Motorseizoen

Oh ja? Weet dat niet, heb geen auto. Weet wel dat mijn vader er anti-vries ofzo er in gooit. Niet hetzelfde als bij een motor?

en zomers gooit hij er koelvloeistof bij tegen de warmte.


Dat is heel normaal hoor, je kan 'm zelfs helpen door een litertje koelvloeistof in de tank te gooien, krijgt de motor ook inwendig wat afkoeling.
 
da's balen...als de volgende met 40+ door de file heen jaagt en jouw de vinger geeft...trap je 'm eraf...blijkt t toch een ookwintersdoorrijder te zijn... :? |(

Doordacht.

Dat van dat er af trappen was ook maar als voorbeeld hoe irritant ik sommige motor rijders tegenwoordig vind die hard tussen de file door rijden.
Geheel off-topic uiteraard.
 
Ik rij liever met iets mindere temperaturen (zelf rond het vriespunt) als met dit hete weer eejj pffff, dus gewoon doorrijden.

*maar de zon is natuurlijk wel 8-) en geeft een lekkerder gevoel
 
Niks zo mooi als de herfst en winter.

In de herfst heb je van die prachtige kleurschakeringen in de boompjes, wat wind en soms wat regen zodat de rest van de wegrecreanten thuisblijft, mooie blubberpaadjes in het bos ipv die stuifzooi en tenminste niet achter elke boom een wandelaar.

In de winter heb je weer die mooi wit berijpte landschappen met pikzwarte vogels die er luid kraaiend doorheen vliegen. Een genot om door dat rustige niemandland heen te rijden.

Dit weer is eigenlijk maar niks. Al rijdend gaat het wel, maar stilstaan is niet prettig, plus dat half nederland ook over die mooie weggetje moet fietsen/wandelen/skeeleren. En als je dan al eens ooit een rustig stukje weg gevonden hebt ga je maar weer naar huis omdat je ogen je kop uit branden en je neus een zwembad geworden is van al dat bloeiend spul.
 
Ik rij liever met iets mindere temperaturen (zelf rond het vriespunt) als met dit hete weer eejj pffff, dus gewoon doorrijden.

*maar de zon is natuurlijk wel 8-) en geeft een lekkerder gevoel

Dat is ook wel overdreven. Na een uurtje toeren met -2 had ik wel aardig kouwe vingers.

Rond de 10-15 graden is het lekkerst, binnenvoering eruit en rijden maar :] *O*

Wat dat betreft ben ik meer een gemiddeld-weer-rijder :P
 
Nou , ik rij het hele jaar door , en wat aanslag door de pekel ,, ach het zou wat, heb een 14 jaar oude brommert die had al de nodige aanslag....
Het blijft uiteinderlijk een gebruiks voorwerp ( hoe leuk je het ook vind )

Maar dit weer is onaangenamer dan rond het vriespunt...
Dan doe je gewoon de wintervoering erin , en andere handschoenen.
En inderdaad minder andere weg gebruikers ( minder last van elkaar )

Het valt me op dat mensen betrekkelijk laat beginnen en langer doorgaan ( in het seizoen )

Ze gaan pas half april weer op pad en rijden door tot ergens in november , terwijl het dan frisser is dan in april gemiddeld....

is een polletje misschien een idee ? *D
 
Mijn doel is ook het hele jaar door. Dus ik ben ook wel nieuwsgierig naar extra tips over herfst / winterrijden.
 
Ik rijdt ook het gehele jaar door op mijn pekelfiets van 26 jaar oud. Alleen bij kans op ijzel en sneeuw neem ik de auto. Kickstarter en (opgewaardeerde) transistorontsteking zorgt ervoor dat ik hem altijd aan de loop krijg. In koudere jaargetijden geen last van bevroren carbs dankzij ouderwetse gasschuif carbs ipv de moderne CV carbs.

In de zomer is mijn pekelfiets een zgn 'naked'. In de winter knutsel ik een ouderwetse windjammer kuip er op tegen de kou, en zorg ik ervoor dat meeste delen van de motor goed in het vet zitten.

Eerlijk gezegd geef ik dan ook niet echt om het uiterlijk van de motor, als hij technisch maar 100% is. Je moet er nl rekening mee houden dat de omstandigheden voor je motor wat betreft corrosie in de winter wel heel belabberd zijn. Als je je glimmende fiets in nieuwstaat wilt houden zou ik een oude pekelfiets erbij kopen.

Mocht je trouwens een bril o.i.d. nodig hebben. In de winter is het verstandiger een setje contactlenzen aan te schaffen (of je ogen te laten laseren :X ). Brillen zijn ondingen in de winter op de motor. Vaak zorgen ze ervoor dat je zicht een stuk minder is, dan dat je zou willen.

Tenslotte: Vaak heb ik minimaal net zo veel plezier tijdens de koudere jaargetijden op de motor (soms zelfs meer :Y ), dan tijdens de zomerperiode. Je kan wel niet zo hard de bochten door, maar er blijft genoeg over om jezelf te vermaken . . .

:]
 
Gewoon lekker doorrijden. Heb afgelopen winter slechts een paar maal de gewone fiets meoten pakken omdat er teveel sneeuw lag en bij gladheid zit ik ook liever om mijn fiets. Maar dat soort dagen zijn echt uitzonderingen.

Afgelopen winter kwam ik onderweg naar mijn werk altijd 2 andere bikkels tegen op de motor. Deze dagen zijn dat er een stuk of 15. En als het regent neemt dat aantal weer flink af. Er zijn dus echt heeeeeel veel mooiweer tijders :+

Maar om op je vraag terug te komen. Gewoon doorrijden dus... :Y
 
Sinds vorig jaar december m'n rijbewijs & motor *O*
En ook in de winter gereden :Y

....
En ik vindt het niet aan te raden :N
Zit nou nog plekken weg te poetsen :X
En ze wordt iedere week gewassen ,kan je na gaan B|
 
Vreemd...., bijna alle MF"ers zijn bikkels die zomer en winter doorrijden, dan is mijn vermoeden dat hier in Groningen weinig MF'ers zijn, want ik kom in de herfst of winter vrijwel geen andere motorrijder tegen....., houden zo..., lekker rustig :Y ... (hoewel het zwaaien naar blije mooi-weer rijders ook wel leuk is :W )
 
Terug
Bovenaan Onderaan