meest beschamende moment(en) met motor is.....? Deel 2

weet ook niet, rechtdoor gereden bij het meest flauwe bochje evah, weet niet hoe hard ik reed, schat 120

veel kneuzingen en n gebroken schouder.......motor is afw88 of het balhoofd kapot is. maar is zwaar klote idd

hier nog wat pics

stuur doormidden
774204717_5_9FXX.jpeg

gescheurd en mshandeld door de ambulancebroeders
774205089_5_dFVe.jpeg

mn mooie voorkant :(
774482728_5_bicb.jpeg


heb er nog meer maar zal t besparen :)

hopelijk is mn fietsje nog maakbaar :(

overigens, was tegen het einde van n sloot aangereden :(
 
Laatst bewerkt:
weet ook niet, rechtdoor gereden bij het meest flauwe bochje evah, weet niet hoe hard ik reed, schat 120

veel kneuzingen en n gebroken schouder.......motor is afw88 of het balhoofd kapot is. maar is zwaar klote idd

hopelijk is mn fietsje nog maakbaar :(

overigens, was tegen het einde van n sloot aangereden :(

Het is beroerd om te horen, maar deze is beslist economisch total-loss......
Beterschap, en succes met de afhandeling.
 
denk idd dat je die kunt afschrijven als ik zie hoe diep je vork naar achter staat, vrees ik voor het balhoofd
 
balhoofd lasnaden zagen er nog prima uit.... Mn motor heeft zeg maar met het wiel een duiker in het einde van de sloot geraakt, gebokt en de kap kapot geslagen boven. Morgen gaatie uit elkaar en dan gaan we het zien. Ik hou iig rekening met het ergste, helaas :(
 
sterkte idd! en succes met de afhandeling... mijn beschamende moment is tot nu toe gelukkig nog afslaan voor een stoplicht als je langs alle auto's rijd om voor aan te staan:P(heb je met 2-takt als die verzuipt:$)
 
sterkte idd! en succes met de afhandeling... mijn beschamende moment is tot nu toe gelukkig nog afslaan voor een stoplicht als je langs alle auto's rijd om voor aan te staan:P(heb je met 2-takt als die verzuipt:$)

Zoiets ja, of vol in de remmen vlak voor een kruising omdat er toch iets van rechts aan blijkt te komen :$
En dan proberen aan te trappen met de koppeling in |(

Toen toch eerst maar omhooggetrapt (omgekeerd schakelpatroon) naar z'n vrij :+
 
Laatst bewerkt:
Daarom zeg ik ook economisch TL, en niet technisch TL......
De nieuwprijs van kuipwerk en voorvork zijn al hoger dan de dagwaarde van de motor.

Op een fiets uit 2002 ga je in zo'n geval toch ook geen nieuwe spullen monteren tenzij je er tweedehands niet aan kunt komen.

Denk dat Tomz die fiets nog redelijk "goedkoop" op kan maken als 'ie een beetje zoekt naar onderdelen. Geluk zit 'm waarschijnlijk in het feit dat er géén USD voorvork in zit .... en dat daardoor het balhoofd incl. T-Stuk en Kroonplaat nog wel eens gewoon goed kan zijn.

Nou is het uiteraard lastig/onmogelijk om dit op afstand van een foto'tje te kunnen bepalen ... maar .... dat dat voorwiel zo mooi vér weggedrukt is is in dit geval alleen maar gunstig.

@ Tomz: Sterkte met je eigen herstel.... en dat van de fiets :)
 
Laatst bewerkt:
@ Tomz: sterkte ermee!

Had vandaag mijn 2e rijles en mocht even zonder toezich alvast een stukje gaan rijden... Dacht nog: Oh vet!
Dus ik was het bochtje om, rijd een stukje verder, wil daar een bocht maken.. Doe ik natuurlijk verkeerde handelingen en daar ga ik dan... Viel om...
Voelde me zo beschaamd! Na wat gevloek en even snel rondgekeken te hebben of niemand het zag mijn motor weer recht kunnen zetten en weer lekker verder gereden.
Naar mijn instructeur gegaan en verteld dat ik omgevallen was.. Kon gebeuren zei tie. Vond het echt rot, maar hoort erbij denk ik...
Gelukkig had niemand het gezien :)
 
@ Tomz: sterkte ermee!

Had vandaag mijn 2e rijles en mocht even zonder toezich alvast een stukje gaan rijden... Dacht nog: Oh vet!
Dus ik was het bochtje om, rijd een stukje verder, wil daar een bocht maken.. Doe ik natuurlijk verkeerde handelingen en daar ga ik dan... Viel om...
Voelde me zo beschaamd! Na wat gevloek en even snel rondgekeken te hebben of niemand het zag mijn motor weer recht kunnen zetten en weer lekker verder gereden.
Naar mijn instructeur gegaan en verteld dat ik omgevallen was.. Kon gebeuren zei tie. Vond het echt rot, maar hoort erbij denk ik...
Gelukkig had niemand het gezien :)

Oh...

Was jij dat?
Ik was m'n hond aan het uitlaten, zie ik ineens een vrouw met een motor omgaan. :X
Ik dacht nog: 'Het zal ook niet weer een vrouw zijn...' :X :X

Ik heb me maar even verstopt anders is het zo lullig... ;)

Je moet er gewoon iets meer gas op houden, dan gaat het prima! :Y :Y


:+
 
Laatst bewerkt:
achja.. leermomenten hebben we allemaal, als lesser is het nog niet eens zo heel beschamend hoor, mensen zullen eerder denken wat een prutser is dat als het je met je eigen motor gebeurt. Zelfde verhaal als een lesauto die afslaat bij het stoplicht, daar maakt ook niemand zich druk om (behalve de lesser in kwestie :P) je hebt er gewoon een ander verwachtingspatroon bij.. hoe onverwachter zoiets gebeurt hoe beschamender het is ;)
 
Geluk zit 'm waarschijnlijk in het feit dat er géén USD voorvork in zit .... en dat daardoor het balhoofd incl. T-Stuk en Kroonplaat nog wel eens gewoon goed kan zijn.
Nou, op de foto kun je zien dat de bovenste kroonplaat finaal doormidden gebroken is, en gezien de stand van de vorkpoten zal de onderste ook niet meer zo jofel zijn...
 
Nou, op de foto kun je zien dat de bovenste kroonplaat finaal doormidden gebroken is, en gezien de stand van de vorkpoten zal de onderste ook niet meer zo jofel zijn...


Ik had alleen nog maar de eerst geposte foto gezien ..... Maar die andere 3 foto's vertellen in iedergeval dat de kroonplaat "stuk" is idd.... en waarschijnlijk 't T-Stuk ook ..... :X
 
Laatst bewerkt:
Meest beschamende en enge moment was tijdens mijn 4e rijles. Terrein oefeningen gingen al niet goed en het lukte me die dag niet om geconcentreerd te blijven. Dus na de terrein les terug over de gewone weg naar de rijschool. Echter keek ik niet goed door de bocht vlak voor de rijschool, ze zijn ernaast ook aan het bouwen, boor ik de lesmotor zowat in de zijkant van een politiebus. Mijn bocht was iets te ruim. Ok moet toegeven dat daar de weg iets verlegd hadden vanwege de werkzaamheden maar had dat toch moeten zien. Kortom was een heftig leermomentje.
 
@ Tomz: sterkte ermee!

Had vandaag mijn 2e rijles en mocht even zonder toezich alvast een stukje gaan rijden... Dacht nog: Oh vet!
Dus ik was het bochtje om, rijd een stukje verder, wil daar een bocht maken.. Doe ik natuurlijk verkeerde handelingen en daar ga ik dan... Viel om...
Voelde me zo beschaamd! Na wat gevloek en even snel rondgekeken te hebben of niemand het zag mijn motor weer recht kunnen zetten en weer lekker verder gereden.
Naar mijn instructeur gegaan en verteld dat ik omgevallen was.. Kon gebeuren zei tie. Vond het echt rot, maar hoort erbij denk ik...
Gelukkig had niemand het gezien :)

Je helm en pakkie nog wel heel ? ;) Ach het kan gebeuren en dan beter met een lesmotor dan met je eigen motor straks.
 
Je helm en pakkie nog wel heel ? ;) Ach het kan gebeuren en dan beter met een lesmotor dan met je eigen motor straks.

Haha, mijn helmpie is nog heel hoor ;) Op mijn pak zit een schrammetje, maargoed das allemaal niet erg. En da was ook het eerste wat ik dacht: liever deze lesmotor dan straks mijn eigen motor haha!
Maar zat zo is rond te lezen en ben echt niet de enige die tijdens een rijles de motor eventjes heeft neergelegd :+
 
echt onderuitgaan hoor je niet heel vaak. even neerleggen met een achtje of zo is, heb ik het idee, de normaalste zaak tijdens lessen :P
 
maarre..heb je hem nog gekocht? :)


Nee, die niet!
Ding begon opeens te roken bij motorblok. Hebben bij man die em wilde verkopen thuis nog gekeken of er olie lekte, maar dat was ni geval. Dusja, dan ben ik ni zo gek dat ik em koop!
Maar heb wel een GSX 750F gekocht, maar die staat nu te koop. Is toch niet echt mijn ding qua gewicht en hoogte.
 
Heb pas 3weken mijn motor (en 5weekies mijn rijbewijs) en dan dit weekend ingehaald worden door een 'motorscooter' in een s-bocht (wat een levensgevaarlijke actie was van deze scooterrijder).

Het ergste was: het was gewoon een puch zip met een groter blok eronder (dus zag eruit als een scooter van een 16-jarige puber, maar dan met een groter blok).
 
Heb pas 3weken mijn motor (en 5weekies mijn rijbewijs) en dan dit weekend ingehaald worden door een 'motorscooter' in een s-bocht (wat een levensgevaarlijke actie was van deze scooterrijder).

Het ergste was: het was gewoon een puch zip met een groter blok eronder (dus zag eruit als een scooter van een 16-jarige puber, maar dan met een groter blok).
_O-
Och... jij zorgt er tenminste voor dat je motor heel blijft... Dat soort acties van scooterrijders wil ze soms nog wel is duur komen te staan...
 
_O-
Och... jij zorgt er tenminste voor dat je motor heel blijft... Dat soort acties van scooterrijders wil ze soms nog wel is duur komen te staan...
We reden buiten de bebouwde kom en ik reed al een tijdje paar auto's achter hem en hij haalde continue in over doorgetrokken strepen en keek ook niet achterom. Hij had mij dus ook niet verwacht toen ik hem inhaalde. Maar op het moment dat ik hem inhaal en gas terugneem, omdat ik na de bocht meteen af moest slaan zie ik hem voorbij komen in die s- bocht op de andere weghelft. Als ik had moeten uitwijken had ik hem gewoon vol geraakt. Nu ik er over nadenk had ik er even achteraan moeten rijden en hem duidelijk moeten maken dat 'echte' motorrijders (als ik me al zo mag noemen) dit gedrag niet op prijs stellen. Zijn leven OK, maar niet mijn leven op het spel zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan