Opkomst webwinkel &klusser, verdwijnt de motor speciaalzaak?

Ik gun mijn vakman ook wat!

  • Ik ga alleen naar een vakman als het niet anders kan.

    Stemmen: 134 50,0%
  • Ik ga voor alles naar mijn vakman want ben te lui.

    Stemmen: 25 9,3%
  • Ik ga voor alles naar mijjn vakman want ik ben A-technisch.

    Stemmen: 19 7,1%
  • Dit hangt af van de klus en houding van de zaak.

    Stemmen: 90 33,6%

  • Totaal aantal stemmers
    268
Het is ook echt echt waardeloos & hopeloos hé, met die postnl! Gisteren voor noppes gewacht op iets wat uiteindelijk toch niet is afgeleverd (komt vanuit buiten de EU). Indicatie online met trackingnummer: ergens tussen half negen 's ochtends en half tien 's avonds :( Net met ze gebeld, na 15 minuten wachten eindelijk een antwoord: het is ingeklaard, maar werkelijk geen idee of er kosten van toepassing zijn. Dit is niet te zien in hun systemen. Laat staan waar het pakket zich nu bevindt en wanneer het wordt afgeleverd. Indicatie: onbekend :? Fijn toch, dat er een tracking nummer bestaat en dat ik het met EMS priority heb laten versturen vanuit buiten de EU :(

Erg vreemd allemaal! En waarom? Nou, in vrijwel alle gevallen doen vervoersbedrijven (dus ook een PostNL) inklaring namens de staat / in naam van de douane. Daar is wet- en regelgeving voor met speciale ontheffingen. Ze innen eventuele BTW, douanerechten e.d. bij een consument en dragen deze af aan de staat. Maar wie verteld aan de consument dat de geïnde kosten overeenkomen met wat postnl ook daadwerkelijk aan de staat afdraagt? Naast inklaringskosten a 12 euro en zoveel cent worden ook nog overige kosten in rekening gebracht. Niet betalen = geen pakket. Daar verdienen ze dus een hoop aan de consument! Maar service verlenen of nog beter het aanbieden van een goede klantenservice, of een goed ingericht track & tracing service of app...ho maar!

Ik ken bedrijven als UPS, DHL en Fedex ook beroepsmatig en ik zit er wel eens mee aan tafel voor overleg, en ik kom ook bij hun binnen. Die doen het toch wel op een andere manier is mijn ervaring. Postnl moet toch wel echt veranderen willen ze nog kansen krijgen op een sterk bevochten markt. Voor mij echt een domper 1ste klas! |(

Oh ja, hier nog een frusty die daad bij woord voegt...(ik keur het zelf niet goed wat hij doet, maar ja :X )

Postbode 'gegijzeld' in De Mortel vanwege ruzie met PostNL
 
Laatst bewerkt:
Het is ook echt echt waardeloos & hopeloos hé, met die postnl! Gisteren voor noppes gewacht op iets wat uiteindelijk toch niet is afgeleverd (komt vanuit buiten de EU). Indicatie online met trackingnummer: ergens tussen half negen 's ochtends en half tien 's avonds :( Net met ze gebeld, na 15 minuten wachten eindelijk een antwoord: het is ingeklaard, maar werkelijk geen idee of er kosten van toepassing zijn. Dit is niet te zien in hun systemen. Laat staan waar het pakket zich nu bevindt en wanneer het wordt afgeleverd. Indicatie: onbekend :? Fijn toch, dat er een tracking nummer bestaat en dat ik het met EMS priority heb laten versturen vanuit buiten de EU :(

Erg vreemd allemaal! En waarom? Nou, in vrijwel alle gevallen doen vervoersbedrijven (dus ook een PostNL) inklaring namens de staat / in naam van de douane. Daar is wet- en regelgeving voor met speciale ontheffingen. Ze innen eventuele BTW, douanerechten e.d. bij een consument en dragen deze af aan de staat. Maar wie verteld aan de consument dat de geïnde kosten overeenkomen met wat postnl ook daadwerkelijk aan de staat afdraagt? Naast inklaringskosten a 12 euro en zoveel cent worden ook nog overige kosten in rekening gebracht. Niet betalen = geen pakket. Daar verdienen ze dus een hoop aan de consument! Maar service verlenen of nog beter het aanbieden van een goede klantenservice, of een goed ingericht track & tracing service of app...ho maar!

Ik ken bedrijven als UPS, DHL en Fedex ook beroepsmatig en ik zit er wel eens mee aan tafel voor overleg, en ik kom ook bij hun binnen. Die doen het toch wel op een andere manier is mijn ervaring. Postnl moet toch wel echt veranderen willen ze nog kansen krijgen op een sterk bevochten markt. Voor mij echt een domper 1ste klas! |(

Oh ja, hier nog een frusty die daad bij woord voegt...(ik keur het zelf niet goed wat hij doet, maar ja :X )

Postbode 'gegijzeld' in De Mortel vanwege ruzie met PostNL
En dat is alleen wat nog fout gaat bij de pakket dienst :X
Ben zelf een tijdje postbode geweest nauw de zaten soms fouten in om te janken(lees poststukken uit andere wijk of zelfs stad in je tas) plus nog eens het gezeik wat je krijgt van mensen (vaak ook terecht) omdat spullen gescheurd zijn of inhoud mist.
Dit kwam voor al door de sorteermachine die gewoon te ruw was.

Klachten gaf ik altijd netjes door maar werd nooit wat mee gedaan. :r
 
Laatst bewerkt:
En dat is alleen wat nog fout gaat bij de pakket dienst :X
Ben zelf een tijdje postbode geweest nauw de zaten soms fouten in om te janken(lees poststukken uit andere wijk of zelfs stad in je tas) plus nog eens het gezeik wat je krijgt van mensen (vaak ook terecht) omdat spullen gescheurd zijn of inhoud mist.
Dit kwam voor al door de sorteermachine die gewoon te ruw was.

Klachten gaf ik altijd netjes door maar werd nooit wat mee gedaan. :r

Geen verwijt naar de mensen die het uiteindelijk zullen aanleveren, het gaat mij om de organisatie van postnl op dit moment en in totaliteit. Is echt bagger. Mijn eerste bijbaan was..hoe raad je het...yep, postbode via de stad&streek post!Prima tijd gehad :) En later nog een krantenwijk. Been there, done that too.
 
Geen verwijt naar de mensen die het uiteindelijk zullen aanleveren, het gaat mij om de organisatie van postnl op dit moment en in totaliteit. Is echt bagger. Mijn eerste bijbaan was..hoe raad je het...yep, postbode via de stad&streek post!Prima tijd gehad :) En later nog een krantenwijk. Been there, done that too.
Het is meer het volk er achter.
Mijn baas zei letterlijk een keer tegen mij wat moet ik met die klacht.
Was er stil van :X
 
Ik rij nog altijd naar de dealer voor onderdelen, daar houd het op.
Ik ga geen paar 100euro neerleggen voor iets wat ik zelf kan.
 
Laatst bewerkt:
Mooie discussie, over een paar jaar hebben we een topic met de titel: Zal de webwinkel dankzij de beroerde bezorgdiensten wel overleven in de concurrentiestrijd met gewone winkels ?? :+
 
Mooie discussie, over een paar jaar hebben we een topic met de titel: Zal de webwinkel dankzij de beroerde bezorgdiensten wel overleven in de concurrentiestrijd met gewone winkels ?? :+

Voor mij is het antwoord inmiddels al wel duidelijk. Als ik niet ergens langs kan rijden en spullen ter plekke op kan halen (al dan niet op bestelling via een webshop) dan koop ik er niet meer. Te veel gezeik gehad met bestellingen. Enige uitzondering zijn zaken die zo klein zijn dat ze door de brievenbus kunnen. Of zo groot dat ik ze op de motor niet mee krijg. Maar in het laatste geval alleen als de levering op afspraak kan op een tijdstip dat mij uitkomt.
 
Mooie discussie, over een paar jaar hebben we een topic met de titel: Zal de webwinkel dankzij de beroerde bezorgdiensten wel overleven in de concurrentiestrijd met gewone winkels ?? :+
Bennikniebangvoor. Waar vraag is, komt aanbod.
 
Beste Leertent klanten,

Op 1 januari 1935 werd De Leertent Motorkleding opgericht door Joop Veenendaal. Zelf was hij fervent motorrijder maar kon lang niet altijd geschikte kleding kopen. Als chauffeur bij de HEMA kwam hij in het hele land, dus ook regelmatig in de Langstraat in Brabant. Leer, voeringstoffen en fournituren inkopen was geen probleem in die tijd. Zelf maken heeft hij zichzelf aangeleerd, maar hij ging ook ´in de leer´ bij Kobus in Utrecht.De naam is ontstaan door de combinatie van kampeertenten, lederen kleding en tent als synoniem voor winkel. Joop stierf in 1981. In de afgelopen 77 jaren is de koers steeds bijgesteld en aangepast door vraag en aanbod. Dat is nooit veranderd. Juist daarom zal nu de stekker eruit worden getrokken.

Ik nam de zaak over in 1975. Easy Rider veranderde in directe zin de acceptatie en vooral de stijl van het motorrijden. Nu ben ik 60 en sta al 44 jaar in de winkel. In 1981 ging ik in zee met Hein Gericke GmbH uit Duitsland. Toen een uniek concept. In 1990 was die ‘relatie’ voorbij. Een onafhankelijke objectieve winkel met een breed assortiment (b)leek toch de voorkeur te hebben van onze klanten, welke uit het hele land, naar ons toekwamen. Vele winkels en merken heb ik zien komen en ook weer zien gaan. Altijd deden wij de winkel op eigen manier. Nooit schreeuwerig, nooit veel ophef, maar met het eigen kritische inkoopbeleid, altijd wel in het belang van de klant. Vaak trendsettend, soms trendvolgend.

Er zijn geen natuurlijke opvolgers, maar ik zou ze ook niet adviseren de zaak over te nemen. Er is in de nabije toekomst helaas geen ruimte meer voor detailhandel zoals dat ooit bedoeld was. Jammer? We zullen het spoedig weten. Wij zijn tegen online-verkoop. Individuele benadering en advies vallen vrijwel weg. Uitzoeken bij een andere winkel en later, uit binnen of buitenland, kopen via Internet. Altijd voordeliger, zo lijkt het. After Sales? Geen idee. Voorlopig dus de Bricks & Clicks, daarna een gevecht met een te lage marge voor de winkeliers. Internet heeft geweldige voordelen, maar in The End: It kills us all!

In 1995 zijn wij onder de naam Cowhide Company Distribution begonnen met groothandel. De ROOF helmen uit Frankrijk zijn het hoofdbestanddeel. Wij zullen de groothandel vanaf een andere, nu nog onbekende, locatie voortzetten.

Zoals bekend waren wij geen discounter maar in de paar weken die ons nog resten zullen wij, afhankelijk van het artikel en naar mate de tijd vordert, de korting steeds verhogen. Laatste (winkel)dag open is vooralsnog zaterdag 20 april 2013.

Wij danken al onze trouwe klanten voor het vertrouwen dat wij genoten!

Blijft trouwens nog een maandje langer open, tot 1 juni, met beste kortingen op kwaliteitsmotorkleding en helmen dus grijpt uw kans!
 
Laatst bewerkt:
Het is zaak dat de vakmensen ook hun producten op internet gaan aanbieden.

Ook in de normale retail verdwijnen er veel winkels die niet meegaan in het nieuwe verkopen.
 
Dealers klagen dat ze klanten verliezen aan webshops,in mijn geval zit ik al 4 1/2 week op een achterlichtje te wachten omdat ik de dealer het "gunde" ...
Zo jaag je dus ook de mensen weg die later voor meer dan een achterlichtje komen...
 
Dealers klagen dat ze klanten verliezen aan webshops,in mijn geval zit ik al 4 1/2 week op een achterlichtje te wachten omdat ik de dealer het "gunde" ...
Zo jaag je dus ook de mensen weg die later voor meer dan een achterlichtje komen...

Zo, dat schiet niet op. Letterlijk :/

Welke levertijd was afgesproken?
 
Zoals het meestal gaat is het gewoon kwestie van ik bestel het voor je en je krijgt een sms als het binnen is,maar dan verwacht je toch binnen redelijke termijn het bestelde te hebben.ben 2 keer langs geweest al,3 keer gebeld en helaas al iets aan betaald.
 
Wat soms gebeurt:
Orders worden opgespaard ivm de verzendkosten / bestelkosten / minimum orderbedrag. Vooral als het een leverancier is waar hij weinig bestelt. Dat is op zich begrijpelijk, maar dat moet hij gewoon van te voren eerlijk zeggen.

Je zou kunnen vragen of hij het überhaupt al besteld heeft.

Het kan ook gewoon bij de importeur in backorder staan. Ik wil wel eens neuzen of dat zo is, om wat voor lichie gaat het?
 
Helaas maken de leveranciers/importeurs het er inderdaad ook niet altijd makkelijk op.

Heb pas nog een vizier besteld en eerst nagevraagd of het wel bestond. Daarna is tot 3 keer toe het verkeerde geleverd over een periode van 3 maanden !
Krijg ik uiteindelijk te horen dat het vizier toch helemaal niet bestaat !
Krijg ik 2 alternatieven. Kies voor het 2e alternatief iom de klant. Blijkt ook dat vizier niet te bestaan! Het enige vizier wat zou passen had ik al die tijd gewoon op voorraad...
Daar sta je dan als winkel met je goede gedrag met een boze klant waar je feitelijk zelfs niets aan kunt doen.

Of importeurs met minimum orderbedragen van 450,- excl btw inkoop anders verzendkosten van 10,- en soms zelfs kleinordertoeslag van 15.-.
Toch handig als je een setje keerringen nodig hebt :(
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wie zijn leverancier is maar gaat om een led achterlicht met ingebouwde knippers voor een zx-9r uit 98,hij wist me te vertellen dat ze niet op voorraad zijn bij hun.
Wat ik niet snap is dat me dat niet wordt verteld als ik een aanbetaling doe,voor consumenten die bij een webshop bestellen is vaak meteen te zien hoe lang de levertijd bedraagt.
 
Voor bedrijven die bij een leverancier bestellen "vaak" ook gewoon. Zeker bij leveranciers in nederland. Uiteraard met de nodige uitzonderingen op deze regel.
 
Ik heb in elk geval de ervaring nu met deze dealer en het gaat gelukkig maar om een achterlicht,moet er niet aan denken dat mijn motor daar zijn onderhoud krijgt en er tijdens een grote beurt iets besteld moet worden wat net zo lang duurt voor het binnen is...
Binnenkort ook vers rubber nodig maar dat kan overal gelukkig :-)
 
Ik weet niet wie zijn leverancier is maar gaat om een led achterlicht met ingebouwde knippers voor een zx-9r uit 98,hij wist me te vertellen dat ze niet op voorraad zijn bij hun.
Wat ik niet snap is dat me dat niet wordt verteld als ik een aanbetaling doe,voor consumenten die bij een webshop bestellen is vaak meteen te zien hoe lang de levertijd bedraagt.
LED ACHTERLICHT+RAW ZX6R/9R. ZR-7 98/02
Op voorraad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan