moto-detail bagagesysteem

Dynom

MF'er
2 mei 2003
193
0
Utrecht
Via een vriend kwam ik op dit product:
www.motozoom.nl/meerinfo/index.cfm?bestelnummer=10025335&CFID=4351626&CFTOKEN=36046298

10025335.jpg



Mijn vraag:
Heeft iemand van jullie er ervaring mee?

69,- euro is niet echt veel voor 21 liter bagage.
De vriend heeft het setje ook gekocht en ik heb er naar gekeken en het zag er degelijk uit.
De plastic hoes ziet er niet echt proffesioneel uit, maar het maakt de spulletjes spatwater dicht en het gaat tenslotte om de werking.



----------[edit]---------------------------
Linkje aangepast, deze deed raar.
 
nog geen ervaring mee.

nog, want het lijkt me eerlijk gezegd ook wel wat. de commentaren op de site zijn in ieder geval bemoedigend.

ik denk dat ik er eentje ga bestellen. altijd handig.
 
Ik heb de zijtassen (zo te zien hetzelfde als van deze set, leverbaar als Motodetail 1 of 2) al een jaar of drie en ben er heel tevreden over. Keurig afgewerkt, ze zijn uitritsbaar voor nog meer inhoud en nog steeds waterdicht, ook zonder die plastic hoesjes.
Uiteraard moet je dit spul niet dagelijks gebruiken, dan zijn koffers wel wat degelijker. Maar voor de prijs is het prima spul.
 
Is er iemand die deze tassen heeft en kan laten zien hoe het er uit ziet zonder de bagagerol?

Ik wil weten of de duo dan nog kan zitten.

Lopen daar riemen of een plaat oid?
 
Is er iemand die deze tassen heeft en kan laten zien hoe het er uit ziet zonder de bagagerol?

Ik wil weten of de duo dan nog kan zitten.

Lopen daar riemen of een plaat oid?

Ik heb zadeltassen van een ander merk, ze werken allemaal met riempjes. als je ze goed bevestigd, heb je zelfs met 200 + geen probleem. Alleen een duo wordt wat lastiger op mijn eigen fiets, maar daar rij ik toch zelden mee.
 
die set die heb ik!

69 euro is veel te veel. niet omdat die dat geld niet waard zou zijn, maar simpelweg omdat je hem bij louis voor 49 kunt krijgen. (tenminste, dat is wat ik ervoor betaald heb)


algemene indruk: ziet er heel netjes uit, maar zijn geen grote tassen. Voor een (lang) weekendje hotel is het ruim voldoende, maar ik heb nog een set zadeltassen die fors groter zijn. (vreemd? nee hoor, mijn vrouw rijdt ook motor dus als dan kan het voorkomen dat we twee bagagesystemen tegelijk gebruiken)
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die deze tassen heeft en kan laten zien hoe het er uit ziet zonder de bagagerol?

Ik wil weten of de duo dan nog kan zitten.

Lopen daar riemen of een plaat oid?
grootste probleem voor passagier + tassen is waar die de benen moet laten. die tassen knoop je vast waar je ze maar vast kunt knopen en de bijrijder stepjes komen dan goed van pas.

om een indruk te krijgen van dat ding zonder toptas. er blijft een matje over, maar wel met 4 grote gespen om die tas aan te haken.
 
16018392696.jpg


Voilá

Er is geen ruimte meer voor een passagier. Verder zijn ze bij mij NIET waterdicht B| Ook niet met de regenhoezen er omheen. Het water gaat via het wiel toch de hoezen in, en zorgt zo voor natte... alles.

Het water bleef bij mij in de hoezen staan. Nadat ik een gat onderin de hoezen had gemaakt was het wel veel beter *D

Verder zijn ze erg goed :Y Bij mij is alleen de rechtertas gaan scheuren bij de rits. Nu heb ik hem ook wel achterlijk vol gepropt |( omdat ik hem niet groter wou maken (zoals al eerder gezegd kun je ze smal en breed maken d.m.v. een rits)

Verder vind ik de aansluiting een beetje tricky. Het zit vast met 2 sluitingen als waar je een rugzak mee vast klikt. Zodra deze los zijn, til je zo de tassen van je motor. Zelfde geld voor de rol. Die zit vast met 4 van die dingen.

De tassen zitten trouwens nog wel vast aan je voetsteuntjes of bagage-handgrepen (of zoiets :X ) dus ze kletteren er niet zomaar af. Toch zou ik zelf een iets betere aansluiting willen.

Ik heb hier echter geen problemen mee gehad hoor! Ze hebben er toch ff 2500 km opgezeten.

Ik kan je niet vertellen bij welke snelheid ze nog goed blijven zitten. Toendertijd had ik nog 25KW en kon ik niet harder dan 150/160 :+ tot die snelheid zitten ze dus iig goed *D

Als je verder nog iets wil weten hoor ik het wel :9
 
Laatst bewerkt:
Hmm bedankt voor de foto's en omschrijvingen :) , ja ik denk dat ik het toch vast moet houden voor ik het zou kopen. Maar er kan altijd nog een kussentje oid op dat vlak.

Ze zijn trouwens 80 euro bij Louis momenteel. B|

Polo heeft ook zoiets, maar goedkoper voor 50 euro. Alleen daar word ik niet wijs van de beschrijving.

Ik zou ze gebruiken op een allroad, ik denk dat dat stepjesprobleem misschien minder speelt dan.
 
Hmm bedankt voor de foto's en omschrijvingen :) , ja ik denk dat ik het toch vast moet houden voor ik het zou kopen. Maar er kan altijd nog een kussentje oid op dat vlak.

Ze zijn trouwens 80 euro bij Louis momenteel. B|

Polo heeft ook zoiets, maar goedkoper voor 50 euro. Alleen daar word ik niet wijs van de beschrijving.

Ik zou ze gebruiken op een allroad, ik denk dat dat stepjesprobleem misschien minder speelt dan.

Ik had ze vorig jaar op de beurs voor (ik dacht) 89 euries...
 
[afbeelding]

Voilá

Er is geen ruimte meer voor een passagier. Verder zijn ze bij mij NIET waterdicht B| Ook niet met de regenhoezen er omheen. Het water gaat via het wiel toch de hoezen in, en zorgt zo voor natte... alles.

Het water bleef bij mij in de hoezen staan. Nadat ik een gat onderin de hoezen had gemaakt was het wel veel beter *D

les 1, altijd kleding etc. IN een vuilniszak stoppen voordat de kleding de zijtassen in gaan.

Zo hou je je spulletjes altijd droog. :Y
 
Heb ze zelf ook voor op mn Soes RF900R.. Voor die prijs zeker geen verkeerde set..

Enige nadelen zijn de bevestiging.. Gebruik drie banden om de tassen vast te zetten.
1 onder het zadel door.. 1 via de handgreep van de bijrijder ( anders zit de roltas erg losjes op de buddy ( is erg vervelend bij remmen ) en 1 langs de taartschep..

Onder de undertail langs werkt ook niet.. Levensgevaarlijke situatie ermee gehad dat de steunband in aanraking kwam met de motorband en hierdoor afgesleten/ verbrand is. Ik vond nog een paar restjes.. Voor hetzelfde geld in de motorband gegaan, met alle gevolgen vandien.

Waterdicht is ie bij mij tot op heden wel ( met hoezen ). Ondanks een verregende vakantie in Schwarzwald alles nog droog. Zonder roltas kan een bijrijder prima op de ( zachte ) bevestigingsplaat zitten. Verschuiven doet de plaat door mijn methode van vastzetten niet.

Foto's heb ik even niet tot mn beschikking |(
 
les 1, altijd kleding etc. IN een vuilniszak stoppen voordat de kleding de zijtassen in gaan.

Zo hou je je spulletjes altijd droog. :Y
True, true... Heb deze set ook en is 2 keer meegeweest op vakantie, goed voor 7000km. Ben er wel tevreden over, hebben heel wat te verduren gekregen.

Minpunten
- Ze zijn idd niet waterdicht, maar dit komt niet van de regen maar van het opspattende water van je achterband. Mijn regenhoezen regenden binnen no-time vol en toen hingen de hoezen op de uitlaten... :X Gelukkig net optijd achter gekomen en ze zijn nog heel. Maar zeker vuilniszakken erin doen, blijft alles netjes droog.

- De bodemplaat die over je zadel zit wordt onder je buddy door gemonteerd, dus iets uit de bergruimte pakken (slot enz.) kun je wel vergeten.

- De plastic kliksystemen van zijtas aan bodemplaat moet je erg goed controleren. Heb het al gehad dat de zijtas nog maar aan 1 gesp hing, ipv 2. :N Ik zet ze meestal voor de zekerheid ook nog aan de onderkant vast.

Pluspunten
- De set is erg degelijk. De tassen zijn van degelijk materiaal gemaakt en erg stevig. Er kan veel in, vooral als je ze helemaal uitritst. Heb altijd tegen het maximum gewicht aangezeten wat ze mogen dragen, maar nooit problemen gehad.

- De prijs is erg gunstig, je kan deze set ook best 2e hands vinden voor een zacht prijsje. Ook zijn ze soms bij Louis.de in de aanbieding voor 50e.

- De tassen hebben erg handige vakken

Eff kijken of ik nog wat foto's heb:

p9304.jpg


p9305.jpg


p9306.jpg


Hoop dat je er wat aan hebt... :W
 
Laatst bewerkt:
Kan ze zeker aanraden. Zeker voor dat geld. En idd; ik voel me zekerder wanneer de tassen ook nog even met een sjorband zijn vastgezet. Misschien tussen de oren, maar dan rijd ik wel lekkerder.
 
Bedankt voor de foto's en reviews. *D Ik denk dat op een grotere motor de duo wel kan zitten.

Begrijp ik nu goed dat er ook een plaat onder het zadel door moet?

Dan hoop ik dat het lukt, de allroad die ik misschien koop heeft geen afneembaar zadel. FF afwachten nog dus of dat zal lukken.
 
...
Begrijp ik nu goed dat er ook een plaat onder het zadel door moet?

Dan hoop ik dat het lukt, de allroad die ik misschien koop heeft geen afneembaar zadel. FF afwachten nog dus of dat zal lukken.


Moet niet. Maar het is er wel voor gemaakt.
 
Kan ze zeker aanraden. Zeker voor dat geld. En idd; ik voel me zekerder wanneer de tassen ook nog even met een sjorband zijn vastgezet. Misschien tussen de oren, maar dan rijd ik wel lekkerder.
ik kan me ook nooit vinden in enkel de bijgeleverde banden (of zoals bij mijn andere set elastieken). Ik pak echter een stuk touw en als fanatiek zeiler heb ik vooral vertrouwen in mijn eigen knopen. (en reken maar dat mijn tassen dan vast zitten)
 
Ik heb de set zelf niet maar mijn toermaatje bochtenkoning wél, en het is zeker een mooie set. Kanttekening is wel dat als je de tassen te vol propt, de naden en de ritsen snel uitscheuren. M'n maatje heeft dat het eerst bij de rol gehad en later bij de tassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan