Newbie Motor: ER-6F of YZF600R Thundercat ?

Zo zie je maar weer hoe gemiddelde beginner en een ervaren motorrijder denken. De ene luistert meer naar z'n hart tewijl een ervaren motorrijder beter logisch kan nadenken. ;) Ben zelf niet zo into cijfers en zo, maar ik weet wel dat ik een paar vrienden heb die met een ss zijn begonnen en die hebben echt alleen goede ervaringen mee gehad. Tuurlijk durf je in begin niet alles uit de motor te halen en moet je eerst aftasten, je hebt nou eenmaal geen/weinig ervaring. Dus als je mij straks inhaalt in een bocht vind ik het niet erg. Ben toch maar een beginner.
:]
 
Hm, lol is het belangrijkste natuurlijk. Maar ik denk dat ik juist naar m'n hart luister. Ik kan alleen de gevoelens van status en imago redelijk negeren :)

En natuurlijk zullen die vrienden met ss daar alleen maar goede ervaringen me hebben gehad. Zeggen ze. Toegeven dat ze niet of met moeite hebben leren rijden zullen ze vast niet doen.

Als ze zich dat al beseffen.

Maar het is ieders keuze. Het is niet mijn geld en het is ook niet mijn plezier dat vergalt wordt door op een motor te rijden die niet geschikt is om het op te leren. Alleen maar goed zelfs, op die manier stoppen meer mensen gedesillusioneerd wat weer een gunistige invloed heeft op de tweedehandsprijzen en daar pluk ik weer de vruchten van als ik een opvolger voor m'n woonwerk gpz600 moet vinden :)
 
Iemand die dat adviseert is grondig de weg kwijt. Of hij heeft een hekel aan je.
Wat een paranoide gedoe zeg!
Omdat ik als eerste motor een R1 gekozen heb ben ik jouw ogen een achterlijke idioot zeker?
Laat de mensen lekker zelf beslissen wat goed voor ze is! 1000 verschillende motorrijders ==> 1000 verschillende manieren van rijden.

"All generalizations are false... including this one..."
 
lol ben net terug van lunch en zoveel posts al. Ik denk toch dat ik eerst wat proefritjes moet gaan maken voordat ik definitief beslissing gaan nemen. O-)
 
Hm, lol is het belangrijkste natuurlijk. Maar ik denk dat ik juist naar m'n hart luister. Ik kan alleen de gevoelens van status en imago redelijk negeren :)

En natuurlijk zullen die vrienden met ss daar alleen maar goede ervaringen me hebben gehad. Zeggen ze. Toegeven dat ze niet of met moeite hebben leren rijden zullen ze vast niet doen.

Als ze zich dat al beseffen.

Maar het is ieders keuze. Het is niet mijn geld en het is ook niet mijn plezier dat vergalt wordt door op een motor te rijden die niet geschikt is om het op te leren. Alleen maar goed zelfs, op die manier stoppen meer mensen gedesillusioneerd wat weer een gunistige invloed heeft op de tweedehandsprijzen en daar pluk ik weer de vruchten van als ik een opvolger voor m'n woonwerk gpz600 moet vinden :)

Haha je hebt weer helemaal gelijk. Je mening en je ervaringen worden door deze beginner gewaardeerd.
:]
 
Wat een paranoide gedoe zeg!
Omdat ik als eerste motor een R1 gekozen heb ben ik jouw ogen een achterlijke idioot zeker?

Nee hoor. Slim niet, maar zeker geen achterlijke idioot :)
Laat de mensen lekker zelf beslissen wat goed voor ze is! 1000 verschillende motorrijders ==> 1000 verschillende manieren van rijden.

Ach ja, er zijn veel mensen nogal eigenwijs. Maar dat moeten ze inderdaad zelf weten.
 
Ik reageer toch nog maar even in dit topic, ik ben zelf met een R6 uit 2001 begonnen, en ik moet zeggen, aantrekkelijk om te zien, maar om op te rijden (met maar heel weinig ervaring) is het een heel ander verhaal. Je kan op een R6 leren rijden, maar voordat je dat onder de knie hebt, ben je 1 jaar veder, ondertussen word je door menig ER5 enz. voorbij gereden :+ Ik heb de R6 naar een paar maanden weer de deur uit gedaan en daarvoor is een SV650N voor in de plaats gekomen. Op 'n roadster heb je bij 140km/u al het idee dat je hard gaat, met de R6 reed je nog relax bij 200km/u. Dus je rijd al gauw veels te hard! Zo'n R6 heeft 0,0 koppel onder de 10.000rpm (bij wijze van), en een 2cylinder heeft toch wel veel meer caracter :9
Ik heb zelf de thundercat nog nooit geprobeerd, maar ik neem aan dat het niet heel veel anders is als de R6. (gezien dat het caracter van de "kleinere" 4 cylinders is)

Edit: Eigen mening, ik kan het fout hebben :W
 
Laatst bewerkt:
Na rijp beraad is de definitieve beslissing gevallen;
Gisteren een grijze ER-6F ABS besteld, met sliders & U-slot *O*

Nu hopen dat ik 'm een tijdje in nieuwstaat kan houden ;)

Nog 1,5 à 2 weken aftellen, en dan kan ik mijn vriendin(BMW F650GS)opvorderen om te gaan rijden :]

Thx iedereen voor de wijze (en minder wijze }) ) raad

Bijlage: er-6f_01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wow, gefeliciteerd :)
Die ER-6 op dat plaatje ziet er een stuk mooier uit dan een lesmotor achtige ER-6 die ik eerder voorbij zag komen :D
 
Wow, gefeliciteerd :)
Die ER-6 op dat plaatje ziet er een stuk mooier uit dan een lesmotor achtige ER-6 die ik eerder voorbij zag komen :D

Deze bedoel je?

fsget.php


;)
 
Na rijp beraad is de definitieve beslissing gevallen;
Gisteren een grijze ER-6F ABS besteld, met sliders & U-slot *O*

Nu hopen dat ik 'm een tijdje in nieuwstaat kan houden ;)

Nog 1,5 à 2 weken aftellen, en dan kan ik mijn vriendin(BMW F650GS)opvorderen om te gaan rijden :]

Thx iedereen voor de wijze (en minder wijze }) ) raad

Gefeliciteerd, rijplezier zal je vanzelf wel genoeg krijgen ;) Fijne fiets om het op te leren, en ook als je wat beter en scherper gaat sturen denk ik niet dat 'ie je gaat vervelen :]

Liever 72 pk die je volledig kan benutten dan 170 pk waarvan je maar 72 pk durft te benutten :] ;)
 
Om jullie even 'n update mee te geven (for those who care ;) ):

Ik heb intussen 'n kleine 1000 km met de ER-6f gemaakt, en het smaakt naar (veel) meer !

Na de inrijperiode zal ook het toerentalgebied boven de 6000rpm wat intensiever worden bezocht *O*

Mocht iemand interesse hebben, dan kan ik wel wat foto's posten van mijn aanwinst ?

ps. Als beginnend motorrijder :W ik altijd - maar het gebeurt toch nog regelmatig (1 keer op 5 of zo) dat ik geen respons krijg (vaak van het wat oudere motorrijdend publiek heb ik de indruk)... Nevertheless, I keep on :W
 
We care :)

Misschien toch nog effe de Thundercat bekijken? :)

Geweldige fiets namelijk, ik ben alleen wel een klein beetje bevooroordeeld :)
 
Ik vind een ER-5 eerder een motor om op te leren rijden.

op dat ding les ik, wat een rampen geval :D
m'n vorige auto was sneller dan dat ding is, hopeloos, maar voor lessen prima...

Ik zou denk voor de Thundercat gaan (zelf ook beginneling, ben niet al te slim, dus neem gelijk een sport model :) ).
 
full


Mooi hoor :Y
Ik heb onlangs op de naked versie gereden en vond het een geweldig leuk ding! Stuurt vreselijk makkelijk, je hoeft maar aan de bocht te denken en je hangt er al in! Leuke vermogensafgifte, funky geluid, ik vind het een heuse speelmasjien waar je vast veel plezier van hebt :]
 
als ik het geld had kwam er een R6 als beginners motor op 25kw want ik vindt het gewoon prachtige motoren

maar ik denk dat ik in verband met het geld toch voor een zxr 400 ga
maar die kawa er6f is ook mooi maar voor mij ook teduur :]
 
ik ben nu 2 maanden in bezit van een thundercat (1e motor) en ik moet zeggen dat hij me uitermate goed bevalt.. in het begin ff wennen maar ik wil niet meer anders :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan