Motorkleding na crash

Rene_k

Die hard MF'er
18 sep 2007
752
0
Leidschendam
In het forum lees ik vaak over crashes, echter staat hier bijna nooit bij of de kleding zijn werk goed gedaan heeft.

Plaats daarom hier jouw foto en/of beschrijving van hoe jouw (motor)kleding eruit ziet na een crash. Helmen, schoeisel elk kledingstuk mag geplaatst worden.

Zo kan iedereen een beetje inzicht krijgen wat nou goede kwaliteit kleding is.
 
een textielcombi van bering: ik kan wel foto's maken, maar daar zie je geen spoortje van schade

misschien omdat het met lage snelheid op een pisnat wegdek ging, maar helemaal niets te zien
 
Ja, dat wil ik eigenlijk ook wel eens zien :Y

Deze foto is nogal bekend, hoop eigenlijk niet dat dit soort afbeeldingen op gaan duiken :X
helmet2.jpg


Dan had ik ook nog een filmpje gevonden van een hogesnelheids crash/schuiver :9

Met de schade aan het pak :Y
 
Laatst bewerkt:
In het forum lees ik vaak over crashes, echter staat hier bijna nooit bij of de kleding zijn werk goed gedaan heeft.

Plaats daarom hier jouw foto en/of beschrijving van hoe jouw (motor)kleding eruit ziet na een crash. Helmen, schoeisel elk kledingstuk mag geplaatst worden.

Zo kan iedereen een beetje inzicht krijgen wat nou goede kwaliteit kleding is.
Ik zal thuis ff zoeken. Leuk topic idee :Y
 
Heb zelf een keer een schuivertje gemaakt. Optrekkende vanuit een bocht, nat wegdek, achterwiel begon uit te slaan, plof. Ben denk ik een meter of 3 doorgeschoven.

Had/heb een textiel combi van Macna, daar was eigenlijk vrijwel niets op te zien ook, afgezien van wat kleine 'schuifschade'. Niet echt de moeite waard om te posten dus.
 
Laatst bewerkt:
in een wielbak van een auto geklapt ,10 meter door de lucht en zo een beetje op de zijkant \kont terecht gekomen.
en wat verder geschoven.
alleen een klein plekje op de kont en mijn elleboog

heb geen foto ,maar zo veel is ook niet te zien.

weet wel als ik het niet aan had gehad ,had mijn kontje er slechter uit gezien.
 
Ik na een laaaange schuiver (+/- 120km/u, nat wegdek en van een helling af) met m'n Rev'It textiel:

de jas was het zwaarst beschadigd, maar die draag ik eigenlijk nog steeds. Klein gaatje op de elleboog en aan de schouder.
Ook laarzen (tourmodel van Alpinestars) vrijwel niet beschadigd. Handschoenen laten de naden los, klein gaatje op de handpalm.
M'n helm had de grond niet geraakt.

Bedenk me dat ik al die spullen nog steeds draag (naast m'n leren combi), buiten de helm :) (enige ding dat niet beschadigd was :+ ).
 
Laatst bewerkt:
alpinestars gp replica 2 delig, helaas door ambulance personeel stuk geknipt .
heb nu pen in been (links),en rug gebroken maar het pak heeft zijn werk prima gedaan ben over rechterkant de vangrail in gevlogen( paaltje )heb geen schrammetje rechts ,helm was arai rx 7 kost allemaal wat maar dankzij de kwaliteit kan ik het gelukkig na vertellen

motor zag er wel beroerd uit....
 
alpinestars gp replica 2 delig, helaas door ambulance personeel stuk geknipt .
heb nu pen in been (links),en rug gebroken maar het pak heeft zijn werk prima gedaan ben over rechterkant de vangrail in gevlogen( paaltje )heb geen schrammetje rechts ,helm was arai rx 7 kost allemaal wat maar dankzij de kwaliteit kan ik het gelukkig na vertellen

motor zag er wel beroerd uit....
zo dan
Wat was er gebeurd?
 
alpinestars gp replica 2 delig, helaas door ambulance personeel stuk geknipt .
heb nu pen in been (links),en rug gebroken maar het pak heeft zijn werk prima gedaan ben over rechterkant de vangrail in gevlogen( paaltje )heb geen schrammetje rechts ,helm was arai rx 7 kost allemaal wat maar dankzij de kwaliteit kan ik het gelukkig na vertellen

motor zag er wel beroerd uit....

Rug gebroken? Wel of geen backprotector gebruikt?
 
In een haarspeldbocht linksom tijdens een afdaling (ik zat aan de buitenkant) een tegenligger tegenkomen die de bocht érg ruim pakt ....dus fiets rechtop moeten zetten en vervolgens neer kunnen leggen omdat de bocht ophield en de berg eigenlijk ook een beetje......

2uqnasx.jpg


a4pxzn.jpg


2jakims.jpg


En een paar krasjes op m'n dynamodeksel.... Voor de rest: de kleding had z'n werk keurig gedaan en op een lichte hoofdpijn en wat spierpijn na nergens last van gehad.
 
Laatst bewerkt:
Foto heb ik niet, maar mijn kleding heeft zijn werk goed gedaan, enkel mijn knie lag aan gruselementen :X

Maar zowel Jas (BMW textiel(streetguard 2 als mijn broek leer MQP) zijn door de ambulance broeders kapot geknipt.

Jas was 6 mnd oud.
Oh en ook aan mijn helm (C3 van 4 dagen oud) was niet veel te zien en heeft zijn werk uitstekend gedaan :Y :Y Geen hoofdpijn, geen hersenschudding of wat dan ook.
 
M'n leren combi van Louis (prx4 dacht ik) had alleen wat schrammetjes en ik verder alleen een pijnlijke pink. Dit bij een grind-pats-boem schuivertje met +- 15 á 20 km/h
 
weken terug een schuiver in de eifel..

ikzelf 1 schaafplek op mijn elleboog vanwege te ruim zittend jack daar, 1 gekneusde pink en een dikke knie..

van m'n jack is een stuk leer eruit (net niet door) m'n broek is kaal... helm is niks mee aan de hand (ondanks een knal tegen een auto, die dus wel een deuk in de bumber heeft) met mijn hoofd ook niet..

m'n motor aan flarden..

pak heeft z'n werk uitstekend gedaan.. voor mij niks anders meer dan leer!!! ga nu dus sparen voor een maatpak.

ik probeer later nog wel een foto te plaatsen... ik kan hem nu niet verkleinen..
 
Brrrr en dan te bedenken dat er mensen zijn met een pothelmpje of een helm waarvan het gezicht niet bedekt wordt. Als je op je bek gaat heb je letterlijk geen gezicht meer. :r
 
Werd met 50 km p/u door een busje dat geen voorang gaf onderuitgereden , Ik kwam op mij rug terecht en mijn suede jas was op de naad los gesprongen en kon eenvoudig hersteld worden mijn helm was van achteren gespleten omdat ik op mijn achterhoofd viel verder geen lichamelijke of kleding schade (heel veel geluk gehad) Motor wel totall loss en veel rug/spierpijn. :Y
Sindsdien doe ik dus wel altijd mijn motorkleding aan , Ook als ik alleen maar ff dit of dat moet doen.
Danny :W :]
 
Dat is een ongeluk geweest waarbij je er wss met een koekblik nog wel zo bij lag. Een pak kan niet álles opvangen he ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan