onrustige voorkant bij accelereren

d.i.b.

MF'er
30 jul 2003
181
0
Als ik hard optrek gaat ongeveer bij 140 het stuur heen en weer bewegen en als ik dan doortrek word dit steeds heftiger ,ook als ik mijn stuur per ongeluk een rukje geef bv. als ik een beetje lomp aan het gas draai begint hij ook te schudden op die snelheid.
Dit zal vast op te lossen zijn met veerinstelling maar ik ben daar niet zo in thuis op sm gebied.
Wie heeft hier ervaring mee?
 
Oke maar is er niets aan te doen zonder direct alles te vervangen ,alles staat nu nog standaard ingesteld.
 
Ik merkte zelf ook dat het minder word naarmate ik meer naar achter ga zitten maar dat doe je dus net niet als je de bocht uit komt.
 
Ik merkte zelf ook dat het minder word naarmate ik meer naar achter ga zitten maar dat doe je dus net niet als je de bocht uit komt.

Hebben supersports ook last van. Bij sm's is het effect erger door de geometrie.
Het stuur iets losser vasthouden tijdens de acceleratie.
 
Andere banden, een beetje met de bandenspanning klooien of de achterkant wat lager zetten wil ook nog wel eens helpen. Ik had op mijn LC4 destijds een andere prolink waardoor de achterkant wat lager kwam. Ik had er met die motor geen last van, ook niet als ik de voorpoten nog wat door de kroonplaat stak.
 
idd een stuurdemper scheelt veel,maar ook in je portemoney :X .

banden(spanning)
velg (lagers)
voorvering
balhoofdlagers


je kan ook eens je vork wat hoger in je kroonplaten zetten en kijken of dat scheelt.

suc7 :W
 
kom jij met 140 uit de bocht?
banden en/of spanning heeft ook veel invloed....
maar een sm is snel levendig bij die snelheden


Ik kom niet met 140 uit de bocht maar op het rechte stuk in croix rij je halverwege al dik 140 en dan heb je andere helft nog,maar het reed gewoon voor geen meter als ik harder ging.
Er reed ook iemand rond met een ktm en die reed steeds met een hand op de tank voorbij( aerodynamisch?) en die had nergens last van dus het moet gewoon beter kunnen.
Ik rijd met maxis goldspeed banden met 1,7 bar.
 
De rest mag antwoorden:
Is het niet de uitgaande demping van de voorvork. :?
Die kan het niet helemaal bijhouden, of hij dempt sowiezo te weinig.
 


Dus; achter een lager bandje (als dat te krijgen is?), of de achterveer terug draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan