donder meer van. Sta je dan met 3 min motor ervaring op de weg, erg druk, vooraan bij het stoplicht. Uiteraard slaat ie dan af, opnieuw starten, en de 2e afslag gepakt :P paar km rijden tot keer mogelijkheid. Dan is zo'n U bocht nog best krap op zo'n motor :') net terug voor het verkeersplein kom ik mn instructeur tegen :P gestopt bij de andere lesser en gewacht tot instructeur ook omgereden was. de keer actie zal er wat knullig hebben uitgezien midden in de spits enzo. voelde ook wel lullig moet ik zeggen :')

2. 1 dag je eigen motor, eerste dag veel km's zonder problemen, 2e dag tijdens het terugschakelen voor een stoplicht valt de motor uit (N200) gelukkig stond rechtdoor ook op rood en kon ik er nog voorlangs lopen. draad van startonderbreker was los geraakt, aansluiten en werkte weer. (in werkelijkheid duurde het wat langer voor ik tot deze ontdekking kwam, had een hoop bekijks)

3. 5 dagen later, accu leeg. Medewerker van bedrijf hiernaast hielp me even aanduwen (forse vent, 28 graden buiten, zwete zich rot..) voelde me wel lullig dat de eerste 3 pogingen de kill switch uit stond, 4e keer startte ie meteen. (de killswitch had ik per ongeluk omgezet waarschijnlijk tijdens het positioneren van de motor voor de eerste duwpoging, het plein hier loopt een beetje af naar 1 kant, paar keer steken etc. erg knullig dus)

4 jiffy niet goed uitklappen... uiteindelijk vrij zachtjes neer kunnen leggen, vanwege rare houding en een fiets die daar geparkeerd stond hield ik m niet.. die fiets daarna nog vakkundig tegen de vlakte gewerkt omdat ik dusdanig uit balans was dat ik ompleurde. Weet vrij zeker dat iemand in de flat het wel gezien zal hebben, op straat was gelukkig niemand te bekennen. Uiteindelijk 0,0 schade aan kappen, spiegels of uitlaat, paar krasjes op het deksel aan de zijkant van het blok,. dus dat viel me 100% mee.. ik zet de motor sinds dien nooit meer weg zonder te kijken hoe de standaard contact maakt met de ondergrond.
 
Laatst bewerkt:
3. 5 dagen later, accu leeg. Medewerker van bedrijf hiernaast hielp me even aanduwen (forse vent, 28 graden buiten, zwete zich rot..) voelde me wel lullig dat de eerste 3 pogingen de kill switch uit stond, 4e keer startte ie meteen. (de killswitch had ik per ongeluk omgezet waarschijnlijk tijdens het positioneren van de motor voor de eerste duwpoging, het plein hier loopt een beetje af naar 1 kant, paar keer steken etc. erg knullig dus)
Die ken ik :+ , zowel de killswitch (motor) als het aanduwen (auto).
 
Zo ook ik mag mij hier melden bij de mensen die echt iets beschamends hebben gedaan. :$

Vandaag wezen touren met de GSX-Fjes. Alleen kwam ik ik er in de loop van de dag achter dat mijn accu niet goed meer bij laad. Op zich niet zo een heel groot probleem want je kan hem binnen een meter aanduwen.

Zo rijdend de tocht aangekomen bij de pont van brakkel. En daar Ging het mis. Duwen en duwen maar de motor zweeg. Ja ik heb hier gelijkt gekeken of het niet aan de kill switch ligt '( Dus verder de pont af en daar tegen de dijk op eerst even uitpuffen. Staan we te kijken naar de fiets, Komt er een aanwonnende man die aanbied te helpen. De man heeft zo een snelle accu booster. En jawel tikkie en lopen. *O*

De man hartelijk bedankt voor de hulp,Zet ik heb in zijn 1 :( weer uit. Toen pas schoot het mij te binnen Jiffie kill switch. :$ :$ standaard nog een tikkie gegeven en toen de motor nog een duwtje. rijden. :] :]
 
Op het einde van mijn uurtje les voor het AVD examen samen met de instructeur. Beetje zenuwachtig aan het worden, maar het rijden ging lekker dus ik denk, examen komt wel goed. Samen met instructeur nog even alles voor het examen de motor controleren en wat er allemaal gecontroleerd en gevraagd kan worden. Wijst hij een knopje aan waarvan ik nog "nooit" had gezien dat die er zat. :? Het duurde een paar minuten voordat me instructeur maar even hielp met de vraag: Hoe ik iedere keer keer de motor aanzet. :x :')

Examen wel gehaald *D
 
Laatst bewerkt:
1e avb les op 25kw fiets gehad. 2e les meteen moeten beginnen met achtje op de volvermogen... gas/koppeling verhouding was toch wat anders: zachtjes op zijn kant gelegd.

3e avb les mocht ik direct op de volvermogen. Wil ik terrein afrijden met scherpe bocht naar rechts, bok bok *uit*... weer op z'n kant moeten leggen.

Instructeur zal wel gedacht hebben "als het de hele rit zo gaat ..." :)
 
1e dag dat ik ik mijn husqvarna 510smr had, reed ik over een klein boogbruggetje in zijn
3/4 en trok vlak na het bruggetje even lekker aan het gas, waarna de husk bijna recht omhoog schoot :o

ik schrok me wild, waarschijnlijk gaf ik net gas toen de veren uitveerden na het bruggetje :+
 
Laatst bewerkt:
Een schuiver maken, terwijl ik een bocht minder hard en schuin nam als ik normaal doe :(
En dat terwijl er een andere motorrijder voor me en eentje achter me zat :X
 
Voor examen bravo-a

Examinator vraagt wat over de remmen over hoe je remlicht controleert e.d.
Grijp ik toch naar de koppeling hendel :X
Tering ik kon wel door de grond zakken toen ik zie handel vast pakte :o

Doet me denken die keer dat ik met mijn brommer op de rollerbank mocht, oom agent de koppeling vastpakte en vroeg of mijn rem altijd zo licht ging _O-
 
Laatst bewerkt:
Op het einde van mijn uurtje les voor het AVD examen samen met de instructeur. Beetje zenuwachtig aan het worden, maar het rijden ging lekker dus ik denk, examen komt wel goed. Samen met instructeur nog even alles voor het examen de motor controleren en wat er allemaal gecontroleerd en gevraagd kan worden. Wijst hij een knopje aan waarvan ik nog "nooit" had gezien dat die er zat. :? Het duurde een paar minuten voordat me instructeur maar even hielp met de vraag: Hoe ik iedere keer keer de motor aanzet. :x :')

Examen wel gehaald *D


_O-

Daar had mijn instructeur mij ook ooit mee te pakken. Het schijnt (gelukkig) dat veel mensen er niet 1-2-3 opkomen.
"Waar zit de koelvloeistof?" "Ok, das goed"
"Waar het reservoir voor de voorrem?" "Ok, das goed"
"Waar is dit knopje voor?" "Geeft niks, rij maar weg..." ;)
 
Ik rij gistermorgen op de GSA vanuit Den Haag naar ons kantoor in Groningen. Kom daar aangezet, rij een parkeervak op (aldaar ten strengste verboden de motor buiten een vak te plaatsen, ook al zijn de parkeervakken schaars) en klap zoals zo vaak in een vloeiende beweging de standaard uit voordat ik mijn linkervoet aan de grond zet.

Althans, dat wil ik doen, maar om de een of andere reden blijft het randje van mijn broek een fractie van een seconde aan mijn (gekartelde) voetsteun hangen. Waardoor die standaard uitklappen niet meer gaat lukken, ik besluit dan maar mijn voet meteen aan de grond te zetten. Maar helaas, de motor is al over zijn kantelmoment dus er rest me niets anders dan hem neer te leggen.

Gauw afgestapt, motor opgetild en op de standaard gezet en toevallig komt dan pas net de collega aangereden met wie ik een afspraak had. Niks gezien dus, en ik heb ook andere Groningse collega's er niet over gehoord, dus het is gelukkig ongemerkt gebleven.
 
Met mijn eerste motor tussen een rij auto's voor het stoplicht doorrijden en per ongeluk met mijn mouw de noodknop overhalen en zo heel verbaasd stil komen te staan tussen de auto's die inmiddels al weer gaan rijden, om vervolgens pas na een halve minuut tot de ontdekking te komen dat 't aan de noodknop lag :$.
 
Pijnlijk momentje, maar gelukkig met goede afloop.

Met mijn eerste motor, een CB750 uit '72 reed ik regelmatig met een maatje van me. In het begin had hij een CB450S; prima bij te houden.
Maar na een winter, het eerste ritje van het jaar, had hij ineens een YZF600R die ik net zo kort volgde als de 450S... Op een slingerend weggetje met slootjes er langs kreeg ik opeens het idee dat ik de bocht nooit meer ging halen... Ik heb mezelf voor de sloot van de motor afgeworpen met het idee dat ik maar uit de buurt van dat harde ding moest blijven. Kort erna nog wel geholpen met het opladen van mijn motor (die er zonder al te veel schade vanaf kwam; sloot was modderig en de modder ving de klap netjes op, fietsje bleef ook rechtop staan.) Toen de adrenaline weg was kon ik niet meer lopen en dat duurde bijna een week.

Als ik nu langs die plek kom denk ik; "het is niet eens een bocht! Wat dacht ik toen!!!?"
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan