Noorwegen, ja of nee

Ik, en dit is erg persoonlijk, dat een motorvakantie met een tent moet. Zelf je prakkie koken op te klein gaspitje. ook moet het wel langer als 15 dagen duren. vaak drie weken of langer.

ALs je op een vakantie enkele dagen hebt waarin je dag na dag in de regen zit vind je het echt niet meer zo'n lolletje om in de regen je tentje op te slaan, zelf aan het koken te slaan en 's morgens weer in die klamme kleren te kruipen. Dan ben je blij dat je droog kan overnachten, de kledij 's morgens "aanvaardbaar" is en je iets lekkers kan gaan eten. Zelf wil ik ook wel langer op verlof maar helaas ... tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren... ;)
 
ALs je op een vakantie enkele dagen hebt waarin je dag na dag in de regen zit vind je het echt niet meer zo'n lolletje om in de regen je tentje op te slaan, zelf aan het koken te slaan en 's morgens weer in die klamme kleren te kruipen. Dan ben je blij dat je droog kan overnachten, de kledij 's morgens "aanvaardbaar" is en je iets lekkers kan gaan eten. Zelf wil ik ook wel langer op verlof maar helaas ... tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren... ;)
Dan zijn de campings in Scandinavië een verademing. Altijd voorzien van een keukenruimte, soms ook nog met een gemeenschappelijke woonkamer, wasmachine + droger voor je natte spullen, saunaatje d'rbij *D
 
In promotor las ik dat een motorrijder een boete kreeg van €450 voor 20km te snel.

Een duur land dat Noorwegen.
 
Van één groep kreeg ik ooit te horen dat ik te langzaam reed. Het kon best iets sneller dan 80, 90 was ook goed.

Uit ervaring weet ik helaas dat ze in Noorwegen geen correctie toepassen. ;(

Sinds gisteren heb ik (behalve mijzelf) vier definitieve aanmeldingen.
 
Op t rechte eind doe je gewoon lekker rustig aan, in de bocht probeer je de pan aan de grond te krijgen, ok ? Dan rij je nergens te hard, kan je lekker om je heen kijken en rij je toch lekker sportief ? Hard rechtuit kan iedere oen. Daar is geen kunst meer aan *D

Vorige vakantie kruis(!)snelheden van 160-170 km/u aangehouden. Leuk op het moment, maar gekkenwerk achteraf.. Trouwens op de filmpjes gezien dat de wegen nou ook weer niet zo supernetjes erbij liggen. Als het je toch te langzaam aan gaat, dan rij je naar voren in de groep en wacht je een paar km verderop (of een paar km lager *D ). Dat is toch ook geen probleem ?

Ik ga NU naar Duitsland een R1100S bekijken. 2003 model, alles erop en eraan, goede prijs (gaat cash mee *D ) Wish me luck !
 
full
 
Ja, dan moet je met lagere snelheid platter door de bocht om er niet uit te vliegen *D

De afgebeelde bochten zijn natuurlijk wel enkele malen gereden. En de mooiste foto's afgebeeld. Schep er graag mee op :]

De koffers zitten er trouwens gewoon op. Wat gaat er mee? Een tandenborstel, slaapzak, digicam, paar shirtjes en een spijkerbroek. Dat moet niet te zwaar zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Bozzma, knappe bike hoor, verzorg 'm goed en ga niet die carterdeksels liggen aanslijpen, 't is er de tijd van het jaar niet voor ;)
 
wij zijn met een TDM en een THUBDERCAT naar de noorkaap geweest en geen centje,
pijn zorg wel voor goede banden want die slijten daar zo raar.
en verder succes :}
 
zeker DOEN in de zomer dan he geweldig mooi land en zeker ook om te rijden.
Greetz Vasily
 
Tas gaat begin feb. naar Noorwegen (alleen niet met de motor...) mijn eerste keer in Noorwegen dus...ben benieuwt!
 
Wij zijn dit jaar geweest 8001 km in 14 dagen noorwegen finland en zweden en kreeg in noorwegen nog een bekuring voor te hard rijden 51km na korektie kost 1200 kronen deze heb ik tot nu nog niet betaald laten ze eerst maar de foto zien dan betaal ik pas want de motor die voor me reed reed te hard en ik niet want toen we aangehouden werden wisten ze niet wie er nou te hard had gereden ik was het niet maar me zwager want ik zag ze al staan en ik reed 50km en hij niet maar daar los van hadden we de noorkapp berijk als je eind mei gaat kleed je dan goed aan want als pool cirkel voor bij bent dan woord het koud we hebben zelfs sneeuw stormen gehad geloof het of niet.



En het maak niet uit met welke motor je gaat want het rijden op de wegen is perfect pomp je banden iets harder op dan noormaal geloof me dan gaan ze echt langer mee daar we hebben heel wat motor rijders gezien daar zelf op een 250cc vol bepakt mijn TUNDERCAT was ook bepakt + tent en nergens last van alleen de kou.
 
Panrider ?

Thermo-ondergoed mee, goed idee ? Ik kan me er nog weinig bij voorstellen behalve dat afgelopen vakantie een martelgang was om in het (leren) pak te komen.. Daarna moest je meteen een liter water drinken wegens vochtverlies. Iets zegt me dat ik daar in 2005 geen last van ga hebben ?

Prima, want een koukleum ben ik niet, maar warmte.. Daar kan ik slecht tegen..
 
Thermo ondergoed heb ik altijd mee (en aan), dat vind ik veel prettiger dan leer op de blote huid.

Maar ik neem geen leer mee naar Noorwegen maar een allweather textiel pak. Als het een keer regent wordt het leer onder je regenpak net zo nat als daarbuiten.
 
Wij zijn dit jaar geweest 8001 km in 14 dagen noorwegen finland en zweden en kreeg in noorwegen nog een bekuring voor te hard rijden 51km na korektie kost 1200 kronen deze heb ik tot nu nog niet betaald laten ze eerst maar de foto zien dan betaal ik pas want de motor die voor me reed reed te hard en ik niet want toen we aangehouden werden wisten ze niet wie er nou te hard had gereden ik was het niet maar me zwager want ik zag ze al staan en ik reed 50km en hij niet maar daar los van hadden we de noorkapp berijk als je eind mei gaat kleed je dan goed aan want als pool cirkel voor bij bent dan woord het koud we hebben zelfs sneeuw stormen gehad geloof het of niet.



En het maak niet uit met welke motor je gaat want het rijden op de wegen is perfect pomp je banden iets harder op dan noormaal geloof me dan gaan ze echt langer mee daar we hebben heel wat motor rijders gezien daar zelf op een 250cc vol bepakt mijn TUNDERCAT was ook bepakt + tent en nergens last van alleen de kou.

Als je net zo hard gereden hebt als dat je dit getypt hebt,
dan krijg ik mijn twijfels...
Hier en daar een punt, en een hoofdletter, zodat je echte zinnen krijgt:
Dat maakt het een stuk makkelijker leesbaar :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan