meest beschamende moment(en) met motor is.....? Deel 2

We reden buiten de bebouwde kom en ik reed al een tijdje paar auto's achter hem en hij haalde continue in over doorgetrokken strepen en keek ook niet achterom. Hij had mij dus ook niet verwacht toen ik hem inhaalde. Maar op het moment dat ik hem inhaal en gas terugneem, omdat ik na de bocht meteen af moest slaan zie ik hem voorbij komen in die s- bocht op de andere weghelft. Als ik had moeten uitwijken had ik hem gewoon vol geraakt. Nu ik er over nadenk had ik er even achteraan moeten rijden en hem duidelijk moeten maken dat 'echte' motorrijders (als ik me al zo mag noemen) dit gedrag niet op prijs stellen. Zijn leven OK, maar niet mijn leven op het spel zetten.

Ja en je bent ook lekker bezig: inhalen en dan meteen de vaart er uit om af te slaan, daar maak je vrienden mee. Als degene achter je, die je net hebt ingehaald, dat niet verwacht en uitwijkt en je maar weer voorbij gaat i.p.v. vol in de remmen te moeten, dan wil jij er achteraan gaan om te vertellen dat je een echte motorrijder bent. Nee jij mag je zo nog niet noemen, verder dan oliebol ga ik nog niet.
 
ik ook een kleintje... hele poos aan mijn XTZ geknutseld (o.a.andere tank en kappenset erop) en eindelijk weer een rit kunnen maken. Starten & lopen maar twee straten verder houdt hij in en valt uit. Nooit meer aan te krijgen. Ik vloeken, afstappen, nadenken... en bedacht mij toen dat ik beide kraantjes nog op off had staan
 
Ik heb zelf nog geen beschamende dingen meegemaakt, ik heb nog maar net mijn avb gehaald. Maat van me had zijn accu leeggestart, met de killswitch nog aan. Dus toen de accu leeg was hebben we de hele tijd lopen douwen tot het zweet in de bilnaat stond. Eindelijk kwam ie er achter van de killswitch, laatste keer duwen en direct lopen. komt ie triomfantelijk aanrijden, en wat doet de pannekoek, hij zet zn motor uit!!!!!! -O-
Toen hebben we hem zelf laten duwen :+
 
Herkenbaar allemaal :+


Vorig jaar zomer (2008, juli) motorongeluk gehad. (kan overigens nog steeds niet rijden :( ). Zat een keer in de auto naast m'n schoonmoeder en ze draait een straatje in waar motorrijders stonden. Zonder dat ik erbij nadenk doe ik m'n vingertje omhoog.

Ze zullen wel raar gekeken hebben :+
 
Laatst met de sneeuw, ik een beetje crossen door de buurt enzo. Geen een keer gevallen. Toen dacht ik,. hee het Marktplein is perfect. Mooie gladde stenen met een laag sneeuw er op! Ik er heen, beetje glijden enzo. Tot ik opeens grip krijg in een gooi die dwars over het marktplein loopt. Higsider midden op het marktplein in het centrum van Apeldoorn :+
 
We reden buiten de bebouwde kom en ik reed al een tijdje paar auto's achter hem en hij haalde continue in over doorgetrokken strepen en keek ook niet achterom. Hij had mij dus ook niet verwacht toen ik hem inhaalde. Maar op het moment dat ik hem inhaal en gas terugneem, omdat ik na de bocht meteen af moest slaan zie ik hem voorbij komen in die s- bocht op de andere weghelft. Als ik had moeten uitwijken had ik hem gewoon vol geraakt. Nu ik er over nadenk had ik er even achteraan moeten rijden en hem duidelijk moeten maken dat 'echte' motorrijders (als ik me al zo mag noemen) dit gedrag niet op prijs stellen. Zijn leven OK, maar niet mijn leven op het spel zetten.
_O- _O-


inhalen en dan vol in de ankers moeten _O-
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik wel een paar....maar dit is wel 1 van de ergste -O-

Samen met mijn vriend gingen we onze motors ophalen van de garage.
Ze hadden netjes een beurt gehad, en bij mijn kawa waren een paar dingen vervangen en vernieuwd. ( Hij mankeerde hier en daar wat en liep niet lekker)
Ik had er flink wat geld laten liggen voor de 2 motoren.

Op de terugweg hadden we lekker de motor warm gereden , en mijn vriend trok eens goed door met zijn R6.
Ik wil natuurlijk niet achter blijven, dus ik schakel een keertje terug en zet een sprint in.
Ineens gaat mijn motor even hoog in toeren en toen Bwooaaaaaaaaa..blup blup.
Niks meer -O-

Ik zet hem aan de kant en probeer weer te starten. Niks, noppes nada...
Kapot dacht ik, zeker omdat hij zo plots hoog in zijn toeren ging en plotseling stilviel.
Ik ben vakkundig op de motor gaan schoppen en wilde hem eigenlijk in de sloot naast me pleuren.

Mijn vriend zag me langs de kant staan en keerde.
"Wat is er? " vroeg hij.
Ik: "Dit kutding doet het weer niet! Heb ik zoveel geld daar laten liggen en een paar kilometer verder valt hij weer kapot!"
Hij: "Doe nou eens rustig, ik zal eens kijken."
Ik; "Het is een kutding zeg ik je ! En een kutgarage! " zei ik met een flinke klap op het zadel. " Ik ga hem in de fik steken! "

Jawel...ik slipte regelrecht in een onredelijke driftbui. _O-

Mijn vriend stapt doodkalm van zijn motor af , loopt naar mijn motor en draait het benzinekraantje om. Drukt vervolgens op de startknop en hij draaide als een zonnetje.
Hij geeft me nog een doordringende , veelbetekende blik en stapt terug op zijn motor.
Mij een beetje perplex en beschaamd achterlatend. -O-

We zijn al een tijdje thuis , mijn vriend is in de garage bezig.
Ineens roept hij naar binnen : "Schat, kom eens even"
Ik loop naar de garage en hij wijst me op mijn motor.
"Kijk, dit gaat je in de toekomst niet meer gebeuren. "

Moet je zien wat hij gedaan had. -O-

full
 
Misschien moet 'ie ook nog even een rood pijltje bij de brandstof vuldop plaatsen zodat het verband wat duidelijker is })

óf vandaar af een stippellijntje trekken _O-
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet 'ie ook nog even een rood pijltje bij de brandstof vuldop plaatsen zodat het verband wat duidelijker is })

óf vandaar af een stippellijntje trekken _O-

Begin jij ook al? B|

En ik heb al zo'n hekel om het vooroordeel over vrouwen te bevestigen. :/










_O- Hij is wel goed. "Hoe gooi ik benzine in mijn motor " in 12 stappen.
 
die van mij is ook erg

ik ging met mijn motor voor het eerst naar de motor zaak kom daar aan was er druk ef wat dingen gekocht

dus ik wil mijn motor starten doet hij het niet meer iedereen staat je aan te kijken en dan ook nog zeggen wat ''moet zon wichter met zon grote motor '' sta je daar waren er gelukig ook wat mensen die kwamen helpen deet hij het nog niet ik naar binnen om te vragen of ze me wouden helpen schaam schaam want had net gezecht dat ik mijn acu best zelf kon plaatsen ..

hij kijken en starten en jah hij doet hij het weer moest er wat meer gas bij geven omdat hij op 25 kw staat en dan soms te weinig beziene krijgt jahjah


ben er nog niet weer geweest
 
Begin jij ook al? B|

En ik heb al zo'n hekel om het vooroordeel over vrouwen te bevestigen. :/










_O- Hij is wel goed. "Hoe gooi ik benzine in mijn motor " in 12 stappen.

Agh .... Toen ik ná 15 jaar niet meer op een motor gereden te hebben eindelijk weer eens keer de stap gemaakt had om weer eens "op te stappen" heb ik ook weer even staan kloten met dat spul (of eigenlijk het gebrek daar aan).

Een 2004 R6 gekocht (vorige fiets wás 15 jaar daarvoor een CBR900-RR) en die wilde de eerste ochtend dat ik er "even" mee naar me werk wilde rijden niet starten. Uiteraard het eerste waar ik naar ging zoeken was de brandstof kraan (die er niet op zit) terwijl ik had kunnen weten dat 't dat niet was omdat de startmotor geeneens rond ging.

Vervolgens na een minuutje of 2 á 3 "puzzelen" 't Spy-Ball alarm maar als schuldige aangewezen en besloten dat ik de fiets maar weer terug naar binnen ging zetten om vervolgens met de auto naar m'n werk te rijden.

Staat dat ding eindelijk weer binnen...... zie ik dat ik met het naar buiten manouvreren de kill-switch op "off" gezet heb doordat ik de spiegel te ver ingeklapt had zodat ik door de deur kon :X

Toen alsnog de fiets maar weer naar buiten gereden en heerlijk een stukje omgereden naar m'n werk. Laat was ik tóch al :+

Niks vrouwelijks aan dus, aan die fouten .... hoor O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik loop altijd te schelden op mensen die proberen te starten met hun jiffy uit.... stom, hoe kan je dat nou gebeuren enz. enz.

Laatst met wat zwolle-mfers een rondje gereden. Waren we klaar, dus op naar huis. Ga op de motor zitten, knijp koppeling in, wil starten... niks... gloeiende gloeiende... killswitch stond uit, koppeling in, wat kan er nou mis zijn.

Blijkt yamaha zo slim te zijn om helemaal niet te willen starten als hij in de versnelling staat en je de jiffy uitgeklapt hebt... ook al heb je de koppeling in :)

Voelde me toen wel knap lullig. Zal ook niet meer schelden op mensen die willen starten met uitgeklapt jiffy :)
 
Ben een keer met 80 een weiland ingereden omdat ik te druk bezig was met mijn TomTom :X (ben niet gevallen overigens...)
 
zoiets had ik ok met gsx-r750 k6 die ik toen net had. zou hem ff laten zien op het werk. met de pauze ff naar huis gereden op de fiets. motor naar buiten op standaard gezet. ff starten, in zijn 1 zette plof viel ie uit, ik denk wat is dit. ik kijk naar me standdaard, jahoor was ie nog uit geklapt _O- . bij me vorige motor(rs125) klapte de standdaard vanzelf in.
 
Ben een keer met 80 een weiland ingereden omdat ik te druk bezig was met mijn TomTom :X (ben niet gevallen overigens...)

Gewoon een paar rondjes rijden en weer terug het asfalt opknallen.

"Wat zitten jullie nou te kijken? ? Ik wou gewoon een stukje offroad! " met een stalen gezicht en doen of het de normaalste zaak van de wereld is met een R6. :+
 
Haha, nee dat was in zuidfrankrijk na een rit van 6uur, gelukkig heeft niemand het gezien _O-

Offroad met een racer:
 
zoiets had ik ok met gsx-r750 k6 die ik toen net had. zou hem ff laten zien op het werk. met de pauze ff naar huis gereden op de fiets. motor naar buiten op standaard gezet. ff starten, in zijn 1 zette plof viel ie uit, ik denk wat is dit. ik kijk naar me standdaard, jahoor was ie nog uit geklapt _O- . bij me vorige motor(rs125) klapte de standdaard vanzelf in.

Dat vanzelf inklappen is pas levensgevaarlijk, ging laatst bij de dealer even op een ducati zitten, wil m weer terug op de standaard zetten, mr hij helde wel heel ver over. Nog net recht kunnen houden, en ja hoor bij dat ding klapte hij dus vanzelf in...
Moet er niet aan denken dat ergewoon eens iemand op je fiets gaat zitten en dan gewoon terug zet in de verwachting dat je jiffy nog uitgeklapt is, en m dan laten vallen...
 
was er an gewend geraakt dat ie altijd vanzelf naar binne klapte.

maar je hebt wel gelijk, heb mensen er wel eens op moeten wijzen dat de standdaard in geklapt was.
 
De bocht uitvliegen in de Moesel, rechtdoor een grind pad in. Schrok me dood, gelukkig had ik twee ervaren belgische piloten bij me die me daarna wat bochttechniek bij brachten.

Beter een grindpad dan een vangrail of auto, niet gevallen overigens :X
 
Ik loop altijd te schelden op mensen die proberen te starten met hun jiffy uit.... stom, hoe kan je dat nou gebeuren enz. enz.

Laatst met wat zwolle-mfers een rondje gereden. Waren we klaar, dus op naar huis. Ga op de motor zitten, knijp koppeling in, wil starten... niks... gloeiende gloeiende... killswitch stond uit, koppeling in, wat kan er nou mis zijn.

Blijkt yamaha zo slim te zijn om helemaal niet te willen starten als hij in de versnelling staat en je de jiffy uitgeklapt hebt... ook al heb je de koppeling in :)

Voelde me toen wel knap lullig. Zal ook niet meer schelden op mensen die willen starten met uitgeklapt jiffy :)
Weet niet wat voor Yammie je rijdt, maar mijn TDM start wel zeker, ook als hij in de versnelling staat en de jiffy uit. Er zit bij de koppeling een schakelaar die daarvoor zorgt, maar die wil nog wel eens stuk gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan