Meningen over Deauville 700?

Ik heb zelf nog maar een half jaar m'n A en ben dat soort motoren niet gewend. Een heleboel mensen hebben het over 'dat spannende', maar nog niemand heeft het goed onder woorden kunnen brengen wat ze daar nou mee bedoelen.

Voor mij hoeft een motor helemaal niet zo 'spannend' te zijn, denk ik, laat hem maar gewoon voorspelbaar en gemoedzaam zijn, zoals m'n huidige Transalp. Wat trouwens (de basis van) een blok deelt met een Deauville.
Het is ook lastig om onder woorden te brengen wat ‘spannend’ in deze context betekend. Motorrijden is voor de meesten een hobby / vrijetijdsbesteding. Een Deauville brengt je dag in dag uit jaar in jaar uit van a naar b, uiterst betrouwbaar, weinig kosten, moeiteloos en comfortabel. Wil je dat (en ook niet meer), is een Deauville een perfecte motorfiets.

Ik wist wel dat een Deauville als saai wordt beschreven, en dat klopt ben ik achter gekomen, nogmaals het is niet verkeerd, maar ik had meer verwacht.
 
Het is ook lastig om onder woorden te brengen wat ‘spannend’ in deze context betekend. Motorrijden is voor de meesten een hobby / vrijetijdsbesteding. Een Deauville brengt je dag in dag uit jaar in jaar uit van a naar b, uiterst betrouwbaar, weinig kosten, moeiteloos en comfortabel. Wil je dat (en ook niet meer), is een Deauville een perfecte motorfiets.

Ik wist wel dat een Deauville als saai wordt beschreven, en dat klopt ben ik achter gekomen, nogmaals het is niet verkeerd, maar ik had meer verwacht.
Dank je iig voor dit antwoord. Ik denk dat op dit moment in m'n motorrijdcarriere zoiets betrouwbaars en voorspelbaars juist goed is, tot ik een stuk meer ervaring op heb gedaan. Hij staat nog steeds bovenaan m'n shortlist, alhoewel daar meer fietsen op staan dan alleen de Deauville.
 
De motor daagt niet continue uit om harder te gaan rijden, maar als jij dat wil kan dat wel gewoon.
Motor zal je ook niet verrassen, jij bent de baas.

Ik heb een tijdje terug ook een stukje op de Deauville 700 van een vriend van me gereden (en heb zelf een Deauville 650 gehad)
De 700 is duidelijk vlotter en voelde iets speelser dan de 650, maar ik vond m nog steeds vrij agrarisch lopen, je merkt dat het basisontwerp van het blok behoorlijk oud is.
Dit is vergeleken met een NC700X (en NC700 Integra) die ik ook fijner vind sturen, maar een Deauville is als basismodel wel completer (zijkoffers, windbescherming op orde, blabla) en 2e hands goedkoper (voor hetzelfde geld zou ik eerder een NC kopen)

Het is geen motor waar je echt een foute keuze aan kan maken zolang je een fatsoenlijke koopt, het ding kan en doet alles wat je er mee wil en heeft ook echt wel de potentie om gewoon lekker te sturen.
Ja, er zijn bergen motoren die specifieke dingen beter kunnen, maar de Deauville kan alles een beetje (naja, trial kan een dingetje worden)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Je moet het zo zien, als de motor een algemeen gebruikt dagelijks vervoersmiddel was, dan zouden er heel wat meer motortjes als de Deauville rondrijden. Het is zeg maar gewoon een Japanse compacte middenklasser om van A naar B te komen. Wat niet zegt dat je er geen plezier mee kan hebben. En niet mooi en niet lelijk.

Ik vind de Deauville de Toyota Corolla onder de motorfietsen.
 
Je moet het zo zien, als de motor een algemeen gebruikt dagelijks vervoersmiddel was, dan zouden er heel wat meer motortjes als de Deauville rondrijden. Het is zeg maar gewoon een Japanse compacte middenklasser om van A naar B te komen. Wat niet zegt dat je er geen plezier mee kan hebben. En niet mooi en niet lelijk.

Ik vind de Deauville de Toyota Corolla onder de motorfietsen.
Wellicht is de Deauville op puur gebruiksgemak ingehaald door de motorscooter?
 
Een mede clublid van mij heeft een nette Dauville te koop staan
30k gelopen
IMG_1623-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hij is steengoed maar ook oersaai en futloos
Dat hoor ik steeds mensen zeggen maar nog niemand heeft goed in woorden kunnen uitleggen wat hem nou 'saai' maakt. RTMK kwam dichtbij maar ik zou ook graag van jou horen wat hem nou saai maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan