Morgen voorkomen..

Toch even reageren. Ik vind de straf nog redelijk fors. Temeer er eigenlijk geen correcte vaststelling is gebeurd van de snelheid.

Ben vorig jaar hier in BE moeten voorkomen. Eerst politierechtbank en nadien voor de correctionele rechtbank vanwege beroep aangetekend door OVJ.
Aanklacht was 2 zware overtedingen (2x verboden rijrichting) en 1 heel zware (negeren van politiebevel tot 2 maal toe).
Wel het komt er op aan je zaak wel te verdedigen op een objectieve manier. En dat emo geneuzel achterwege te laten.

Ben zelf mijn zaak gaan bepleiten tot 2x toe. Op de correctionele rechtbank, na beroep van OVJ, was ik de enige zonder advocaat. Wat een onzin daar verkocht werd door advocaten tart alle verbeelding ...

Mijn uiteindelijke straf was 50 euro + 140 euro slachtofferfonds (vast bedrag dat je altijd moet betalen als je veroordeeld wordt).

geloof ik geen fluit van, negeren politiebevel kost je net iets meer dan 50€
 
geloof ik geen fluit van, negeren politiebevel kost je net iets meer dan 50€

Kan zijn verhaal bevestigen, dus bij dat het echt zo is gegaan bij hem en dat het echt dat gekost heeft :) Het verhaal staat er vrij zwart/wit maar hele verhaal zou nogal wat zijn om neer te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk betaal je dan de helft van je maandsalaris ipv die 600 euro.

Zijn er meer dan genoeg die €1200,- netto best leuk vinden om te verdienen.
Als ik zo voorbij zie komen wat er verdient wordt is €1200,- in deze tijd niet eens meer iets om je voor te schamen helaas.
 
Kan zijn verhaal bevestigen, dus bij dat het echt zo is gegaan bij hem en dat het echt dat gekost heeft :) Het verhaal staat er vrij zwart/wit maar hele verhaal zou nogal wat zijn om neer te zetten.

ik vind het ook maar een bizar verhaal, maar wil jullie zeker geloven, nog 1 vraag: die 140 euro slachtofferfonds, wat bedoel je met altijd betalen?
Want zou dit heel bizar vinden, dat dit er altijd bijkomt en dan alleen maar als je je veroordelingen aanvecht of?

alvast merci voor de info :)
 
Nog meer mensen die graag eens 105 willen rijden op een rustige 50km weg?

Ik kom graag op de uitkijk voor politie staan, ik vraag een minimale 300 euro, lijkt me niet veel geld toch, jij blij, ik blij... ;)
 
Volgens mij is of je een strafblad krijgt of niet onafhankelijk van het feit welke straf je krijgt opgelegd. Gaat erom dat je schuldig wordt bevonden aan een misdrijf --> ja dus.

Ja, want je mag voor 'overtredingen' (neem het geval in dit topic) dus ook 'kiezen' voor een celstraf. En een overtreding komt niet op een strafblad, en daarmee de straf dus ook niet.
 
Ja, want je mag voor 'overtredingen' (neem het geval in dit topic) dus ook 'kiezen' voor een celstraf. En een overtreding komt niet op een strafblad, en daarmee de straf dus ook niet.

Is hier juridisch gezien sprake van een overtreding dan?
 
Ja, want je mag voor 'overtredingen' (neem het geval in dit topic) dus ook 'kiezen' voor een celstraf. En een overtreding komt niet op een strafblad, en daarmee de straf dus ook niet.

Dat geloof ik niet. Als jij geregistreerd staat, komt die overtreding er gewoon bij te staan. Gewoon een kruisje achter je naam dus. Of je moet minder dan 30 te snel rijden. Heb je geen kruisje.
 
Nee die niet, is idd ook een bizar stuk om 50 te moeten rijden.. Was Burg. Bruins Slotsingel..



oef...

ja das ook een leuk rechtdoor weggetje, maar niet echt handig om daar 100+ te gaan vind ik zelf, met alle fietpaden en wat eromheen licht...


licht een beetje aan welk stuk, maar toch ;)


blijft lullig van de veroordeling, maar had het begrijpelijker gevonden als het op dat stuk was dat ik aangaf, daar heb je niet zoveel dingen naast de weg staan behalve een geluidswal..
 
50+ in de bebouwdekom?
Mijn kinderen spelen ín de bebouwde kom!
Het kan me geen XXX schelen of je me een moraalridder vindt!
Maar van mij kan die motor van je naar de hoogovens.
Reken svp even je verschil in remweg uit ?
 
oef...

ja das ook een leuk rechtdoor weggetje, maar niet echt handig om daar 100+ te gaan vind ik zelf, met alle fietpaden en wat eromheen licht...


licht een beetje aan welk stuk, maar toch ;)


blijft lullig van de veroordeling, maar had het begrijpelijker gevonden als het op dat stuk was dat ik aangaf, daar heb je niet zoveel dingen naast de weg staan behalve een geluidswal..
50+ in de bebouwdekom?
Mijn kinderen spelen ín de bebouwde kom!
Het kan me geen XXX schelen of je me een moraalridder vindt!
Maar van mij kan die motor van je naar de hoogovens.
Reken svp even je verschil in remweg uit ?

Pff al die praat hier over wat er allemaal omheen ligt.. Heb weinig zin meer in die discussie :Z
 
Laatst bewerkt:
ik vind het ook maar een bizar verhaal, maar wil jullie zeker geloven, nog 1 vraag: die 140 euro slachtofferfonds, wat bedoel je met altijd betalen?
Want zou dit heel bizar vinden, dat dit er altijd bijkomt en dan alleen maar als je je veroordelingen aanvecht of?

alvast merci voor de info :)

Als je voor de rechter komt (voor gelijk welke verkeersovertreding), en je verliest
1. betaal je dus nu de kosten van de advocaten van de tegenstander (als die er is)
2. betaal je aan het fonds voor slachtoffers van gewelddaden (nu moet je mij eens verklaren wat 30km te snel rijden met slachtoffers van gewelddaden te maken heeft).

http://www.belgium.be/eportal/application?languageParameter=nl&pageid=contentPage&docId=40258
 
:^

De openbare weg is geen speelplaats (niet voor chauffeurs, ook niet voor kinderen)
Een woonerf is iets helemaal anders uiteraard.


woonerf en straat liggen natuurlijk dicht bij elkaar.
wanneer in de bbk rijdt en ziet veel huizen of zaken die kunnen wijzen op kinderen dan hoor je gewoon je snelheid aan te passen.

van kinderen kun je nu eenmaal niet verwachten dat ze de verkeersregels kennen en altijd rekening houden met gevaren.

zelf al een paar maal een bal voor mijn auto langs zien rollen en het kind dat er achteraan schiet.
altijd voorzien tot nu toe gelukkig
 
woonerf en straat liggen natuurlijk dicht bij elkaar.
wanneer in de bbk rijdt en ziet veel huizen of zaken die kunnen wijzen op kinderen dan hoor je gewoon je snelheid aan te passen.

van kinderen kun je nu eenmaal niet verwachten dat ze de verkeersregels kennen en altijd rekening houden met gevaren.

zelf al een paar maal een bal voor mijn auto langs zien rollen en het kind dat er achteraan schiet.
altijd voorzien tot nu toe gelukkig


Wat goed van je!
Toch iets geleerd....
_O- _O- _O- _O- _O-
 
klassiek voorbeeld: bal rolt de straat op,kind loopt erachter.

ik heb het zelf al meegemaakt, en ik kon gelukkig nog remmen.

Gast ik ken het voorbeeld. En ik kan me ook heel goed indenken dat je laaiend wordt als je kinderen hebt die mogelijkerwijs spelen in de buurt van mensen die debiel rijgedrag vertonen.

Alleen op het moment dat ik die overtreding begin speelden er GEEN kinderen langs de weg oid. Iedereen moet eens kappen met dat soort argumenten.. Je bent er niet bij geweest dus kun je niet oordelen over de situatie. Het verschilt nogal of je 50 te hard rijdt over een schoolplein of over een doorgaande weg met absoluut geen speelplaatsen, voetballende kindertjes, overstekende bejaarden of oorlogje-spelende kleuters in de buurt.. En nogmaals, als je er niet bij bent geweest kun je daar niet over oordelen. :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan