Nieuwsgierig naar jullie meningen....

Heb een Z1000 2008...maar begin volgend jaar denk een 690 erbij...
De Z is een fijne bike die ik niet kwijt wil, maar voor af en toe wat anders
b.v. een 690...prijs valt erg mee...

De Fz heeft wel meer pk's, maar de Z heeft meer bruikbare power op normale
rpm's voor de openbare weg...

R1 weet ik niets van, maar is ook weer een 4 in lijn...das wel fijn... ;)
 
Leuk om de reacties te lezen. Ook al lopen de meningen wat uiteen van de Ducati.
Er zijn er eigenlijk 2 die ik na het lezen best interessant vind. De 1098 street die revox suggereerde vind ik erg mooi, maar de motor van slootys is ook erg mooi.
Misschien inderdaad omdat ik eens wat anders wil proberen is een 2 pitter best een goed idee.

Volgende week maar eens wat proefritjes maken en met Z1000 te koop zetten (of anders eventueel inruil)

Verder lees ik elk berichtje aandachtig, dus mochten er nog mensen zijn die tips hebben. Ik ben benieuwd.
 
Heb een Z1000 2008...maar begin volgend jaar denk een 690 erbij...
De Z is een fijne bike die ik niet kwijt wil, maar voor af en toe wat anders
b.v. een 690...prijs valt erg mee...

De Fz heeft wel meer pk's, maar de Z heeft meer bruikbare power op normale
rpm's voor de openbare weg...

R1 weet ik niets van, maar is ook weer een 4 in lijn...das wel fijn... ;)

Kun je een beetje aangeven wat je wil gaan doen met de fiets. Wil je de hooligan uit gaan hangen, dus lekker lomp raggen, beetje voorwiel van de grond. Gezien je 690 lijkt dat wel het geval.
Ik kan me zo voorstellen dat je met de 690 er naast (SMC of Duke?) aan die behoefte voldoet en graag iets meer voor lange afstanden er bij wilt. Maar dat hoeft niet te betekenen dat je in wilt leveren op je plezier.

Een R1 is wel een heel ander soort fiets. De versie die jij in het hoofd hebt is overigens de SP (2006 geloof ik). Staat een topic van iemand die twijfelt tussen een 2007 en een 2006 in Algemeen. Ik kan me zo voorstellen dat je, als je van een naked afkomt en daar ook van houdt, je wat ingebouwd voelt op een R1. Het is een heel ander soort gevoel van rijden. Niet perse minder, maar wel heel anders. Het gevoel wat je op een naked krijgt, ga je nooit terugkrijgen op een supersport. Maar ga eens een proefritje doen. Als je puur op uiterlijk een naked wilt dan zou je nog wel eens verleid kunnen worden door een R1. Als je een naked wilt om de manier van rijden, dan is een R1 denk ik niets voor je.


Aangezien ik ook wel eens stiekem zit te dromen over een agressieve naked voor er bij komt ik toch vaak uit op de Superduke. Zeker de nieuwe is er erg leuk. De R versie is niet meer, maar ze hebben nu het midden gekozen tussen de R en de normale, voor de prijs van de normale. Dus best interessant (en heerlijk om te zien met dat oranje Trellis frame).
Ik heb ook altijd wel een zwak gehad voor Buell, helaas worden ze niet meer gemaakt, maar dat betekent dat je voor een relatief betaalbare prijs nog wel eens een nieuwe kan vinden. Ze blijven sowieso nog jaren ondersteund door Harley, dus je hoeft niet bang te zijn dat je er geen onderdelen meer voor kan vinden.
Ducati is ook heel mooi, maar op een of andere manier doet Ducati me niet zoveel. Op dezelfde manier dat Ferrari me niets doet. Het zijn prachtige apparaten, maar niet voor mij. Wellicht is het wel wat voor jou. Het zijn verder betrouwbare fietsen hoor, alleen er zijn soms wat kleine kwaaltjes. Als je je een beetje inleest en weet wat je in de gaten moet houden kan ik me niet voorstellen dat je daar dagelijks mee aan de kant van de weg staat. Niet veel vaker dan met de gemiddelde Japanner in ieder geval.
Je kan ook eens kijken voor een twee jaar nieuwere Z1000. Vanaf 2010 hebben ze er een compleet andere fiets van gemaakt. De originele Z en ook de Z die jij hebt waren al geen lullige fietsen, maar de nieuwe is wat agressiever. Wat smijtbaarder. En ik vind hem een vooruitgang qua uiterlijk.
BMW heeft ook opzich leuke nakeds. Zou je ook eens kunnen kijken, en zijn ook redelijk betrouwbaar van wat ik weet. Voordeel van BMW is dat ze vrij practisch zijn. Je kan er alles voor krijgen. Koffers, verwarmde alles. Gewoon lekker dingetjes om mee te toeren.


Zo dat was mijn lap tekst. Ik mis nog veel fietsen, maar goed ;)
 
Thijs,

Ik ben niet echt een wilde rijder. Vind het wel leuk om af en toe eens sportief te rijden, maar met name ook erg leuk om er een tourtje mee te doen.
Uiterlijk en betrouwbaarheid speelt een belangrijke rol, en uiteindelijk geluid en wendbaarheid uiteraard ook.
Buell heb ik ook nog naar gekeken, maar omdat ze niet meer gemaakt worden had ik daar eigenlijk geen ook meer voor.

Er zijn wat dat aangaat ook zoveel mooie fietsen. Maar deze R1 zwart bedoelde ik thijs:
1335649581_yamaha_yzf_r1_black_820975.jpeg
 
Ducati kopen.
Rijden, voelen, kopen. De minpunten neem je voor lief als je erop gereden hebt en worden ruimschoots gecompenseerd door de beleving van het rijden op een Duacti.
 
Thijs,

Ik ben niet echt een wilde rijder. Vind het wel leuk om af en toe eens sportief te rijden, maar met name ook erg leuk om er een tourtje mee te doen.
Uiterlijk en betrouwbaarheid speelt een belangrijke rol, en uiteindelijk geluid en wendbaarheid uiteraard ook.
Buell heb ik ook nog naar gekeken, maar omdat ze niet meer gemaakt worden had ik daar eigenlijk geen ook meer voor.

Er zijn wat dat aangaat ook zoveel mooie fietsen. Maar deze R1 zwart bedoelde ik thijs:
[afbeelding]

Met een R1 ga je heel hard rijden. Zelfs als je het niet wilt. Je bent een naked gewend dus je krijgt veel van de belevenis van het rijden mee. Zodra je er kappen op zet ben je alles kwijt. Ik heb een Fireblade om verschillende redenen. Een daarvan is omdat ik veel snelweg rijdt, ik dus kuipen wil. Ik wilde echter liever een naked omdat op zo'n racer de lol pas begint met 200+. Bochten die je echt goed kan maken met zo'n fiets zijn er in Nederland namelijk toch niet.
Bij een naked ligt die belevenis snelheid enorm veel lager. Met 150 ben je wel klaar met al dat gewapper. Daarom denk ik dat je een supersport toch niet zo fijn vindt. Nog los van de houding uiteraard. Ik hou van die houding, maar als je graag lekker met zo'n superbike stuur van een naked in je handen zit, dan is zo'n miniscule, opgevouwen, supersport houding toch heel anders.

Ooit komt er voor mij nog wel een Superduke. KTM is wat dat betreft gewoon echt een leuk merk. Fietsen voor de lol maken ze. Ik heb ooit een avond met wat mensen van KTM Oostenrijk meegemaakt en geloof me, als je daar bij was dan was je direct verkocht. De beste reclame. Geen "hart en ziel" verhaal, maar speelgoed. Dat is wat zij maken. Speelgoed. Spullen om plezier mee te maken. Dat proberen ze ook in elke fiets te stoppen die ze hebben, en van alle fietsen die ik van ze gereden heb, moet ik ze daar ook gelijk in geven. Dus als je hem lekker binnen kan zetten (want ze worden veel gejat om precies bovenstaande redenen), zodat hij ook lekker droog staat. En je maakt er niet een ton aan kilometers op per jaar, dan heb je er een leuke fiets aan. Ze hebben de onderhoudsintervallen verhoogd naar 10k aan kilometers. Dus de meeste mensen zullen hem 1 keer per jaar voor een beurtje moeten sturen. Dat is opzich nog te overzien lijkt me?
 
@Lummelke: Zeker een aparte fiets. Maar aprillia is niet helemaal mijn ding. Hetzelfde eigenlijk voor de triumph, mooi maar ook niet helemaal mijn ding.

@Thijs,
Je verhaal heeft me er redelijk wat vernieuwde inzichten gegeven. Zelf ben ik nog onervaren dus ik neem alle tips met open armen in ontvangst.

Ik ben absoluut niet iemand die veel 200+ zal rijden. Als de lol met een R1 pas begint bij 200+ dan is deze fiets absoluut niet de beste keuze voor mij
De superduke ga ik zeker toevoegen aan mijn lijstje. Het rijden is voor mij zeker om de lol. Ik had al even stiekem op marktplaats gekeken en deze fiets is ook erg betaalbaar.
Is de kwaliteit van deze bike goed?

In ieder geval zal naked voor mij denk ik toch de beste keuze.

@bathory, zo'n 690 voor erbij lijkt me ook echt waanzinnig. Lekker beetje door de prut rammen!

Welke ik na dit topic interessant vind en zowieso ga proefrijden en bekijken is:
- 1098 streetfighter (tip van Revox) Erg mooi qua uiterlijk. Helemaal mijn smaak. Alleen twijfels over het kwaliteit van Ducati (maar dat lijkt een eindeloze discussie)
- CB1000R (mooi qua uiterlijk en degelijk, maar misschien wat saai)
- FZ1 is gevoelsmatig een stuk minder interessant geworden.
- Superduke 990
- Moto Morini Corsaro 1200


@koude post: Heb er ondertussen 2 in mijn lijstje staan met 2 pitters. Heb wel laatst een keer op een S2R gereden. Maar deze 2 pitter heeft niet direct een indruk gemaakt moet ik eerlijk zeggen. Maar ik denk dat een superduke of moto morini corsaro wel verandering in kan brengen.

@Slootys, Is deze motor duur in onderhoud? En heeft deze veel kwaaltjes. Ik heb een beetje het vooroordeel dat als je iets aparts rijd, -dat je dan ook automatisch duur rijd. Klopt dat? Maar dat zal misschiet met de superduke ook zo zijn.
 
Laatst bewerkt:
@Lummelke: Zeker een aparte fiets. Maar aprillia is niet helemaal mijn ding. Hetzelfde eigenlijk voor de triumph, mooi maar ook niet helemaal mijn ding.

@Thijs,
Je verhaal heeft me er redelijk wat vernieuwde inzichten gegeven. Zelf ben ik nog onervaren dus ik neem alle tips met open armen in ontvangst.

Ik ben absoluut niet iemand die veel 200+ zal rijden. Als de lol met een R1 pas begint bij 200+ dan is deze fiets absoluut niet de beste keuze voor mij
De superduke ga ik zeker toevoegen aan mijn lijstje. Het rijden is voor mij zeker om de lol. Ik had al even stiekem op marktplaats gekeken en deze fiets is ook erg betaalbaar.
Is de kwaliteit van deze bike goed?

In ieder geval zal naked voor mij denk ik toch de beste keuze.

@bathory, zo'n 690 voor erbij lijkt me ook echt waanzinnig. Lekker beetje door de prut rammen!

Welke ik na dit topic interessant vind en zowieso ga proefrijden en bekijken is:
- 1098 streetfighter (tip van Revox) Erg mooi qua uiterlijk. Helemaal mijn smaak. Alleen twijfels over het kwaliteit van Ducati (maar dat lijkt een eindeloze discussie)
- CB1000R (mooi qua uiterlijk en degelijk, maar misschien wat saai)
- FZ1 is gevoelsmatig een stuk minder interessant geworden.
- Superduke 990
- Moto Morini Corsaro 1200


@koude post: Heb er ondertussen 2 in mijn lijstje staan met 2 pitters. Heb wel laatst een keer op een S2R gereden. Maar deze 2 pitter heeft niet direct een indruk gemaakt moet ik eerlijk zeggen. Maar ik denk dat een superduke of moto morini corsaro wel verandering in kan brengen.

@Slootys, Is deze motor duur in onderhoud? En heeft deze veel kwaaltjes. Ik heb een beetje het vooroordeel dat als je iets aparts rijd, -dat je dan ook automatisch duur rijd. Klopt dat? Maar dat zal misschiet met de superduke ook zo zijn.


Er zijn hier en daar wel wat problemen geweest. Je moet er op letten dat de moroni alle updaten heeft ga had.
Ik heb er nu 15000 probleemloze km mee gereden en rij met een enorme smile rond.
Als je meer wilt weten moet je de momo topics ff doorlezen!

Staat nu bij de dealer voor een 10k beurt, kost 800 eu. ( bij Stretta motoren heeft veel ervaring met morini)
Km teller staat op 20000 maar heb de vorige beurt alleen vloeistoffen vervangen.

Kosten zijn wat hoger dan bij de Z1000 maar heb ook veel meer fun op mijn !

Verbruik gem. 1:13 en rij redelijk sportief.

Ik zou zeggen ga een proefrit maken, ben wel bang dat je net zo'n smile als mij krijgt.
 
Dank je slootys.
Als je na de 10dkm beurt weer probleemloos 10dkm kan rijden dan vallen deze kosten best mee toch?
Vind het een erg mooie fiets en ga er zeker naar kijken.
 
als je lol wilt hebben gaat er niet veel boven de Superduke
testrit betekend vaak kopen omdat het zo machtig mooi rijd. de mijne staat helaas te koop
(onder mijn post hint hint)
ook in dit geval, kijk maar eens in het superduke topic, het is er best druk dus stel je vragen en je hebt er snel antwoord. scroll ook even door het topic heen, er zijn er al een aantal die veel standaard vragen gesteld hebbben.
 
Dank je slootys.
Als je na de 10dkm beurt weer probleemloos 10dkm kan rijden dan vallen deze kosten best mee toch?
Vind het een erg mooie fiets en ga er zeker naar kijken.


Kijk eens op motorfreaks.nl daar staat een vergelijkingstest met een corsaro en een superfijn! Erg leuk om te lezen!

Superduke vind ik ook een prachtige fiets maar de 1200 corsacorta slaat alles!!
 
Slootys,
Die had ik vanmiddag toevallig (vluchtig) gelezen. Grappig is alleen dat hun eigenlijk beide motoren erg goed vinden.
 
Als je een twee cilinder leuk vind rijden is Buell zeker een leuke optie. Zou het gaan om jou lijstje is de CB1000R zeker een goede fiets. Stuurt goed en ziet er qua looks mooi uit.
Veel mensen roepen altijd wel die en die fiets heeft een paar pk meer maar wanneer je ze niet allemaal gebruikt (zo te lezen wil je er niet mee op het circuit scheuren) zal je er weinig van merken.
Leuk wanneer je er vol op de grens mee wilt rijden en de motor een beperking word maar voor op de weg meer dan voldoende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan