- Onderwerp starter
- #26
Spannen gebeurt automatisch. Tenminste, dat is het idee van meneer Honda....
Als 'ie rammelt kan dat liggen aan de ketting (te lang gerekt) of aan de spanner (te slap of blijft hangen) of aan allebei.
Ik heb van horen zeggen dat het vaak al voldoende is de ketting te vervangen. Bij GoParts.nl verkopen ze er die je met een verbindingsschakel kunt monteren, je hoeft dan niet het blok uitelkaar te trekken
Zelf moet ik die operatie ook nog doen....
[EDIT]
Ps. 2500-3000 toeren is niet het ideale toerental om met een VF te rijden. Velen beweren dat de oliedruk dan zo laag is naar de cilinderkoppen dat je nokkenstokken dat echt niet fijn vinden
Bedankt voor de informatie, ik zal eens een verdere inspectie doen of die ketting op is... Of toch maar overstappen op een VF1000R met tandwielaandrijving...
Enneh, van die 2500-3000 toeren had ik idd al gelezen, het is slechts het toerengebied waar ik doorheen ging en het geluid me opviel..
Toch eens een wat langere rit maken, Misschien zou het te maken kunnen hebben met het lange stilstaan (hoop ik...)