BurgerKing
MF veteraan
- 20 okt 2002
- 9.784
- 5.267
Ze moeten wel wat aan het gewicht van die MotoE fietsen gaan doen....anders moeten de airfences 2 keer zo dik worden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat Dorna vooral ervoor wil zorgen dat niet een andere partij dit oppakt, zoals F1 heeft laten gebeuren bij Formule E en het gevaar te lopen dat er (op termijn) een alternatief voor fabrikanten begint te ontstaan. In Formule E zie je nu al een behoorlijk aantal autofabrikanten (Audi, Jaguar, Nissan, BMW, volgend jaar Mercedes). Zoals hoe MotoGP het nu oppakt is het echt wel heel lastig voor een alternatieve serie om dit op te pakken: het is niet meer uniek nu MotoE er is, en Dorna kan veel meer media-aandacht bieden dan welke alternatieve serie dan ook.Elektrisch racen: je moet ergens beginnen, en ik denk dat Dorna kostte wat kost wel de eerste grote speler wil zijn op dit gebied. De krengen wegen nog een ton en hebben nog drie weken oplaadtijd nodig enzo, maar het is te racen, dus doen ze het maar vast. Het is in elk geval dé manier om de technologische vooruitgang een zetje in de rug te geven. Als ze nu al bijna net zo snel zijn als Moto3 machines, dan wordt het binnen de kortste keren toch zeker wel indrukwekkend.
Nou voordat deze klasse de MotoGP vervangt zijn we echt wel heel veel verder. De hele opzet van Motogp is dat je omver valt van je stoel als je voor het eerst die gasten voorbij ziet komen. Uiteindelijk is dat wat kaartjes verkoopt en wat mensen naar de tv trekt, niet dat het 'duurzaam' is. Voordat je van je stoel af gaat vallen van MotoE moet er nog heel wat gebeuren.Man, toen de 2 takten vervangen werden heb ik jaren bij de psycholoog gelopen.....................................paniek slaat toe nu het E racen zijn entree maakt .............
maandag maar even bellen voor een afspraak
Ieder zijn eigen ding natuurlijk. Maar ondanks dat ik 2-takt fan ben (rij ook nog gewoon met mn 2 takt crosser ipv 4 takt) moet ik zeggen dat ik bij MotoGP echt met een enorme smile op mijn gezicht loop hoor.Evolutie houd je niet tegen en we moeten (blijkbaar) vooruit. Maar vooruitgang is relatief. Dat electrisch rijden wordt ons door de strot geduwd met het milieu als excuus. Ik denk er het mijne van en zal dat blijven doen. En om nu te stellen dat we er met de viertakten op vooruit gegaan zijn? Ja technisch zeker, maar qua beleving absoluut niet. Ik ga veel liever een weekend naar de Bikers' Classics dan naar de Motogp. Op de Bikers' Classics loop je een heel weekend met een smile op je bakkes, puur door de beleving.
Enkele jaren geleden was er al een "volwaardig", en ik dacht zelfs door de FIM gehonoreerd, wereldkampioenschap voor elektrisch aangedreven motorfietsen. Reden o.a. ook op Assen en ik herinner mij voornamelijk Chinese coureurs en Jasper Iwema. Is flink uit elkaar gevallen sindsdien. Zoals Dorna/Energica deze Cup nu presenteert, en gezien de sponsornamen die zich eraan verbinden (bijv. Enel, DHL, Total, Trentino), is de hele zaak stukken professioneler opgezet en heeft het (eindelijk!) echt potentieel.Ik denk dat Dorna vooral ervoor wil zorgen dat niet een andere partij dit oppakt, zoals F1 heeft laten gebeuren bij Formule E en het gevaar te lopen dat er (op termijn) een alternatief voor fabrikanten begint te ontstaan. In Formule E zie je nu al een behoorlijk aantal autofabrikanten (Audi, Jaguar, Nissan, BMW, volgend jaar Mercedes). Zoals hoe MotoGP het nu oppakt is het echt wel heel lastig voor een alternatieve serie om dit op te pakken: het is niet meer uniek nu MotoE er is, en Dorna kan veel meer media-aandacht bieden dan welke alternatieve serie dan ook.
Ik ga dan toch meer voor de racesport dan nostalgie.Evolutie houd je niet tegen en we moeten (blijkbaar) vooruit. Maar vooruitgang is relatief. Dat electrisch rijden wordt ons door de strot geduwd met het milieu als excuus. Ik denk er het mijne van en zal dat blijven doen. En om nu te stellen dat we er met de viertakten op vooruit gegaan zijn? Ja technisch zeker, maar qua beleving absoluut niet. Ik ga veel liever een weekend naar de Bikers' Classics dan naar de Motogp. Op de Bikers' Classics loop je een heel weekend met een smile op je bakkes, puur door de beleving.
Ik ga dan toch meer voor de racesport dan nostalgie.
Een 500 cc 2 takt race met goede coureurs zou ik ook gaaf vinden, maar het kan niet tippen aan de huidige koningsklasse.
Hypermoderne techniek is dan ondergeschikt, competitie tussen de beste coureurs van de wereld.
Gaan ze niet redden...Wedstrijd had van mij best een paar ronden langer mogen duren. Het was goed naar te kijken.
Het is zeker vermakelijk om te zien en een prima toevoeging in het voorprogramma.Wedstrijd had van mij best een paar ronden langer mogen duren. Het was goed naar te kijken.
En geen oordopjes nodig.Zeker een leuke toevoeging. Veel mooie strijd gezien.Had ik eigenlijk helemaal niet verwacht..
Ik heb ervan genoten!
Vrees dat je enige optie de MotoGP website is?Is deze race (en de vorige) nog ergens terug te kijken?
Was erg leuk om de wedstrijd live mee te maken! Helaas verkort van 8 naar 5 ronden omwille van de regen, maar toch gaaf om gezien te hebben. De mix van coureurs vind ik ook leuk: oude rotten die wat meer 'body' geven aan de klasse en jonge honden die hun kans ruiken om dit paddock binnen te stappen, zoals Garzo die er spectaculair van af viel.
Was zeker vermakelijk!