Kees Den Haag
MF veteraan
Ziektekosten vallen gewoon onder de zorgverzekering. Het is niet van belang hoe de verwondingen zijn opgelopen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Even een heel kort berichtje van mijzelf, met 2 polsen in het gips...
De dag begon al goed toen ik mn groepsgenoten zag. 3gsxr 100-'s en een Z1000, ik op 'maar'mn R6. In de 1e sessie gingen we harder dan ik ooit gegaan was op Zandvoort. Vorige x 2.45 in Groep 1, nu al gelijk in sessie 1 2.31. Misschien een iets te grote stap... In sessie 2 werd het tempo iets opgeschroefd en bleek dat ik vooral uitkomen van de bochten echt gewoon veeellee meters verloor tov de 1000's. Ik ging nog meer terugschakelen en bijv hugenholz in zn 2 ipv 3 doen. Anders stond ik gewoon stil. Na de Vodafone en de Arie Luyendijk verloor ik gewoon zo veel.... Was dus al echt aan 't pushen en kon alleen bij t aanremmen aansluiten.
Rondje voor het ongeluk reed ik voor t eerst in mn leven mn knietje aan de grond;..nog iets positiefs! Bij t opkomen van t rechtestuk kroop ik weer diep achter mn ruitje en trok hem helemaal door, en in mijn Herinnering keek ik niet naar mn snelheid.... Trok mn hoofd ruim voor het 150m weer op en begon te remmen. Maar de Z1000 voor me had, denk ik, al tijdje gas los..en was ook al aan het remmen. Ik ging er zo snel naar toe... remde door, voelde mn achterwiel omhoog komen probeerde nog links naast het achterwiel van de Z1000 te sturen maar dat ging dus niet goed... Wat er daarna gebeurde precies, geen idee. Voor mij was het volgende moment dat ik ervaarde de ambu broeder die zorgelijk over mn heen stond, een marshall en een aardige mevrouw van msl. Volgens de ambu man was 30 seconden out geweest. Blackout denk ik. Gek dat ik ook niet weet wat er gebeurd is tussen het laatste moment remmen en m'n val... Achteraf hoorde ik nog dat ons groepje langzaam reed omdat er net een ander groepje aankwam. Ik heb kennelijk niet genoeg door mn ruitje gekeken, achteraf en het remmen van de reider voor me compleet verkeerd ingeschat.
Vooral balen van mn been... 6weken niet op lopen. Polsen gaan wel. Motorschade is nog onbekend. En ook jammer dat ik Ales niet kan laten doorgaan .
Bedankt voor jullie reacties iig.
sterkt met het herstel iig.
Voor mij persoonlijk is dit weer een duidelijke signaal, als ik zie dat ik het niet bij kan houden, jammer dan, maar dan maar een groepje terug....
Even een heel kort berichtje van mijzelf, met 2 polsen in het gips...
De dag begon al goed toen ik mn groepsgenoten zag. 3gsxr 100-'s en een Z1000, ik op 'maar'mn R6. In de 1e sessie gingen we harder dan ik ooit gegaan was op Zandvoort. Vorige x 2.45 in Groep 1, nu al gelijk in sessie 1 2.31. Misschien een iets te grote stap... In sessie 2 werd het tempo iets opgeschroefd en bleek dat ik vooral uitkomen van de bochten echt gewoon veeellee meters verloor tov de 1000's. Ik ging nog meer terugschakelen en bijv hugenholz in zn 2 ipv 3 doen. Anders stond ik gewoon stil. Na de Vodafone en de Arie Luyendijk verloor ik gewoon zo veel.... Was dus al echt aan 't pushen en kon alleen bij t aanremmen aansluiten.
Rondje voor het ongeluk reed ik voor t eerst in mn leven mn knietje aan de grond;..nog iets positiefs! Bij t opkomen van t rechtestuk kroop ik weer diep achter mn ruitje en trok hem helemaal door, en in mijn Herinnering keek ik niet naar mn snelheid.... Trok mn hoofd ruim voor het 150m weer op en begon te remmen. Maar de Z1000 voor me had, denk ik, al tijdje gas los..en was ook al aan het remmen. Ik ging er zo snel naar toe... remde door, voelde mn achterwiel omhoog komen probeerde nog links naast het achterwiel van de Z1000 te sturen maar dat ging dus niet goed... Wat er daarna gebeurde precies, geen idee. Voor mij was het volgende moment dat ik ervaarde de ambu broeder die zorgelijk over mn heen stond, een marshall en een aardige mevrouw van msl. Volgens de ambu man was 30 seconden out geweest. Blackout denk ik. Gek dat ik ook niet weet wat er gebeurd is tussen het laatste moment remmen en m'n val... Achteraf hoorde ik nog dat ons groepje langzaam reed omdat er net een ander groepje aankwam. Ik heb kennelijk niet genoeg door mn ruitje gekeken, achteraf en het remmen van de reider voor me compleet verkeerd ingeschat.
Vooral balen van mn been... 6weken niet op lopen. Polsen gaan wel. Motorschade is nog onbekend. En ook jammer dat ik Ales niet kan laten doorgaan .
Bedankt voor jullie reacties iig.
Met een 600 een 1000 proberen bij te houden is toch onbegonnen werk.
Veel sterkte met het herstel!
Even een heel kort berichtje van mijzelf, met 2 polsen in het gips...
...
Bedankt voor jullie reacties iig.
Met een 600 een 1000 proberen bij te houden is toch onbegonnen werk.
Met een 600 een 1000 proberen bij te houden is toch onbegonnen werk.
Veel sterkte met het herstel!
Op de openbare weg hard rijden is toch een stuk anders dan op het circuit,
had ik echt niet verwacht.
Ligt aan de berijder. Ben zelf ook regelmatig voorbij gereden door iemand op een 600 dus vermogen zegt niet alles. Kijk maar naar dit filmpje op 7.40 zie je een gast op een Cbr 600RR en de R1 2009 waar de camera op zit heeft toch heeeel veel moeite hem bij te houden.
potverdorie zeg!!Ligt zeker aan de berijder.. eindeloze discussie trouwens . Echter is het zo dat in groep 2 van MSL je je groepsgenoten en Marshall niet mag inhalen. Met mn r6 kan je misschien wat later remmen en sneller insturen enz. enz. Maar als je achter de anderen moet blijven ten allen tijden kan je dus niet profiteren van je sterke punten... met uitacceleren verlies je sowieso op een 1000, oe goed je ook bent.
Dat alles gezegd waren de anderen jongens in m'n groepje ook wel wat betere coureurs dan ik al sowieso. Ze leken iets makkelijker hard te rijden en hadden sowieso ook meer knietje aan de grond dan ik.
Ben nu overigens weer thuis, althans, bij m'n ouders. Hoef ik niet meer naar dat geruft van de overbuurvrouw in het ziekenhuis te luisteren'.
Verder kreeg ik nog te horen dat de binnenmeniscus van mn linkerknie ook mogelijk kapot is. Dat zou een 2e operatie en een 2e revalidatie na 6 weken betekenen.
Als men erg competitief is ingesteld dan wil je snellere rondetijden rijden. Dus ik denk dat het daar vandaan komt .
Ik heb niet de ongeluk van je vriendje gezien, maar wel een zeer vergelijkbare.... op Motorday Zandvoort ging een ander op exact dezelfde manier onderuit.... hij kwam heel hard aanrijden op het rechte gedeelte voor de tarzan bocht, en remt iets wat te laat waardoor hij waarschijnlijk in een paniek reactie zijn voorrem verkeerd aanlegt. Hierdoor begon zijn stuur te wankelen en ging hij onderuit, al glijdend over de tarmac, de grindbak in.
Je vriend is dus zeker niet de enige die zo'n ongeluk meemaakt.
Niet fijn om te zien trouwens