Net een VF1000F aangeschaft, zoek nu al kuipdelen

Spannen gebeurt automatisch. Tenminste, dat is het idee van meneer Honda.... :X
Als 'ie rammelt kan dat liggen aan de ketting (te lang gerekt) of aan de spanner (te slap of blijft hangen) of aan allebei.
Ik heb van horen zeggen dat het vaak al voldoende is de ketting te vervangen. Bij GoParts.nl verkopen ze er die je met een verbindingsschakel kunt monteren, je hoeft dan niet het blok uitelkaar te trekken *D

Zelf moet ik die operatie ook nog doen.... B|


[EDIT]
Ps. 2500-3000 toeren is niet het ideale toerental om met een VF te rijden. Velen beweren dat de oliedruk dan zo laag is naar de cilinderkoppen dat je nokkenstokken dat echt niet fijn vinden :o


Bedankt voor de informatie, ik zal eens een verdere inspectie doen of die ketting op is... Of toch maar overstappen op een VF1000R met tandwielaandrijving... :)
Enneh, van die 2500-3000 toeren had ik idd al gelezen, het is slechts het toerengebied waar ik doorheen ging en het geluid me opviel..
Toch eens een wat langere rit maken, Misschien zou het te maken kunnen hebben met het lange stilstaan (hoop ik...)
 
Bedankt voor de informatie, ik zal eens een verdere inspectie doen of die ketting op is... Of toch maar overstappen op een VF1000R met tandwielaandrijving... :)
Enneh, van die 2500-3000 toeren had ik idd al gelezen, het is slechts het toerengebied waar ik doorheen ging en het geluid me opviel..
Toch eens een wat langere rit maken, Misschien zou het te maken kunnen hebben met het lange stilstaan (hoop ik...)
Dat je dat geluid hoort als je door dat toerengebied heen gaat is op zich niet zo vreemd. Het gaat er natuurlijk ook een beetje om hoeveel geluid 'ie maakt.
Het viel mij op dat het blok over het algemeen merkbaar minder geluid maakt na het verversen van de olie. Ik heb bij de mijne de olie 2x ververst, één keer om te spoelen (ff 70/80 km rijden en dan wéér de olie vervangen). Goeie olie d'rin, 200 km aan één stuk gereden; toen ik terug kwam en m'n motor in de garage zette viel het op dat bij lage toeren (ff klooien om de motor door het poortje te krijgen) de motor een stuk stiller was *O*
 
Bedankt voor de informatie, ik zal eens een verdere inspectie doen of die ketting op is... Of toch maar overstappen op een VF1000R met tandwielaandrijving... :)
Enneh, van die 2500-3000 toeren had ik idd al gelezen, het is slechts het toerengebied waar ik doorheen ging en het geluid me opviel..
Toch eens een wat langere rit maken, Misschien zou het te maken kunnen hebben met het lange stilstaan (hoop ik...)
[duit in het zakje modus]
Toen bij mij de spanners op waren klonk het niet als ratelen maar als klapperen. Soms zelfs bij stationair en dan verdween het na een paar keer gasgeven.

Ik trek me zelf trouwens al 30.000km niets aan van die toerental voorschriften, dat is namelijk precies het gebied waar ie het lekkers rijdt... (en de nokkenas is wel iets ingelopen, maar al 20.000km stabiel *D ) Ik doe ook niet aan oliemods, gewoon tijdig goede verse olie erin, en goed warmrijden. O-)
[/duit in het zakje modus]
Geniet van je fiets en tot snel in het topic der topics

8-) 8-)
 
Het nokken as gebeuren is een bekend probleem van de VF.
Dat heeft Honda opgelost in 1986 met de VFR.

Voor de kuipdelen kan je eens kijken bij Roukama(google) in wormerveer.
Dat is een Motorsloop, ik weet zeker dat hij die kuipdelen heeft maar in welke kleur weet ik niet.

Welcome Back!!!! *O*
 
Tja, vanavond een iets langere rit gemaakt. Ik had er even geen tijd voor deze week en/of het weer werkte niet echt mee. Eerst warm gereden, bij de koude start stationair toch nog getik te horen, maar is weg als ie warm is. Ik laat me denk ik gek maken door alle horrorverhalen, eerst maar eens een paar ritten maken. Tijdens de rit viel me op dat ie luidruchtiger werd en luidruchtiger...tot wel ERG veel luidruchtigheid! (wel lekker soundje trouwens :) ) Blijkt dat de bevestigingflens of rand voor de linkerdemper doorgeroest is op de collector... Ik kan zo ongeveer tegen de uitlaatkleppen aankijken door de collector heen nu... 2 Jaar rust roest dus behoorlijk.. B|
Je raad het al: goede raad is welkom, is dit te repareren/lassen? De collector is behoorlijk verroest, of is vervangen de enige oplossing? Zo ja, is er iemand die er nog een heeft voor een redelijke prijs? En gaat dat met bochten en al? Ik vrees dat het losmaken van die dingen een nachtmerrie gaat worden..
Alvast bedankt voor alle adviezen!
 
Tja, vanavond een iets langere rit gemaakt. Ik had er even geen tijd voor deze week en/of het weer werkte niet echt mee. Eerst warm gereden, bij de koude start stationair toch nog getik te horen, maar is weg als ie warm is. Ik laat me denk ik gek maken door alle horrorverhalen, eerst maar eens een paar ritten maken. Tijdens de rit viel me op dat ie luidruchtiger werd en luidruchtiger...tot wel ERG veel luidruchtigheid! (wel lekker soundje trouwens :) ) Blijkt dat de bevestigingflens of rand voor de linkerdemper doorgeroest is op de collector... Ik kan zo ongeveer tegen de uitlaatkleppen aankijken door de collector heen nu... 2 Jaar rust roest dus behoorlijk.. B|
Je raad het al: goede raad is welkom, is dit te repareren/lassen? De collector is behoorlijk verroest, of is vervangen de enige oplossing? Zo ja, is er iemand die er nog een heeft voor een redelijke prijs? En gaat dat met bochten en al? Ik vrees dat het losmaken van die dingen een nachtmerrie gaat worden..
Alvast bedankt voor alle adviezen!
Bij een koude start is tikken geen probleem, als het na 10 min weg is is het gewoon de normale klepspeling.

Mijn collector is ook flink opgelast, het materiaal is (in ieder geval op de plaatsen waar ie bij mij door was) redelijk dik, dus goed te lassen. Een nieuwe/andere collector kan altijd nog...
 
bedankt voor de adviezen, maar gezien mijn talent om altijd te kort te zagen (en dan wil ik het al helemaal niet over mijn laskwaliteiten hebben :) )zal ik toch nog maar niet proberen om zelf een collector te maken (nog niet tenminste). In ieder geval een mooi stukkie nijvere huisvlijt, magnamaniac!
Ik ga voor het proberen te (laten)lassen, als ik de collector er tenminste onderuit kan krijgen. Moet er dan nog iets gedemonteerd worden of is de bochten loshalen voldoende?

Tussen haakjes, hoe kan ik me fatsoenlijk voorstellen in het topic der topics?
Ik heb al de nodige hulp van jullie gekregen, wordt het toch wel tijd voor dacht ik. :)
 
bedankt voor de adviezen, maar gezien mijn talent om altijd te kort te zagen (en dan wil ik het al helemaal niet over mijn laskwaliteiten hebben :) )zal ik toch nog maar niet proberen om zelf een collector te maken (nog niet tenminste). In ieder geval een mooi stukkie nijvere huisvlijt, magnamaniac!
Ik ga voor het proberen te (laten)lassen, als ik de collector er tenminste onderuit kan krijgen. Moet er dan nog iets gedemonteerd worden of is de bochten loshalen voldoende?
Ik zou het ook niet snel zelf doen, maar als je kennissen met vrienden en bekenden hebt kun je een heel end komen met dat soort werk. Vind het echt super dat magnamaniac dat allemaal zelf doet. D'r zijn altijd profi's die het netter kunnen, maar hij doet het wél zelf en het ziet er niet verkeerd uit *O*
Tussen haakjes, hoe kan ik me fatsoenlijk voorstellen in het topic der topics?
Ik heb al de nodige hulp van jullie gekregen, wordt het toch wel tijd voor dacht ik. :)
Mwoah....

Meeting organiseren. Kratje bier d'rbij. De rest is aan jezelf.






:9 :+

Je hebt me al gevraagd je in de lijst toe te voegen dus een korte introductie liefst met een piccie van je projectbike lijkt me voldoende *D

Tenzij de ballotagecommisie daar anders over denkt 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan