Mooie dag!

Zojuist weer eens naar het werk getuft, na 3 weken "zwangersschapverlof", en het is best te doen met de kou (wel met Gebring handschoenen en vest *O* )....
 
Gisteren een stuk gereden, de eerste vijf minuten waren koud aan de vingers, daarna was het goed te doen. Althans, dat dacht ik. Toen ik thuis kwam en mn handschoenen uittrok zag ik waarom 'het goed te doen was'.. Gewoon half bevroren vingers waar ik nog de hele middag last van had :X
 
gister alweer even gereden, nieuwe remleidingen + voorvorkveren proberen.
wel koud maar zeker de moeite waard.
 
Gisterenavond ook gereden en vanavond ook weer van plan. Wel errugg koud,maar lekker dik aankleden en goede handschoenen aan. Alvast inkomen voor de betere periode..
 
Ik schaf in april mijn eerste motor aan en heb dan niet meer te maken met het 'koude' weer voor een lange periode. Echter vraag ik mij vaak zat af hoe je je precies 'dik aankleden' kan op de motor. Als ik in mijn leren pak zit denk ik voornamelijk aan thermokleding. Of is het voor de koude dagen simpelweg handiger om een dikke trui onder je goretex aan te doen?
 
Ik schaf in april mijn eerste motor aan en heb dan niet meer te maken met het 'koude' weer voor een lange periode. Echter vraag ik mij vaak zat af hoe je je precies 'dik aankleden' kan op de motor. Als ik in mijn leren pak zit denk ik voornamelijk aan thermokleding. Of is het voor de koude dagen simpelweg handiger om een dikke trui onder je goretex aan te doen?

Liever meerdere dunne laagjes dan 1 dikke trui. En een krant helpt ook goed.
 
Ik heb onderhand een beetje een pekel complex opgelopen. Ik durf gewoon niet te rijden in deze maanden vanwege de eventuele pekel die er volgens veel mensen ligt. Maar is dit wel zo?
 
Ik heb onderhand een beetje een pekel complex opgelopen. Ik durf gewoon niet te rijden in deze maanden vanwege de eventuele pekel die er volgens veel mensen ligt. Maar is dit wel zo?
Het ligt er wel, maar er word wel erg veel om gehuild hoor. Zo erg is het ook weer niet, het vreet je fiets niet binnen no time op. Zeker niet als je wat bescherming gebruikt.
 
Ik schaf in april mijn eerste motor aan en heb dan niet meer te maken met het 'koude' weer voor een lange periode. Echter vraag ik mij vaak zat af hoe je je precies 'dik aankleden' kan op de motor. Als ik in mijn leren pak zit denk ik voornamelijk aan thermokleding. Of is het voor de koude dagen simpelweg handiger om een dikke trui onder je goretex aan te doen?
Leer is sowieso niks swinters, daar kan je niet genoeg onder aan.

Textielen pak, laagje thermo, meerdere dunne lagen eroverheen. ;)
 
In het noorden nog pekel op de weg. Zo erg, dat het gaat stoffen. Maar dat is niet erg als je je motor afspoelt toch?

Ik rij praktisch elke dag dus vandaag ook. Ben net terug van Groningen-Leeuwarden en ik kan jullie verzekeren dat dit nog steeds geen weer voor de echte mietjes is :P godsallemachtig koud. Vooral omdat ik door de zon werd uitgelokt om een dunne motorbroek aan te trekken ipv mn winterbroek.
Kon er ook nog niet echt van genieten, maar de zon scheen wel mooi :)
 
Laatst bewerkt:
Leer is sowieso niks swinters, daar kan je niet genoeg onder aan.

Textielen pak, laagje thermo, meerdere dunne lagen eroverheen. ;)
textiel met wintervoering, T-shirt eronder en gaan :]
wintervoering in me broek zit er meer in omdat ie ook water tegenhoudt :)
belangrijkste zijn imo goede handschoenen.
vandaag ook ff gereden monster>wateringen. zonder motorbroek is het wel fris :P
 
al is het -2 kun je prima blokkie om rijden, al is het om weer even het gevoel te krijgen :P
of hebben meerendeels mooiweer rijders gereageerd :X


Nou met -2 kan het toch behoorlijk koud zijn op de motor, zie de gevonden tabel van het KNMI m.b.t de gevoelstemperatuur. Ik blijf nog even binnen *D
full
 
Zo, was vanmorgen toch bitter koud. Een lage temperatuur met een venijnige wind.
Moest een half uurtje op de motor en dat was net vol te houden.

Laat de zomer maar komen !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan