Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Opgelicht door motordealer

Sta niet raar op te kijken als die toko na 6 augustus ook dicht blijft


De TS is meteen klaar met heel het motorrijden en de motorrijders na dit gedoe.

Al gaandeweg leert men zeggen ze toch? (of zo iets).
Mooi wijze lessen die naderhand enkel zullen helpen in de toekomst!
 
ja hoor , naai jij de boel nog ff verder op



De TS is meteen klaar met heel het motorrijden en de motorrijders na dit gedoe.

Al gaandeweg leert men zeggen ze toch? (of zo iets).
Mooi wijze lessen die naderhand enkel zullen helpen in de toekomst!

Zal niet de eerste slecht lopende mototoko zijn die, voordat ze zich failliet laten verklaren, zich nog even uitleven tijdens “een vakantie” om de inkomsten er doorheen te jagen, voordat daar beslag op gelegd wordt
 
pffff nog bijna een week in spanning zitten voordat ze terug zijn in die toko
weet nog dat ik de eerste keer beduveld werd door een verkoper,
was er maanden ziek van
en had er bijna een posttraumatische trauma door opgelopen en in die tijd bestond traumatherapie nog niet dus veel sterkte komende week.
 

Wat een onzin zeg!

Een gemiddelde 1000cc supersport loopt in de eerste versnelling hard zat, maar het is nou ook weer niet zo dat je tijdens een proefrit dat ding tot aan de toerenbegrenzer hoeft uit te wringen.

Tijdens een proefrit als een half-tamme rondtoeren is dan weer een ander uiterste natuurlijk, maar aan de andere kant: als je weet dat jouw motor in zijn 1 al 166 km/u loopt zal je ook wel weten dat je heel makkelijk heel snel rijdt met zo'n ding dus je kan altijd wel even ergens het gas even wat verder lostrekken.
 

dat is geen onzin hoor...
hij heeft wel degelijk een punt.
als je het hier in NL een beetje in de buurt van fatsoenlijk wilt houden kun je hooguit tot 7-8000 rpm gaan met een gemiddelde 1000 sporter.
doe je dat in 2 op de snelweg kom je mischien nog net weg met een boete maar 8k rpm zegt nog niks met zo n ding (het feest begint pas echt bij 9000+)
ff een gemidddelde versnelling doorhalen tot 11 of 12000 wil echt niet hier. (limiter bij 13000)
mijn cbr doet 230-240 bij 12000 toeren in 2.....das dus rijbewijs weg en executie langs de straat.
vol een paar versnellingen door kan enkel in duitsland, op het circuit of op een bank...tenzij je bout hebt aan je rijbewijs natuurlijk.
 

Dus jij hebt een 1000 en je gebruikt hem niet?
Waarom denk ik dan
 

Ik heb zelf een fireblade (een ouder model en nog net geen 1000cc maar ik denk niet dat dat zo extreem veel uit maakt in deze)

Waar het mij om gaat is als je de juiste plek kiest en desnoods eerst hetzelfde stukje weg in de andere richting rijdt om te checken of er niks staat kan je daar best wel even dat ding flink doortrekken, dit soort PK-monsters lopen zo makkelijk zo hard dat je ook niet persé een kilometers lange lege snelweg nodig hebt zegmaar...
 

ik zit geregeld in duitsland....das ook de enige reden dat ik hem nog heb.
daar kun je hem nog eens een keer uitmelken....
over de zin of onzin kun je twisten natuurlijk.......
 
Even copy-past van een ander forum;
"Finally managed to get a copy of the service-manual.

The error-code indicated something wrong with the Exhaust Butterfly Valve Sensor. Checked it out and found that the wires from the actuator to the valves was very very loose so the actuator went over its limits. Followed the adjustment-procedure in the manual and, voila! Problem gone.

Getting the codes for the '07 Z750 very easy. Just make sure the display is in ODO-mode and then hold the mode-button pushed for 2 seconds. Then the error-code shows in clear numbers on the display."


Even de foutcode uitlezen dus. Vaak geeft de servo geen foutmelding zolang hij electrisch aangesloten is. Bij jouw motor kan het loskoppelen van de kabels dus alsnog voor een foutmelding zorgen, zelfs als de servo er nog zit. In dat geval heb je een zgn. Servobuddy nodig (veredelde weerstand);
 
even flink gas geven met een onbekende motor ? Lijkt mij niet zo'n goed idee.
 
Benut jij dan alles wat jouw motor maximaal kan overal en altijd, wat blijkbaar het hebben ervan rechtvaardigt?

 
Oké zie dat je hem alleen in Duitsland op de snelweg gebruikt
Ieder zijn dingl

ook dat heb ik niet gezegd ...begrijpend lezen valt voor jou niet mee wel?

het ging erom of je zo n hok eens goed kan testen hier in NL en ik zeg nee....in goed fatsoen gaat dat eigenlijk niet.
Heeft 1000cc dan zin??? neen natuurlijk niet maar het is wel leuk....
is snelweg rijden leuk???? neen in principe niet maar als je 10-20 min met het gas tegen de stuik op een 1000cc sporter de autobahn afraffelt waarbij knikjes bochten worden en viaducten springschansen dan mag een ieder meer zeggen maar dat is wel een kick.......maar goed,das mijn mening.
 

ff een gemidddelde versnelling doorhalen tot 11 of 12000 wil echt niet hier. (limiter bij 13000)
mijn cbr doet 230-240 bij 12000 toeren in 2.....das dus rijbewijs weg en executie langs de straat.

Met oogkleppen op lees ik alleen dit
Ik ken eigenlijk niemand met goed fatsoen op een duizend
 
Er zijn er genoeg die af en toe ff volgas knallen,deed ik ook met mijn 214pk sterke motor,maar alleen
op een leeg stuk weg en het liefst in het donker.En ja je loopt het risico dat je een keer gesnapt word,
en dan moet je op de blaren zitten.Maar het gaat hier om een Z750 die gaat lang niet zo hard als een 1000cc
sportmotor.