motor parkeren

hayahan 2004

Rookie
28 mei 2003
17
0
raalte
Even een vraag aan de kenners

Hoe kan ik het best mijn motor parkeren in de bergen.
regelmatig sta je bij een restaurant of wat ever voor een korte stop.
En waar je tegen een helling op staat.
Ik heb altijd het gevoel dat die wegglijd of zo.
wat is de beste manier om hem te parkeren.

b.v.d han

Bijlage: Scan10002.JPG
 
Je jiffy moet aan de kant van de afgrond staan. :+ Maar het hoeft niet, vraag maar aan Panrider *D

istie me nog voor ook :}
 
Even een vraag aan de kenners

Hoe kan ik het best mijn motor parkeren in de bergen.
regelmatig sta je bij een restaurant of wat ever voor een korte stop.
En waar je tegen een helling op staat.
Ik heb altijd het gevoel dat die wegglijd of zo.
wat is de beste manier om hem te parkeren.

b.v.d han
Er zal toch vast wel een enigzins horizontaal stukje zijn? Of ga je mij vertellen dat zelfs dat restaurant scheef gebouwd is? Neem anders een telescoop standaard en blokken voor achter/voor de wielen.
 
Kont naar het dal en jiffy bij voorkeur ook, tenzij de hoek te steil wordt en de boel ofer de jiffy heen dreigt te kantelen. Middenbok is vaak stabieler op harde ondergrond, maar die moet dan dwars op je fiets wel enigszins horizontaal zijn.

Blijf i.i.g. na het parkeren nog enkele seconden binnen grijpafstand kijken wat je fiets doet. als-ie stil blijft staan is er niks aan de hand. Zorg altijd dat je een extra grote voet hebt voor onder de jiffy op zachte ondergrond, anders kan-ie zelfs na minuten nog omlazeren.
 
Met het voorwiel berg-op. Je kan namelijk makkelijk met je motor achteruit manouvreren als het achter je afloopt. Als je je motor achteruit berg-op moet duwen kost dat een hoop moeite (ervaring..)
 
Met het voorwiel berg-op. Je kan namelijk makkelijk met je motor achteruit manouvreren als het achter je afloopt. Als je je motor achteruit berg-op moet duwen kost dat een hoop moeite (ervaring..)

Klopt, en in de 1e versnelling, kan de bike geen kant op.

Als dat niet lukt, beneden in het dal en even naar boven lopen :)
 
Als dat niet lukt, beneden in het dal en even naar boven lopen :)
[/quote]


L :+ L
 
Met je neus bergop, op de jiffy en in z'n 1. Dan kan 'ie geen kant meer op (als het goed is...)
 
Blijf i.i.g. na het parkeren nog enkele seconden binnen grijpafstand kijken wat je fiets doet. als-ie stil blijft staan is er niks aan de hand. Zorg altijd dat je een extra grote voet hebt voor onder de jiffy op zachte ondergrond, anders kan-ie zelfs na minuten nog omlazeren.

Had dat wat eerder gezegd ;) in 1990 kwam ik op een camping (schots en scheef) aan, de motor (CB 750) volgepakt. Ik zet hem op zijn jiffy, draai me om en krijg hem op mijn hiel. Gelukkig schampte hij mijn hiel alleen maar anders had ik mijn enkel gebroken, denk ik. De benzine liep eruit. 8 (?) franse kindjes hielpen me de motor overeind te zetten :} Zal me niet meer gebeuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan