Hahaha: IK WIST HET!
Hoezo:"waar je mee omgaat wordt je mee besmet"?
Micky,dit is toch wel de meest verstandige zet die ik iemand al sinds tijden heb zien nemen.
Toch een aantal vraagjes:
-wat is er van die groningse XS500 geworden?
-wat is de prijs van deze geweest? (heppik er overheen gelezen?)
-kilometerstand?
Nog een opmerking: in Nederland werden alle typen XS750 als een 'C' aangeduidt,omdat men blijkbaar geen zin had in papieren romslomp.
Aan het frame-/bloknummer kun je achterhalen wat de échte aanduiding is.
Een voorbeeld: mijn grijze Caféracert (hoogstwaarschijnlijk de stichter van dit kwaad
) is een '77 '2D'.Omdat de echte presentatie pas in juni '78 was (op de RAI in A'dam,dit was dus een 'C',een type alleen in Nederland uitgegeven en vergelijkbaar met de 'E') hebben ze er voor het gemak maar een '79 'C' van gemaakt.
Bij het RDW kwam ik er achter dat de motor echter al in '77 op nederlandse bodem stond en van een kenteken was voorzien.....
Op de lijsten die ik daarna van de Yammadealert betrok zag ik dat mijn frame-/bloknummer eentje was uit de eerste serie: de 'D/2D'-reeks.
Aangezien de 'D' nog met een mechanische spanningsregelaar rondrijdt,en ik deze niet heb,heppik dus een '2D'.
Die lijst heppik hiero,dus geef maar een nummer,dan geef ik jouw een type....
Veel plezier met je fiets!!
P.S.: in 1980 was de 750 reeds vervangen door de 850.
P.S.2: zo te zien zitter een 3-1 op,dat moet dus weer een 3-2 worden (geen 2-2 + 1-1,da's voor de eerste types).
Die originele uitlaten zijn gillend duur en zeldzaam -> ebay