nu.nl : 'Motorclubs bijna altijd crimineel'

Serieus, is dat geldige vergelijking? Voetballers - supporters, 1% MC leden - support clubs?

Misschien niet. Een ander MF-er heeft er gretig gebruik van gemaakt, in de denigrerende vorm. Was bedoeld als belediging. En dat is altijd jammer.
Waarom zou een wannabee minder zijn dan een ander? Sterker nog, in de motorwereld is het een heel gebruikelijke naam voor een bepaalde groep mensen die veel contacten met of binnen de clubs hebben. Niks mis mee.

Kan zomaar zijn dat het over een jaar of je beste maat is. Of je voorzitter.

Wannabee agenten daarentegen O-)
:+
 
En alweer een vrijspraak.....

http://www.tctubantia.nl/regio/9584762/Voorman-Satudarah-vrijgesproken-van-afpersing.ece

Deze is toevallig bij mij in de buurt.
Het begint bijna genant te worden. Officieren van justitie die continu nat gaan.....
Pikant was dat de OvJ enkele zeer pittige uitspraken richting Marchiano (van SD) heeft gedaan...

http://www.tctubantia.nl/regio/twente/9496728/Hoofdofficier-zegt-Satudarah-wacht-aan.ece

Wat een loser. Hoog van de toren blazen en vervolgens afgeserveerd worden....
|( |( |( |( |( |(

Iets te veel Amerikaanse rechtbankseries gekeken of zo?

Wel vreemd dat het gewoon maar niet lukt om SD of HA ergens voor te veroordelen.

Even netjes doen he: dit was een individu. Ook lid van een club ja. Er stond geen hele club terecht.
Bij de Angels was dat wel. en dat is natuurlijk nogal een verschil.

Tot zover even voor de goede orde.

En nergens voor veroordelen (als individu) zal ik ook niet zeggen. Er zijn vast wel wat veroordelingen in het verleden geweest voor diverse leden van motorclubs. Alleen heeft niemand dat ooit met goed fatsoen een club aan kunnen rekenen. Zelfs niet die ene club waarvan iedereen denkt dat het wel fout zit, en justitie er van overtuigd was dat het aan te tonen was in een rechtzaak.
Zelfs een rechercheur meent de vrijspraak nog te moeten bagataliseren onder het mom van "als dat ene foutje er niet was geweest, dan was er een veroordeling". Ongeacht van of dat waar is of niet, spreekt een rechter recht. Erg gevaarlijk wanneer politie en justitie zelf denken rechter te zin.

Dat in DLD is nieuws. Een rechter heeft dat gedaan neem ik aan: daar zullen we het dan mee moeten doen.
 
Dat in Duitsland sta ik niet zo van te kijken, zijn wel meerdere chapters gesloten dacht ik. Ook mogen er een aantal colorclubs hun clubkleuren niet in het openbaar dragen heb ik begrepen. In Duitsland gaat het net effe wat anders dan hier.

Het grootste punt wat hier volgens mij steeds foutief aangehaald wordt, is dat van "individueel" en "clubverband". Het lijkt mij dat je een "club in z'n geheel" niet kunt
verbieden of bestraffen, maar wel de individue die de misdaad begaat.

Of gaan ze hier ook "RICO" opstarten :+
 
ha maar de meneren met harley´s en een kleurtje op de rug mogen dat blijkbaar niet want het zijn criminelen...volgens onder andere JOUW kortzichtig denkvermogen.
en je gaat zelfs nog verder door oa martel af te doen als wannabee.

zoals al zo ontzettend vaak rr ,als het onderwerp mc weer eens ter sprake komt ben je er weer als de kippen bij ergens een tipje van de sluier mee te krijgen en met je kortzichtige grote smoel te gaan rellen waar je maar kan...zonder dat je ook maar een flauw benul hebt waar het over gaat.
het enige wat jij doet is datgene afzeiken waar bijvoorbeeld martell voor staat.
die man is lid van een motorclub,en die club ondersteunt een grote 1% collorclub.
dat noemen ze een supportclub....en dat zijn wannabees volgens jouw...?
wat zijn voetbalsupporters dan....wannabee voetballers??

je bent er door mij alsook door de modarators diverse malen voor gewaarschuwd en zelfs geband en toch je zeik je door....ik vind jouw best een zielig mannetje,ben je vaak gepest vroeger? :r :r
Sick (what's in a name?) is een soort omgekeerde Robin Hood.
Hij bedreigt de zwakken en neemt het op voor de sterkeren. -O-
 
Even netjes doen he: dit was een individu. Ook lid van een club ja. Er stond geen hele club terecht.
Bij de Angels was dat wel. en dat is natuurlijk nogal een verschil.

Tot zover even voor de goede orde.

Lokaal in de wandelgangen was dit weldegelijk een zaak van justitie versus Satudarah hoor.
Zo speelde die officier het tenminste wel redelijk.

Vandaar dat ik het een blamage vind dat ie nat is gegaan.

De SD club in Almelo is trouwens een sterke. Toendertijd zijn hier veel Molukkers komen wonen. Erg trots volk ook nog eens.
 
Lokaal in de wandelgangen was dit weldegelijk een zaak van justitie versus Satudarah hoor.
Zo speelde die officier het tenminste wel redelijk.

Maar dat maakt het nog niet de feitelijke waarheid

Toendertijd zijn hier veel Molukkers komen wonen.

Daar was weinig keuze aan,het was niet of ze er inspraak in haden.

De groepen Molukkers werden bij voorkeur buiten de bewoonde wereld geplaatst in bv. voormalige concentratie kampen, oude kloosters e.d. en werdt contact met de Nedelanders ontmoedigd.
Nederland is m.a.w. niet altijd even netjes omgegaan met deze groep mensen.
daardoor onstond natuurlijk een grote onderlinge band en trots op je ontnomen achtergrond.
Iets wat men tot nu toe nog steeds heeft.
 
Maar dat maakt het nog niet de feitelijke waarheidDaar was weinig keuze aan,het was niet of ze er inspraak in haden.

De groepen Molukkers werden bij voorkeur buiten de bewoonde wereld geplaatst in bv. voormalige concentratie kampen, oude kloosters e.d. en werdt contact met de Nedelanders ontmoedigd.
Nederland is m.a.w. niet altijd even netjes omgegaan met deze groep mensen.
daardoor onstond natuurlijk een grote onderlinge band en trots op je ontnomen achtergrond.
Iets wat men tot nu toe nog steeds heeft.

:^
En dan zeg je het met veel gevoel voor understatement, Nederland heeft de Molukse bevolking destijds heel, heel erg slecht behandeld.
 
Ik jok nooit O-)

Mijn quote-post komt ook uit dat topic. En daarin zegt iemand dat de clubs crimineel zijn.
Niet om olie op het vuur te gooien hoor, nergens voor nodig wat mij betreft (is al teveel gebeurd), maar toch even een nuance nav jouw post.

Kortom: de één zegt: ik heb een bron bij recherche die zegt dat er enkel sprake is van er hoogde alertheid. Een ander (die er werkt) zegt dat ze crimineel zijn. Ik ben dan benieuwd waar dat verschil in zit, want zo snap ik het even niet meer. :)

Welgemeend sorry als je vindt dat er een nuance nodig was.....het was maar een goedbedoeld prikje, geen moment bij stilgestaan dat iemand dat serieus op zou kunnen vatten, of dat het je zou storen.
:/
 
Op de duitse tv loopt nu een serie documentaires over de HA. Meen dat het ZDF neo was. Nu dinsdag dus weer over de HA, de hele geschiedenis van hen, in USA, Canada, Scandinavie enz. in een reeks uitzendingen. Incl. diverse tegenspelers (andere mc´s)
Laatst was er een documentaire over de Bandido´s in Duitsland, hierin werden ook enkele prospects gevolgd.

Deze zenders zijn te zien met Canal Digitaal, het goedkoopste pakket, met veel duitse zenders die we hier niet kennen. Kost 60 of 70 euro per jaar. Dan heb je alleen al 4 verschillende ZDF zenders.
Veel van deze zenders hebben vooral documentaires over vanalles en nog wat. MC´s, droomautoos, motorfietsen, de historie van Harley, van Rolls, Bugatti, Ford, Chinezen die in Frankrijk wijnkastelen opkopen, kluk kluk klan in USA, wereldsteden enz enz. cultureel erfgoed, WO 1, 2 en 3

Is fijn voor als het regent !!
 
Laatst bewerkt:
De SD club in Almelo is trouwens een sterke. Toendertijd zijn hier veel Molukkers komen wonen. Erg trots volk ook nog eens.


Ik zie ze nooit in Almelo :?
Volgens mij zit het chapter ook niet in Almelo maar in Enschede...
Wel molukkers in overvloed hier inderdaad, maar woon dan ook aan de rand van een Molukse wijk :P
 
Laatst bewerkt:
Welgemeend sorry als je vindt dat er een nuance nodig was.....het was maar een goedbedoeld prikje, geen moment bij stilgestaan dat iemand dat serieus op zou kunnen vatten, of dat het je zou storen.
:/
Niks aan de hand hoor, wat mij betreft :)
 
Ik zie ze nooit in Almelo :?
Volgens mij zit het chapter ook niet in Almelo maar in Enschede...
Wel molukkers in overvloed hier inderdaad, maar woon dan ook aan de rand van een Molukse wijk :P

Ik zie ze regelmatig rijden in ieder geval, misschien bezoekjes aan moeder of zo :+
 
Afgelopen weekend een HA, kwam achter me rijden en vervolgens inhalen (op dezelfde baan) om tussen mij en de vrachtwagen voor me te gaan rijden. Hij droeg sportschoenen en een leren hesje. Enigzins onder de indruk bekeek ik z'n ''tats''.
Ik vind hier niets crimineels aan hoor :P ze zijn gewoon iets meer ''aanwezig'' dan de meeste onder ons. Maar dat geldt net zo min voor stoere (wheelyende) SS-ers en menig SM-er.

OT;
Van het weekend eens naar dat SOA zitten kijken, en ik kan me maar moeilijk voorstellen dat je hier voor je plezier naar kijkt...best slecht.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend een HA, kwam achter me rijden en vervolgens inhalen (op dezelfde baan) om tussen mij en de vrachtwagen voor me te gaan rijden. Hij droeg sportschoenen en een leren hesje. Enigzins onder de indruk bekeek ik z'n ''tats''.
Ik vind hier niets crimineels aan hoor :P ze zijn gewoon iets meer ''aanwezig'' dan de meeste onder ons. Maar dat geldt net zo min voor stoere (wheelyende) SS-ers en menig SM-er.

OT;
Van het weekend eens naar dat SOA zitten kijken, en ik kan me maar moeilijk voorstellen dat je hier voor je plezier naar kijkt...best slecht.
:? Hoezo laat je je inhalen door een Harley? Ik bedoel, HA of niet: er zijn grenzen :o
 
het overkwam me..liet het toen maar gewoon gebeuren '(
had ik al gezegd dat ik ook lichtjes onder de indruk was? ;)
 
:? Hoezo laat je je inhalen door een Harley? Ik bedoel, HA of niet: er zijn grenzen :o

_O-

Al moet ik zeggen dat ik ook wel eens door een Harley ben ingehaald....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
...maar die stond op een trailer :+

Aan alle Harley adepten : Was maar een geintje, heb zelf ook ooit Harley gereden, en kan van sommig uitlaatgeluid nog steeds kippenvel van plezier krijgen *O*
 
Ben 8 dagen geleden met 12 Harleys toeren geweest. Ik met de BMW (met zijspan) er achteraan. Werd gewoon gereden, niet biezonder snel, niet bijzonder langzaam Het was overigens stervensdruk die zaterdag (Mergelland route).

Ik rij ook maar zelden nog op zondag, tis echt niet meer leuk.
 
Laatst bewerkt:
Opvallend overigens dat de zgn. "outlaws" zich wel van de wet bedienen als het hen goed uitkomt: een dure advocaat inhuren die zijn verdediging niet baseert op ontkenning van de feiten (zinloos), maar op fouten in de bewijsvoering.

Dat outlawgedoe werkt schijnbaar slechts een kant op. :P

Daarom heeft Mad Max voor de harde aanpak gekozen.
 
Al is de advocaat van de HA nog zo snel, Mad Max achterhaalt ze wel. :)


:) Mad Max......., hou eens op.... Kinderachtige filmpjes met een acteur die er zelf bepaald geen frisse ideeën op na houdt. :')
 
het overkwam me..liet het toen maar gewoon gebeuren '(
had ik al gezegd dat ik ook lichtjes onder de indruk was? ;)

Komt niet vaak voor maar ben dan ook onder de indruk van zo'n nepmotorrijder met een "braincapje" en natuurlijk het feit dat je er een alleen in het wild ziet?

Meestal komen ze groepsgewijs naar buiten......, in het kader van "samen sterk" :+
 
Laatst bewerkt:
Komt niet vaak voor maar ben dan ook onder de indruk van zo'n nepmotorrijder met een "braincapje" en natuurlijk het feit dat je er een alleen in het wild ziet?

Meestal komen ze groepsgewijs naar buiten......, in het kader van "samen sterk" :+
Niet zo vreemd, alleen durven ze niet, dan zijn ze niet zo sterk.
 
:) Mad Max......., hou eens op.... Kinderachtige filmpjes met een acteur die er zelf bepaald geen frisse ideeën op na houdt. :')
Toch vond ik dat toentertijd best een leuke film, de slechterikken kregen er flink van langs. Het zal ook wel met mijn leeftijd te maken hebben, ik was toen nog jong. O-)
En het is weer actueel natuurlijk, want een van de booswichten had ook een advocaat van kwade zaken...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan