Motoren van Nijzing (Emmen, Drente)

primo.

ja dat kan maar laat ze dat dan maar denken.
heb er voor twee jaar terug motor gekocht vandaar, en er weer wezen kijken voor iets anders en je kan daar goed terecht voor een betaalbare motor.


Ja, zou kunnen ben dr zelf nooit geweest!
Als je gewoon goed je ogen en oren gebruikt kun je bijna overal wel een leuke
koop doen denk ik!
Goed kijken wat je koopt! En dat is overal hetzelfde... ;)

De service is wel een ander verhaal natuurlijk.
Heb zelf ook wel eens wat meegemaakt bij een aankoop, waarvan je achteraf denkt dat dat wel even wat netter/beter had gekunt...(staat wel ergens op t forum) :Y
Dat wil niet zeggen dat ik daar nooit weer een motor koop natuurlijk...

nogmaals: Dit betreft dus NIET Nijzing..! *D
 
Ja, zou kunnen ben dr zelf nooit geweest!
Als je gewoon goed je ogen en oren gebruikt kun je bijna overal wel een leuke
koop doen denk ik!
Goed kijken wat je koopt! En dat is overal hetzelfde... ;)

De service is wel een ander verhaal natuurlijk.
Heb zelf ook wel eens wat meegemaakt bij een aankoop, waarvan je achteraf denkt dat dat wel even wat netter/beter had gekunt...(staat wel ergens op t forum) :Y
Dat wil niet zeggen dat ik daar nooit weer een motor koop natuurlijk...

nogmaals: Dit betreft dus NIET Nijzing..! *D


Zekers niet, want het zit daar wel snor. :Y
 
Hoi oma!

Iemand de afgelopen maanden ervaringen gehad met Nijzing?
Zag een paar mooie motoren staan (via het internet) dus wilde binnenkort eens langs gaan bij ze, wanneer ik daar in de buurt ben.
 
wat is er mis met een import motor????
Rijden duitsers anders dan Nederlanders?

:^

Die van mij is ook een ex-Duitse van 1992, geïmporteerd in Nederland in 2004, en sinds 5 weken op Zwitsers kenteken :+ .

Beestje maakt wat mee

Rij er ook al 7 1/2 jaar op, met 80K zelf er op gezeten :Y
 
Hoi oma!

Iemand de afgelopen maanden ervaringen gehad met Nijzing?
Zag een paar mooie motoren staan (via het internet) dus wilde binnenkort eens langs gaan bij ze, wanneer ik daar in de buurt ben.


Ik heb mijn CBR600F daar gekocht, een jaar geleden, prima zaak :Y klein (meen vader en zoon ), niet duur, erg vriendelijk, motor is met beurt netjes afgeleverd, zou er zo weer heen gaan :Y

ze hebben de CBR zelfs een week voor me achter gehouden omdat ik mijn andere nog moest verkopen en wilde zeker weten dat dat doorging, financieel gezien, zijn zelfs langer op de zaak gebleven s' avonds omdat ik vanuit Hengelo moest komen, met proefrijden en ophalen ,helemaal toppie *D
 
Laatst bewerkt:
ja heb in april een suzuki vstrom daar gekocht en niet te duur heb er nog 2 nieuwe banden bij bedongen na eerst een proefrit te hebben gemaakt zo mee zonder garantie en ik kreeg er nog nieuwe carter olie bij en mocht ik nog problemen met motor krijgen kon ik altijd bellen maar ja was niet nodig heb nu 4000 km gereden zonder problemen goeie vent en je kunt goed handelen daar
Hoi oma!

Iemand de afgelopen maanden ervaringen gehad met Nijzing?
Zag een paar mooie motoren staan (via het internet) dus wilde binnenkort eens langs gaan bij ze, wanneer ik daar in de buurt ben.
 
Op zich een leuke zaak en ook altijd nette motoren heeft ie staan. De service weet ik niet maar vriendelijk vind ik hem absoluut niet. Ben er 1 keer met kameraad geweest die wilde zijn motor wel inruilen maar hij was niet geïnteresseerd en zelf had ik onlangs interesse in een motor en wilde even proefrijden maar dat was niet mogelijk omdat hij vlak voor zijn vakantie zat en de motor liever niet onder de vliegjes wilde hebben. Naar mijn mening wil je dan niet echt graag een motor verkopen. Als je naar motorhuis bakker gaat kun je gewoon elke willekeurige motor zowel nieuw als oud proefrijden zoals het hoort! Volgens mij verkoopt nijzing nette motoren maar vind het zeer klantonvriendelijk.
 
Onlangs een gevalletje meegemaakt met een motor die bij hun aangeschaft was, en na 200 km, ergens in ver van huis er de brui aangaf.....

Anwb erbij en dergelijke, na volledige demontage van kuipwerk en tank bleek het een ex-schademotor te zijn, deel van de voorkant was vervangen en een deel niet, onder de kappen was het duidelijk de schade nog te zien aan bijvoorbeeld de radiateur, ingedeukte delen en ga zo maar door.
Het is toen een boel gezeur geweest, tot scheldens aan toe....
Van beide zijden trouwens..

De zaak loopt nog, dus qua uitkomst doe ik geen uitspraak nu

Update:

Motor is opgehaald door de eigenaar zelf, het bedrijf kwam er volgens hun voorlopig niet aan toe..
De motor is hersteld en het lijkt nu allemaal prima in orde.
Desalniettemin, was het duidelijk een schademotor, alleen is niet bekend bij mij of de dealer dat ook wist.
Wij zijn het er over eens dat ze dat wel gemerkt moeten hebben, maar vooruit, de eigenaar is er nu tevreden mee.
 
Laatst bewerkt:
nieuwe recensie's hier van Nijzing? E staat namelijk een mooie ducati multistrada te koop.
 
Laatst bewerkt:
nieuwe recensie's hier van Nijzing? E staat namelijk een mooie ducati multistrada te koop.


Late reactie wel een goede recensie,

Heb in mei 2013 een gixxer 600 k5 gekocht bij Freek Nijzing. Aardige man, goede service weet waar hij over praat. 3 maanden garantie.

4 weken naar aanschaf ging er een keerring van de voorvork lek, belletje gepleegd, motor gebracht en het werd gewoon gemaakt hoor geen gezeur niks. Mn kentekenverlichting was toen ook stuk heb dat ook aangegeven maar die had ie niet op voorraad en is mij later toe gestuurd. Zeer netjes afgehandeld

Kan niet anders zeggen dan een positieve ervaring. Mocht ik een andere motor willen kijk ik zeker even wat Nijzing staan heeft
 
:^

Waar ligt dat :?

Nou, er zijn er genoeg die het niet weten..

Toen we vroeger op vakantie gingen waren er altijd een paar bijdehandte westerling die vroegen waar we vandaan kwamen, want we praatten natuurlijk een beetje "vreemd".
Smilde zeiden m'n broertje en ik dan, dat ligt zo'n 10km onder Assen...
Assen? Hadden ze nog nooit van gehoord..
Assen ligt in Drenthe zeiden we dan...
Drente? Hadden ze ook nog nooit van gehoord!

En dan waren wij de domme boeren. ;)
Schijnbaar krijgen ze aan de andere kant van het land geen aardrijkskunde op school. ;)
 
Nou, er zijn er genoeg die het niet weten..

Toen we vroeger op vakantie gingen waren er altijd een paar bijdehandte westerling die vroegen waar we vandaan kwamen, want we praatten natuurlijk een beetje "vreemd".
Smilde zeiden m'n broertje en ik dan, dat ligt zo'n 10km onder Assen...
Assen? Hadden ze nog nooit van gehoord..
Assen ligt in Drenthe zeiden we dan...
Drente? Hadden ze ook nog nooit van gehoord!

En dan waren wij de domme boeren. ;)
Schijnbaar krijgen ze aan de andere kant van het land geen aardrijkskunde op school. ;)

Jawel, maar dat is nog allemaal gericht op de VOC-tijd :+
 
Nou, er zijn er genoeg die het niet weten..

Toen we vroeger op vakantie gingen waren er altijd een paar bijdehandte westerling die vroegen waar we vandaan kwamen, want we praatten natuurlijk een beetje "vreemd".
Smilde zeiden m'n broertje en ik dan, dat ligt zo'n 10km onder Assen...
Assen? Hadden ze nog nooit van gehoord..
Assen ligt in Drenthe zeiden we dan...
Drente? Hadden ze ook nog nooit van gehoord!

En dan waren wij de domme boeren. ;)
Schijnbaar krijgen ze aan de andere kant van het land geen aardrijkskunde op school. ;)
En waar je nu woont kennen ze Drenthe allemaal? :)
 
ik heb deze week een suzuki bandit 600 gezien bij nijzing en de reakties hier te lezen dan gan ik toch maar even kijken binnenkort want zijn toch voornamelijk goede reakties :)
 
Heeft de toko toevallig een nieuwe eigenaar ? Ondanks de goede reacties van de afgelopen jaren lees ik de laatste tijd juist wat meer negatieve reacties, ook vrienden van mij zijn er met een hoge bloeddruk weer weg gegaan...
 
Geen idee dacht het niet, maar ik vind het ook geen klantvriendelijke zaak. Paar keer wezen kijken maar nooit tot een deal kunnen komen. 1x bij uitzondering een motor kunnen proefrijden. Wat hij er heeft staan ziet er ook niet altijd netjes uit. Volgens mij veel import, maar dat weet ik niet zeker.
Ik vind het maar een chagrijnige eigenaar. dan zijn er betere zaken in de buurt, waarvan bakker zeker een topper is!
 
Recentelijk mijn GSX-R 600 K4 bij nijzing gehaald. Via telefoon aangekondigd dat ik graag zou willen kijken en een proefrit was geen probleem. Toen ik aankwam stond de motor keurig klaar. Even kort een paar rondjes gestuurd en daarna een prijsopgaaf meegekregen. Uiteindelijk een dag later besloten de motor te kopen, heb er toen nog een beetje afgekregen.

Levering duurde iets langer dan gepland omdat de motorfiets een foutmelding gaf (tijdens proefrit niet gezien). Maar na ongeveer 2 weken kon ik de motor ophalen, tot nu toe geen problemen (ongeveer 2 maanden in bezit). Ziet er erg netjes uit en de prijs was ook goed. Wat betreft import: die van mij komt uit het buitenland. Maar dat is naar mijn idee niet erg. (De markt voor zowel auto's als motoren is buiten Nederland gewoon veel groter.)

Al met al: mijn ervaring is positief.
 
Bij Nijzing een GSXR gekocht. Bij eerste inspectie bleek hier e.e.a. mee mis te zijn, o.a. kapotte veer/demper, loszittende spiegels, zompige rem en aantal doorgebrande lampen. "Moest nog technisch gekeurd worden"werd gemeld. Afgesproken dat de zaken op orde zouden zijn voor de verkoop.

Na aankoop van de motor bleek de verlichting nog niet te werken en de veer/demper vervangen te zijn door een niet functionerende, 2de hands. Bij mijn eigen dealer de volgende dag laten checken; veer te slap (mogelijk verkeerde type) en de demper niet functionerend. Nijzing geeft geen thuis en beweert dat mijn dealer de veer wel gesloopt zal hebben (dat binnen 24 uur na aankoop) _O- .

Ondanks herhaaldelijke verzoeken van mijn kant ergens "common ground" te vinden was hij niet bereid me ook maar iets tegoedmoed te komen . Toen hem melde dat ik me dan genoodzaakt zag om dit via de rechtsbijstand te op te lossen sprak zijn reactie boekdelen :

"Ik heb dit wel vaker bij de hand gehad, ik maak me geen zorgen"

Mijn advies is dan ook koop hier niets of ben heel erg zeker dat wat je koopt ook goed is. Meneer Nijzinga is zeker niet te beroerd om over de rug van zijn klanten een paar euro bij elkaar te sprokkelen
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaande klant ( Mark) heeft volgende motor gekocht:
Suzuki GSX R 1100
1995 met 42.000 km
€ 1700.-

Wij zijn Bovag lid en hanteren de Bovag richtlijnen, motoren onder de €2500.- worden altijd verkocht zonder garantie.
Afstellen en aanpassingen van veren die extern zijn uitgevoerd zonder overleg, zijn wij als Nijzing Motoren niet aansprakelijk voor.
Klant woont in buurt van Rotterdam, wilde de maximale korting, omdat Emmen niet in de buurt was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan