Olie op rotonde.. onderuit gegaan

snap die theorieen van mensen hier over vuil op de rotonde niet.

op de eerder getoonde foto waar de glijder is gemaakt, staat het punt van vallen niet op alleen een glijspoor.
dus ga niet roepen dat er geen diesel of olie of iets dergelijks lag als je de plek niet kunt zien waar de rijder gevallen is.

succes trouwens met het verhalen van je schade zal nog regelmatig hier komen kijken of het is gelukt.
De TS heeft een foto gemaakt van het spoor 'vuiligheid' waarover hij is uitgegleden. Dus het is geen aanname (omdat je de plek niet kunt zien), het zijn de woorden van de TS zelf ;) .

 
Laatst bewerkt:
Verder vraag ik me af waarvan er een flinke hoeveelheid op het asfalt is terechtgekomen :?
Geen diesel hoor, wel uitlaatgassen, roetvorming en andere vuiligheid. Dit gebeurd op meerdere plaatsen, op de snelweg (met name rechterbaan) en op andere plaatsen waar veel dieselverkeer komt :)

Nogmaals, een tank zit doorgaans aan de buitenzijde. Als een vrachtwagen door die bocht gaat, dan lekt het ook aan de buitenzijde en niet in het midden. Dit is dus vettigheid welke via de uitlaat naar buitenkomt en waar geen wegbeheerder voor aansprakelijk is (mijn mening)! :X

Er zijn afgelopen zondag nogal wat oldtimertochten auto's/motors/brommers door mijn dorp gereden.. deze verdenk ik er sterk van de veroorzakers te zijn.. aangezien ik meerdere keren per week over die rotonde kom en nog nooit gemerkt heb dat het daar zo glad kan zijn... zelfs niet met veel hogere snelheden als dat ik nu reedt....
 
Er zijn afgelopen zondag nogal wat oldtimertochten auto's/motors/brommers door mijn dorp gereden.. deze verdenk ik er sterk van de veroorzakers te zijn.. aangezien ik meerdere keren per week over die rotonde kom en nog nooit gemerkt heb dat het daar zo glad kan zijn... zelfs niet met veel hogere snelheden als dat ik nu reedt....

Ik vind het k#t voor je, maar denk dat je er weinig mee kunt '(
Je kan geen dader aanwijzen, denk niet dat je de wegbeheerder aansprakelijk kunt stellen en of het waarborgfonds er iets mee doet :?
 
Ik vind het k#t voor je, maar denk dat je er weinig mee kunt '(
Je kan geen dader aanwijzen, denk niet dat je de wegbeheerder aansprakelijk kunt stellen en of het waarborgfonds er iets mee doet :?
Waarom zou het waarborgfonds er niets mee doen?
 
Middelpuntvliegende kracht? Hoe hard denk jij dat een vrachtwagen door de bocht gaat? Omdat ze zo schuin hangen klotst de diesel er uit, maar dan vliegt het niet direct naar het midden toe hoor. Behalve vettigheid zijn het ook vooral bandensporen, vanwege de zware ladingen in een vrachtwagen :)

Achterstallig onderhoud van de wegbeheerder? Dat ga je nooit hardmaken ;)

Even een simpele proef voor je: Neem een emmer en doe er een paar liter water in en zwaai die even met matige snelheid in het rond. Zodra hij boven je hoofd hangt verwacht je dat het water eruit donderd en dat je nat wordt, maar door het zwaaien blijft het mooi tegen de bodem van de emmer zitten. De snelheid waar je mee zwaait is langzamer dan de snelheid van de vrachtwagen. Als de diesel uit een tank ook maar een halve meter meer naar het midden op het wegdek komt, zit het spoor al op de plaats waar je hem op de foto's ziet.

En ik bedenk nog even, hoe hard de spullen in mijn bestelblik soms door de laadruimte schuiven, terwijl ik heel rustig over een rotonde rijd.
 
Er zijn afgelopen zondag nogal wat oldtimertochten auto's/motors/brommers door mijn dorp gereden.. deze verdenk ik er sterk van de veroorzakers te zijn.. aangezien ik meerdere keren per week over die rotonde kom en nog nooit gemerkt heb dat het daar zo glad kan zijn... zelfs niet met veel hogere snelheden als dat ik nu reedt....

De vroegere viertakt motoren gooiden nogal wat olie eruit, in de racerij moesten de viertakt zijspannen vroeger als laatste de baan op vanwege de olie die ze op het asfalt mikten en dan hebben we het nog niet over lekke keerringen e.d. dus je kan best eens de oorzaak hebben gevonden.

Succes met schade afhandeling
 
Jammer joh, als ik in een bocht hang denk ik wel eens iets als "als er nou olie ligt kan ik het wel schudden".

Effen een tip. Sommige creditcardmaatschappijen (bijv. Visa) verzekeren je aankoop voor een half jaar. Zelf hebben we het eens gehad met nieuwe vizieren voor onze bmw helmen. Zonder enig sputteren werd schade daaraan vergoed.
Misschien heb je je pak met een creditcard gekocht? Of misschien het volgende met een card kopen?
 
Waarom zou het waarborgfonds er niets mee doen?

Ik neem zo maar even aan dat je toch hard moet maken dat er hier sprake is van een verloren hoeveelheid diesel met een causaal verband met dit eenzijdige ongeval. Als je dat niet kunt hardmaken zal er (volgens mij) geen uitkering van het waarborgfonds volgen.

De reden is vrij simpel, het waarborgfonds vergoed enkel schade die veroorzaakt is door een motorvoertuig of aanhangwagen welke gekoppeld was/is aan een motorvoertuig en daar is hier eigenlijk geen sprake van.

Het enige deel van het waarborgfonds waar TS aanspraak op zou willen maken is het volgende: de veroorzaker is doorgereden en zijn identiteit is niet te achterhalen. Maar is daar hier sprake van? Volgens mij niet, het is tenslotte een eenzijdig ongeval en je probeer dan maar eens aan te tonen dat dit ongeval een gevolg is van de daad van een andere bestuurder ;)

Dus als jij ze kan uitleggen waarom deze schade veroorzaakt is door een ander kan je TS een grote dienst bewijzen ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan