Nepagent op de A27

Dat klopt, oom agent is namelijk bevoegd om die aanwijzing te geven. Oom agent is echter niet bevoegd om een verkeersregelaar te vertellen dat hij zijn werk vanaf de motor moet doen. En daar ging het in deze discussie over. Als oom agent dat doet en er komen brokken van, zit die verkeersregelaar met de gevolgen. En de vraag is dan of oom agent er naast gaat staan en zegt "het is mijn schuld". Of dat hij doet of zijn neus bloedt. Dat zal van de betreffende oom agent afhangen denk ik.

Daar ging de discussie dus niet over. Ik nam zelfs je eigen voorbeeld over...
Ik heb vaak genoeg situaties meegemaakt waar de politie bij het begin aangeeft dat het is toegestaan een shortcut te nemen over bijvoorbeeld een busbaan of fietspad en een andere politieeenheid staat daar vervolgens op te bekeuren, en die boete krijg je gewoon.
 
Nou inderdaad: :Z



Rij jij toevallig op een RT met een geel jack en een gele helm met oranje/blauwe bestickering, een broek die verdacht veel lijkt op die van een agent en een oranje zwaailichtje op je topkoffer? :')
Zijn reactie is wellicht wat overdreven, maar ik kan het ergens wel begrijpen.

We zijn natuurlijk wel met z'n allen inmiddels bijna net zo droevig aan het worden als de meneer van de OP :')

Ik vraag mijzelf ook hardop af wat nu droeviger is, rondrijden als wannabee agent of rondrijden als internetheld gewapend met gsm om de goede man te (be)spotten :')
 
Rij jij toevallig op een RT met een geel jack en een gele helm met oranje/blauwe bestickering, een broek die verdacht veel lijkt op die van een agent en een oranje zwaailichtje op je topkoffer? :')
Nee, in een zwart pak met een donkergrijze helm, zonder krulsnoer (of snoer anderszins), op een donkergrijze K1600GT.

Wel extra reflectie op de koffers (hmmm, ook al donkergrijs...), so shoot me... Oh kut, ook nog een zichtbare antenne.

OK, guilty as charged. Ik ben een wannabee...
 
Ik vraag mijzelf ook hardop af wat nu droeviger is, rondrijden als wannabee agent of rondrijden als internetheld gewapend met gsm om de goede man te (be)spotten :')

Same corner, beide bedroevend.

De eerste heb je misschien nog iets aan, de laatste draagt louter bij aan het "zichzelf afleiden op de openbare weg"
 
ja, behalve de laatste regel...
Een garde dankt zijn aanzien aan intimidatie: het wegnemen van het allerdierbaarste.
Nee, dat zijn niet je vrouw, kinderen, huis of auto (die is toch door de baas betaald), maar de telefoon.
Daarom is ook gebruik van wapens en militaire apparaten overbodig: de simpele, stille dreiging van inbeslagname van de telefoon doet zelfs de meest doorgewinterde automobilist sidderen in zijn leasevoertuig. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat zelfs de Hells Angels hun activiteiten zullen staken wanneer deze maatregel van kracht wordt. 8-)
 
Nee, in een zwart pak met een donkergrijze helm, zonder krulsnoer (of snoer anderszins), op een donkergrijze K1600GT.

Wel extra reflectie op de koffers (hmmm, ook al donkergrijs...), so shoot me... Oh kut, ook nog een zichtbare antenne.

OK, guilty as charged. Ik ben een wannabee...
Een wannabee undercover agent. Die zijn nog erger!
 
Geluks momentje net!
Ik had zag hem al rijden op zijn RT met stickerts en zijn fluo jas.
Hij zag mij ook en keerde de wannabee Popo.
Even staan kletsen......................omdat ik op een stuk fietspad reed |(

Wel fijn dat het bij een waarschuwwing bleef. *O*
 
Daar ging de discussie dus niet over. Ik nam zelfs je eigen voorbeeld over...

Die agent gaf geen aanwijzing over de busbaan te rijden, die agent gaf ontheffing. Een ontheffing waartoe hij niet bevoegd was om die te geven. En dat kan, zeker als er brokken van komen, verstrekkende gevolgen hebben.
 
Zijn reactie is wellicht wat overdreven, maar ik kan het ergens wel begrijpen.

We zijn natuurlijk wel met z'n allen inmiddels bijna net zo droevig aan het worden als de meneer van de OP :')

Ik vraag mijzelf ook hardop af wat nu droeviger is, rondrijden als wannabee agent of rondrijden als internetheld gewapend met gsm om de goede man te (be)spotten :')

Ik ben het jullie eens dat het helemaal niet nodig is om iemand hier om die reden publiekelijk te lynchen.

Maar ik ben wel van mening dat als je zó veel moeite doet om mensen in de waan te laten dat je een motoragent bent en dan óók nog eens bijbehorend corrigerend gedrag gaat vertonen naar andere weggebruikers er een beetje honend mee omgegaan mag worden.
Iets met een bal kaatsen en terug kunnen vewachten ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het jullie eens dat het helemaal niet nodig is om iemand hier om die reden publiekelijk te lynchen.

Maar ik ben wel van mening dat als je zó veel moeite doet om mensen in de waan te laten dat je een motoragent bent en dan óók nog eens bijbehorend corrigerend gedrag gaat vertonen naar andere weggebruikers er een beetje honend mee omgegaan mag worden.
Iets met een bal kaatsen en terug kunnen vewachten ;)
Corrigerend gedrag ben ik met je eens, is nergens voor nodig.
Maar TS heeft hier op MF verder geen post historie, dus wat dat betreft is zijn woord wat mij betreft net zo veel of net zo weinig waard als dat van de BMW man ;)
De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Ik doelde ook meer op het "spot" topic dat nu geopend is waar het hebben van een "geelachtige" jas voldoende is om be/gespot te worden.
Vind ik persoonlijk een beetje jammer, laat één ieder gewoon lekker in zijn of haar waarde :]

Ik vind persoonlijk al die koekblikkers die dan plotseling keurig netjes rechts gaan rijden, terwijl ze al 10KM links hingen, lachwekkender dan de motorrijder met een gele jas.
Misschien moeten we die koekblikkers ook maar gaan "spotten" dan :+
 
Voor de koekblikkers hebben we al het meegemaakt topic :P
En gele jassen worden niet bespot, gele/oranje hesjes wel, belangrijk verschil! :+
 
Laatst bewerkt:
Corrigerend gedrag ben ik met je eens, is nergens voor nodig.
Maar TS heeft hier op MF verder geen post historie, dus wat dat betreft is zijn woord wat mij betreft net zo veel of net zo weinig waard als dat van de BMW man ;)
De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Ik doelde ook meer op het "spot" topic dat nu geopend is waar het hebben van een "geelachtige" jas voldoende is om be/gespot te worden.
Vind ik persoonlijk een beetje jammer, laat één ieder gewoon lekker in zijn of haar waarde :]

Ik vind persoonlijk al die koekblikkers die dan plotseling keurig netjes rechts gaan rijden, terwijl ze al 10KM links hingen, lachwekkender dan de motorrijder met een gele jas.
Misschien moeten we die koekblikkers ook maar gaan "spotten" dan :+

Heb de OP weer een beetje aangepast. Het moet inderdaad geen "geel jasje/helm" manhunt worden. Dan laat ik hem wel slot gooien

De man in kwestie uit dit topic wil graag aandacht, die kan hij bij deze, op ludieke manier krijgen. Maar het moet wel leuk blijven...
 

Nee, MF-garde is niet voor watjes he...

Moet natuurlijk wel een beetje stevige motor aan zitten:
blocmot_fig.2-06.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan