Nieuwe brikker erbij! z650

Don James: de contactpuntjes moeten bij of afgesteld worden en uitlaat schoongebrand worden en mss nog wel meer dingen wat ik zo 1 2 3 niet weet
misschien kan jij mij helpen:-)dan hoor ik het wel.

in ieder geval thnx
 
Don James: de contactpuntjes moeten bij of afgesteld worden en uitlaat schoongebrand worden :? en mss nog wel meer dingen wat ik zo 1 2 3 niet weet
misschien kan jij mij helpen:-)dan hoor ik het wel.

in ieder geval thnx

Uitlaat schoonbranden??
Mocht je er langere ritten op blijven doen! Waarom geen elektronische ontsteking!
"k heb van de Z750-ers de contactpunten er uit gerost omdat ik die onbetrouwbaarheid en onzuiverheid niet meer wil.
Het loopt nu al 4 jaar en 16.000 km ( op één er van ) al spatzuiver. :P
Dus het gemak is er zekers!
full
 
:)

Ik vraag me af waar ik naar moet kijken als ik die carbs wil schoonmaken, kan ik gewoon met een sopje en borstel aan de gang of moet ik uitkijken met iets?

pff kan pas van het weeekend waarschijnlijk gaan klussen wil nu al :P dammit :P

Haal wel de gehele set los van de motor!
Een gewone schoonmaak, zonder ze geheel uitelkaar te halen kun je doen met peteroleum of wasbenzine.
Ik gebruik diverse kwasten waar ik een stuk van de haren vanaf knip om ze stugger te maken.Ook een tandenborstel werkt op diverse plaatsen prima!
De vlotterkamers zou ik zowiezo losnemen en cleanen.
En de bewegende delen aan de buitenzijde inspuiten met WD40.
 
Don ik zou niet weten hoe het moet drom deze helproep van mij:-)
zo technisch ben ik nou ook weer niet. Misschien kan jij mij daar bij helpen.
Ik zou je heel dankbaar zijn want ik wil weer rijden heb vorig jr te weinig gereden en wil dat dit jr inhalen :]
 
Kawaidioot,ziet er goed uit die ontsteking en als ik het zo lees bevalt die ook goed wat voor merk heb jij,ik zit er ook aan te denken er een op te zetten maar dan een van BOYER BRANSDEN daar valt de prijs ook nog van mee 136euro bij Roukema maar ik kan er niet zoveel over vinden ervaringen en dergelijke.
misschien weet jij er wat van af.
 
Kawaidioot,ziet er goed uit die ontsteking en als ik het zo lees bevalt die ook goed wat voor merk heb jij,ik zit er ook aan te denken er een op te zetten maar dan een van BOYER BRANSDEN daar valt de prijs ook nog van mee 136euro bij Roukema maar ik kan er niet zoveel over vinden ervaringen en dergelijke.
misschien weet jij er wat van af.

..hmm.....merk weet ik zo ff gauw niet...
De prijs is iig wel in orde....goedkoper zijn ze iig NIEUW niet zo gauw te vinden.
Maar er past op de (k)z650 dus ook de standaard elektronische, die later in de 750 modellen is doorgevoerd....
Blokken zijn wat dat betreft excact gelijk.
In duitsland zijn ze op ebay te koop......of je rijdt een keer op je gemakkie naar een motorsloop.
 
Don ik zou niet weten hoe het moet drom deze helproep van mij:-)
zo technisch ben ik nou ook weer niet. Misschien kan jij mij daar bij helpen.
Ik zou je heel dankbaar zijn want ik wil weer rijden heb vorig jr te weinig gereden en wil dat dit jr inhalen :]


Beste jongedame.
Wat mankeert er precies aan!
Start't groene "brikkie" niet ! --> accu leeg?
Start wel maar loopt rottig --> afstellingsprobleem?
En bedoel je met "niet-zo-technisch" dat je eventueel een knutsel-smurf op lokatie wil ontvangen voor enige inspectie en/of onderhoud!
( zomaar een vraag,...ik kan verders niets beloven!! )

Mooie "tupperware" baaidewee! :Y
 
Ja ik heb even op ebay gekeken en zijn het zelfde die jij heb dus als ik het goed begrijp zitten ze in een z750 standaard ik dacht dat daar ook normaal contactpunten in zaten,maar dan weet ik het dan kijk ik meteen naar een z750 blok dan gaat die er dus in ben ik meteen klaar heb ik meteen wat meer pauwer ook.
 
Ja ik heb even op ebay gekeken en zijn het zelfde die jij heb dus als ik het goed begrijp zitten ze in een z750 standaard ik dacht dat daar ook normaal contactpunten in zaten,maar dan weet ik het dan kijk ik meteen naar een z750 blok dan gaat die er dus in ben ik meteen klaar heb ik meteen wat meer pauwer ook.


Ik heb een '80-er die had dus ( foto) puntjes.
De '82-er en '85-er hadden de elektronische uitvoering.
Je kunt misschien ook een donorblok scoren, heb ik ook gedaan. Gewoon een oud 'lijk' opgekocht via marktplaats en transplanteren maar.
:9 ....dus kun je in principe ook met een 750 blok rijden.
 
Ik heb een '80-er die had dus ( foto) puntjes.
De '82-er en '85-er hadden de elektronische uitvoering.
Je kunt misschien ook een donorblok scoren, heb ik ook gedaan. Gewoon een oud 'lijk' opgekocht via marktplaats en transplanteren maar.
:9 ....dus kun je in principe ook met een 750 blok rijden.


Ook goeienmorgen je zit er ook betijds bij,

bedankt voor de bouwjaren dan weet ik waar ik naar moet kijken,op marktplaats staat een schade z750 te koop weet alleen het bouwjaar niet zal hem straks weer eens op zoeken ik heb gisteren nog even gereden maar hij loopt toch niet helemaal lekker had een tijdje geleden nieuwe contactpunten in gezet en condensators en voor de zoveelste keer nieuwe bougies maar het is zou moeilijk om het zooitje op tijd te krijgen,en dan start je hem weer de volgende dag en loopt die weer op drie poten, en is er weer een bougie doorgeslagen gek wordt je ervan en ik wil dit jaar eens lekker :] :] :] :]
 
Als je goed kijkt naar de foto waar die digi op staat....zie je dat de grondplaat niet meer instelbaar is!
Zit dus in ene keer goed..... :P
'K zal straks als ik weer thuis ben nog es ff kijken of de mechanische vervroeger dezelfde is,...dacht't wel en die blijft gewoon zitten.
 
Als je goed kijkt naar de foto waar die digi op staat....zie je dat de grondplaat niet meer instelbaar is!
Zit dus in ene keer goed..... :P
'K zal straks als ik weer thuis ben nog es ff kijken of de mechanische vervroeger dezelfde is,...dacht't wel en die blijft gewoon zitten.
Ja oke ik zie het maar die jij erop heb zitten is daar ook een CDI voor nodig en anderen bobienes,de electronische die ik wou kopen kan je zo aansluiten en ook de zelfde bobienes gebruiken.
 
zoww..

vandaag uitlaat over gezet van de 1980 K650-C naar de 1977 K650-B.. veel gerommel maar het paste :) ook bezig geweest met over zetten van de koppeling hendel-unit (deze heeft een aansluiting voor een spiegel) meteen ook maar de knoppen voor de knipperlichten overzetten, op de k650-B is de knipperlicht unit naar de vaantjes..

Maar goed, de motor loopt stukkie testgereden in de straat.. nu nog de banden vervangen, tank en dergelijke overspuiten in het zwart of nightblue en dan klaar :) zal wel een deze dagen wat foto's plaatsen

ow ja en dit gister op de motorbeurs op de kop getikt!
0373.gif


wee was net optijd, er stond een man achter me die mij opeens heel sip aankeek :) *D
 
Laatst bewerkt:
Update: Ik heb vanmiddag weer even gesleuteld. De kop van de bout van het oliefilterdeksel is helemaal rond |( Ik heb deze er dus geheel vanaf geslepen met de wanabee dremel. Alleen krijg ik het deksel nog niet los. Moet morgen nog ff verder naar kijken. Probeer hem morgen te laten starten :)
 
Da's köd.....
Nieuwe/andere halen dus!
div. tekeningen...pagina 54/55 kun je, je betreffende model erbij zoeken, klik geheel rechts op't logo'tje papier-vergrootglas en er komt een ander 'veld'in beeld ...daar op kun je aan de linkerkant onderdelen aanklikken en dan rechtsboven verschijnt een tekening,....die kun je vergroten en evt. afdrukken...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de microfiches. Was ik helemaal vergeten dat je die bij kawasaki zo op kon vragen :} Heb ik een paar jaar geleden ook gedaan voor mijn KLR250.

Maar dat is goed kl*te, ik dacht dat het een gewoon boutje was die de deksel van het oliefilter vastschroeft. Nu moet ik zo'n boutje zien te vinden, zie foto.

full


Heeft iemand deze nog liggen, van een sloopblokje ofzo? Gaat dus om dat busje/bout naast nummer 35 :)
 
Volgens mij zijn die bouten nog nieuw te krijgen en niet zo heel duur, maar dat zou je even bij je dealer moeten vragen. (of op internet even rondzoeken)
 
Beste z650 brik knutselaars, maak een lijstje met onderdelen die je nodig hebt en kom volgende week naar de Vehikel motorbeurs in Utrecht.
Die bout voor dat oliefilter heb ik zeker liggen.....kost je wel 2 blikkies bier.
(1 grolsch en 1 hertog jan)....

Meer oude z650 onderdelen liggen daar vast wel, en misschien ook nog wel bij mij.

GreetZ
 
Beste z650 brik knutselaars, maak een lijstje met onderdelen die je nodig hebt en kom volgende week naar de Vehikel motorbeurs in Utrecht.
Die bout voor dat oliefilter heb ik zeker liggen.....kost je wel 2 blikkies bier.
(1 grolsch en 1 hertog jan)....

Meer oude z650 onderdelen liggen daar vast wel, en misschien ook nog wel bij mij.

GreetZ

Op die data kan ik zelf helaas niet naar Utrecht komen :) Maar zou je die bout misschien naar mij op willen sturen? Dan maak ik een bedankbedragje op je rekening over *D Heeeeeeel graag :}

Eventueel email: danieltenvoorde at hotmail.com
 
Beste z650 brik knutselaars, maak een lijstje met onderdelen die je nodig hebt en kom volgende week naar de Vehikel motorbeurs in Utrecht.
Die bout voor dat oliefilter heb ik zeker liggen.....kost je wel 2 blikkies bier.
(1 grolsch en 1 hertog jan)....

Meer oude z650 onderdelen liggen daar vast wel, en misschien ook nog wel bij mij.

GreetZ

Heb je misschien:
Een beetje geschikte knalpijp incl. bochtenwerk! die niet verrot is......past dan trouwens ook onder mijn KZ750....
ook voor de z750....draadboom met toebehoren...(stuurschakelaars e.d...)
koplamp....een groot model,......( wil iets aparts op m'n 'brikkie-in-aanbouw".)

[me]...nu nog ff vrij aanvragen voor de middag-uren, kan ik tenminste ff de beurs bezoeken...
[/me] :P


Mocht ik er toe in staat zijn om daar te vertoeven,
.......Hoe herkent men "TurboZ"....¿? O-)
 
Moest even kijken of het lukte om een foto te plaatsen en ja hoor daar is die dan :Y nou de rest nog even een foto plaatsen *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan