Motorkleding wat moet je minstens hebben?

Motorkleding is nooit mooi, en je moet wel heel lelijk zijn wil je van een helm opknappen. Gelukkig is het daar ook allemaal niet voor bedoeld, en zie je jezelf niet tijdens het rijden.
 
ach kom.. het oog wilt ook wat ;)

motorhelm4.jpg
 
ach kom.. het oog wilt ook wat ;)

[afbeelding]

Die walnoot is geweldig!

FF serieus: ik weet niet wat voor jou de argumenten zijn; de kosten, of snel om kunnen kleden op plaats bestemming.

Igv kosten: je kunt gemakkelijk bezuinigen op kleding, als is het volgens sommigen hier vloeken in de kerk. Koop je een composiet helm, dan ben je goedkoper uit. Hij gaat wel wat korter mee. Belangrijkste is in ieder geval dat hij GOED past! En elk merk heeft een andere pasvorm. Hoewel ook de Lidl goedgekeurd is, moet je natuurlijk maar afwachten of hij jou goed past. Maar ook in het segment rond de 200 euro is volop keuze.
Handschoenen moet je sowieso hebben.
Laarzen hoeft niet persé, stevige hoge schoenen boven de enkel kan ook, maar let op dat je dan de veters goed wegstopt. Legerkistjes worden nogal eens gedragen.
Broek en jas kunnen uitstekend 2dehands worden gekocht. marktplaats staat er vol mee.

Omkleden:
Textiel broek draag je over je gewone broek, die kan dus gemakkelijk uit, maar dan moet je wel weer je schoenen uitdoen...Neem dan laarzen met een rits of klitteband, dat gaat dan nog redelijk snel. Ik zag laatst op het terras een stel in de zon zitten; t-shirt, korte broek en onder de tafel hadden ze allebei hun textiel broek op de enkels. Dat ziet er echt niet uit!!
Voor ritjes van en naar het terras/werk/school is een kevlar jeans een goede optie. Ziet er vaak nog acceptabel uit en geeft behoorlijke bescherming.

Tuurlijk het kan altijd veiliger, maar wat mij betreft moet het wel in balans zijn.
beschermende broek & jas hoort er wat mij betreft bij, maar ik draag persoonlijk geen extra protectievest, airbagjas (ja ze bestaan echt!) of nekbescherming.
 
Ik zou het fijn vinden dat er in de verzekering een clausule komt waarin staat dat wanneer je niet zonder volledige protectie gaat je zelf de extra kosten betaald die je had kunnen voorkomen door goede kleding.

Het is je recht om dom te zijn en zonder goede protectie te rijden maar wees dan ook een kerel als met roadrash en meer de ziekenhuisrekening krijgt.


Ik zou het fijn vinden dat er in de verzekering een clausule komt waarin staat dat wanneer je motor rijdt je zelf de extra kosten betaald die je had kunnen voorkomen door in een auto te stappen.

Het is je recht om dom te zijn en motor te rijden maar wees dan ook een kerel als je de ziekenhuisrekening krijgt.
 
Ik zou het fijn vinden dat er in de verzekering een clausule komt waarin staat dat wanneer je motor rijdt je zelf de extra kosten betaald die je had kunnen voorkomen door in een auto te stappen.

Het is je recht om dom te zijn en motor te rijden maar wees dan ook een kerel als je de ziekenhuisrekening krijgt.

Yeah right. Waar ligt de grens?

Voetballers moeten meebetalen als ze de meniscus aan gort hebben
Niet-voetballers draaien op voor kosten door obesitas
Zwangeren betalen voor zwangerschapscomplicaties
Vrouwen zonder kinderen moeten dokken als ze borstkanker krijgen
 
Ik zou het fijn vinden dat er in de verzekering een clausule komt waarin staat dat wanneer je motor rijdt je zelf de extra kosten betaald die je had kunnen voorkomen door in een auto te stappen.

Het is je recht om dom te zijn en motor te rijden maar wees dan ook een kerel als je de ziekenhuisrekening krijgt.

Dat gaat lang niet ver genoeg, er moet een clausule komen waarin staat dat wanneer je leeft, je zelf de extra kosten betaald die je had kunnen voorkomen door een simpele abortus.
 
Dat gaat lang niet ver genoeg, er moet een clausule komen waarin staat dat wanneer je leeft, je zelf de extra kosten betaald die je had kunnen voorkomen door een simpele abortus.

Geen verzekeringpremies meer *O*

Gewoon zelf de schade betalen die je overkomt. Mooi systeem, geen schuldvraag meer!
 
call me a pussy maar ik rij nooit zonder intergraal helm pak backprotector lhandschoenen en laarzen.
en als je toch een makkelijke broek wilt hebben koop een kevlarjeans heb er een highsider mee gemaakt en ding heeft het gewoon goed overleefd net als ik dit ook doordat ik een backprotector droeg.. en zonder handschoenen zal ik ook al niet rijden.. maar ja wat al eerder genoemd is..

Teenslippers korte broek en patsershirtjes kunnen ook uiteraad.


maar niet lopen schreeuwen als deze dude hier.
:+
 
Niet als je iedereen verantwoordelijk maakt voor zijn eigen schade, of dat nou door een ander komt of niet.




Ach, jij hebt vast afgelopen maand de staatsloterij of iets dergelijks gewonnen, een grote erfenis gehad of ergens een spaarrekening met een tonnetje of 5 om de eventuele ziekenhuis- en overige kosten zomaar even op tafel te kunnen slingeren.

:+
 
Ach, jij hebt vast afgelopen maand de staatsloterij of iets dergelijks gewonnen, een grote erfenis gehad of ergens een spaarrekening met een tonnetje of 5 om de eventuele ziekenhuis- en overige kosten zomaar even op tafel te kunnen slingeren.

:+

Helaas niet en gelukkig hebben we een verzekeringssysteem zoals het nu is. Al kan ik me best voorstellen dat beschermende kleding vanuit de verzekering verplicht wordt, als het al niet wettelijk geregeld zal worden.
 
call me a pussy maar ik rij nooit zonder intergraal helm pak backprotector lhandschoenen en laarzen.
en als je toch een makkelijke broek wilt hebben koop een kevlarjeans heb er een highsider mee gemaakt en ding heeft het gewoon goed overleefd net als ik dit ook doordat ik een backprotector droeg.. en zonder handschoenen zal ik ook al niet rijden.. maar ja wat al eerder genoemd is..

Teenslippers korte broek en patsershirtjes kunnen ook uiteraad.


maar niet lopen schreeuwen als deze dude hier.
:+


waarom schreeuwt ie eigenlijk zo? Ik zie niets mis aan hem.
 
call me a pussy maar ik rij nooit zonder intergraal helm pak backprotector lhandschoenen en laarzen.
en als je toch een makkelijke broek wilt hebben koop een kevlarjeans heb er een highsider mee gemaakt en ding heeft het gewoon goed overleefd net als ik dit ook doordat ik een backprotector droeg.. en zonder handschoenen zal ik ook al niet rijden.. maar ja wat al eerder genoemd is..

Teenslippers korte broek en patsershirtjes kunnen ook uiteraad.


maar niet lopen schreeuwen als deze dude hier.
:+
Moest gelijk aan een auto alarm denke het zelfde eentonige geluid :X
 
haha, lijkt net alsof hij allemaal schijt op zn been heeft, zal lekker ontsteken met die bloedwonden :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan