- 29 apr 2004
- 31.976
- 18.035
In beslag nemen die BMW,...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik wil hier twee stukjes neerzetten geschreven door mofkap aangaande oranje knippers op den motorfiets. Handig om te weten voor als je verkeersregelaar bent.
[lap tekst]
Signaleren vanaf de motor mag ook niet maar de ervaring is dat mensen nogal eens de neiging hebben om door te rijden nadat ze door de agent voorop aan de kant gezet zijn en er niet binnen 10 seconden een vrachtwagen komt omdat er even een gat is gevallen en dan wordt door de eerste regelaars ook vanaf de motor wel een signaal gegeven dat ze echt moeten blijven staan.
Dit is toch van een bedrijf die meerdere motoren heeft rondrijden met verkeersregalaars en ik vraag me dan af waarom die (nog steeds) met oranje zwaailichten rondrijden....
Werkzaamheden of voertuigen van verkeersregelaars vallen niet onder die limitatieve opsomming. Die vallen niet binnen die "kaders."
Die mogen het dus niet. Trouwens, puur wetstechnisch zou dat al onmogelijk zijn, immers iemand op een motor kan helemaal geen verkeersregelaar zijn, er bestaat dus geen motorrijdende verkeersregelaar; het is een verkeersdeelnemer als ieder ander, zonder bijzondere privileges, bevoegdheden of rechten.
Hoeft niet, je kan ook op tijd stoppen en afstappen om vervolgens naast de motor de aanwijzing te geven want daar ben je wel toe bevoegd alleen is dit in de praktijk niet handig.De enige juiste manier om dat te doen is de motoragent het verkeer stil te laten zetten en jij stapt af en pas vanaf dat moment kun jij je werk als verkeersregelaar doen. Ik weet dat er voldoende agenten zijn die zeggen "joh, blijf dus op je motor zitten". Realiseer je wel dat wat zij zeggen geen enkele betekenis heeft. Gebeurt er iets, ofwel jij wordt van je motor gereden, ofwel iemand negeert jou verkeerstekens dan ben jij alle gevallen de schuldige en zult de schade moeten vergoeden en je eigen verzekering gaat het niet betalen en de evenementenverzekering ook niet, want je hebt niet voldaan aan de regels.
Dit is toch van een bedrijf die meerdere motoren heeft rondrijden met verkeersregalaars en ik vraag me dan af waarom die (nog steeds) met oranje zwaailichten rondrijden.
[afbeelding]
En nog en stap verder.
Dit is toch echt een motor van RIJKSwaterstaat.
[afbeelding]
Het Rijk maakt een wet waar ze zich uiteindelijk zelf niet aan houden, typisch Nederland
Zolang het nog te doen is blijf ik het doen en als ik vind dat aanwijzingen geven vanaf de motor verantwoord kan blijf ik dat ook doen want stoppen en afstappen is niet praktisch en door laten rijden is niet veilig en ondanks dat in de ogen van sommige/vele anderen iets niet veilig lijkt staat dat bij mij dus wel voorop en gaat het dus ook voor de regels en wetten en dat gaat nu al jaren goed dus zal het best meevallen.
De enige juiste manier om dat te doen is de motoragent het verkeer stil te laten zetten en jij stapt af en pas vanaf dat moment kun jij je werk als verkeersregelaar doen. Ik weet dat er voldoende agenten zijn die zeggen "joh, blijf dus op je motor zitten". Realiseer je wel dat wat zij zeggen geen enkele betekenis heeft. Gebeurt er iets, ofwel jij wordt van je motor gereden, ofwel iemand negeert jou verkeerstekens dan ben jij alle gevallen de schuldige en zult de schade moeten vergoeden en je eigen verzekering gaat het niet betalen en de evenementenverzekering ook niet, want je hebt niet voldaan aan de regels.
Cowboys heb je binnen de KLPD als ook binnen de verkeersregelaarsgroep. Ik heb wel begrepen van KLPD dat dat soort lieden er snel uitgehaald worden.
Voordat je begint aan de begeleiding sluit dan kort wat toegestaan wordt.
Geen idee of het klopt wat TS schrijft. Maar ik vind het wel opvallend dat deze hele thread het BMTN-mannetje door iedereen wordt afgezeken. Totdat zijn aalgladde email boven tafel komt. Dan slaat de stemming opeens om en is het allemaal de schuld van TS zelf.
Terwijl ik tussen de regels doorlees dat het BMTN-mannetje ontzettend is geschrokken van al deze aandacht, bang is voor vervolgacties, van zowel politie/justitie als ander volk dat verhaal komt halen en het nu allemaal probeert recht te praten. En waarschijnlijk gelooft hij inmiddels ook dat het allemaal zo is, hij is de held en TS is de schurk.
Dat laatste, iets voor jezelf rechtpraten zodat je het gelooft, is kenmerkend gedrag voor een psychopaat en zo iemand hoort niet achter het stuur van een motorrijtuig op de openbare weg. Het lijkt me op zijn minst wenselijk dat het BMTN-mannetje eens wordt uitgenodigd voor een evaluatie of hij nog wel een rijbewijs mag hebben.
Ik geloof niet dat hij het wilde verkopen maar keek of hij er iemand blij mee kon maken.
Jaa, lekker landelijk aan de schandpaal nagelen voor een klein vergrijp
Heeft iemand zijn Facebook en Linkedingeling pagina al gevonden ??
Nou, dat typeert je dan wel !!
Er zijn er duizenden, je ziet ze elke dag.Ik zou toch kunnen zweren dat ik deze man vanmorgen op de A12 naar Den Haag zag rijden...
Ik ook, maar wat is de nieuwswaarde hiervan?Ik zou toch kunnen zweren dat ik deze man vanmorgen op de A12 naar Den Haag zag rijden...
Kun je dit niet opvatten als een aanwijzing van het bevoegd gezag?Maar, het belangrijkste, realiseer je dat het niet aan de aanwezige politieagenten is om toestemming te geven.
Kun je dit niet opvatten als een aanwijzing van het bevoegd gezag?
Ik ook, maar wat is de nieuwswaarde hiervan?
Kun je dit niet opvatten als een aanwijzing van het bevoegd gezag?