ongeluk gehad...

:') toch nog iemand die het zag O-)
Volgens mij heeft hij wel degelijk nog een poot om op te staan: de linker :P

TS, sterkte met de afwikkeling van de schade. Hoop dat het achteraf allemaal een beetje mee blijkt te vallen.

Edit: Jethro hier dus, op de account van..
 
Laatst bewerkt:
ppff wat n schrik betershap ermee.
die vriend moet zich er niet mee bemoeien is ze zelf niet mondig genoeg?

m,n man werdt vorige week aangereden toen een vrouw achteruit uit n parkeervak kwam.gelukkig ging hij niet hard zo,n km of 30.
hij was niet gewond, de motor DE MIJNE was totall loss 5.600,00 schade.
het was n bandit 650 van 2007.
dus ik mag om n ander da,s wel weer leuk
 

In een vorig leven was ik poelier.
Het is hetzelfde als met herten en reeën.
full


Iedereen spreekt altijd over herten (hertjes) maar meestal gaat het over reeën.
Herten komen alleen maar voor in omrasterde gebieden op de Veluwe.


En het maakt nogal wat uit of je een eend of een gans aanrijdt.
Idem met met een ree of een hert.
 
Laatst bewerkt:
Ga gewoon es in gesprek met deze dame en vraag een vergoeding voor je laarzen als je motor geen schade heeft tenminste is dit voor jullie alletwee beter lijkt me zo...
 
Je geeft aan dat ze de bocht om kwam. Was dat een bocht waar ze jou voorrang had moeten verlenen toevallig? In dat geval is de schuldvraag en causaliteit waarschijnlijk een stuk eenvoudiger te beantwoorden.

Aantonen dat ze op jouw weghelft is gekomen of anderszins je in gevaar heeft gebracht waardoor jij uit hebt moeten wijken is lastiger.

Eerste stap is om samen een schadeformulier in te vullen (naar waarheid). Een (onafhankelijke) getuige zou ook helpen. Ga nog niet maar haar in discussie over 'schuld'.

Met het schadeformulier stel je haar vervolgens kun je haar verzekering aansprakelijk stellen.

En die vriend heb je niks mee te maken ;)
 
Tip voor de volgende keer; regel direct een getuige als die daar loopt/fiets/whatever en die het evt. gezien kan hebben.
Nu kan je idd vrij weinig; ik heb eens moeten uitwijken voor een vriendelijke 2-fietsers-inhalende automobilist in een blinde bocht... in de berm onderuit geremd (boompje kwam wat te dichtbij). Automobilist rijdt door, fietsers zien dat het goed is (ik en passagier staan inmiddels :X) en fietsen ook door. Gelukkig bestond/bestaat het Waarborgfonds...
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Tip voor de volgende keer; regel direct een getuige als die daar loopt/fiets/whatever en die het evt. gezien kan hebben.
Nu kan je idd vrij weinig; ik heb eens moeten uitwijken voor een vriendelijke 2-fietsers-inhalende automobilist in een blinde bocht... in de berm onderuit geremd (boompje kwam wat te dichtbij). Automobilist rijdt door, fietsers zien dat het goed is (ik en passagier staan inmiddels :X) en fietsen ook door. Gelukkig bestond/bestaat het Waarborgfonds...
Succes!
En ook daar vragen ze om getuigenverklaringen.
 
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Die weten juridisch het maximale te halen uit deze kwestie..... en ook of het uiteindelijk of het wel of niet aan je eigen inschattingsvermogen was te wijten.
 
Wat een kutwijf dat ze zelf niet met je durft te praten maar dr vriendje stuurt.. Zij weet ook wel dat ze zelf fout zat.
 
Bij dit soort zaken, altijd politie bellen, die zullen situatie schetsen maken, en dan zal zij als verdachte aan worden gewezen. welbekend art. 5, gevaar voor een ander, hoef ze niet der rijbewijs in te leveren, maar krijg ze wel een poffer.
 
sorry om dat te horen over je maatje

het is niet zo zeer jammeren, ik wil gewoon weten wat er wel en niet mogenlijk is
daar is een forum toch voor...

jammer dat je zo reageert over mijn vraag die hier heb gesteld.

denk dat hij een beetje geëmotioneerd is vanwege zijn maatje, en vergeleken met zijn situatie heb jij het er goed vanaf gebracht...... denk niet dat hij anders ook zo had gereageerd.

Wat betreft je laars, ja als zij schuldig is aan het ongeval omdat ze bruusk de hoek om kwam, dan moet/kun je haar aansprakelijk stellen.

Aan de andere kant ( vanuit haar verzekering) zullen ze zeggen, "je bent bekend met de situatie en je weet dat het onoverzichtelijk is, dan had je daar maar rekenening mee moeten houden"

Probeer getuigen te vinden ( al is het alleen maar over het feit dat ze wel vaker zo onbesuisd de hoek omkomt)
 
Laatst bewerkt:
Bij dit soort zaken, altijd politie bellen, die zullen situatie schetsen maken, en dan zal zij als verdachte aan worden gewezen. welbekend art. 5, gevaar voor een ander, hoef ze niet der rijbewijs in te leveren, maar krijg ze wel een poffer.

En ter plaatse een schadeformulier invullen.
Als je afspreekt om dat later te doen dan zijn er verschillende verzekeringsexperts geweest die ongevraagd advies geven hoe er onderuit te komen.
En die experts zijn dan vnl buren, en familieleden.

Zelf ook zo'n geval gehad met de brommer.
Op weg naar een examen, meisje slaat af met de fiets en ik kom te vallen.
Vanwege de tijdsdruk afgesproken om 's avonds langs te komen bij haar ouders.
Nou daar had je papa die er opeens een heel ander verhaal er van maakte.

Dus altijd een schadeformulier bij je hebben.
Evt vul je je eigen gegevens alvast in.
Het gaat om de situatieschets, de gegevens en de handtekening van de tegenpartij.

De achterzijde, die kan ieder dan thuis invullen met zijn eigen verhaal.
 
Bij dit soort zaken, altijd politie bellen, die zullen situatie schetsen maken, en dan zal zij als verdachte aan worden gewezen. welbekend art. 5, gevaar voor een ander, hoef ze niet der rijbewijs in te leveren, maar krijg ze wel een poffer.

Helaas komt de politie niet meer voor zulke zaken. Alleen als er sprake is van lichamelijk letsel willen ze nog komen. Anders moet je zelf het maar uitzoeken met het invullen van een schadeformulier etc.
 
Bij dit soort zaken, altijd politie bellen, die zullen situatie schetsen maken, en dan zal zij als verdachte aan worden gewezen. welbekend art. 5, gevaar voor een ander, hoef ze niet der rijbewijs in te leveren, maar krijg ze wel een poffer.

Art. 5 gaat 'm niet worden denk. Er is namelijk nergens bewijs voor, ook geen remsporen oid. Zowel zou het misschien zelfs art. 6 worden.
(afhankelijk wat zijn letsel precies is)

Helaas komt de politie niet meer voor zulke zaken. Alleen als er sprake is van lichamelijk letsel willen ze nog komen. Anders moet je zelf het maar uitzoeken met het invullen van een schadeformulier etc.


Onzin, als de mensen er onderling uitkomen en zelf een schadeformulier invullen dan komen ze idd niet. Maar mochten ze er ter plaatse onderling niet uitkomen dan komen ze echt wel.
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk is het ernstig wat er met je maat is gebeurd, ook sterkte en beterschap voor hem.

Maar Rick1988 had geen letsel gehad als hij deze automobiliste niet was tegengekomen. En bij letsel kunnen er altijd complicaties optreden en misschien verdient hij zijn geld wel met lichamelijke arbeid en loopt hij inkomsten mis. Dat weten wij allemaal niet, dus enige nuancering is wel op zijn plaats.

De ziektekostenverzekeraar zal de gemaakte kosten ook op een aansprakelijke partij willen verhalen.

full
 
Ik moest eens dusdanig uitwijken voor een andere auto, omdat anders mijn hele zijkant in elkaar gezeten had. Hierdoor ben ik tegen de stoep op geklapt met het resultaat; lekker band.
Verzekering opgebeld, doorgegeven, kenteken van de auto, ook omdat hij niet stopte en nog zwaaide... Gelukkig had ik ook een getuige, maar de schade is verhaald bij de tegenpartij. Dus wie weet!
 
Art. 5 gaat 'm niet worden denk. Er is namelijk nergens bewijs voor, ook geen remsporen oid. Zowel zou het misschien zelfs art. 6 worden.
(afhankelijk wat zijn letsel precies is)Onzin, als de mensen er onderling uitkomen en zelf een schadeformulier invullen dan komen ze idd niet. Maar mochten ze er ter plaatse onderling niet uitkomen dan komen ze echt wel.


Echt niet, zeker als er geen gewonden zijn zoek je het maar lekker zelf uit.
 
Echt niet, zeker als er geen gewonden zijn zoek je het maar lekker zelf uit.


Klopt.

En in dit geval: Je hoeft niet met de voertuigen tegen elkaar aan te zitten
om betrokken te zijn bij een ongeval.
Als jij vindt dat zij de reden is dat jij schade/letsel hebt,
dan samen het schadeformulier invullen,
let vooral op duidelijke situatieschets!

Als zij vinden dat zij niet verantwoordelijk is, dan kunnen ze gewoon
het schadeformulier invullen, want dan zal de verzekering dat vast ook vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan