Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het gaat niet over banden, het gaat over de secundaire aandrijving.dan de vraag voor jouw..
Banden 4 mm profiel , na 1000 km stoplichtsprintjes kaal?
En nu?
Slijtageonderdelen moet je toch heel sterk staan dat je aan kunt tonen dat het niet de gebruiker is die er gebruik van heeft gemaakt....
Dat heb je juist.En hoe vaak moet je dat bijstellen dan doen? Meende ergens gelezen te hebben dat je dat één keer doet als de ketting vrij nieuw is en één keer richting het einde vd levensduur maar tussentijds verder niet. Of ben ik dan verkeerd geïnformeerd??
Denk dat ik even langs ga bij ze. Ik laat het weten
Een nieuwe ketting moet ik na 1000km ook altijd stellen idd. Daarna een hele tijd niet.Is het een nieuwe ketting die ff nagesteld moet worden…..
Dat weet je zelf toch ook wel. Heeft wel gewoon gelijk.Geen jurist denk ik?
Het is geen wetmatigheid, meestal moet je regelmatiger stellen als de ketting een beetje ouder wordt. Je moet het gewoon bijhouden.En hoe vaak moet je dat bijstellen dan doen? Meende ergens gelezen te hebben dat je dat één keer doet als de ketting vrij nieuw is en één keer richting het einde vd levensduur maar tussentijds verder niet. Of ben ik dan verkeerd geïnformeerd??
Denk dat ik even langs ga bij ze. Ik laat het weten
Daarvoor is die rijklaar gemaakt dwz hij heeft een beurt gekregen die nodig is en er is gekeken naar de slijtageonderdelen.
Als consument heb je dan wel een onderzoeksplicht, maar als de afspraak is 'alle slijtagedelen die nodig zijn vervangen' en na 1000km is die ketting al af, dan was ie daarvoor ook al heel ver heen. En had ie dus al vervangen moeten worden.
Daarom moet je ook alle afspraken goed op papier zetten.
Dat valt te bezien.Volgens mij doet de dealer niets verkeerd?
WaaromIk ben benieuwd naar jullie zienswijze!
Ik heb bijna 2 maanden geleden een tweedehands KTM gekocht bij een dealer en heb daarbij afleverkosten betaald. Daarvoor is die rijklaar gemaakt dwz hij heeft een beurt gekregen die nodig is en er is gekeken naar de slijtageonderdelen.
Nou heb ik iets meer dan 1000km gereden en lijkt het erop alsof de ketting opeens aan het einde van zijn latijn is. Ik heb de ketting telkens tijdig ingesmeerd.
Toen ik de motor gekocht heb stond de ketting nog gewoon netjes strak en nu hangt die er aardig slap bij en klappert hij.
Heb ik gewoon dikke pech en waren dit blijkbaar de laatste km’s van die ketting? Of kan dat niet zo snel gaan en hadden zij toen al kunnen zien dat hij aan vervanging toe was?
Ben benieuwd wat redelijk is en in hoeverre ik hiermee terug kan gaan naar de dealer.
Alvast bedankt!
Ik ben in het verleden al eens eerder gebeten door een dealer. Hoop ellende. Tetanusprik moeten halen en alles. Ben nu dus een beetje angstig.
Oké zonder gekheid:
Logisch. Dat is ook de volgende stap. Alleen heb ik de ballen verstand van techniek dus voordat ik überhaupt een discussie aan, en misschien wel allerlei onredelijke dingen ga eisen, is het wel fijn om te weten hoe het zit met de slijtage van zo’n ketting. Dus mocht je daarin nog wat toe te voegen hebben hoor ik het graag
vraag u het eerst hier en niet waar de vraag we hoort ....
Waarom deze vraag hier , en niet waar deze hoort .....Ik ben benieuwd naar jullie zienswijze!
Ik heb bijna 2 maanden geleden een tweedehands KTM gekocht bij een dealer en heb daarbij afleverkosten betaald. Daarvoor is die rijklaar gemaakt dwz hij heeft een beurt gekregen die nodig is en er is gekeken naar de slijtageonderdelen.
Nou heb ik iets meer dan 1000km gereden en lijkt het erop alsof de ketting opeens aan het einde van zijn latijn is. Ik heb de ketting telkens tijdig ingesmeerd.
Toen ik de motor gekocht heb stond de ketting nog gewoon netjes strak en nu hangt die er aardig slap bij en klappert hij.
Heb ik gewoon dikke pech en waren dit blijkbaar de laatste km’s van die ketting? Of kan dat niet zo snel gaan en hadden zij toen al kunnen zien dat hij aan vervanging toe was?
Ben benieuwd wat redelijk is en in hoeverre ik hiermee terug kan gaan naar de dealer.
Alvast bedankt!
Nee hoor, dit is niet hoe consumentenrecht werkt tegenwoordig.Dat weet je zelf toch ook wel. Heeft wel gewoon gelijk.
En in dit geval kocht een particulier iets bij een dealer, dus...?Consumentenrecht is alleen van toepassing wanneer een consument iets van een zakelijke verkoper loopt, niet tussen twee privepersonen.
Oh, ik zat met mijn hoofd in het marktplaats topic terwijl ik hier reageer. Lekker begin van de dag....En in dit geval kocht een particulier iets bij een dealer, dus...?
Het is denk ik maar net wat je wil lezen en hoe je er zelf instaat...een onduidelijk verhaal van iemand die totaal niet weet waaover ie het heeft (TS), en meteen is het een onbetrouwbare dealer waar je best weg blijft ...
Haha, no worries! Overkomt mij geregeld!Oh, ik zat met mijn hoofd in het marktplaats topic terwijl ik hier reageer. Lekker begin van de dag....
TS niet, maar een heleboel andere forummers wel, op basis van ...?Ik lees de vraag van de TS inderdaad als een vraag van iemand die zelf niet zo goed weet hoe of wat en vandaar ook zijn vraag hier stelt. Ik haal nergens, maar dan ook nergens uit zijn vraag dat hij het heeft over of het gevoel geeft dat de dealer waar hij de motor heeft gekocht als onbetrouwbaar ziet of neerzet. Hij wil gewoon wat meer beslagen ten ijs komen als hij bij de dealer navraag gaat doen.
Ook dat lees ik zo nergens, lijkt me ook een aannameTS niet, maar een heleboel andere forummers wel, op basis van ...?
ok, dat van "een heleboel" klopte nietAls ze zeggen dat op moment van kijken dit niet zo was zou ik er nooit geen motor weer kopen. Dan zijn ze dus niet capabel genoeg en vraag ik mij af hoe ze alle onderhoud daar doen
En hoe vaak moet je dat bijstellen dan doen? Meende ergens gelezen te hebben dat je dat één keer doet als de ketting vrij nieuw is en één keer richting het einde vd levensduur maar tussentijds verder niet. Of ben ik dan verkeerd geïnformeerd??
Denk dat ik even langs ga bij ze. Ik laat het weten
Het ligt natuurlijk wel iets genuanceerder dan dat je nu schetst. Immers schets ik een mogelijke situatie met een mogelijke uitkomst (die maar al te vaak voor komt), dat je je niet moet laten afschepen omdat je er geen verstand van hebt (dat ruiken ze), en dat je dus in dit geval best nog wel wat opties hebt.ok, dat van "een heleboel" klopte niet