Ook agenten op de motor zijn kwetsbaar..

Ergens ben ik toch wel benieuwd naar waarom iemand dit nou in godesnaam zou doen, wat daar nou het motief voor is. Ben je dan heftig onder invloed van alcohol/drugs/testosteron of komt je iq gewoon niet boven je schoenmaat uit? (dat laatste sowieso)

Dit is (gelukkig) namelijk één van die dingen dat ik me gewoon niet voor kan stellen dat ik dat zelf zou doen, ook niet 'onder bepaalde omstandigheden'.

Na ja, hoop maar dat het (relatief) goed gaat komen met de beste man.
 
Ben ook benieuwd wat die zatlap krijgt die zwaar onder invloed twee weken gelden een collega doodreed en een ander zeer zwaar verwonde. :Y

240 uur dienstverlening staat daarvoor geloof ik hè ???
Nee joh, dat zien we verkeerd, heeft gewoon een moeilijke jeugd gehad, krijgt gratis een paar psychiater bezoeken.
 
ik ga dit volgen hoe de strafmaat wordt.
Want volgens mijn zeer beperkte kennis van het WvS is dit doodslag. Daar moeten toch een paar jaartjes aan verbonden kunnen worden dacht ik..

kun je naar fluiten. de betreffende agent leeft(gelukkig) nog.
dus doodlag valt af. misschien poging tot doodslag of zware mishandeling.
ik heb geen zin om nu m`n wetboeken te pakken... :z

Persoonlijk hoop ik dat ze helemaal kaalgeplukt en afgerost worden.
 
Het misschien werkelijk zo dat zwaarder(langer) straffen niet "beter" is.Maar een deel van de straf in de rechtspraak is bedoeld als vergelding. Dit heeft de wetgever gedaan om eigen(recht) richting te voorkomen.Dat 240 uur dienstverlening gezien wordt als het equivalent van 6 maanden celstraf is te gek voor woorden. (Alsof werken een straf is!) Sorry dat ik zo off-topic ga. Ik rijd zelf ook op zo,n "gestreepte" motor en leef mee met slachtoffer.
 
ik ben geen goeie vriendjes met de politie.
maar ik hoop toch echt wel dat de pik die dit gedaan heeft er flink van langs krijgt. en dat die Hans weer zo goed mogelijk bij elkaar geraapt kan worden.
 
Je hoeft ook geen "vriendjes" met de politie te zijn om dit voorval "ziek" te vinden denk ik. Een soort van spanningsveld tussen politie en "publiek" is er altijd wel. Ikzelf vind bekeuringen krijgen ook niet leuk om maar iets te noemen.
Dit gaat zoveel verder lijkt me.
 
:^

bijzondere uitspraak voor een rechtenstudent... :?

Ik heb nooit gezegd in welk veld ik speciaaliseer he? B|

Ik heb geen hekel aan agenten. dat zijn mensen zoals jij en ik. ik heb een hekel aan hun manier van handelen die ze af en toe ten toon stellen.

laat een ding duidelijk zijn: ik vind het alles behalve leuk dat die Hans omver is gereden.
 
Tja.....
Als ze die gast krijgen compleet met bekentenis, dan volgt de
straf. Altijd te weinig hier in Nederland, maar vooruit.
en dan.....
komt ie na 10 jaar of zo vrij .klaar. [edit: schreef ik 10 jaar ? sorry, moet natuurlijk zijn........ehhhhh noh, vooruit tis nederland...1 jaar dan.]
En onze diender ??
loopt nog steeds zonder eigen voet. is er hopelijk zo goed mogelijk bovenop, maar ondervindt zijn hele leven lang tegenslag en pech door deze poging tot moord.
Inzetbaarheid ???? Geestelijk weer 100 % ?????
dit is door geen enkele straf meer goed te maken. helaas. '(
 
Laatst bewerkt:
Tja.....
Als ze die gast krijgen compleet met bekentenis, dan volgt de
straf. Altijd te weinig hier in Nederland, maar vooruit.
en dan.....
komt ie na 10 jaar of zo vrij .klaar.
En onze diender ??
loopt nog steeds zonder eigen voet. is er hopelijk zo goed mogelijk bovenop, maar ondervindt zijn hele leven lang tegenslag en pech door deze poging tot moord.
Inzetbaarheid ???? Geestelijk weer 100 % ?????
dit is door geen enkele straf meer goed te maken. helaas. '(

10 jaar?

lamme niet lache. :N

je mag blij zijn met 3 jaar of zo B|
 
Een van die gasten schijnt zich verzet te hebben bij de aanhouding.

Hopelijk heeft ie goed op zijn flikker gehad van de agenten die 'm gepakt hebben.
Elke tik die die gehad heeft is er 1 te weinig!

Voor de agenten die 'm gepakt hebben:
Jammer dat ons rechtssysteem zo slap is met die gasten. Die eikels krijgen een lage straf, het slachtoffer heeft levenslang, gezin trouwens ook.

En als jullie inderdaad een tik uitgedeeld hebben ben je ook nog fout,
Gadverdamme in wat voor land leven we?
 
zo ja!....voorbedachte rade?
Daar zat ik ook aan te denken. Als ik OvJ was in dit geval:
Primair: poging tot moord
Secundair: poging tot doodslag
Tertiair: mishandeling, toebrengen van zwaar lichamelijk letsel

Daar komt nog bij: doorrijden na ongeval waarbij een ander hulpbehoevend achterblijft = misdrijf

Het feit dat het is gericht tegen een ambtenaar is functie is een strafverzwaringsgrond.
 
Ze hebben ze te pakken die schoften zo te lezen zijn het geen lekkere jongens.
Eigenlijk zou het moeten zijn oog om oog tand om tand dus verbrijzel die benen van hun!! smerig TUIG.



Vijf arrestaties voor aanrijden motoragent
ROTTERDAM - De politie in Rotterdam heeft donderdag en vrijdag vijf mensen gearresteerd die betrokken zouden zijn bij het opzettelijk aanrijden van een motoragent op de A15 afgelopen zaterdagavond. Het gaat om vijf mannen tussen de 19 en 25 jaar uit de regio Rijnmond.


De 38-jarige agent uit Spijkenisse werd tijdens een surveillance tot twee maal toe opzettelijk aangereden bij afslag Charlois. Hij was duidelijk herkenbaar aan het werk als agent.

Drie verdachten werden donderdagavond in Vlaardingen aangehouden. Een van hen probeerde met de auto te ontkomen en ramde daarbij twee politieauto's. Een derde politieauto reed hem klem, zodat hij alsnog gearresteerd kon worden. De politie hield de twee anderen vrijdag aan in Kamperland (Zeeland).

De auto die betrokken was bij het ongeval op de A15 is eerder uitgebrand teruggevonden op een industrieterrein in Rhoon. De politie nam in eerste instantie aan dat het voertuig betrokken was bij een snelkraak. Later bleek echter dat de auto is gebruikt bij het inrijden op de agent. :(

De motoragent, die werd opgenomen in het Erasmus Medisch Centrum, raakte door het ongeval een deel van zijn been kwijt. Volgens de politie is zijn toestand nog steeds zorgwekkend en is de agent nog altijd niet aanspreekbaar.
 
ze moeten ze gewoon tegen de muur zetten! denk je nou echt dat ze in de toekomst niet in herhaling zullen vallen? die gaan net zo hard weer verder. die gebruiken hun celstraf om nieuwe plannen te bedenken
 
[doemsenario]

Ze hebben er vijf gepakt, maar er heeft er maar een de auto bestuurd die die agent heeft geramt.

Als nu niet bewezen kan worden wie de auto heeft gereden (iedereen beweerd compleet stoned, waus en dronken bij de bestuurder te zijn ingestapt en kan zich echt niets meer over het ritje herinneren).

Kan er dan wel iemand worden veroordeeld? Of is het dan vrijspraak ivm gebrek aan bewijs?

Het is een goed rechtsbegindsel dat iemand pas kan worden veroordeeld als ook bewezen is dat iemand iets gedaan heeft, maar soms......

[/doemsenario]

En nu maar hopen dat Hans er niet teveel emotionele schade van ondervind, maar ja, van een afstand zijn dat soort dingen te gemakkelijk te zeggen.

(beterschap iig)
 
Ze zijn iig opgepakt. Nu maar hopen dat ze een lange celstraf krijgen. Hopen voor de agent dat hij er weer een beetje bovenop komt.
 
[doemsenario]

Ze hebben er vijf gepakt, maar er heeft er maar een de auto bestuurd die die agent heeft geramt.

Als nu niet bewezen kan worden wie de auto heeft gereden (iedereen beweerd compleet stoned, waus en dronken bij de bestuurder te zijn ingestapt en kan zich echt niets meer over het ritje herinneren).

Kan er dan wel iemand worden veroordeeld? Of is het dan vrijspraak ivm gebrek aan bewijs?

Het is een goed rechtsbegindsel dat iemand pas kan worden veroordeeld als ook bewezen is dat iemand iets gedaan heeft, maar soms......

[/doemsenario]

En nu maar hopen dat Hans er niet teveel emotionele schade van ondervind, maar ja, van een afstand zijn dat soort dingen te gemakkelijk te zeggen.

(beterschap iig)


Erg zo iets ,, als je zo stoned was dat je niet weet wat je doet ben je dan zo helder om de auto te dumpen als of ie bij een ramkraak gebruik is en dan ook nog in de fik steken ,,, dan weet je echt wel wat je doet ..... :r

laat maar bij mohammed B en volker v/d G ,, weg rotten .....
 
Hoor net op het nieuws dat weer zo'n mafkees over een politiemotor gereden is. De agent kon gelukkig op tijd weg springen. Het moet toch niet gekker worden |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan