Motorrijder geschept door koekblik in Zwolle

Vanmiddag rij ik vanuit mijn werk naar huis. Rij ik op een gegeven moment bij de IJsselhal in Zwolle en zie ik een motorrijder me tegemoet komen. Hij rijdt op een voorrangsweg en er is een straatje van rechts waar een vrouw in een auto ( lees: oud vel in een koekblik ) staat te wachten. We zwaaien naar elkaar en op dat moment gaat die vrouw rijden! De motorrijder wordt vol geschept door de auto, vliegt een X aantal meters door de lucht, glijdt een meter of 15 over het asfalt en klapt ook nog eens op zijn rug de stoep op. Ik ben meteen gestopt en gekeken hoe het met de motorrijder was. Hij klaagde erg over zijn heup en zijn arm. 112 gebeld en de ambulance was snel ter plaatse. Ze hebben hem onderzocht en meegenomen naar het ziekenhuis. Volgens mij heeft hij f*cking veel geluk gehad, zijn pak helm en handschoenen hebben zijn werk zeer goed gedaan zo op het eerste gezicht. Ik heb een getuigenverklaring afgelegd bij de politie en mijn nummer achter gelaten.

Nu vraag ik me natuurlijk af hoe het is met de beste man. Is het toevallig iemand van MF (had geen sticker op de motor)? Of wie weet wie er vandaag met zijn fireblade in Zwolle een ongeluk heeft gehad?

Wel is het voor mij duidelijk dat je never nooit niet zonder beschermende kleding op pad moet gaan, ik moet er niet aan denken hoe het eruit had gezien als hij gekleed was in korte broek, t-shirt en badslippers.........


en daarom draag ik ALTIJD een back-protector
 
Laatst bewerkt:
ik heb tot 2x toe een telefoontje gepleegd maar kreeg beide keren een voice mail. Heb deze wel ingesproken en als hij me nodig heeft, verzekeringtechnisch dan, hoor ik het wel van hem.
 
Ik zou wensen dat we allemaal legaal rechts mogen inhalen.
A'la American style..

Ik moet meer opletten om er links voorbij te komen dan rechts.
Links zitten ze allemaal op elkaar.

(Ik denk wel eens aan een uzi :) )
 
en daarom draag ik ALTIJD een back-protector


Wat noem je een backprotector? Die speciale dikke protectoren die je los moet kopen voor 150 euro, over je rug doet en dan op je buik vastklit? Of die harde platen in de rug van de jas die er bij race/sportpakken al standaard in zit?

Dat laatste heb ik namelijk bij allebij mijn pakken en dat voelt ook wel dik en stevig, maar ik vraag me toch af hoe goed dit zou beschermen bij zo'n val als welke TS beschrijft...
 
Laatst bewerkt:
Wat noem je een backprotector? Die speciale dikke protectoren die je los moet kopen voor 150 euro, over je rug doet en dan op je buik vastklit? Of die harde platen in de rug van de jas die er bij race/sportpakken al standaard in zit?

Dat laatste heb ik namelijk bij allebij mijn pakken en dat voelt ook wel dik en stevig, maar ik vraag me toch af hoe goed dit zou beschermen bij zo'n val als welke TS beschrijft...

altijd beter dan niks... ik heb ze ook in mijn 2 pakken zitten.. zijn allebei van k'nox, dus volgens mij moeten die wel goed zijn toch???
 
Terug
Bovenaan Onderaan