motorrijden gevaarlijk?

Ja hoor, in de winter zitten wij Belgen gewoon in korte broek en slippers op de motor. Dacht even dat ik een beetje gek werd.
:] :] :] :] :] :] :]
Ach als jullie dronken ministers hebben, moet in de korte broek op de motor in de winter ook geen probleem zijn. *O*

[me]Orpheus denkt dat het in België een stuk gezelliger moet zijn, zonder al die zeurende Nederlanders. :Y [/me]
 
Waar zou de term "hoogtepunt" dàn vandaan komen??? :X :X O-)


...dit dient intensief actief onderzocht te worden.....
8-) ..'k ben voorlopig ff zoet...
'k ga mezelf verdiepen in gevaarlijke situatie's.. :P


Vreselijke traumatiserende foto's!!!
Maar toch zijn er mensen die deze foto's zouden moeten zien, vooral Belgen hebben de neiging om met slippers en korte broek op de motor te gaan zitten.

.....busschauffeurs ook.... B|

Uiteraard heb je het zelf niet altijd voor het zeggen op de weg, maar ik rijd zelf altijd met de gedachte: "Vertrouw geen enkele andere weggebruiker", want ze kunnen zomaar ineens een rare manoeuvre maken. '(


....vooral busschauffeurs.... B|
 
*"im with stupid" smilie dit ik niet kan vinden*

ben ik `t dus mee eens, `t gevaar is iets wat motorrijden misschien nog een tikje aantrekkelijker maakt. je moet (ik iig meer bij koekblik) op je hoede zijn en bent meer geconcentreerd op het verkeer, en jah, roken ga je ook dood aan, leven ga je ook dood aan...

ik de "Live to ride - Ride die DIE" :r site bekeken, heel erg allemaal maar denk geen moment aan minderen of stoppen. zowieso zie je bij bijna al die foto`s staan "no protection" of "no helmet" en die draag ik zowieso. nu zeg ik niet dat ik daardoor geen ongeluk kan krijgen maar y`all get my point.

enne, als je het filmpje hieronder kijkt, (be advised, kan als schokkend ervaren worden), steek jij dan nooit meer de straat over TS ?

www.littlemidgets.com/detail.php?type=2&sort=rating&cf=1&content=47

Mzzl JMG


OMG ;(

ik zeg altijd...if it's your time...it must be your time. Niks an te doen. :W
 
Een site vol met foto´s van motorongelukken heeft ook een hoog ´telegraaf´ gehalte. Je moet je bedenken dat de foto´s een verzameling zijn van gebeurtenissen van de afgelopen 10/20 jaar op wel tig verschillende continenten.
Als je iedere dag in de Telegraaf leest dat er een winkeltje is oververvallen, een dame van haar tasje beroofd is, etc etc, dan ga al snel geloven dat de wereld toch wel heel erg crimineel aan het worden is. Ondertussen gebeurt er in je eigen wereldje maar bar weinig op het gebied van beroving, overvallen etc.
Ik rij al 25 jaar auto/motor en 40.000 km per jaar en heb nog maar één zwaar ongeluk meegemaakt. Een sukkel was in slaap gevallen achter het stuur.
Motorrijden is niet gevaarlijk, je moet het alleen zelf niet onveilig maken.
O-)
 
Een site vol met foto´s van motorongelukken heeft ook een hoog ´telegraaf´ gehalte. Je moet je bedenken dat de foto´s een verzameling zijn van gebeurtenissen van de afgelopen 10/20 jaar op wel tig verschillende continenten.
Als je iedere dag in de Telegraaf leest dat er een winkeltje is oververvallen, een dame van haar tasje beroofd is, etc etc, dan ga al snel geloven dat de wereld toch wel heel erg crimineel aan het worden is. Ondertussen gebeurt er in je eigen wereldje maar bar weinig op het gebied van beroving, overvallen etc.
Ik rij al 25 jaar auto/motor en 40.000 km per jaar en heb nog maar één zwaar ongeluk meegemaakt. Een sukkel was in slaap gevallen achter het stuur.
Motorrijden is niet gevaarlijk, je moet het alleen zelf niet onveilig maken.
O-)

amen
:}
 
Een site vol met foto´s van motorongelukken heeft ook een hoog ´telegraaf´ gehalte. Je moet je bedenken dat de foto´s een verzameling zijn van gebeurtenissen van de afgelopen 10/20 jaar op wel tig verschillende continenten.
Als je iedere dag in de Telegraaf leest dat er een winkeltje is oververvallen, een dame van haar tasje beroofd is, etc etc, dan ga al snel geloven dat de wereld toch wel heel erg crimineel aan het worden is. Ondertussen gebeurt er in je eigen wereldje maar bar weinig op het gebied van beroving, overvallen etc.
Ik rij al 25 jaar auto/motor en 40.000 km per jaar en heb nog maar één zwaar ongeluk meegemaakt. Een sukkel was in slaap gevallen achter het stuur.
Motorrijden is niet gevaarlijk, je moet het alleen zelf niet onveilig maken.
O-)
Relativeren, mijn held :} :)


:] :]
 
vind het echt walgelijk en respectloos een zooi van die foto's op die site :(

Jij gaat geen verscheurde lichamen fotograferen en op een publieke site plaatste :N
 
Zo lang mensen niet te identificeren zijn, tja. Whatever. Morituri te salutem zeg ik maar. Met name de eerste serie foto's zouden onderdeel van VEKABEST's programma moeten zijn.
 
Het lijken er wel heeeel veel te zijn die zonder beschermende kleding rijden hoor. Dat is vragen om lelijke grote schaafwonden natuurlijk... |(
 
Ik vind het wel goed dat de foto's gepost zijn. Ik rij zelf ook zonder pak of goede kleding |( Erg stom, maar ik rij een motorscooter en hou ervan om van kantoor door de stad te crossen en weer terug. Die bovenstaande foto's zijn denk ik wel goed om af en toe te bekijken. '(
 
Nu staat er alleen nog even een filmpje op van een motorrijder die het leven liet. Geen spectaculaire foto's meer.

Dus dan wil ik de mensen weer even wijzen op http://www.scheurijzer.nl , kies links in het frame 'Schokkend 18+' en ook daar zie je kapotte motorrijders, maar vooral veel automobilisten die zo dood zijn als een pier.
Heel af en toe wordt ie geupdate, nu zijn er maar 2 nieuwe foto's... van een brommerrijder (zonder helm weer) en een paard door de voorruit van een auto.

Motorrijden is niet gevaarlijk, VERKEER is gevaarlijk. Of je nu loopt, fietst, in de auto of op de motor zit, er kan altijd wel wat gebeuren.
En nu moet ik zeggen, dat ik liever op mijn motor tussen de automobilisten zit, dan dat ik op mn fiets naar het werk ga want ELKE dag maak ik wel een situatie mee, waarin ik zelf betrokken ben, waar het bijna mis gaat, omdat de tegenpartij z'n verkeersregels niet kent en ik wel (en dan praten we eigenlijk over voorrangsproblemen). Bij het fietsen heb je eigenlijk geen verkeersregels, maar de wet van de sterkste.

Met motorrijden kan je redelijk vaak fouten van medeweggebruikers opvangen, mits je je snelheid een beetje aan de situatie aanpast en goed anticipeert... natuurlijk lukt dat nooit elke keer, maar ik heb genoeg momenten meegemaakt dat het goed mis kon gaan en dat ik het toch mooi kon afvangen op dat moment.
 
Ach als jullie dronken ministers hebben, moet in de korte broek op de motor in de winter ook geen probleem zijn. *O*

[me]Orpheus denkt dat het in België een stuk gezelliger moet zijn, zonder al die zeurende Nederlanders. :Y [/me]
Ik heb ervaring aan beide kanten van de grens (ben naar Nederland overgelopen ex-Belg). Goh waarom zou ik toch overgelopen zijn!!?? Vind het eerlijk gezegd in Nederland toch een stuk veiliger op de weg. En die zeurende Nederlanders aan de andere kant van de grens, dat zijn toch echt zeurende "Hollanders" (= geen Brabanders).

Maar ja, daar ging het in dit topic niet over, maar ik wilde het gewoon even kwijt.

Houdoe
 
Ik vind het wel goed dat de foto's gepost zijn. Ik rij zelf ook zonder pak of goede kleding |( Erg stom, maar ik rij een motorscooter en hou ervan om van kantoor door de stad te crossen en weer terug. Die bovenstaande foto's zijn denk ik wel goed om af en toe te bekijken. '(

Ehhh ... alleen maar naar kijken helpt niet :+
 
Grof site'tje die schokkend 18 +

Tja,da kan iedereen overkomen ze,gewoon op een verantwoorde manier rijden,meer kunt ge niet doen
 
Shit happens...
Ik ben niet gelovig is de zin van christelijk, katoliek, joods o.i.d. en ook geloof ik niet in god of allah maar ik ben er wel van overtuigd dat als het je tijd is dat je gaat.
Kortom, als je door zulke beelden stopt met motorrijden en het is je tijd om (te vroeg)te gaan struikel je wel over een losse stoeptegel of wordt je geschept door een dronken automobilist.
Dan liever door een motorongeluk, is de kans ook groter dat het snel en pijnloos is.
Denk er maar eens over na, maar denk niet dat je daarom maar roekeloos kan gaan rijden want er is nog een tussenstap mogelijk... blijvend invalide of (waarschijnlijk erger) een ander het leven ontnemen en er zelf met een paar blauwe plekken vanaf komen.
Ik rij er iig niet anders om en een pak heb ik toch al altijd aan (ok, niet altijd een motorbroek maar wel op z'n minst een stevige spijkerbroek), ook met 30+ gr.
Tijd voor een ontbijdje.... euhhh brunch (uitgeslapen vaandaag *D )
 
Ik had die site wel eens eerder gezien... zo gruwelijk dat het soms zelfs grappig is :P

Gelukkig kan ik er niet wakker van liggen... :] Gewoon verantwoord rijden toch ?
 
daar mag je tussendoor rijden hoor *O*
Als je ergens op reageert moet je wat minder selectief lezen ... Ik had namelijk al eerder gereageerd met:

"Als je motorrijden gevaarlijk vindt moet je auto gaan rijden .... en dan sta je regelmatig in de file."
 
Shit happens...
Ik ben niet gelovig is de zin van christelijk, katoliek, joods o.i.d. en ook geloof ik niet in god of allah maar ik ben er wel van overtuigd dat als het je tijd is dat je gaat.
Kortom, als je door zulke beelden stopt met motorrijden en het is je tijd om (te vroeg)te gaan struikel je wel over een losse stoeptegel of wordt je geschept door een dronken automobilist.
Dan liever door een motorongeluk, is de kans ook groter dat het snel en pijnloos is.
Denk er maar eens over na, maar denk niet dat je daarom maar roekeloos kan gaan rijden want er is nog een tussenstap mogelijk... blijvend invalide of (waarschijnlijk erger) een ander het leven ontnemen en er zelf met een paar blauwe plekken vanaf komen.
Ik rij er iig niet anders om en een pak heb ik toch al altijd aan (ok, niet altijd een motorbroek maar wel op z'n minst een stevige spijkerbroek), ook met 30+ gr.
Tijd voor een ontbijdje.... euhhh brunch (uitgeslapen vaandaag *D )
Wil hier even op reageren. Niet omdat ik een morraalridder ben, maar gewoon om even te vertellen dat een spijkerbroek niet helpt.
Hoe stevig hij ook is, hij gaat kapot. Heb het zelf namelijk ondervonden in m'n 'scootertijd', gevallen met 50km/u. Een stevige spijkerbroek helpt dan niet.

Al zou ik zelf op de motor nooit een korte broek aan doen, omdat je altijd met warme delen zit. En ten tweede vanwege vliegjes. Wel een lekker zeiktopic dit trouwens, al is dat filmpje wel suf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan