Motorlaarzen... what to do

SIDI STRADA RAIN
full


Deze heb ik al weer 3 jaar (ongeveer 27.500Km per jaar), top laars en 100% waterdicht. (Voor de zekerheid vet ik de laarzen wel altijd in, ik doe dat max 3 per jaar invetten)

Het verschil met de gore-tex is dat de rain van kunstleer is.

SIDI STRADA MEGA GORE
full


De gore-tex versie is van echt leer ivm het kunnen ademen van de gore-tex membraan. (anders werkt gore-tex niet) Dit houdt in dat je wel wat meer moet poetsen als het echt leer is.

Maar voor de rest 110% tevreden. Persoonlijk ervaar ik wel dat je 1 maat groter moet nemen. (kennelijk hebben die Italianen wat kleinere voeten of visa versa)

Ps. het gene waar ik wel tegen aanliep is dat de neus van de laars geen protectie heeft, dus opletten als je "erg" sportief door de bocht gaat.


Een maat van mij heeft ongeveer 2 jaar;

ALPINESTARS S-MX 2 Waterproof
full


Ook 110% tervreden. Hij heeft voor dit model gekozen omdat het wat prettiger zou lopen bij wat verdere afstanden. (als een "normale" schoen)

Maar ga gewoon een passen bij je plaatselijke motordealer, want aan schoenen/motorlaarzen zit altijd een persoonlijk tintje.
 
Laatst bewerkt:
PUMABonnevilleGoretex.jpg

(klik op de foto voor de specs)

Gisteren aangeschaft bij Hein Gericke voor € 129,95 (oorspronkelijke prijs € 229.95).
Normaliter kom ik moeilijk/niet met mijn kuiten in motorlaarzen, maar ze zitten perfect!
 
[afbeelding]
(klik op de foto voor de specs)

Gisteren aangeschaft bij Hein Gericke voor € 129,95 (oorspronkelijke prijs € 229.95).
Normaliter kom ik moeilijk/niet met mijn kuiten in motorlaarzen, maar ze zitten perfect!
Maar ja, dit model en die andere sportmodelletjes met van die slijtblokjes zijn natuurlijk geen porum op een allroad. B|

Bovendien geven die niet voldoende bescherming als je in de prut gaat spelen met je motor.
 
Ik zie een paar keer kisten voorbij komen. Maar nadat mijn motor laatst omkieperde en op mijn voet lande, ben ik daar wel even klaar mee. De kisten die ik aan had deden weinig om mijn voet te beschermen tegen het aanzienlijke gewicht en ik voel em nog steeds. Ben nu op zoek naar laarzen die iets meer bescherming bieden dan alleen stevig leer doet.
 
Gewoon die Sidi Strada's halen hoor. Ik heb B-One's.. Die behoren niet eens all weather te zijn, maar zijn nog rewdelijk waterdicht en niet te koud. De Strada's zullen nog iets meer kutweerproof zijn, dus gewoon kopen. Zijn ook niet te duur... simpele keuze, punt.
 
Het gaan zeer zeer warschijnlijk de infinities worden.

Ik kan ze voor omgerekend 210 in het buitenland bestellen. (Binnen de EU, geen invoerkosten meer) Enige vervelende is nog even de juiste maat vinden.

Kwestie van passen,maar dan moet de plaatstelijke zaak wel alle maten (lees: 41,21,43) op voorraad hebben.

Weet iemand een zaak omgeving Zutphen die deze laars heeft liggen? (Termaat heeft ze dacht ik, maar dat isniet in de buurt. Motorcity in Apeldoorn had ze niet.)
 
even een half uurtje naar zwolle rijden (Kalsbeek)
mochten ze 'm daar niet hebben, kan je een stukje doorrijden naar nieuw-leusen (Ten Kate)
 
Ik rij al de hele winter met eenvoudige leren laarsjes (gewoon, vrouwenschoenen) met regen overschoenen.
100% waterdicht, goed gevoel tijdens het schakelen, nooit op lompe laarzen hoeven lopen of overal een set schoenen mee naartoe nemen en bovenal: zéér lowbudget.
Voor mij voor woon-werk verkeer de ideale oplossing.
 
Werkschoenen. Als ze aan de S3 norm voldoen zijn ze waterdicht.
Heb zelf deze: http://www.mammoetworkwear.com/
Zijn goed waterdicht zoals ik afgelopen weekend weer heb mogen uitproberen :]

Eenmaal ingelopen zitten ze als pantoffeltjes :Y

Ga eens langs Bowork.nl | Altijd een veilige keuze om te passen.

Is een grote leverancier van werkschoenen met een zeer ruim assortiment, wat bij de 1 lekker zit hoeft bij de ander niet lekker te zitten.
 
mijn motorlaarzen komen van de lidl .. waren 40 € denk ik, en ik vind ze voor de prijs nog altijd zeer goed ...
maar heb ze nog niet getest op waterdichtheid ( zullen ze ook wel niet zijn .. )
grtz

Alle waar naar zijn geld en ja daar valt een badslipperzool ook onder. Zou er niet op rekenen dat ze waterdicht zijn.

Voor een paar tientjes erbij heb je deze:
http://www.arjan-brouwer.nl/pics/acties/EVO_motorlaars.jpg

Of dat wel wat is weet ik niet.

Ben jaren geleden overgestapt op werkschoenen vanwege de multi-functionaliteit.
Crosslaarzen staat zo patserig op het werk, lopen niet lekker en zie je broek er maar eens overheen te krijgen.

In den beginne de goedkope ongecertificeerde varianten van Bristol / Schoenenreus / van Haren. Allemaal bagger. Niet waterdicht, zolen breken in 2-een, (nep)leer gaat barsten, zool maakt statische electriciteit aan, etc, etc.

Met een goede werkschoen heb je de best off both worlds.
 
Het gaan zeer zeer warschijnlijk de infinities worden.
Ik kan ze voor omgerekend 210 in het buitenland bestellen. (Binnen de EU, geen invoerkosten meer) Enige vervelende is nog even de juiste maat vinden.

Paar tientjes er bij en je hebt de Daytona Touringstar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan