Moto advies

10 jul 2016
26
0
Stekene
Dag iedereen
Ben dus begonnen op zoek naar mijn eerste motor, ik heb al ooit een brommer voor 4j gereden in tenerife (op de weg rijden enz ipv op fietspaden zoals je in Belgie vaak ziet) en een varadero 125cc en dan ff gewacht tot mn 25j voor volledig mijn A rijbewijs te behalen
Heb een z750 op zicht, altijd een pracht van een moto gevonden, heb ook interesse en SM en racers maar doe 100km heen en teruf werk verkeer en hier en daaris een uitstap en denk dat de z750 hier meer voor geschikt is zeker om te beginnen en een goed tijdje ermee kunnen groeien
Zie op de markt verschillende z750 waar prijzen schommelen ivm leeft
Dus mijn vraag, zou ik voor iets wat goedkoper gaan rond de 2 a 3000 euros met wat meer kms en wat ouder of wat meer betalen voor iets jonger en met minder kms zoals rond de 10000 of minder (heb er een paar gezien daarmee)?
En ook om iets extra te weten, duitsland os dat ook interesant om daar te kijken of liefst in vaste land voor gemakelijkheid?

Thanks alvast op voorhand !
 
persoonlijk...met de kennis van nu ....beter beginnen op goedkope fiets, want de kans is mega dat je die neerlegt ergens in je eerste jaren.
 
persoonlijk...met de kennis van nu ....beter beginnen op goedkope fiets, want de kans is mega dat je die neerlegt ergens in je eerste jaren.

Dan ben ik een laatbloeier denk ik. Ik heb pas na 22 jaar voor het eerst mijn motor neergelegd.

Advies voor TS heb ik niet. Alle argumenten voor en tegen zijn hier al meermalen voorbij gekomen. Het is aan jou om daarin een keuze te maken.
 
Kolere hee, zijn de punten en komma's op?
Lekker man, 2000 a 3000 euro. Prima toch? Voor die 7000 die je overhoudt, kan je behoorlijk wat onderhoud plegen :) En vergeet je fancy motorpakje niet!
 
Sorry voor het gebrek van punten en komma's. Gebruik die zelf amper.
Eigelijk best dan met een iets goedkoper met wat meer kms beginnen en zo doorgaan tot mijn ervaring opbouwt dan?
Motorpak en alles heb ik ook in het hoofd ivm kosten bij aankoop dus waarschijnlijk inderdaad het beste, sorry ben een noob still zal keer rond de forum kijken en wat meer leren ook ipv misschien een stomme vraag stellen dat waarschijnlijk duizenden keren wordt gesteld kan geloven langs een kant dat dat beu is.
 
Domme vragen bestaan niet, alleen maar leuke antwoorden O-)
 
Deze vraag is nooit iemand beu, want dan kan iedereen weer lekker zeggen je moet beginnen op een xxx want dat heb ik ook gedaan. Ook al was dat in 1963, maakt niks uit :P

We moeten nog even wachten op twee grappen die altijd gemaakt moeten worden.
 
Deze vraag is nooit iemand beu, want dan kan iedereen weer lekker zeggen je moet beginnen op een xxx want dat heb ik ook gedaan. Ook al was dat in 1963, maakt niks uit :P

We moeten nog even wachten op twee grappen die altijd gemaakt moeten worden.

Ik zou beginnen op een Hayabusa.. Wel een rode want die zijn sneller!
 
Laatst bewerkt:
Mmm interesant haha, maakt deze plek wel uniek vind ik dan haha.
Beste zal inderdaad dan iets van 3000 ofzo kopen met wat meer kms ipv 5000 met amper iets van kms met dat de kansen inderdaad bestaan dat ik kan vallen zeker. Enja dan leren en sparen voor iets beter en nieuwer zeker.
 
Inderdaad heb ervan gemerkt dat het misschien het beste is, hoop gewoon dat een z750 goede keuze zal worden maar ja ik zal het nooit weten tot ik zelf een test rit ermee doe.
Wil wel weten van mensen die hem misschien hebben wat ze ervan denken.
Is hem goed voor snelweg kms? Woon/werk verkeer
Cva om te onderhouden zeker als je bv 500 a 700kms per week doet
Enja als er meer info is of weetjes erover, welke dan enzo.
 
100 km enkele reis? Misschien is een kuip dan ook wel lekker. VFR800 of zo.
 
Nee, 100km heen en terug dus 50km naar werk en dan weer naar huis haha. Het is exact rond de 40 maar 10km extra naar de fitness dusja, 40km zo goed als alleen snelweg.
 
Hier een Z750 mede eigenaar.

De z750 is een hele prettige motor, t.o.v de direkte concurrentie is wat zwaarder qua gewicht, maar hij stuurt vlot genoeg en is qua zithouding prettig.

Als je woon werk verkeer veel snelweg bevat, het is wel echt een naked en lange tijd snelweg is wel meer vermoeiend dan iets met een kuip en meer windbescherming.

Dus wel in geval van proefrit een stukje snelweg meenemen

Freez
 
Thanks voor de info, ja heb ervan gehoord van de nakeds dat de wind soms lastig kan zijn zeker als je 120km/h of meer gaat/wil gaan
Mijn vaste weg sowiezo is altijd de e40 (Belgie) op want ik woon er nabij dan ja tot e17 gent dan r4 tot oostakker en dan na werk hetzelfse maar omgekeerd. Dusja ik zit echt redelijk wat op de snelweg zelfs voor uitstappen is het zo goed als snelweg altijd.
Gewoon eventjes voor de zekerheid, ben afkomstig van spanje dus sommige woorden kan ik niet goed verstaan. Als jullie kuip zeggen, is dat dan een racer stijl model of ben ik volledig mis?
 
Met een kuip betekend inderdaad een beetje meer richting sportmotor. (kuip is full fairing in 't engels)
 
Terug
Bovenaan Onderaan