Noorwegen, ja of nee

Panrider ?

Thermo-ondergoed mee, goed idee ? Ik kan me er nog weinig bij voorstellen behalve dat afgelopen vakantie een martelgang was om in het (leren) pak te komen.. Daarna moest je meteen een liter water drinken wegens vochtverlies. Iets zegt me dat ik daar in 2005 geen last van ga hebben ?

Prima, want een koukleum ben ik niet, maar warmte.. Daar kan ik slecht tegen..


iets zegt me dat jij kou gaat lijden ( ben zelfs collegamotorrijders in juli tegengekomen die 't koud hadden )ook dus in een koe :P
 
Was ook aan het twijfelen textiel of leer en voorkeur ging al naar textiel.

Zal het voorbeeld van Pan dan maar volgen.

Vraagje : gaan ze in Noorwegen moeilijk doen over die DAM uitlaat?

Hij is niet zozeer luid (echt niet) maar wel veel voller (dieper) dan een standaard VFR-uitlaat. Klinkt gewoon mooier.

Dateert van voor de tijd dat er E-merken op moesten dus dat staat er niet op.

Zou het zonde vinden als die eraf moet. '(
 
ooo weet ik echt niet (de rest regelt het...er zitten vrienden daar....ik zal eens vragen haha..)

maar is het daar tegen die tijd niet de hele dag donker!?
Dat ligt er aan hoe laat je je bed uitkomt. Trouwens een romantisch type als jij vindt dat toch geen bezwaar. :)
 
Hmm....


Net vorig jaar leren pak gekocht....

Als je net zo hard gereden hebt als dat je dit getypt hebt,
dan krijg ik mijn twijfels...
Hier en daar een punt, en een hoofdletter, zodat je echte zinnen krijgt:
Dat maakt het een stuk makkelijker leesbaar :)

Pas op hé, niet iedereen is een schriftelijke topper ! Maar an sich wel waardevolle kritiek....
 
Laatst bewerkt:
wij zijn met een TDM en een THUBDERCAT naar de noorkaap geweest en geen centje,
pijn zorg wel voor goede banden want die slijten daar zo raar.
en verder succes :}

Mega space, hoe is de reis voor de rest verlopen??
Ergens wat foto's of een verslagje op het net geplaatst?
Ik hoop binnenkort het verslag van de afgelopen reis te plaatsen.
Ikzelf rij altijd met een lederen pak.
 
Reis is perfect gegaan wij reden in leren broek en textiel jas.
We maakte ons alleen zorgen om de banden daar zijn we zelfs mee naar,
de Yamaha dealer geweest omdat ze zo raar begonnen te slijten.
en volgens die goede Man lag het aan het asfalt van Scandinavie.
Wat die leren broek aangaat het rijd prima tot je een paar buien,
van hagel sneeuw regen en een berg wind te verwerken krijg,
dan bid je om je textiel broek.
Wij reden eind Mei weg met 20gr met zomerhandschoenen NIET DOEN.
Want boven Narvik hebben We gewatteerde werkhandschoenen gekocht.
En zorg voor goede waterdichte bepakking Ik had op een gegeven moment,
geen droge onderbroeken meer en dan wordt het echt balen dat verzeker ik je.
Neem de helft mee van wat je mee wil nemen want de rest is ballast.
Het beste wat je kan doen zijn vacuum zakjes kopen bespaar een hele hoop plaats.
Gewoon lekker gaan douche met je onderbroek en sokken s'nachts drogen in de blokhut en s'morgens weer aan.
Het is de oplossing om ruimte in je tassen te besparen.
Ik heb 14 dagen lang een reisverslag bijgehouden de stomste dingen opgeschreven,
wat je later vergeet en nu is het leuk om terug te lezen, maar helaas niet geplaats. :}
 
Plaats het !

Stuur even een link ?

Ik was al van plan een paar zomer- en een paar winterhandschoenen mee te nemen.

Raar van die slijtage. De temperatuur is laag, dus zouden de banden minder moeten slijten. Wat is het grootste probleem met de banden ? Mijn vorige set had alleen in het midden nog profiel. Ik heb Pilot Sport onder de motor en die is 3000 km oud. Dat zal het toch wel gaan houden ?
 
Als je een gravelweg tegenkomt slijt je band als de hel }) PanRider geeft ook aan de je banden redelijk nieuw moeten zijn. Dat zijn ervaringsfeiten. Dat asfalt heeft vet te lijden van de koude omstandigheden en je banden lijden mee.
 
Hoeveel km gaan we eigenlijk rijden ? Rond de 2-3000 km moet ik er makkelijk mee kunnen doen ( mijn vorige set was in 4000 km op :( )
 
In Noorwegen verkopen ze ook banden :P :+

Ik zal ff kijken... uno momento s.v.p.

Edit: Als we niet verkeerd rijden... 2752km excl. heen en terugreis woonplaats-Kiel...

Voor ondergetekende komt daar dus nog een slordige 1100km bij... 3852km excl. omrijden voor snacken bij de Big M *D
 
Laatst bewerkt:
Zo is dat, creditcard mee !

Eigenlijk wil ik niet van het sportcompound af. Maar als we niet als gestoorde gekken naar Kiel rijden dan slijt het op dat stuk niet te gek. Even kijken hoeveel ik voor ons uitje ga rijden. De banden die er nu onder zitten wil ik er eigenlijk nooit meer onder hebben. Eraf is dus eraf. Ach, wie weet knal ik er nog wel een setje pilot-powers tegenaan. Dan zit ik zeker goed.
 
Ik zou niet een te zachte compound kiezen voor Noorwegen. Dat asfalt is een stuk ruwer dan hier. Dan laat je een rubberspoor achter.

Ik ben tot twee jaar geleden ook altijd in leer gegaan, maar sinds die tijd weet ik waarom koeien 's winters op stal staan.
 
Zorg dat je banden harder zijn dan de voorgeschreven maximale spanning.
Dan ga je op het middevlak rijden dat scheelt aanmerkelijk in de slijtage.
Ik ben met een nieuwe BT020 vertrokken en was blij dat we thuis waren.
Want hier was er niet meer mee te rijden hij sleet golvend af net of de zachte delen eruit gevreten waren.
Dus 3 nieuwe banden op 8000km.
Maar ondanks dat het is zijn wereldlanden om te rijden als je van natuur en,
lekker toeren houdt en breng zeker een bezoek aan de Preikstole als je daar,
bovenopstaat zijn de cruise schepen zo groot als een lucifer doosje 604 meter,
Loodrecht uit het water :]
 
Wij zijn deze zomer ook vertrokken met haast nieuwe banden. voorband had geen 3000km gelopen (normaal zo'n 18000km), achterband was nieuw. Na ong. 6500km op reis was de voorband op en de achterband kon nog zo'n 1000km. Wij vonden in de bandencentrale niet de types dat we normaal gebruiken. Dan maar genomen wat voor handen was (was op vrijdag , weekend stond voor de deur. Inderdaad banden harder oppompen dan normaal, je hebt ook bagage en in ons geval met pasagier. Die prekestolen in 1993 bezocht, is inderdaad iets aparts als je daar bovenstaat. gelukkig hadden we velemaal lekker weer, dus met lederen pak goed te doen.
 
Laatst bewerkt:
In Noorwegen verkopen ze ook banden :P :+

Ik zal ff kijken... uno momento s.v.p.

Edit: Als we niet verkeerd rijden... 2752km excl. heen en terugreis woonplaats-Kiel...

Voor ondergetekende komt daar dus nog een slordige 1100km bij... 3852km excl. omrijden voor snacken bij de Big M *D


klopt tis wel zoeken :? ik wilde in Narvik nieuw rubber ( mooi dattie dicht was "de komende 3 dagen wegens familie omstandigheden" ) dus leg maar vers rubber en remblokken op de moto en neem ook 1 liter olie mee en vooral de wisky niet vergeten :+
 
klopt tis wel zoeken :? ik wilde in Narvik nieuw rubber ( mooi dattie dicht was "de komende 3 dagen wegens familie omstandigheden" ) dus leg maar vers rubber en remblokken op de moto en neem ook 1 liter olie mee en vooral de wisky niet vergeten :+
:^

Ergens in m'n vakantietopic van dit (en morgen vorig :P ) jaar staat een fotootje van m'n achterband bij thuiskomst.

[me]Kofferrek heeft een beetje ongelukkige bandenmaat (16") onder z'n fiets zitten[/me]
 
hihi ik ben zo romantisch ahaah maar toch zou ik graag een poging te doen om te snowboarden ahahha..(anders een sneeuwpop te maken! hahah)

hmmm ik ben er al uit we vliegen naar Oslo daarvandaan gaan we een 3 uur met de trein!? (hmmm tja waarheen...haha)

ik kreeg een foutmelding van je panrider op je site...zal het later nog een keer proberen!
 
NOg een keer gekeken! leuke site!

alleen heb ik een vraagje....2 vrienden zitten daar in Noorwegen en nu gaan wij met het vliegtuig daar naar toe... en wil graag een soort van verlate kerstpakketje meenemen met HOllandse kaas stroopwafels sigaretten wiskey enz enz maar weet iemand hoeveel je mag invoeren of mag dit helemaal niet (anders waar ik het te weten zou kunnen komen...)

(misschien een beetje offtopic haha maar toch ff een vraagie..)
 
NOg een keer gekeken! leuke site!

alleen heb ik een vraagje....2 vrienden zitten daar in Noorwegen en nu gaan wij met het vliegtuig daar naar toe... en wil graag een soort van verlate kerstpakketje meenemen met HOllandse kaas stroopwafels sigaretten wiskey enz enz maar weet iemand hoeveel je mag invoeren of mag dit helemaal niet (anders waar ik het te weten zou kunnen komen...)

(misschien een beetje offtopic haha maar toch ff een vraagie..)


Noorwegen is een Schengen land. Je kan dus meenemen wat je wilt er is geen controle.
 
Pardon ?


Het is niet eens EU.


Je hebt nog gelijk ook....

The name "Schengen" originates from a small town in Luxembourg. In June 1985, seven European Union countries signed a treaty to end internal border checkpoints and controls. More countries have joined the treaty over the past years. At present, there are 15 Schengen countries, all in Europe.

The 15 Schengen countries are: Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Iceland, Italy, Greece, Luxembourg, Netherlands, Norway, Portugal, Spain and Sweden. All these countries except Norway and Iceland are European Union members.

http://www.eurovisa.info/SchengenCountries.htm
 
Schengen gaat over het verkeer van personen, niet van goederen.

Noorwegen is geen lid van de EU, dus gelden daar ook niet de bepalingen van de EU over het vrije verkeer van goederen, alcohol en tabak voor persoonlijk gebruik.

Voor infomatie klik hier.
 
De ervaren Noorwegen-ganger *D

Er is trouwens geen enkel land waar je "mee kan nemen wat je wilt" volgens mij. Uit Luxemburg mag je ook een beperkte hoeveelheid meenemen (richtlijnen volgens mij).

Wel erg belangrijk: de spullen moeten voor EIGEN GEBRUIK zijn. Anders is het smokkel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan