Motor of auto ..?

Motor of auto ??

  • Motor

    Stemmen: 54 80,6%
  • Auto

    Stemmen: 13 19,4%

  • Totaal aantal stemmers
    67

MetalSpeedy

Die hard MF'er
12 mei 2004
279
0
belgie|vosselaar
stel, je hebt op je 18de geld voor een leuke 2de handse auto OF een motor te kopen op je 18de.

welk zouden/hebben jullie gedaan en waarom ??


(ik wil zeer graag een motor kopen, maar het niet echt praktisch voor het dagelijks leven ... ,een auto zegt mij niet veel en is praktisch.
ik ben al sinds +- 5de motorgek door mijn neef en zijn motor 8-) en wou sindsdien al later met een motor rijden )
 
ga studeren en leer voor jezelf zorgen. er zijn er maar weinig die op hun 18e op eigen kracht een motorvoertuig kunnen financieren. (de luxe komt nog wel, tijd zat)
 
beetje retorische vraag gezien je ondertitel? _O-

ik heb iig op mn 17e mn eerste motor gekocht en op mn 18e meteen mn motorrijbewijs gehaald. nu nog 3 maandjes en ik mag mn begrenzers eruit slopen *O* owja, gespaard vanaf mn 15e, en nooit scooter/brommer gereden :)

owja, ik heb geen autorijbewijs. ook nooit gemist eigenlijk, ik rij door weer en wind. maar ik denk dat ik mn autorbw deze winter maar ga halen. O-)
 
ga studeren en leer voor jezelf zorgen. er zijn er maar weinig die op hun 18e op eigen kracht een motorvoertuig kunnen financieren. (de luxe komt nog wel, tijd zat)
ik heb toevallig genoeg geld voor 1 van de 2 dus geld is geen probleem ! ..

@ Base :

ik wil graag motorrijden , maar iedereen raad het mij af ivm praktische dingen en de gevaren , daarom wil ik jullie mening eens horen

indien het een auto zal zijn , zal er toch ooooit ZEKER een motor komen


maar dit topic is bedoelt over als je je eerste voertuig koopt , wat zal het zijn , auto of motor
 
Ligt er maar net aan.

Als je op jezelf woont en je hebt wekelijks boodschappen die je moet doen dan is een auto praktischer.

Als je nog thuis woont dan kan je ervoor kiezen om een motor te kopen. Het is maar net wat je leuker vindt.

Ik had wel eerder geld voor mijn motorrijbewijs maar is er nooit van gekomen omdat ik veel tijd nodig had voor anderen dingen. Later heb ik door omstandigheden meer tijd gekregen en heb mijn motorrijbewijs gehaald. Ik zie motorrijden overigens meer als een hele leuke hobby maar ik weet dat er zat mensen zijn die het gebruiken als eerste en noodzakelijk vervoermiddel.

De kosten van een motor zijn overigens beduidend lager dan die van een auto. De verzekering, wegenbelasting en de kosten die je kwijt bent aan de pomp zijn vele malen lager.

Als het gaat om welk rijbewijs ik als eerst zou halen zou ik overigens zeggen B. Simpelweg omdat het bij personeelsadvertenties of vereist is of een pré is. Ligt er natuurlijk ook wel aan welk beroep je uitoefent. Ik zou niet zonder B kunnen.
 
Motor of auto... Tja, dat is vragen naar de bekende weg. Wat voor antwoord denk je te krijgen op een motor-forum?

Ik ben zelf ook eerst motor gaan rijden voordat ik m'n auto-rijbewijs haalde.
 
tsja (oke, beetje ouwe-lullen verhaal)
kocht mijn eerste motor op mijn 18e, haalde mijn rijbewijs en half jaartje later en heb nu (veel, veel later.....) nog steeds alleen een motor-rijbewijs; wel is er inmiddels in verband met gezins-uitbreiding een zijspan bijgekomen...........

mijn stem is dus "motor"
 
Fok!-ker zeker?
crozy.gif


Praktischer om eerst je B te halen inderdaad.. is maar net wat het beste uitkomt voor je
 
De kosten van een motor zijn overigens beduidend lager dan die van een auto. De verzekering, wegenbelasting en de kosten die je kwijt bent aan de pomp zijn vele malen lager.

owja? :?

en als ik nou een suzuki alto en een ducati 999 naast elkaar zet?

:P

maar al die onzin over gevaren vind ik dikke bullshit. dat krijg je zeker van je ouders te horen omdat ze niet willen dat je motor gaat rijden? ;)
een groot deel van je veiligheid heb je zelf in handen. en dat deel wat in de handen ligt van die koekblikker kan je zo klein mogelijk maken door overal goed op te anticiperen. inderdaad heb je een kleine kreukelzone, maar ik denk dat de gemiddelde motorrijder meer verkeersinzicht heeft dan de gemiddelde koekblikker.

en dan heb je nog het eenzijdige ongeval. ook een kwestie van goed vooruit kijken en rekening houden met de staat van de weg. maar ja, iedere motorrijder valt wel eens. dat is nou eenmaal de prijs die je moet betalen voor deze fucking gave 'hobby' 8-)
 
Ik heb alleen een motor. Moet ook boodschappen doen etc. Dus die doe ik op de fiets of lopend.

Ik vind een motor erg practisch. Moet vaak naar Amsterdam dus dan weet je het wel.
Ik heb ook alleen maar geld (over) voor een van de twee maar daar komt nog bij dat in het gebruik een motor ook nog een stuk goedkoper is. Geen parkeergeld/vergunningen betalen (behalve op een strand bij Castricum. ..naar het schijnt), motorrijtuigenbelasting is lager. En je maakt heel selectief gebruik van je motor. Ik trek niet mijn hele pak aan om drie straten verderop naar een winkel te gaan. Als ik een auto had gehad had ik die waarschijnlijk wel gepakt. Dus nog redelijk gezond ook.

Staat wel weer tegenover dat je met een motor meer de neiging hebt om te gaan touren...wat ik met een auto weer een stuk minder heb. En...je loopt altijd te slepen met je helm en hebt (als het goed is) een pak aan..dat kan wel eens onhandig zijn als je gaat stappen of als je ergens op visite moet. Laat staan als het regent. Jij bent wel droog..maar je staat te druipen als de niagarawatervallen als je een goeie hoosbui te pakken hebt.

Ik denk niet dat iemand hier kan zeggen wat jij moet doen. Er zijn teveel factoren. Ik heb zeker 15 jaar auto gereden en de laatste anderhalf jaar doe ik alles met de motor. Ik heb zegge en schrijve een keer of drie een auto echt gemist. En dan huur of leen ik er eentje.

Succes met het maken van een keuze!
 
Laatst bewerkt:
Als je het je kunt veroorloven om geen auto te hebben, moet je m.i. voor de motor gaan.


:]


De vraag is meer hoe pragmatisch jij zelf bent. Kies je met je hart of met je verstand....
 
dan doe je die te voet of met de fiets. Met een auto kun je in één keer drie maanden vooruit.

Ik ben inmiddels getrouwd en heb twee kids. Nu doet mijn vrouw de boodschappen met een cargobike (duur woord voor bakfiets) en de rest met de fiets/bus of de auto van opa&oma (hee, zij willen dat we op visite komen).

De oudste is bijna 4 en gaat lekker mee in de zijspan.

Ik rijd sinds mijn 19e motor (kon niet eerder ivm gebroken been), das al weer bijna 14 jaar en heb nog steeds geen autorijbewijs en wíl er ook geen, laat staan een auto.
Vast. Maar iets van vers voedsel weet ik soms ook wel te waarderen...

En verder;
stel, je hebt op je 18de geld voor een leuke 2de handse auto OF een motor te kopen op je 18de.
welk zouden/hebben jullie gedaan en waarom ??
Wat is nou eigenlijk jouw antwoord?
 
Als je op jezelf woont en je hebt wekelijks boodschappen die je moet doen dan is een auto praktischer.

Dat hangt er ook maar vanaf. Ik woon 20 jaar op mezelf en heb ook geen auto voor de wekelijkse boodschappen. Nou woon ik tegenwoordig boven de AH, maar ook met een motor kun je best nog redelijk je wekelijkse boodschappen halen (en anders is er wel een buurtsupertje op loop/fietsafstand).

Mike
 
Domme vraag op motorforum inderdaad... :)

Maar persoonlijk zou ik toch voor de auto gaan. Motor is leuker, vetter en veel gaver natuurlijk.....maar niet als je 18 bent. Kan je nooit iemands auto lenen...

Tsja...ik was 25 toen ik het rijbewijs en motor kocht. Doe je pas als je geld en tijd ervoor hebt/wilt maken.
 
Dat hangt er ook maar vanaf.Nou woon ik tegenwoordig boven de AH, maar ook met een motor kun je best nog redelijk je wekelijkse boodschappen halen (en anders is er wel een buurtsupertje op loop/fietsafstand).

Mike


127592


En een autootje erbij hoeft niet duur te zijn,kep zelf een belastingvrije Kever.
 
Terug
Bovenaan Onderaan