Nepagent op de A27

Nee, een politieagent is niet het bevoegd gezag. Het bevoegd gezag is een ministerie, de gemeente of de provincie, afhankelijk van de context. Als het gaat om landelijke wetgeving, zoals in het geval van verkeerswetgeving is de minister het bevoegd gezag.

Even chargerend, als een politieagent zegt dat het wel ok is om met een pistool rond te lopen, dan doe je dat toch ook niet?

Ik denk dat hij het baseerde op "aanwijzingen van bevoegd gezag dient te worden opgevolgd"

Dus je staat voor rood licht en een agent zegt dat je door moet rijden, dan moet dat weer wel.
 
Iemand heeft een medeweggebruiker, die volgens mij hoognodig langs Specsavers moet, gebaart het wat rustiger aan te doen.

Wat een aparte wending in het topic en nogal eenzijdig uitgelegd.

Nu word plots TS 'aangevallen' terwijl het hier naar mijn idee gaat om iemand die bewust als uiterlijke verschijning alles aan doet om er als een motoragent uit te zien en zich dan ook nog gedraagt als zoeen door betweterig anderen te wijzen op 'fouten' terwijl hij daartoe niet bevoegd is en alleen maar verwarring veroorzaakt.
 
Ik denk dat hij het baseerde op "aanwijzingen van bevoegd gezag dient te worden opgevolgd"

Dus je staat voor rood licht en een agent zegt dat je door moet rijden, dan moet dat weer wel.

Dat komt omdat het bevoegd gezag heeft bepaald dat een agent die aanwijzingen mag geven en dat die aanwijzingen boven verkeersregels en verkeerstekens gaan. Maar die agent zelf is geen bevoegd gezag en kan ook nooit ergens toestemming voor geven tegen de regels van het bevoegd gezag in.
 
Iemand heeft een medeweggebruiker, die volgens mij hoognodig langs Specsavers moet, gebaart het wat rustiger aan te doen.

Omdat jij heel veel te maken hebt en je irriteert aan mensen die niet goed kijken is dat hier ineens ook gebeurd en is zo,n nepagent ineens okay? '( Dat is erg rare logica?
 
Nee, een politieagent is niet het bevoegd gezag. Het bevoegd gezag is een ministerie, de gemeente of de provincie, afhankelijk van de context. Als het gaat om landelijke wetgeving, zoals in het geval van verkeerswetgeving is de minister het bevoegd gezag.

Even chargerend, als een politieagent zegt dat het wel ok is om met een pistool rond te lopen, dan doe je dat toch ook niet?

Toch... denk ik dat het anders uit zou kunnen pakken.

Een politieagent is niet het 'bevoegd gezag' maar een hoeveelheid authoriteit mag m worden toegedicht.

Met een pistool lopen is duidelijk te ver gezocht. dan mag je als weldenkend mens snappen dat er iets niet klopt.

Maar in het geval zoals nu omschreven denk ik dat die motoragent toch een probleem heeft en dat wellicht zelfs een deel van de aansprakelijkheid zelfs bij het korps terecht gaat komen.
Weer tenzij... diegene die t vraagt zelf de cursus met goed gevolg heeft doorlopen, dan komt ie weer in de categorie 'je had beter moeten weten' terecht.
 
Omdat jij heel veel te maken hebt en je irriteert aan mensen die niet goed kijken is dat hier ineens ook gebeurd en is zo,n nepagent ineens okay? '( Dat is erg rare logica?

Dan maak je er meer van dan ik bedoel.
En het feit dat ik me irriteer aan mensen die slecht kijken, is omdat ik genoeg ongevallen heb gezien door dat slechte kijkwerk.
En dan heb ik het niet over een goede afloop.

Gewoon omdat mensen te nonoachtig zijn om even hun kop te draaien of langs een A,B of C stijl te kijken in plaats van vol er tegenaan en daardoor fietsers of, zoals recent een agente van haar motor rijden.

Iemand die in het geel gekleed is heeft dat ook ondervonden en vond het nodig om dat middels een rustig aan gebaar kenbaar te maken.

En dan krijg je hier een heel køtverhaal voorgeschoteld omdat degene dat niet kan hebben....
 
Laatst bewerkt:
Wat een aparte wending in het topic en nogal eenzijdig uitgelegd.

Nu word plots TS 'aangevallen' terwijl het hier naar mijn idee gaat om iemand die bewust als uiterlijke verschijning alles aan doet om er als een motoragent uit te zien en zich dan ook nog gedraagt als zoeen door betweterig anderen te wijzen op 'fouten' terwijl hij daartoe niet bevoegd is en alleen maar verwarring veroorzaakt.
Een 'reversal' in een topic is altijd grappig en onderhoudend.

Feit is, dat TS tijdens het AUTOrijden (wat doet een autoverhaal trouwens in een motor-forum?) zijn telefoon in de hand nam (om foto's te maken).
Gevaarlijk gedrag en staat daar tegenwoordig niet een strenge straf op?
Daar hoor je niemand over. O-)
Dit was er een voor het MB mannetje. :+
 
Laatst bewerkt:
Wat een aparte wending in het topic en nogal eenzijdig uitgelegd.

Nu word plots TS 'aangevallen' terwijl het hier naar mijn idee gaat om iemand die bewust als uiterlijke verschijning alles aan doet om er als een motoragent uit te zien en zich dan ook nog gedraagt als zoeen door betweterig anderen te wijzen op 'fouten' terwijl hij daartoe niet bevoegd is en alleen maar verwarring veroorzaakt.

Ja, laten we de wind eens even uit een andere hoek laten waaien.

De een toetert, de ander wijst naar het voorhoofd en deze man maakte een gebaar van; doe eens rustig aan.

Dat ie toevallig ook lid is van BMTN en andere weggebruikers ineens schijnheilig wel op kunnen letten omdat ze denken dat het een wout is zegt toch meer over die mensen dan over hem?
Of ben ik nou gek?
 
Wat een aparte wending in het topic en nogal eenzijdig uitgelegd.

Nu word plots TS 'aangevallen' terwijl het hier naar mijn idee gaat om iemand die bewust als uiterlijke verschijning alles aan doet om er als een motoragent uit te zien en zich dan ook nog gedraagt als zoeen door betweterig anderen te wijzen op 'fouten' terwijl hij daartoe niet bevoegd is en alleen maar verwarring veroorzaakt.

Dat is nieuw voor me, een bevoegdheid om mensen te wijzen op fouten. :')

Verbeter me vooral als het niet klopt maar wat mij heel erg opvalt is dat de moderators (waarvan een aantal zelf agent zoals bekend is) in dit topic wel vrij snel een mening hebben gevormd over het incident terwijl zij vrijwel altijd het eerst er bij zijn om in een dergelijk topic te roepen dat we de context helemaal niet kennen en dus niet te snel kunnen oordelen.

Blijkbaar ligt het anders wanneer er sprake is van een "wannabee" agent.
 
Ja, laten we de wind eens even uit een andere hoek laten waaien.

De een toetert, de ander wijst naar het voorhoofd en deze man maakte een gebaar van; doe eens rustig aan.

Dat ie toevallig ook lid is van BMTN en andere weggebruikers ineens schijnheilig wel op kunnen letten omdat ze denken dat het een wout is zegt toch meer over die mensen dan over hem?
Of ben ik nou gek?


Nee, je ziet het juist. Tenminste dat vind ik.
 
LOL - wat n topic...

Als iemand zich enigszins als motoragent uitdost en daarmee het verkeer kalmeert en de algehele veiligheid bevorderd; OK. sympathiek. Toont m.i. enige onschuldige Humour zelfs! Kan ik om glimlachen.

Maar zodra zo iemand zich als wannabee opstelt en gebaren gaat maken: Neeee! Niet zijn job. Overstepping the mark - big time!

En die gladde mail, (waarvan we niet 100% zeker weken of het hem is, maar die mail klopt in het algemene beeld) die mail ruikt voor mij naar draaikonterij en moeilijk-doenerij - had-ie beter niet kunnen doen. (het is waarschijnlijk ergens middle-manager, en heeft wellicht iets als “our legal team”, hij zal die mail zelf wel “correct professionalisme” vinden - good luck to him).

Die Belangrijk-doenerij, op de motor en in de mail: hopelijk ziet hij in hoe … ridicuul dat eigenlijk is.

Is het geen tijd om deze discussie gewoon te stoppen ?

nb: de zijpaden in dit topic zijn best interessant.
 
Dat is nieuw voor me, een bevoegdheid om mensen te wijzen op fouten. :')

Verbeter me vooral als het niet klopt maar wat mij heel erg opvalt is dat de moderators (waarvan een aantal zelf agent zoals bekend is) in dit topic wel vrij snel een mening hebben gevormd over het incident terwijl zij vrijwel altijd het eerst er bij zijn om in een dergelijk topic te roepen dat we de context helemaal niet kennen en dus niet te snel kunnen oordelen.

Blijkbaar ligt het anders wanneer er sprake is van een "wannabee" agent.

Ben het met je eens, maar inderdaad, natuurlijk ligt dit anders bij een wannabe agent. Natuurlijk mag je die twijfelende voetganger gebaren van "steek maar over hoor" bij een zebrapad. Maar als je je als wout verkleedt en je gaat bij het zebrapad staan met je hand omhoog dan dicht je jezelf verantwoordelijkheden/bevoegdheden toe die je gewoon niet hebt. In hoeverre dat reden is om op te treden tegen zo'n wannabe weet ik niet.

/edit: met alle vreemde kostgangers des Heren in Amsterdam zou ik het persoonlijk trouwens gewoon negeren en tien seconden later weer vergeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Nee, een politieagent is niet het bevoegd gezag. Het bevoegd gezag is een ministerie, de gemeente of de provincie, afhankelijk van de context. Als het gaat om landelijke wetgeving, zoals in het geval van verkeerswetgeving is de minister het bevoegd gezag.

Even chargerend, als een politieagent zegt dat het wel ok is om met een pistool rond te lopen, dan doe je dat toch ook niet?

Och lang geleden vertelde een man in een groen pak me, dat ik dag en nacht met een uzi rond moest lopen, zelfs gewoon fietsend over straat. De enige die daar toen raar van opkeek, was de marechaussee die voor paleis Soestdijk op wacht stond. We stonden daar met pech en vroegen netjes of we even mochten bellen. Toch werden we niet gearresteerd en netjes geholpen. Tot op de dag van vandaag heb ik geen idee, of die man in dat groene wel de bevoegdheid had, mij gewapend op pad te sturen. Toch heb ik zijn orders maar opgevolgd. Hij had immers van die mooie strepen op zijn mouwen en daaruit moesten we concluderen dat hij de baas was.
 
Ja, laten we de wind eens even uit een andere hoek laten waaien.

De een toetert, de ander wijst naar het voorhoofd en deze man maakte een gebaar van; doe eens rustig aan.

Dat ie toevallig ook lid is van BMTN en andere weggebruikers ineens schijnheilig wel op kunnen letten omdat ze denken dat het een wout is zegt toch meer over die mensen dan over hem?
Of ben ik nou gek?

:Z het enige dat TS deed was 135 (op zn teller ) rijden ipv 120.


Maar jij bent iemand die het prima vind als mensen zich voordoen als iets anders en dan anderen op futaliteiten gaan aanspreken, past echt bij je zo'n uitspraak :?
Past echt heel erg niet bij je, zo'n uitspraak.
 
Dat is nieuw voor me, een bevoegdheid om mensen te wijzen op fouten. :')

Verbeter me vooral als het niet klopt maar wat mij heel erg opvalt is dat de moderators (waarvan een aantal zelf agent zoals bekend is) in dit topic wel vrij snel een mening hebben gevormd over het incident terwijl zij vrijwel altijd het eerst er bij zijn om in een dergelijk topic te roepen dat we de context helemaal niet kennen en dus niet te snel kunnen oordelen.

Blijkbaar ligt het anders wanneer er sprake is van een "wannabee" agent.

Wat heeft mod of agent zijn met een persoonlijke mening te maken ?

Geen dingen erbij gaan halen die er niets mee te maken hebben.

Feiten blijken uit de foto's, verhaal van TS en de reactie van de wannabee. Lijkt me genoeg om een mening te mogen hebben.
 
Laatst bewerkt:
:Z het enige dat TS deed was 135 (op zn teller ) rijden ipv 120.


Maar jij bent iemand die het prima vind als mensen zich voordoen als iets anders en dan anderen op futaliteiten gaan aanspreken, past echt bij je zo'n uitspraak :?
Past echt heel erg niet bij je, zo'n uitspraak.

Ben je moe MB mannetje? :+

Ik denk niet dat die 135 km/h het probleem was.
Naar het verhaal van het andere mannetje maakte TS een manoeuvre waardoor hij moest remmen.
Of TS toen ook 135 reed vermeld het verhaal niet, misschien reed het mannetje ook wat harder.
In ieder geval volgens zijn verhaal niet goed gekeken, en dat vind ik een betere versie dan de schandpaal, omdat ie toevallig heel erg op een agent lijkt.
Wat zal het lekker veilig rondom die man zijn, iedereen telefoon weg en netjes rijden.
Behalve TS...
 
Laatst bewerkt:
Ben je moe MB mannetje? :+

Ik denk niet dat die 135 km/h het probleem was.
Naar het verhaal van het andere mannetje maakte TS een manoeuvre waardoor hij moest remmen.
Of TS toen ook 135 reed vermeld het verhaal niet, misschien reed het mannetje ook wat harder.
In ieder geval volgens zijn verhaal niet goed gekeken, en dat vind ik een betere versie dan de schandpaal, omdat ie toevallig heel erg op een agent lijkt.
Wat zal het lekker veilig rondom die man zijn, iedereen telefoon weg en netjes rijden.
Behalve TS...

Nee, ik vind reply's waarin jij plotseling de moraalridder gaat uithangen slaapverwekkend en hypocriet.

En idd vind ik de actie van de BMW motorrijder meer |( dan 135 rijden ipv 120.

En idd vind ik lui die hun helm incl krulsnoer, jas en broek en vervolgens hun motor wat betreft kleur, reflecterende stickers en zelfs een zwaailicht erop laten zetten ook nogal sneu... zeker als ze zich dan ook wat gedrag betref dan ook nog voordoen als politieagent. Dan dicht je jezelf toch iets toe wat je schijnbaar niet irl kunt waarmaken.

Sinds wanneer vind jij dat iemand zich zo met iemand z'n snelheidsovertreding van een paar km/uur moet bemoeien ?
Jouw verkeersovertredingen gaan vaak veel, veel verder en jij zou t prima vinden als iemand dan met een belerend vingertje aankomt :?


Als ik jou mannetje noem klinkt dat trouwens geloofwaardiger dan andersom :+
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik vind reply's waarin jij plotseling de moraalridder gaat uithangen slaapverwekkend en hypocriet.

En idd vind ik de actie van de BMW motorrijder meer |( dan 135 rijden ipv 120.

En idd vind ik lui die hun helm incl krulsnoer, jas en broek en vervolgens hun motor wat betreft kleur, reflecterende stickers en zelfs een zwaailicht erop laten zetten ook nogal sneu... zeker als ze zich dan ook wat gedrag betref dan ook nog voordoen als politieagent. Dan dicht je jezelf toch iets toe wat je schijnbaar niet irl kunt waarmaken.

Sinds wanneer vind jij dat iemand zich zo met iemand z'n snelheidsovertreding van een paar km/uur moet bemoeien ?
Jouw verkeersovertredingen gaan vaak veel, veel verder en jij zou t prima vinden als iemand dan met een belerend vingertje aankomt :?


Als ik jou mannetje noem klinkt dat trouwens geloofwaardiger dan andersom :+

Logisch, je bent langer dan ik ;)
Ik mag graag stevig doorrijden, ik mag daarbij ook goed kijken.
Volgens het verweer heeft TS niet goed gekeken, als je niet goed kijkt kun je beter wat rustiger rijden.
Hoe vaak lees je niet hier op MF dat iemand nog naar links komt terwijl dat eigenlijk niet meer kon?
Regelmatig, en dan zijn sommige nog beledigd dat je "ineens" op 10 meter van hun bumper zit. |(

Mgoed, ik heb al die tierelantijnen nooit zo begrepen, en zo'n krulsnoer al helemaal niet.
Een pasje, dat moet je hebben.

Mocht dat inhalen verzonnen zijn door het mannetje dan heb ik niks over te hard rijden gezegd.
Maar die zekerheid dat het verzonnen is snap ik dan even niet...
 
Laatst bewerkt:
De neppert kachelt me net voorbij op de A12, richting denhaag bij Gouda. Met z'n stickertjes....

Die man is er maar druk mee...;)
 
Laatst bewerkt:
Even chargerend, als een politieagent zegt dat het wel ok is om met een pistool rond te lopen, dan doe je dat toch ook niet?
OK dan... |(


Nee, een politieagent is niet het bevoegd gezag. Het bevoegd gezag is een ministerie, de gemeente of de provincie, afhankelijk van de context. Als het gaat om landelijke wetgeving, zoals in het geval van verkeerswetgeving is de minister het bevoegd gezag.
Mijn fout, het gaat om een aanwijzing van een bevoegd ambtenaar.

Verkeersregels, verkeerstekens, aanwijzingen. Dat is de volgorde. Net zoals bij verkeersregels en verkeerstekens ben je verplicht aanwijzingen op te volgen. RVV1990 art 82

Het niet opvolgen van zo een aanwijzing is strafbaar: feitcode K 010, kost je €370.

Kortom, als oom agent mij zegt over de busbaan te rijden, dan doe ik dat. Jij ook, als je je geld nuttig wilt besteden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan