Nieuwe brikker erbij! z650

Vandaag pakketje binnen gekregen uit duitsland, zit er alleen maar 4 ltr olie in |( Hmmmmm, gelijk maar even een mailtje gestuurd dat de bestelling niet klopt.
Kreeg ik later een mailtje terug, dat ze niet wisten hoe het kon gebeuren, maar dat de rest zo snel mogelijk opgestuurd zou worden.
Ben benieuwd ;) Dan gaan we maar alvast de carbjes losschroeven....
 
Ik ben even bezig geweest gisteren met het demonteren van de carbs :) hierbij een paar foto'tjes.
full
 
Kan ik deze luchtfilter wassen en opnieuw inolien? Het ziet eruit alsof het een papieren filter is met een ijzeren gaasje erover heen. Kan het geen kwaad als ik deze was met uiteraard met luchtfiltercleaner??

full
 
Blokje zonder carbs.
full


Weet iemand waar die zwarte slang naar toe hoort te lopen? Hij zit bevestigd aan het spruitstuk van de 2e carb van links. Geen idee waar die vandaan komt :?
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat erg vervelend is, is dat de zuiger in de remklauwen muurvast zitten :( En de remblokjes zijn ook helemaal op. De remschijven zijn als nieuw, die zijn er pas opgezet. Heeft iemand nog ideeen over hoe ik die remklauwen weer los krijg? Of heeft iemand toevallig voor een zacht prijsje nog werkende klauwtjes liggen ;)
full
 
full


Je moet ff naar je benzinekraan kijken,.....als daar nog een pijpje uitsteekt, kan het zijn dat jij ook een vacuum aangestuurde benzinekraan op je tank hebt,( volgens de tech.specs. is dat dus wel zo) , ...en daar moet dan die zwarte lange slang aan bevestigd worden.
En imho zijn die inlaatrubbers omgedraaid gemonteerd en horen die pijpjes die daar uitsteken, (en waar er op drie ervan een afsluitdopje zit), voor het gemak van vacuumafstellen, bovenop te zitten.
 
Waar de zwarte slang op zit hoort ook een dopje op te zitten voor de afstelling,
een z650 van 77 heeft geen vaciumkraan dat begon bij 78.
de zwarte tuitjes horen schuin omhoog te staan.
 
Het enige wat erg vervelend is, is dat de zuiger in de remklauwen muurvast zitten :( En de remblokjes zijn ook helemaal op. De remschijven zijn als nieuw, die zijn er pas opgezet. Heeft iemand nog ideeen over hoe ik die remklauwen weer los krijg? Of heeft iemand toevallig voor een zacht prijsje nog werkende klauwtjes liggen ;)
(Afbeelding)

Normaal gesproken met grof geweld (lees gewoon remdruk) naar buiten duwen. Zie topic remmen reviseren in de 'how to' sectie.
 
Klauwtjes gewoon zelf reviseren; in een handoek wikkelen en luchtdruk erop zetten.
Ploppen de zuigerts er zo uit (pas wel op; dit kan hard gaan..).
Klauwtjes efkes stralen/glasparelen en goed uitspoelen.
Revisiesetje kopen (zijn niet echt duur -> Ebay) en eventueel een maat mooie RVS-remzuigertjes laten draaien (gaat nooit meer vastzitten..).
Duurt efkes,maar heppie wel weer wat ;)
 
anders kijk je ff bij louis.de bij gegevens voor motoren daar heb ik de gegevens van mijn Z 500 uit 1980 ook vandaan.

Jouw bike loopt wel alleen de mijne nog })

groetjes
 
ello heb ook een nieuw beestje :) een z650-C uit 1980.. voor heel weinig gekocht, met een hele hoop nieuw spul erop. Motor gaat rond alleen volgens de verkoper ligt het aan de carbs dat de motor niet aanslaat..

we gaan dit weekend eens klussen zeg ik :P wellicht eerste stap eens die carbs van dichtbij bekijken (iemand nog tips? ik ben een beginner :P )

mocht het niets worden ga ik de motor in stukken op een andere z650 over zetten.
 
Leuk dat er meer mensen een 650 gekocht hebben :) Ik heb tot nu toe nog even geen tijd gehad om te sleutelen, ben even bezig geweest met de husqvarna. Heb wel alle spullen binnen, dus ik hoop binnenkort de eerste klapjes uit de uitlaat te horen ;)
 
:)

Ik vraag me af waar ik naar moet kijken als ik die carbs wil schoonmaken, kan ik gewoon met een sopje en borstel aan de gang of moet ik uitkijken met iets?

pff kan pas van het weeekend waarschijnlijk gaan klussen wil nu al :P dammit :P
 
zo te lezen ben ik de enige met een Z 500:-( maarja daar moet ook nog het ene aangedaan worden, hopelijk als die van jullie klaar zijn, kunnen jullie mij misschien helpen zodat ik ook weer kan rijden.??? :P En zekers voor de meeting van 7 mei.
 
Ik heb mijn carbs helemaal uit elkaar gehaald en alles doorgespoten met luchtpistool en een compressor,je kan hem ook naar motorzaak brengen die hebben een specialen bak die trilt met vloeistof erin dat is nog het beste zeggen ze.
 
vergeet ging filter tussen kraan en carburateur te doen,scheelt ook een hoop anders zijn je carburateurs weer zo vuil.
 
hmm de motor krijgt geen sparks.. bobine stuk denken we.. sigh.. eerst maar eens de andere 650 werkend krijgen (als goed is uitlaat overzetten en rijden :) )
 
666BikerGirl: ik heb een Z500 gehad, ben er zelfs nog mee naar Italië gereden en weer terug. Waar heb je hulp bij nodig?
 
Terug
Bovenaan Onderaan