Nepagent op de A27

Signaleren vanaf de motor mag ook niet maar de ervaring is dat mensen nogal eens de neiging hebben om door te rijden nadat ze door de agent voorop aan de kant gezet zijn en er niet binnen 10 seconden een vrachtwagen komt omdat er even een gat is gevallen en dan wordt door de eerste regelaars ook vanaf de motor wel een signaal gegeven dat ze echt moeten blijven staan.

De enige juiste manier om dat te doen is de motoragent het verkeer stil te laten zetten en jij stapt af en pas vanaf dat moment kun jij je werk als verkeersregelaar doen. Ik weet dat er voldoende agenten zijn die zeggen "joh, blijf dus op je motor zitten". Realiseer je wel dat wat zij zeggen geen enkele betekenis heeft. Gebeurt er iets, ofwel jij wordt van je motor gereden, ofwel iemand negeert jou verkeerstekens dan ben jij alle gevallen de schuldige en zult de schade moeten vergoeden en je eigen verzekering gaat het niet betalen en de evenementenverzekering ook niet, want je hebt niet voldaan aan de regels.
 
...
Werkzaamheden of voertuigen van verkeersregelaars vallen niet onder die limitatieve opsomming. Die vallen niet binnen die "kaders."
Die mogen het dus niet. Trouwens, puur wetstechnisch zou dat al onmogelijk zijn, immers iemand op een motor kan helemaal geen verkeersregelaar zijn, er bestaat dus geen motorrijdende verkeersregelaar; het is een verkeersdeelnemer als ieder ander, zonder bijzondere privileges, bevoegdheden of rechten.
Dit is toch van een bedrijf die meerdere motoren heeft rondrijden met verkeersregalaars en ik vraag me dan af waarom die (nog steeds) met oranje zwaailichten rondrijden.
17-8.jpg


En nog en stap verder.
Dit is toch echt een motor van RIJKSwaterstaat.
img9772l.jpg


Het Rijk maakt een wet waar ze zich uiteindelijk zelf niet aan houden, typisch Nederland :+
De enige juiste manier om dat te doen is de motoragent het verkeer stil te laten zetten en jij stapt af en pas vanaf dat moment kun jij je werk als verkeersregelaar doen. Ik weet dat er voldoende agenten zijn die zeggen "joh, blijf dus op je motor zitten". Realiseer je wel dat wat zij zeggen geen enkele betekenis heeft. Gebeurt er iets, ofwel jij wordt van je motor gereden, ofwel iemand negeert jou verkeerstekens dan ben jij alle gevallen de schuldige en zult de schade moeten vergoeden en je eigen verzekering gaat het niet betalen en de evenementenverzekering ook niet, want je hebt niet voldaan aan de regels.
Hoeft niet, je kan ook op tijd stoppen en afstappen om vervolgens naast de motor de aanwijzing te geven want daar ben je wel toe bevoegd alleen is dit in de praktijk niet handig.
Je hebt gelijk maar wees eerlijk, ook jij houdt je in het verkeer niet altijd aan de regels want je zal vast ook wel eens te hard rijden en zolang je het bewust en doordacht doet is dat ook helemaal geen probleem.
Dat is het als evenementenverkeersregelaar ook en persoonlijk vind ik dat iemand die niet op een veilige manier een teken kan geven aan een tegemoetkomende auto op een verder afgesloten weg niet geschikt is voor verkeesregelaar.
Sterker nog, die hoort niet eens een motorrijbewijs te hebben (let wel, dit is mijn persoonlijke mening).
Ook hier is het weer de enkele uitzondering die ervoor gezorgd heeft dat het uitdrukkelijk verboden is.
Ik zie ze ook aanwijzingen geven op een manier dat je denkt dat 1 van de cliënten van het zorgtehuis waar je voor rijdt een motor gepikt heeft (niet beledigend bedoeld naar de cliënten) dan kan ik me voorstellen dat je niet serieus wordt genomen .
Probleem zit ook hier bij de regering, politie inzet is te duur en bij de hulp wordt als het fout gaat door een enkeling meteen weer iets verboden i.p.v. de instructie aangepast.
Nu is dat idiote E-learning in de plaats gekomen want de buurtagent die (zelfs vaak in eigen tijd) de instructie gaf te duur is en daar gat het echt niet beter van worden.
Zolang het nog te doen is blijf ik het doen en als ik vind dat aanwijzingen geven vanaf de motor verantwoord kan blijf ik dat ook doen want stoppen en afstappen is niet praktisch en door laten rijden is niet veilig en ondanks dat in de ogen van sommige/vele anderen iets niet veilig lijkt staat dat bij mij dus wel voorop en gaat het dus ook voor de regels en wetten en dat gaat nu al jaren goed dus zal het best meevallen.
 
Dit is toch van een bedrijf die meerdere motoren heeft rondrijden met verkeersregalaars en ik vraag me dan af waarom die (nog steeds) met oranje zwaailichten rondrijden.
[afbeelding]

Een beroepsmatig verkeersregelaar zou kunnen worden ingezet als verkeersbegeleider (zwaar transport) en mag in die hoedanigheid gebruik maken van lichten en signalen op zijn voertuig. Daarom mag zijn voertuig de installatie voeren om die lichten en signalen te kunnen geven. Of hij ze mag gebruiken hangt ervanaf wat hij op dat moment doet.

Een evenementenverkeersregelaar mag nooit zijn voertuig gebruiken terwijl hij zijn werk als verkeersregelaar doet. Daarom mag zijn voertuig dus geen flitslichten hebben.

En nog en stap verder.
Dit is toch echt een motor van RIJKSwaterstaat.
[afbeelding]

Het Rijk maakt een wet waar ze zich uiteindelijk zelf niet aan houden, typisch Nederland :+

De weginspecteurs van Rijkswaterstaat worden met naam en toenaam genoemd in de verkeerswetgeving. Zij mogen ook verkeer regelen vanaf de motor.

Zolang het nog te doen is blijf ik het doen en als ik vind dat aanwijzingen geven vanaf de motor verantwoord kan blijf ik dat ook doen want stoppen en afstappen is niet praktisch en door laten rijden is niet veilig en ondanks dat in de ogen van sommige/vele anderen iets niet veilig lijkt staat dat bij mij dus wel voorop en gaat het dus ook voor de regels en wetten en dat gaat nu al jaren goed dus zal het best meevallen.

Op zich ben ik het niet met je oneens, maar ik doe niet meer mee aan inzetten waar men verwacht dat je verkeer regelt vanaf de motor in bijzondere gevallen. Dat betekent dus geen inzetten meer waarin je als verkeersregelaar meerijdt in een rijdend blok. Overigens ook vanwege het feit dat sommige op de motor zich daarbij als dwazen gedragen.
 
De enige juiste manier om dat te doen is de motoragent het verkeer stil te laten zetten en jij stapt af en pas vanaf dat moment kun jij je werk als verkeersregelaar doen. Ik weet dat er voldoende agenten zijn die zeggen "joh, blijf dus op je motor zitten". Realiseer je wel dat wat zij zeggen geen enkele betekenis heeft. Gebeurt er iets, ofwel jij wordt van je motor gereden, ofwel iemand negeert jou verkeerstekens dan ben jij alle gevallen de schuldige en zult de schade moeten vergoeden en je eigen verzekering gaat het niet betalen en de evenementenverzekering ook niet, want je hebt niet voldaan aan de regels.

Ik werk al jaren mee aan de Zeelandiarun, en dit word alle verkeer begeleiders dan ook elk jaar weer op het hart gedrukt. Helaas hebben wij het ook te doen met E-learning, maar daarnaast word er ook 2 avonden live cursus gegeven door één van de begeleidende agenten. Blijkbaar doen we het zo goed dat we elk jaar dezelfde agenten hebben, die er met het grootste plezier aan meewerken.
 
Laatst bewerkt:
Dat van RWS is op basis van dat stukje wat ik uit de quotes van fieldhouses had die ik net boven de eerste foto had en is om aan te geven dat de ze hier de wetten en regels niet op orde hebben.
Waar ik meerij wordt ook niet verwacht dat je vanaf de motor aanwijzingen geeft, er wordt juist altijd nog aangegeven dat het niet mag tijdens de briefing maar ik heb het idee dat ze het er zelf niet mee eens zijn en er daarom verder niets mee doen.
Het klopt ook dat er bij zijn die als dwazen gedragen maar die heb je ook op de openbare weg.
Ik heb zelf een paar geestelijk gehandicapte neefjes en weet hoe belangrijk zulke momenten zijn, de dankbaarheid maakt de mindere momenten ook weer goed en onderweg gebruik ik mijn eigen gezonde verstand, inzicht en jaren ervaring op de motor en bij de Truckruns heb ik ook nog het voordeel van dat ik internationaal chauffeur ben geweest en dus de (on)mogelijkheden van de grote wagens ken.
 
Ik heb niet alles in kwoot aangehaald, en niet alles zal misschien zijn beschreven maar Mike is duidelijk op de hoogte. RWS is altijd al een aparte groep geweest.
 
Cowboys heb je binnen de KLPD als ook binnen de verkeersregelaarsgroep. Ik heb wel begrepen van KLPD dat dat soort lieden er snel uitgehaald worden.
Voordat je begint aan de begeleiding sluit dan kort wat toegestaan wordt.
 
Cowboys heb je binnen de KLPD als ook binnen de verkeersregelaarsgroep. Ik heb wel begrepen van KLPD dat dat soort lieden er snel uitgehaald worden.
Voordat je begint aan de begeleiding sluit dan kort wat toegestaan wordt.

Maar, het belangrijkste, realiseer je dat het niet aan de aanwezige politieagenten is om toestemming te geven. Die toestemming betekent niets anders dan dat degene die het zegt jou er niet persoonlijk voor zal bekeuren. Ik heb vaak genoeg situaties meegemaakt waar de politie bij het begin aangeeft dat het is toegestaan een shortcut te nemen over bijvoorbeeld een busbaan of fietspad en een andere politieeenheid staat daar vervolgens op te bekeuren, en die boete krijg je gewoon.

Maar los van die boete, mocht er echt iets mis gaan, jij wordt aangereden, jij rijdt iemand aan, of je geeft vanaf de motor een teken waardoor een aanrijding aanstaat, dan ben je daar totaal niet voor verzekerd. Het feit dat een politieagent zei dat het mocht is dan totaal niet relevant meer. Niet leuk, ik weet het, maar het is nou eenmaal niet anders.
 
Geen idee of het klopt wat TS schrijft. Maar ik vind het wel opvallend dat deze hele thread het BMTN-mannetje door iedereen wordt afgezeken. Totdat zijn aalgladde email boven tafel komt. Dan slaat de stemming opeens om en is het allemaal de schuld van TS zelf.

Terwijl ik tussen de regels doorlees dat het BMTN-mannetje ontzettend is geschrokken van al deze aandacht, bang is voor vervolgacties, van zowel politie/justitie als ander volk dat verhaal komt halen en het nu allemaal probeert recht te praten. En waarschijnlijk gelooft hij inmiddels ook dat het allemaal zo is, hij is de held en TS is de schurk.

Dat laatste, iets voor jezelf rechtpraten zodat je het gelooft, is kenmerkend gedrag voor een psychopaat en zo iemand hoort niet achter het stuur van een motorrijtuig op de openbare weg. Het lijkt me op zijn minst wenselijk dat het BMTN-mannetje eens wordt uitgenodigd voor een evaluatie of hij nog wel een rijbewijs mag hebben.



Tsja ik kan niet voor de rest spreken. Maar vanaf het begin van deze thread vond ik de commotie rond dit voorval al grote onzin alsmede de meeste reacties. Ik had alleen niet de behoefte om te reageren en de discussie aan te gaan.

Maar toen ik las dat er contact met zowel de politie als de desbetreffende persoon was opgenomen kon ik me niet meer inhouden. En dat was inderdaad toen de meneer ook de mail had beantwoord.

Welke kant van het verhaal klopt dat weet ik niet en dat boeit me ook vrij weinig, er is immers eigenlijk niks gebeurd! Och meneer lijkt op een agent en gebaarde wat, lekker boeiend, je weet dat hij geen agent is en dat weet hij zelf ook.

Verder snap ik niet welke gevolgacties hij moet vrezen, wat voor strafbare dingen heeft hij gedaan dan? M.b.t. verkeersovertredingen zal de politie ook echt niet op 1 getuige afgaan dus dat werkt ook al niet, en nogmaals, lekker boeiend!

En als laatste iets recht praten zodat je het zelf gelooft typerend voor een psychopaat? In extreme mate vast wel. Daarnaast vind ik het vooral erg typerend voor de algehele mensheid. De meeste mensen zullen hun eigen acties zoveel mogelijk recht praten.
+ Ik wordt een beetje moe van mensen die zeggen: "of hij nog wel een rijbewijs mag hebben"
Daar ga jij niet over en laten we dat a.u.b. zo houden. Ik heb geen enkel bewijs gezien dat zijn rijvaardigheid dusdanig slecht is dat hij geen rijbewijs zou moeten hebben.
Er zullen vast momenten zijn dat andere mensen zich afvragen wat jij in godsnaam met een rijbewijs deed, ook maar evaluatie'tje doen dan?

Volgens mij staat mijn visie er vrij duidelijk hierboven, maar denk er vooral over zoals je zelf wilt. Mijn voornaamste punt is dat iedereen hier er zich gewoon buiten moet houden als zij er niet persoonlijk mee te maken hebben gehad. Discussiëren is prima maar iemands privé leven erbij halen vind ik veel te ver gaan.
 
veel kunnen ze hem idd niet maken, vandaar dat ze ook een woordje hebben gedaan met hem... en waarschijnlijk een FOEI niet meer doen
 
Ik zou toch kunnen zweren dat ik deze man vanmorgen op de A12 naar Den Haag zag rijden...
 
Kun je dit niet opvatten als een aanwijzing van het bevoegd gezag?

Nee, een politieagent is niet het bevoegd gezag. Het bevoegd gezag is een ministerie, de gemeente of de provincie, afhankelijk van de context. Als het gaat om landelijke wetgeving, zoals in het geval van verkeerswetgeving is de minister het bevoegd gezag.

Even chargerend, als een politieagent zegt dat het wel ok is om met een pistool rond te lopen, dan doe je dat toch ook niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan