Nieuwe wet in de maak: politie moet uitlaten motoren zonder meting kunnen afkeuren

Mmmm...Kamikaze heeft een vrij stille zelfbouw uitlaat.
Zelfs de dB-killers zijn zelfgemaakt..maar het geluid is niet hard.
Al heb ik het nooit (laten) meten, ik geloof nooit aan de 100 dB te komen bij 3800tpm.
(Deze waarde werd mij bij herkeuren van de Caferacert door de RDW-er genoemd).

Tóch kan Oom Agent mij bekeuren omdat er dus geen E-keur op zelfbouw zit, als deze regelgeving werkelijkheid wordt...
Hier ook met die 30 jaar oude herrie bak van me….ik vind allemaal reuze meevallen tov zonder db-killer want dan komt ook een takke herrie uit. De airbox maakt nu meer herrie dan mijn uitlaten……bovendien vroeger hoorde de Mrs mij van ver over de boerenweggetje hierachter al aankomen, nu niet meer…maatstaf….. :?

En de VFR totaal niet, ook niet voor de deur.
 
Ja ach, we gaan het wel meemaken.


Goed punt. Als er ook iets is dat flink anders zal worden dan is dat het ook gok ik zo. Ik snap ook niet zo goed waarin dat schort. Lijkt mij niet zo complex om te zien wanneer iemand wel/niet zijn DB-killer voert. Indien niet, hoef je ook geen meting te doen. Zelfde natuurlijk voor een E-keur. En in beide gevallen een WOK, want je bent technisch gezien niet straat legaal.
Dus mijn MZ is met zowel de originele als de verkrijgbare imitatie uitlaten niet legaal? Want geen E keur. Mijn Suzuki is niet legaal met de originele uitlaat? Want geen E keur?

Lekkere ben jij.
 
Ik lees net dat het E-keur pas vanaf 1985 gemeengoed werd op motorfiets uitlaten.
En niet elke fabrikant deed dat ook meteen vanaf 1985...
Mijn oudijzer-park dateert op de '91 Vif na van (ver _O-) voor deze datum, dus kunnen ze me er nooit op bekeuren...
'Kamikaze' mag gewoon naar buiten dus.
 
Niks van aantrekken en nu gewoon rijden/genieten….zo lang het kan.

Hier al een paar keer meegemaakt dat rijdend over de weefvakken A1/A35 ik aan de kant werd geduwd, gelukkig was het rustig dus ff snel een baanvak opgeschoven maar ik ben er van overtuigt dat met open uitlaten dit mij niet overkomen zou zijn. Fluister stiller VFR heeft nadelen….

Wat ik nu doe is het gas erop zetten, veel sneller rij dan het sukkelverkeer en ertussen slalom cq ruimte om meteen creëer….

of herrie pijpen op de VFR monteren en dat ze me dan luid en duidelijk aan horen komen, met dijkbewoners heb ik niks mee…kom er toch niet.
 
Niks van aantrekken en nu gewoon rijden/genieten….zo lang het kan.

Hier al een paar keer meegemaakt dat rijdend over de weefvakken A1/A35 ik aan de kant werd geduwd, gelukkig was het rustig dus ff snel een baanvak opgeschoven maar ik ben er van overtuigt dat met open uitlaten dit mij niet overkomen zou zijn. Fluister stiller VFR heeft nadelen….

Wat ik nu doe is het gas erop zetten, veel sneller rij dan het sukkelverkeer en ertussen slalom cq ruimte om meteen creëer….

of herrie pijpen op de VFR monteren en dat ze me dan luid en duidelijk aan horen komen, met dijkbewoners heb ik niks mee…kom er toch niet.
Geluid verplaatst zich naar achteren, tenzij je je VFR met uitlaten naar voren gericht gaat monteren zal de meerderheid van de automobilisten je pas horen als je al naast ze rijdt. Zeker met de huidige isolatie in de auto's komen geluiden van buitenaf al minder binnen.
 
Niks van aantrekken en nu gewoon rijden/genieten….zo lang het kan.

Hier al een paar keer meegemaakt dat rijdend over de weefvakken A1/A35 ik aan de kant werd geduwd, gelukkig was het rustig dus ff snel een baanvak opgeschoven maar ik ben er van overtuigt dat met open uitlaten dit mij niet overkomen zou zijn. Fluister stiller VFR heeft nadelen….

Wat ik nu doe is het gas erop zetten, veel sneller rij dan het sukkelverkeer en ertussen slalom cq ruimte om meteen creëer….

of herrie pijpen op de VFR monteren en dat ze me dan luid en duidelijk aan horen komen, met dijkbewoners heb ik niks mee…kom er toch niet.

Ik had op m'n eerste fiets (750 SRAD) eerst een standaard uitlaat, 1e jaar tot 3 keer bijna van m'n baanvak gedrukt
Volledig systeem er onder, niet meer voorgekomen
Koop m'n nieuwe 750, poep standaard dus ook de pot, binnen een maand 2x bijna uit m'n baanvak gedrukt
Snel een sportpijp zonder db-killer er onder, geen last meer gehad (12 jaar lang)
Toeval?

Maar ok, dan redden harde uitlaten me niet van automobilisten
Maar misschien redden ze wel katten en kinderen die me aan kunnen horen komen
 
Je weet donders goed dat het nergens op slaat. Die gasten hebben de koppel van een tractor nodig om die zware schwanz van ze te kunnen verplaatsen. En zo'n blokje maakt nu eenmaal herrie.
Op een of andere manier denk ik bij harley rijders niet aan een zware schwanz, maar eerder aan een dikke bierpens.


17FFC4AD-9838-4F1C-AAE7-1EA821C3E624.png
 
Mijn Soes heeft ook een Aftermarket pijp er onder hangen, met een E9 type goedkeur (ok, dan moet wel de DB-killer erin zitten).
Ik woon in een woontoren doos, en ga regelmatig vroeg weg.
Heb nog nooit één klacht gehad van een van de buren.
Dus wat is luid?



*sarcasme modus aan*

Maar ja, ik rij dan ook met oordoppen in.
Dus dat is de oplossing voor iedereen die geluid te hard vindt.
Een setje oordoppen😇

Binnenkort ook maar eens een klachtenbrief schrijven naar DH.
Want al die vogeltjes...
Die maken pas herrie, en dan heb ik het nog niet eens over de Haan in de ochtend.
Gelukkig het geluid van alles onder de 13jaar geen last meer van.
maar nu ben ik ook echt een kindervriend🤐
*sarcasme modus uit*
 
Oh hou op :X twee huizen verderop hebben ze nu een haan, wat een klerebeest, ik maak er echt nog een keer soep van, wie neemt er nou zo'n ding in een woonwijk!

Goh, het is net alsof verschillende mensen zich aan verschillende geluiden ergeren zeg.
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
Oh hou op :X twee huizen verderop hebben ze nu een haan, wat een klerebeest, ik maak er echt nog een keer soep van, wie neemt er nou zo'n ding in een woonwijk!

Goh, het is net alsof verschillende mensen zich aan verschillende geluiden ergeren zeg.

Tja?

Misschien omdat driebergen van oudsher een boerendorp is? })
"Ach jee, weer zo'n zeikerige randstadter"
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
Ik had op m'n eerste fiets (750 SRAD) eerst een standaard uitlaat, 1e jaar tot 3 keer bijna van m'n baanvak gedrukt
Volledig systeem er onder, niet meer voorgekomen
Koop m'n nieuwe 750, poep standaard dus ook de pot, binnen een maand 2x bijna uit m'n baanvak gedrukt
Snel een sportpijp zonder db-killer er onder, geen last meer gehad (12 jaar lang)
Toeval?
Nee, dat is geen toeval.
Ik rij nu bijna 2 jaar zonder uitlaat. (dat gedoe over e-keur en killers, gewoon geen uitlaat veel beter }) )

Nog niet uit mijn baanvlak gedrukt, dus het werkt echt :t
 
Toch mooi dat de TS alleen het topic gestart heeft en verder alleen likejes uitdeelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan