Nieuwe wet in de maak: politie moet uitlaten motoren zonder meting kunnen afkeuren

Ik ben zelf een sportieve motorijder die een pest hekel heeft aan fluohesjes.... maar waar ik een nog grotere pest hekel aan heb is aan mensen die op een motor rijden (ik noem het geen motorrijders) met een compleet open uitlaatsysteem en dan de hele tijd hetzelfde stuk heen en weer rijden met zo veel mogelijk toeren en tyfusherrie. Vaak nog vergezeld van Sjonnies in hun Golfjes, AMG's, BMW's etc.etc.

Nu leef, eet, werk, slaap en droom ik motorfietsen. Dus je kunt wel nagaan hoe mensen die niets met motoren hebben er tegenover staan. Keihard aanpakken dat asovolk dat alleen aan zichzelf denkt en het voor heel veel "normale" motorrijders verpest.!!!
Net terug van een ronde, en…bij een stopplaats kwam een Harley rijder naast mij staan…..tjeezus wat een takke herrie. Moest ff op de toerenteller letten of de mijne nog ‘draaide‘….|(
 
Ik ben zelf een sportieve motorijder die een pest hekel heeft aan fluohesjes.... maar waar ik een nog grotere pest hekel aan heb is aan mensen die op een motor rijden (ik noem het geen motorrijders) met een compleet open uitlaatsysteem en dan de hele tijd hetzelfde stuk heen en weer rijden met zo veel mogelijk toeren en tyfusherrie. Vaak nog vergezeld van Sjonnies in hun Golfjes, AMG's, BMW's etc.etc.

Nu leef, eet, werk, slaap en droom ik motorfietsen. Dus je kunt wel nagaan hoe mensen die niets met motoren hebben er tegenover staan. Keihard aanpakken dat asovolk dat alleen aan zichzelf denkt en het voor heel veel "normale" motorrijders

Er zijn natuurlijk extreme voorbeelden, maar die heb je bij auto's ook. 95% van de mensen zonder db killer doen niet zo debiel.
 
Net terug van een ronde, en…bij een stopplaats kwam een Harley rijder naast mij staan…..tjeezus wat een takke herrie. Moest ff op de toerenteller letten of de mijne nog ‘draaide‘….|(
Ook zo lekker... waarschijnlijk eentje met een heeeeeel klein pikkie.
 
Wat hebben die anti HD clubjes toch allemaal met plas, poep, piemeltjes en anale s3x?
Ooit van compensatiedrang gehoord? Ik kan me geen goede reden voorstellen waarom een HD anders zo'n tyfusherrie moet maken.

Bij andere motoren met volledig open uitlaten zal het daar ook mee te maken hebben waarschijnlijk, Op willen vallen wat op een andere manier niet lukt.

Dus het heeft niets met anti HD te maken.
 
Nee, maar ze maken nog steeds onnodig herrie..... en waarom?
Meer ervaring bij het motorrijden, hoort bij het karakter van de motor, motor rijd er beter van, etc.

En ja mijn rsv rijd echt veel beter zonder db killer. Maar bij die motor houd ik hem er in want die valt zonder wel echt in de categorie "apache helikopter".

Maakt verder niet uit. Ik vind de honden van de buren ook rotbeesten en snap niet waarom ze, ze hebben en toch ga ik niet klagen dat ze regelmatig blaffen. Als zij er blij van worden dan geef ik ze daar de ruimte voor, dat moeten we elkaar een beetje gunnen.
 
Laatst bewerkt:
Ooit van compensatiedrang gehoord? Ik kan me geen goede reden voorstellen waarom een HD anders zo'n tyfusherrie moet maken.

Bij andere motoren met volledig open uitlaten zal het daar ook mee te maken hebben waarschijnlijk, Op willen vallen wat op een andere manier niet lukt.

Dus het heeft niets met anti HD te maken.
Ow is dat het.
Goed verhaal wel.
 
ik moet spontaan denken aan een aflevering van southpark die ik pas heb gezien over HD rijders.... sorry....

tyfusherrie is gewoon irritant, en not done....
Wat meer geluid / mooi geluid kan luider zijn dan origineel, maar tyfusherrie is gewoon belachelijk hard.
Dat heb je bij HD vaak doordat het flinke klappen maakt, maar ook andere motoren kunnen er wat van (zelfs stationair)
Er zijn ook HD's die mooi klinken overigens.... echt wel.

Ik hou uitlaten gewoon origineel :) en mijn mening is dat meer mensen dat zouden moeten doen.
Een fabrieks uitlaat kan ook een sport uitlaat zijn en meer geluid maken dan je zou verwachten maar wel legaal en binnen alle regeltjes.
Pas een Street Triple gekocht voor het vrouwtje (voorzien van a-fabriek arrow systeem met db killers en ekeur), die maakt echt goed, mooi geluid, en klinkt harder dan mijn r1100S deed (dat was een stofzuiger, ok), maar klinkt ook harder dan mijn r1200rs met standaard uitlaat, en die maakt toch echt wel geluid (en een mooi geluid naar mijn mening)
 
Ooit van compensatiedrang gehoord? Ik kan me geen goede reden voorstellen waarom een HD anders zo'n tyfusherrie moet maken.

Bij andere motoren met volledig open uitlaten zal het daar ook mee te maken hebben waarschijnlijk, Op willen vallen wat op een andere manier niet lukt.

Dus het heeft niets met anti HD te maken.

Je weet donders goed dat het nergens op slaat. Die gasten hebben de koppel van een tractor nodig om die zware schwanz van ze te kunnen verplaatsen. En zo'n blokje maakt nu eenmaal herrie.
 
Laatst bewerkt:
Je weet donders goed dat het nergens op slaat. Die gasten hebben de koppel van een tractor nodig om die zware schwanz van ze te kunnen verplaatsen. En zo'n blokje maakt nu eenmaal herrie.

Kunnen ze beter elektrisch gaan rijden. Instant koppel.
En de rest ook blij
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Nou nee hoor daar houden ze een marge voor aan,een oude motor gaat nu eenmaal meer geluid maken.
Daar is met de typegoedkeuring al rekening mee gehouden; het zijn (meestal) massaproducten; in die productie zitten exemplaren die boven en die onder het gemiddelde zitten. Op dat gemiddelde is de typegoedkeuring gebaseerd. We moeten nu niet doen alsof iets meer geluid (door ouderdom bv) nou meteen een probleem op gaat leveren. Het zal gaan om de blérpijpen, en die zonder enige vorm van demping rijden.
 
Gewoon lekker op de Duitse manier handhaven en feitcode R522 lekker thuislaten (ondehand een kapstokartikel geworden)
 
vind de honden van de buren ook rotbeesten en snap niet waarom ze, ze hebben en toch ga ik niet klagen dat ze regelmatig blaffen.
nou is mijn, onze hond erg lief, blaft wel eens een enkele keer, als de post komt of als er iemand aanbelt er aan de overkant iemand loopt....

..maar dat zou de reden dus kunnen zijn dat ik niets meer van m'n buren hoor...
🤔
ach jammer dan...
 
vind de honden van de buren ook rotbeesten en snap niet waarom ze, ze hebben en toch ga ik niet klagen dat ze regelmatig blaffen.
nou is mijn, onze hond erg lief, blaft wel eens een enkele keer, als de post komt of als er iemand aanbelt er aan de overkant iemand loopt....

..maar dat zou de reden dus kunnen zijn dat ik niets meer van m'n buren hoor...
🤔
ach jammer dan...
 
Probleem dat ik hier mee heb is dat het niet objectief is zoals bij een 'echte' geluidsmeting. dB meter erbij op de juiste afstand en het juiste toerental en een lijst erbij van motoren met de bijbehorende geluidssterkte bij de toelating. Nu hangt het van oom of tante agent af. Als die de avond ervoor flink is doorgezakt klinkt alles al snel als herrie.
 
Probleem dat ik hier mee heb is dat het niet objectief is zoals bij een 'echte' geluidsmeting. dB meter erbij op de juiste afstand en het juiste toerental en een lijst erbij van motoren met de bijbehorende geluidssterkte bij de toelating. Nu hangt het van oom of tante agent af. Als die de avond ervoor flink is doorgezakt klinkt alles al snel als herrie.
Ik snap wat je zegt, maar ik denk dat het in de praktijk wel heel erg zal meevallen.

De echte herriebakken pik je er echt wel uit hoor.
 
Mmmm...Kamikaze heeft een vrij stille zelfbouw uitlaat.
Zelfs de dB-killers zijn zelfgemaakt..maar het geluid is niet hard.
Al heb ik het nooit (laten) meten, ik geloof nooit aan de 100 dB te komen bij 3800tpm.
(Deze waarde werd mij bij herkeuren van de Caferacert door de RDW-er genoemd).

Tóch kan Oom Agent mij bekeuren omdat er dus geen E-keur op zelfbouw zit, als deze regelgeving werkelijkheid wordt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan