Ongeluk circuit Zandvoort

Even een heel kort berichtje van mijzelf, met 2 polsen in het gips...

De dag begon al goed toen ik mn groepsgenoten zag. 3gsxr 100-'s en een Z1000, ik op 'maar'mn R6. In de 1e sessie gingen we harder dan ik ooit gegaan was op Zandvoort. Vorige x 2.45 in Groep 1, nu al gelijk in sessie 1 2.31. Misschien een iets te grote stap... In sessie 2 werd het tempo iets opgeschroefd en bleek dat ik vooral uitkomen van de bochten echt gewoon veeellee meters verloor tov de 1000's. Ik ging nog meer terugschakelen en bijv hugenholz in zn 2 ipv 3 doen. Anders stond ik gewoon stil. Na de Vodafone en de Arie Luyendijk verloor ik gewoon zo veel.... Was dus al echt aan 't pushen en kon alleen bij t aanremmen aansluiten.

Rondje voor het ongeluk reed ik voor t eerst in mn leven mn knietje aan de grond;..nog iets positiefs! Bij t opkomen van t rechtestuk kroop ik weer diep achter mn ruitje en trok hem helemaal door, en in mijn Herinnering keek ik niet naar mn snelheid.... Trok mn hoofd ruim voor het 150m weer op en begon te remmen. Maar de Z1000 voor me had, denk ik, al tijdje gas los..en was ook al aan het remmen. Ik ging er zo snel naar toe... remde door, voelde mn achterwiel omhoog komen probeerde nog links naast het achterwiel van de Z1000 te sturen maar dat ging dus niet goed... Wat er daarna gebeurde precies, geen idee. Voor mij was het volgende moment dat ik ervaarde de ambu broeder die zorgelijk over mn heen stond, een marshall en een aardige mevrouw van msl. Volgens de ambu man was 30 seconden out geweest. Blackout denk ik. Gek dat ik ook niet weet wat er gebeurd is tussen het laatste moment remmen en m'n val... Achteraf hoorde ik nog dat ons groepje langzaam reed omdat er net een ander groepje aankwam. Ik heb kennelijk niet genoeg door mn ruitje gekeken, achteraf en het remmen van de reider voor me compleet verkeerd ingeschat.

Vooral balen van mn been... 6weken niet op lopen. Polsen gaan wel. Motorschade is nog onbekend. En ook jammer dat ik Ales niet kan laten doorgaan :(.

Bedankt voor jullie reacties iig.
 
gozer, heel veel sterkte...

ben daar ook gegaan een jaartje terug, maar toen klapte ik (mn fiets) op de punt van de pits met een slordige 200. Voel me nu een beetje lullig dat ik er wel met wat kleerscheuren vanaf ben gekomen.

Beeldmateriaal op CPZ moet je snel zijn, mij werd toen verteld (mocht mn footage niet inzien ofzo) dat het na 3 dagen gewist werd.

heel veel beterschap
 
Even een heel kort berichtje van mijzelf, met 2 polsen in het gips...

De dag begon al goed toen ik mn groepsgenoten zag. 3gsxr 100-'s en een Z1000, ik op 'maar'mn R6. In de 1e sessie gingen we harder dan ik ooit gegaan was op Zandvoort. Vorige x 2.45 in Groep 1, nu al gelijk in sessie 1 2.31. Misschien een iets te grote stap... In sessie 2 werd het tempo iets opgeschroefd en bleek dat ik vooral uitkomen van de bochten echt gewoon veeellee meters verloor tov de 1000's. Ik ging nog meer terugschakelen en bijv hugenholz in zn 2 ipv 3 doen. Anders stond ik gewoon stil. Na de Vodafone en de Arie Luyendijk verloor ik gewoon zo veel.... Was dus al echt aan 't pushen en kon alleen bij t aanremmen aansluiten.

Rondje voor het ongeluk reed ik voor t eerst in mn leven mn knietje aan de grond;..nog iets positiefs! Bij t opkomen van t rechtestuk kroop ik weer diep achter mn ruitje en trok hem helemaal door, en in mijn Herinnering keek ik niet naar mn snelheid.... Trok mn hoofd ruim voor het 150m weer op en begon te remmen. Maar de Z1000 voor me had, denk ik, al tijdje gas los..en was ook al aan het remmen. Ik ging er zo snel naar toe... remde door, voelde mn achterwiel omhoog komen probeerde nog links naast het achterwiel van de Z1000 te sturen maar dat ging dus niet goed... Wat er daarna gebeurde precies, geen idee. Voor mij was het volgende moment dat ik ervaarde de ambu broeder die zorgelijk over mn heen stond, een marshall en een aardige mevrouw van msl. Volgens de ambu man was 30 seconden out geweest. Blackout denk ik. Gek dat ik ook niet weet wat er gebeurd is tussen het laatste moment remmen en m'n val... Achteraf hoorde ik nog dat ons groepje langzaam reed omdat er net een ander groepje aankwam. Ik heb kennelijk niet genoeg door mn ruitje gekeken, achteraf en het remmen van de reider voor me compleet verkeerd ingeschat.

Vooral balen van mn been... 6weken niet op lopen. Polsen gaan wel. Motorschade is nog onbekend. En ook jammer dat ik Ales niet kan laten doorgaan :(.

Bedankt voor jullie reacties iig.

sterkt met het herstel iig. :)

Voor mij persoonlijk is dit weer een duidelijke signaal, als ik zie dat ik het niet bij kan houden, jammer dan, maar dan maar een groepje terug....
 
sterkt met het herstel iig. :)

Voor mij persoonlijk is dit weer een duidelijke signaal, als ik zie dat ik het niet bij kan houden, jammer dan, maar dan maar een groepje terug....

:^

Met een 600 een 1000 proberen bij te houden is toch onbegonnen werk.

Veel sterkte met het herstel!
 
Even een heel kort berichtje van mijzelf, met 2 polsen in het gips...

De dag begon al goed toen ik mn groepsgenoten zag. 3gsxr 100-'s en een Z1000, ik op 'maar'mn R6. In de 1e sessie gingen we harder dan ik ooit gegaan was op Zandvoort. Vorige x 2.45 in Groep 1, nu al gelijk in sessie 1 2.31. Misschien een iets te grote stap... In sessie 2 werd het tempo iets opgeschroefd en bleek dat ik vooral uitkomen van de bochten echt gewoon veeellee meters verloor tov de 1000's. Ik ging nog meer terugschakelen en bijv hugenholz in zn 2 ipv 3 doen. Anders stond ik gewoon stil. Na de Vodafone en de Arie Luyendijk verloor ik gewoon zo veel.... Was dus al echt aan 't pushen en kon alleen bij t aanremmen aansluiten.

Rondje voor het ongeluk reed ik voor t eerst in mn leven mn knietje aan de grond;..nog iets positiefs! Bij t opkomen van t rechtestuk kroop ik weer diep achter mn ruitje en trok hem helemaal door, en in mijn Herinnering keek ik niet naar mn snelheid.... Trok mn hoofd ruim voor het 150m weer op en begon te remmen. Maar de Z1000 voor me had, denk ik, al tijdje gas los..en was ook al aan het remmen. Ik ging er zo snel naar toe... remde door, voelde mn achterwiel omhoog komen probeerde nog links naast het achterwiel van de Z1000 te sturen maar dat ging dus niet goed... Wat er daarna gebeurde precies, geen idee. Voor mij was het volgende moment dat ik ervaarde de ambu broeder die zorgelijk over mn heen stond, een marshall en een aardige mevrouw van msl. Volgens de ambu man was 30 seconden out geweest. Blackout denk ik. Gek dat ik ook niet weet wat er gebeurd is tussen het laatste moment remmen en m'n val... Achteraf hoorde ik nog dat ons groepje langzaam reed omdat er net een ander groepje aankwam. Ik heb kennelijk niet genoeg door mn ruitje gekeken, achteraf en het remmen van de reider voor me compleet verkeerd ingeschat.

Vooral balen van mn been... 6weken niet op lopen. Polsen gaan wel. Motorschade is nog onbekend. En ook jammer dat ik Ales niet kan laten doorgaan :(.

Bedankt voor jullie reacties iig.

Ik reed ook voor de 1e x die dag en vond het toch knap lastig om achteraan te rijden.
Ik had ook een R1 in de groep en een circuitrijder en mocht je 1 of 2 bochten niet helemaal goed nemen dan kom je al snel iets achter te liggen.
Dit met snelheden die je niet gewend bent goedmaken is absoluut killing!
Op de openbare weg hard rijden is toch een stuk anders dan op het circuit,
had ik echt niet verwacht.
Aangezien de klappers die dag mag er van mij toch meer de nadruk liggen
op het "veilig" circuitrijden in sommige groepen.
Niet te vergeten dat we daar ook zelf verantwoordelijk voor zijn natuurlijk!
Ik hoop dat je er weer snel bovenop bent, probeer toch blij te zijn
dat het lichamelijk hierbij gebleven is.
Het had immers veel en veel erger af kunnen lopen.
Je motor zal wel aardig schade hebben, ik zag hem volgens mij over de kop slaan
en op het voorwiel landen.

Sterkte met het herstel!
 
Laatst bewerkt:
:^

Met een 600 een 1000 proberen bij te houden is toch onbegonnen werk.

Veel sterkte met het herstel!

Heeft niet alleen met aantal cc's te maken, ervaring, kunde (de rijder zelf dus) hebben minstens net zo'n groot aandeel.

Blijkt dat je tijdens zo'n dag toch vooral een 'feel good' gevoel moet hebben tijdens de sessies. zoals hierboven omschreven, het gevoel hebben dat je moet 'pushen' om maar in de buurt te blijven is niet het juiste.
 
Even een heel kort berichtje van mijzelf, met 2 polsen in het gips...
...
Bedankt voor jullie reacties iig.

Jij was degene die afgelopen maandag voor de tarzanbocht onderuit ging?
Ik was met iemand in gesprek en we stonden precies achter het rempunt van de tarzanbocht toen we je hoorden vallen. Je hebt er een behoorlijke tijd gelegen en het zag er niet al te best uit zoals je erbij lag.
Sterkte met het herstel.
 
Laatst bewerkt:
Allereerst heel veel beterschap! Ik heb vorig jaar 1 pols gebroken in een lullig motorongelukje en vond dat al erg klote (vooral `t zetten ;(), kan me een beetje voorstellen wat je meemaakt.. sterkte!

Best raar ook eigenlijk, ik heb met motorday op zandvoort gereden, eerste keer ever op circuit en ik vond `t supervet! Reed aanzienlijk meer door dan de rest van m`n groep dus ik zat er aan te denken een volgende keer in groep 2 te beginnen.. dat gaat `m dus al zowieso niet worden... Lekker groepje 1 voor mij na `t lezen van dit verhaal!

Scary gedachte ook dat ik met motorday ook aan het einde van het rechte stuk op m`n teller heb gekeken.. had mij ook kunnen overkomen '(

Nogmaals, beterschap en sterkte!
 
Laatst bewerkt:
:^

Met een 600 een 1000 proberen bij te houden is toch onbegonnen werk.

Ligt aan de berijder. Ben zelf ook regelmatig voorbij gereden door iemand op een 600 dus vermogen zegt niet alles. Kijk maar naar dit filmpje op 7.40 zie je een gast op een Cbr 600RR en de R1 2009 waar de camera op zit heeft toch heeeel veel moeite hem bij te houden.
 
Ligt aan de berijder. Ben zelf ook regelmatig voorbij gereden door iemand op een 600 dus vermogen zegt niet alles. Kijk maar naar dit filmpje op 7.40 zie je een gast op een Cbr 600RR en de R1 2009 waar de camera op zit heeft toch heeeel veel moeite hem bij te houden.

Ligt zeker aan de berijder.. eindeloze discussie trouwens :). Echter is het zo dat in groep 2 van MSL je je groepsgenoten en Marshall niet mag inhalen. Met mn r6 kan je misschien wat later remmen en sneller insturen enz. enz. Maar als je achter de anderen moet blijven ten allen tijden kan je dus niet profiteren van je sterke punten... met uitacceleren verlies je sowieso op een 1000, oe goed je ook bent.

Dat alles gezegd waren de anderen jongens in m'n groepje ook wel wat betere coureurs dan ik al sowieso. Ze leken iets makkelijker hard te rijden en hadden sowieso ook meer knietje aan de grond dan ik.

Ben nu overigens weer thuis, althans, bij m'n ouders. Hoef ik niet meer naar dat geruft van de overbuurvrouw in het ziekenhuis te luisteren';).

Verder kreeg ik nog te horen dat de binnenmeniscus van mn linkerknie ook mogelijk kapot is. Dat zou een 2e operatie en een 2e revalidatie na 6 weken betekenen:(.
 
Ligt zeker aan de berijder.. eindeloze discussie trouwens :). Echter is het zo dat in groep 2 van MSL je je groepsgenoten en Marshall niet mag inhalen. Met mn r6 kan je misschien wat later remmen en sneller insturen enz. enz. Maar als je achter de anderen moet blijven ten allen tijden kan je dus niet profiteren van je sterke punten... met uitacceleren verlies je sowieso op een 1000, oe goed je ook bent.

Dat alles gezegd waren de anderen jongens in m'n groepje ook wel wat betere coureurs dan ik al sowieso. Ze leken iets makkelijker hard te rijden en hadden sowieso ook meer knietje aan de grond dan ik.

Ben nu overigens weer thuis, althans, bij m'n ouders. Hoef ik niet meer naar dat geruft van de overbuurvrouw in het ziekenhuis te luisteren';).

Verder kreeg ik nog te horen dat de binnenmeniscus van mn linkerknie ook mogelijk kapot is. Dat zou een 2e operatie en een 2e revalidatie na 6 weken betekenen:(.
potverdorie zeg!! -O-
veel succes met je herstel en revalidatie!!
 
Sterkte met de revalidatie!

Ik kan toch niet begrijpen waar die "drive" vandaan komt om maar snellere tijden te gaan rijden. Ik heb momenteel 3x gereden op assen en ik voel mij helemaal niet verplicht om bijvoorbeeld 2 minuten te rijden. Wat maakt die tijd uit? Je gaat vanzelf sneller rijden. Maar goed, dat is mijn mening

Succes!
Stefan.
 
Als men erg competitief is ingesteld dan wil je snellere rondetijden rijden. Dus ik denk dat het daar vandaan komt ;).
 
Hey hoi,

ik zat ook in je groep (de derde gsxr 1000, zwarte). Op het moment voor je val kwam ik net achter de marshall te rijden, jij reed als 4de na de marshall en bent tegen de 3de aangereden.
Ik heb er helemaal niks van meegekregen dat je gevallen was. Ik zag het pas aan de rode vlag situatie, toen kreeg ik tijd om achterom te kijken en zag ik dat we iemand van onze groep misten.
Ik weet wel dat we vrij laat moesten wisselen en dat er meer groepen in de buurt waren, kan me niet echt herinneren of we nou net ook nog een groep inhaalde of dat er nog een voor ons reed.
Voor mijn doen was het ook al aardig pittig (eerste keer groep 2). Ik kon het nou net met uit accelereren wel bijhouden, maar in de bochten moest ik af en toe ook een gaatje laten.
Ik hoorde dus ook van andere mensen dat je motor flink getold heeft en dat je voorover van je motor bent af gevlogen.

Voor mij was dit evengoed niet de laatste keer dat ik op het circuit zal rijden. Ik vind het absoluut wel een leerzame ervaring. En verder heb je toch al meer bereikt dan ik, want ik heb mijn knie nog steeds niet aan de grond gekregen ;)

Maar goed, vallen wil je natuurlijk nooit, erg vervelend voor je! Veel beterschap gewenst in ieder geval! Ik hoop wel voor je dat het niet ook meteen de laatste keer is dat je met je knietje aan de grond door de bocht gaat..
 
Als men erg competitief is ingesteld dan wil je snellere rondetijden rijden. Dus ik denk dat het daar vandaan komt ;).


:^


Ik denk dat er heel veel mensen op het circuit rijden die wel steeds wat sneller rond willen gaan.

Ik ben daar i.i.g. wel eentje van.

En het circuit is natuurlijk helemaal te gek, noem eens 1 plek hier in nederland waar je 20 tot 25 minuten helemaal los kan gaan op je motor en waar het zo veilig is als op het circuit.

Het is wel belangrijk dat de groepen zo ingedeeld worden dat de tijden ongeveer hetzelfde liggen. MSL doet dat in mijn ogen heel erg goed, ook door de tijden vrij te geven en de groepen na 2 sessie's weer voor een gedeelte opnieuw in te delen.

Hoe meer de tijden bij elkaar liggen, hoe meer de rem punten ook bij elkaar liggen, wat natuurlijk veel veiliger is. Het close racing wordt ook een stuk makkelijker.

Wat er gebeurd is met TS is echt heel verschrikkelijk en zijn het risico van het racen.

De punten waar je volgens mij heel goed op moet letten op het circuit zijn toch wel het volgende:

- Rij niet boven je macht
- Als je niet kan aanhaken, laat de groep dan gaan
- Als je op rechte stukken komt met veel snelheid rij dan niet pal achter je voorganger maar kies een andere lijn. Er is ruimte genoeg
- Kijk goed voor je, wat er achter je gebeurd is voor de gene die achter je rijdt

En zo zijn er natuurlijk nog veel meer punten, het belangrijkste is dat je plezier hebt, en weer heel thuis komt.

TS Succes met je herstel
 
@ verhalle en Requiem

Het tempo van Ivo was idd erg hoog. Ook voor mijn doen, wat ik in de opwarmronden niet echt fijn vond. Ik kreeg in de eerste sessie nog het commentaar dat ik dichter achter de marshall aan moest rijden zodat de achterste de lijnen goed kon volgen.

Ook de 2de sessie begon erg snel, iets te snel zo bleek. Ik zag al dat requiem ook moeite had met het tempo. m'n maat GIXXER zat ook echt in je achterwiel zowat. Ik had overigens wel het idee dat je daardoor ook een beetje geforceerd op de motor zat. Best wel ver verzitten maar geen knie uitsteken. Zag er vanuit mijn oogpunt een beetje vreemd uit, maar dat zullen sommigen van mij ook wel denken :X

Overigens kan ik je vertellen dat een Z1000 op het rechte stuk NIET sneller is als een R6 met volle gang. Een maat van me heeft een 03 R6 en liep vorig jaar bij mij weg op het rechte eind. Ik heb ok last van een slippende koppeling bij volle bak, dus volgas ging ik nooit...


Maargoed, gebeurt is gebeurt en rest mijn niets anders je veel succes te wensen met je herstel.

Hoe gaat het momenteel trouwens? Hou ons op de hoogte!!!
groeten!
 
Ik heb niet de ongeluk van je vriendje gezien, maar wel een zeer vergelijkbare.... op Motorday Zandvoort ging een ander op exact dezelfde manier onderuit.... hij kwam heel hard aanrijden op het rechte gedeelte voor de tarzan bocht, en remt iets wat te laat waardoor hij waarschijnlijk in een paniek reactie zijn voorrem verkeerd aanlegt. Hierdoor begon zijn stuur te wankelen en ging hij onderuit, al glijdend over de tarmac, de grindbak in.

Je vriend is dus zeker niet de enige die zo'n ongeluk meemaakt.

Niet fijn om te zien trouwens :N

Klopt is een kennis van me filmpje staat op youtube
hij had gelukkig niks gebroken,alleen blauw en spierpijn

voorspoedig herstel gewenst aan je boyfriend
hoop dat je nog wat inzicht krijgt van `t ongeluk
 
Dat korte termijn geheugen is toch klote, hé. Die slaat een paar seconden gegevens op voordat er iets naar je lange termijn geheugen gaat. Als je dan een ongeluk hebt en je gaat 'out', dan wordt er niks van naar je lange termijn geheugen getransporteerd. En dus herinner je je van die paar seconden voor je ongeluk niks meer.

Ik zie dat als iets positiefs :).
 
Hey Arjan, bedankt voor je berichtje. Als ik terugdenk aan de bewuste dag ging het achteraf misschien net een tandje te hard voor mij inderdaad... Als we het iets rustiger opgebouwd hadden was het misschien makkelijker te behappen geweest. In sommige bochten had ik nog genoeg over en kon ik nog wel een tandje bijschakelen, maar vooral in de Hugenholtz en de Vodafone (als dat die lange linkerdoordraaier voor het 2e rechtestuk?) voelde ik met niet 100 % zeker. Jouw maat met de nieuwe gsxr-1000 zette hem er zelfs even naast bij het uitacceleren trouwens, dat jaagt je onbewust natuurlijk wel een beetje op :). Voor m'n gevoel reed ik niet verkramd, maar ik ben dan ook nog steeds heel erg bezig met een goede houding vinden. Goed dat je aangeeft dat ik m'n knie dus niet uitstak, want dat besef ik dus niet eens ;). Weer iets om op te letten voor een volgende keer.

Ik denk trouwens ook niet dat jouw Z1000 sneller is qua piekvermogen op het rechtestuk, dan reed ik ook wel weer beetje naar je toe. Maar vooral het koppel lijkt me iets meer? Bij het uitkomen van de bochten trok je wel een beetje van me weg. Jij had trouwens een gave rijstijl hoor, ver ernaast en heel regelmatig dat slidertje aan de grond. Vroeg me al af waarom dat mij elke keer niet lukte en ik toch min of meer even hard ging... ;).

Het herstel gaat goed en niet goed tegelijk. Ik ben nu sinds een week bij m'n ouders, aangezien ik zelf op de 4e verdieping woon met een trap in Amsterdam en ik voorlopig nog niet mag traplopen. Komende 6 weken ga ik dus bij pa en ma revalideren. Speciaal kamertje voor me ingericht op de begane grond. Polsen worden met de dag sterker, typen kost me minder moeite en mn heup voel ik ook sterker worden. Kan er steeds iets meer op leunen bij het lopen op krukken. Enige (grote) minpuntje is m'n knie. Op de laatste dag in het ziekenhuis kwamen we erachter dat deze misschien ook beschadigd is. De binnenmeniscus is mogelijk kapot. Dit betekent dat ik na 6 weken een nieuwe operatie nodig heb en opnieuw moet revalideren. Daar word ik niet echt blij van....

Verder nog niets gehoord van Motorsportlifestyle over m'n motor. Die staat nu bij Zaanstad motoren en er zou naar gekeken worden qua mogelijke reparatie e.d. Tevens hebben ze nog mn helm en handschoenen... Dinsdag zal ik anders weer even moeten bellen.

Kortom, het gaat erg goed met me. Wordt goed voor me gezorgd en heb nu een ps3 te leen en een leuke tv met film1 enzo en lees stapels boeken. Ik vermaak me wel redelijk. Nu alleen hopen dat ik geen 2e operatie nodig heb!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan