Motorheftafel wegzetten / opslaan, iemand een slim idee?

men pakke een betonzaag en zage den vloer in.
met den kango jekker je alles ertussen eruit.
gatje grave meej n schepke
vloertje storten van beton
sleuf frezen voor de hydrauliekslang
hydraulische pomp erop aansluiten en klaarrr





 
Da's wel een hele mooie oplossing inderdaad :)

Ik heb helaas geen garage, dus ik heb van de berging achter mijn huis een motor werkplaatsje gemaakt. En dat is niet altijd even geniaal...

15826228_1134160043365983_3734214857912906741_n.jpg


Tenzij ik dus de heftafel op z'n kant leg telkens, moet ik de motor standaard op de heftafel parkeren. De schuur heeft ook een vrij irritante drempel, dus ik moet hem 2x over een drempel duwen, of als ik 'm andersom zet 2x achteruit over een drempel trekken, en de schuurdeur is vrij smal (als ik de spiegels los maak kan-ie er net door). Ik denk dat ik de berging zelf als werkschuurtje houd en er een houten schuur met een bredere doorgang tegenaan zet, zodat ik niet standaard altijd over die drempels moet om de motor te parkeren en ik ook niet eerst mijn motor hoef te verplaatsen om iemand anders te kunnen helpen. Van de verhuurder mag ik ook de huidige schuur afbreken en een grotere terug bouwen, maar het blijft een huurwoning, dus dat gaan we maar niet doen ;)

De combi van 2 drempels en smalle schuurdeur is ook de reden dat de motor achteruit op de heftafel staat ipv vooruit zoals het hoort.
 
Laatst bewerkt:
men pakke een betonzaag en zage den vloer in.
met den kango jekker je alles ertussen eruit.
gatje grave meej n schepke
vloertje storten van beton
sleuf frezen voor de hydrauliekslang
hydraulische pomp erop aansluiten en klaarrr

[~[url="http://i36.photobucket.com/albums/e5/blackbox1100/motobrug%20build%20off/IMG_5263.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i36.photobucket.com/albums/e5/blackbox1100/motobrug%20build%20off/IMAG0012.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i36.photobucket.com/albums/e5/blackbox1100/motobrug%20build%20off/DSC_0005.jpg"]afbeelding~][/URL]

Dit is heel netjes gemaakt!!
 
Van de verhuurder mag ik ook de huidige schuur afbreken en een grotere terug bouwen, maar het blijft een huurwoning, dus dat gaan we maar niet doen ;)

Als je de huidige schuur mag afbreken van je verhuurder, is hij misschien ook wel zo schappelijk dat hij (een deel van) de kosten wil vergoeden.. Misschien het navragen waard :)
 
~
men pakke een betonzaag en zage den vloer in.
met den kango jekker je alles ertussen eruit.
gatje grave meej n schepke
vloertje storten van beton
sleuf frezen voor de hydrauliekslang
hydraulische pomp erop aansluiten en klaarrr

Heel netjes gedaan allemaal .. :t

Maare` men gaat daar niet woone :N .. men koopt gewoon een huis met royaal meer hok en ruimte om de deur . }) want daar ken nie genoeg troep in jou hokkie nie . :N
 
Laatst bewerkt:
Als je de huidige schuur mag afbreken van je verhuurder, is hij misschien ook wel zo schappelijk dat hij (een deel van) de kosten wil vergoeden.. Misschien het navragen waard :)

Dat heb ik al gecheckt, maar helaas. Hoewel oud en gammel, voor de verhuurder voldoet 't nog prima als berging. Ik heb zelf niet zo'n zin om de verhuurder een compleet nieuwe schuur te sponsoren :P
 
Dat heb ik al gecheckt, maar helaas. Hoewel oud en gammel, voor de verhuurder voldoet 't nog prima als berging. Ik heb zelf niet zo'n zin om de verhuurder een compleet nieuwe schuur te sponsoren :P


Waarom niet ? t ìs maar net hoe lang je er blijft huren ... dan heb je wel het plezier , en anders de ergernis . B|
 
Waarom niet ? t ìs maar net hoe lang je er blijft huren ... dan heb je wel het plezier , en anders de ergernis . B|

Aan de ene kant, ja. Aan de andere kant kan de verhuurder ook anders besluiten zoals ik bij vrienden gezien heb, die moesten hun huurwoning uit wegens sloop/nieuwbouw. Wel eens waar kregen ze daar een x bedrag voor, maar de eigen verbeteringen werden niet terugbetaald of wat dan ook.

Een extra schuur daarentegen, kan ik in zo'n geval afbreken en meenemen :)
 
Aan de ene kant, ja. Aan de andere kant kan de verhuurder ook anders besluiten zoals ik bij vrienden gezien heb, die moesten hun huurwoning uit wegens sloop/nieuwbouw. Wel eens waar kregen ze daar een x bedrag voor, maar de eigen verbeteringen werden niet terugbetaald of wat dan ook.

Een extra schuur daarentegen, kan ik in zo'n geval afbreken en meenemen :)

juist``` dus gewoon goed helder stellen hoe en wat ...
 
Bedankt voor alle creatieve reacties, ik heb alles nog even her-overwogen en nagemeten.
De kogel is door de kerk, we gaan een garage bijbouwen !! :+





En toen werd ik wakker ... :z


Maar wel heb ik het besluit genomen om mijn werkbank aan te passen, dit is het snelst en brengt het meeste gebruiksgemak. Ik hoef maar 1 van de 3 poten weg te halen en dan past hij er prima onder, inclusief de wielklem die erop blijft staan :}

Op 2 andere plekken ga ik de werkbank nog beter ondersteunen, zo kost het me amper extra ruimte en hoef ik niets te tillen/kantelen tegen een muur, gewoon onder de werkbank rijden :}

Nogmaals, bedankt voor de tips!! :t
 
Da's wel een hele mooie oplossing inderdaad :)

Ik heb helaas geen garage, dus ik heb van de berging achter mijn huis een motor werkplaatsje gemaakt. En dat is niet altijd even geniaal...

[afbeelding]

Tenzij ik dus de heftafel op z'n kant leg telkens, moet ik de motor standaard op de heftafel parkeren. De schuur heeft ook een vrij irritante drempel, dus ik moet hem 2x over een drempel duwen, of als ik 'm andersom zet 2x achteruit over een drempel trekken, en de schuurdeur is vrij smal (als ik de spiegels los maak kan-ie er net door). Ik denk dat ik de berging zelf als werkschuurtje houd en er een houten schuur met een bredere doorgang tegenaan zet, zodat ik niet standaard altijd over die drempels moet om de motor te parkeren en ik ook niet eerst mijn motor hoef te verplaatsen om iemand anders te kunnen helpen. Van de verhuurder mag ik ook de huidige schuur afbreken en een grotere terug bouwen, maar het blijft een huurwoning, dus dat gaan we maar niet doen ;)

De combi van 2 drempels en smalle schuurdeur is ook de reden dat de motor achteruit op de heftafel staat ipv vooruit zoals het hoort.

Van hout een oprijplank maken van je drempel naar de motorbrug?
 
Bedankt voor alle creatieve reacties, ik heb alles nog even her-overwogen en nagemeten.
De kogel is door de kerk, we gaan een garage bijbouwen !! :+





En toen werd ik wakker ... :z


Maar wel heb ik het besluit genomen om mijn werkbank aan te passen, dit is het snelst en brengt het meeste gebruiksgemak. Ik hoef maar 1 van de 3 poten weg te halen en dan past hij er prima onder, inclusief de wielklem die erop blijft staan :}

Op 2 andere plekken ga ik de werkbank nog beter ondersteunen, zo kost het me amper extra ruimte en hoef ik niets te tillen/kantelen tegen een muur, gewoon onder de werkbank rijden :}

Nogmaals, bedankt voor de tips!! :t
Hoe ga je hem eronder krijgen? Die dingen zijn niet licht
 
Daar zat ik ook nog mee, zo'n ding weegt wel wat. Maar aangezien je geen 100 meter hoeft te slepen, denk ik dat het in mijn eentje wel lukt om zo'n ding 2 meter te verplaatsen :P
 
De ondergrond bij ons in de garage is een hard-plavuizen vloer. Verplaatsen gaat redelijk eenvoudig. De heftafel (soms incl motor) moet na gebruik verschoven worden om niet voor langere tijd de halve garage te blokkeren.

(nadeel is dan weer dat als je de motor op de 'brug' wil rijden dat ie wel eens een stukje meeschuift)
 
Terug
Bovenaan Onderaan