Overlast motoren door herrie uitlaten - De Monitor 10 november 22.40 NPO2

Net de uitzending gekeken. Ik snap ze wel om heel eerlijk te zijn. Ik heb de eerst 10 jaar ook met sportuitlaat gereden en vond het heerlijk. Toen stond ik er ook helemaal niet bij stil dat anderen er last van kunnen hebben.

Rij inmiddels 15 jaar en de laatste 5 jaar origineel en dat vind ik nu heerlijk. Niet zozeer voor anderen maar omdat het ook relaxter is.

Ik woon in een dorp waar je af en toe motoren met herrie hoort. Vooral omdat het af en toe is vind ik het leuk, kan ik het waarderen. Ik heb ook een maatje die aan een dijk woont, daar komen ze in het weekend continue langs. Hij rijdt geen motor en wordt er knettergek van. Als ik daar een paar uurtje op bezoek ben wordt ik er eigenlijk ook knettergek van!

En daar zit het probleem denk, een paar is oké, maar een continue stroom is teveel. En als ze normaal zonder overlast rijden geeft het geen overlast maar het steeds flink opentrekken wekt natuurlijk nog meer irritatie op.

Wik je echt graag met open uitlaten flink scheuren, dan is het circuit misschien een betere optie. Een beetje rekening houden met elkaar lijkt me.
 
Waarom blijven de stille rakkers dat toch elke keer zeggen...op het circuit moet je juist een goede demper hebben anders krijg je een zwarte vlag tenzij het een zeldzame "herriedag" is.

Niet iedereen weet dat op circuits ook geluidseisen meetellen aan het plezier om daar te mogen rijden.
 
Net de uitzending gekeken. Ik snap ze wel om heel eerlijk te zijn. Ik heb de eerst 10 jaar ook met sportuitlaat gereden en vond het heerlijk. Toen stond ik er ook helemaal niet bij stil dat anderen er last van kunnen hebben.

Rij inmiddels 15 jaar en de laatste 5 jaar origineel en dat vind ik nu heerlijk. Niet zozeer voor anderen maar omdat het ook relaxter is.

Ik woon in een dorp waar je af en toe motoren met herrie hoort. Vooral omdat het af en toe is vind ik het leuk, kan ik het waarderen. Ik heb ook een maatje die aan een dijk woont, daar komen ze in het weekend continue langs. Hij rijdt geen motor en wordt er knettergek van. Als ik daar een paar uurtje op bezoek ben wordt ik er eigenlijk ook knettergek van!

En daar zit het probleem denk, een paar is oké, maar een continue stroom is teveel. En als ze normaal zonder overlast rijden geeft het geen overlast maar het steeds flink opentrekken wekt natuurlijk nog meer irritatie op.

Wik je echt graag met open uitlaten flink scheuren, dan is het circuit misschien een betere optie. Een beetje rekening houden met elkaar lijkt me.

Vergeet dat maar.🤔
Als er ergens gecontroleerd wordt op geluid zijn het wel de circuits.🧐
Zou je na 15 jaar toch wel mogen weten 😇
 
Vergeet dat maar.🤔
Als er ergens gecontroleerd wordt op geluid zijn het wel de circuits.🧐
Zou je na 15 jaar toch wel mogen weten 😇

Maar je hoeft er niet met een originele uitlaat te rijden toch? Sportuitlaat met DB killer produceert meer dan origineel?

Maar zelfs met origineel kun je herrie maken, op het circuit kun je dan lekker vrijuit gassen bedoel ik meer zonder dat je bewoners aan een dijkje lastig valt.

Ik wil niet zeggen dat niemand meer herrie mag maken, hou alleen wat rekening met elkaar.
 
Maar je hoeft er niet met een originele uitlaat te rijden toch? Sportuitlaat met DB killer produceert meer dan origineel?

Maar zelfs met origineel kun je herrie maken, op het circuit kun je dan lekker vrijuit gassen bedoel ik meer zonder dat je bewoners aan een dijkje lastig valt.

Ik wil niet zeggen dat niemand meer herrie mag maken, hou alleen wat rekening met elkaar.

Niet altijd originele uitlaat GSXR 600 bouwjaar 2006 ,worden er ,bij een dB meting wel eens uitgehaald.
dB meters staan dikwijls tactisch opgesteld,dan wel statisch dan wel dynamisch.
Ik houd zelf altijd rekening met de dorpen en gehuchten in duisland / luxemburg.,daarbuiten : knallen
Dijken zijn niet aan mij besteed 🤗,in nederland zit de bebouwing teveel op elkaar
 
Rij inmiddels 15 jaar en de laatste 5 jaar origineel en dat vind ik nu heerlijk. Niet zozeer voor anderen maar omdat het ook relaxter is.
Ik heb een oude FZ. Daar zit natuurlijk ook een pijp onder die op leeftijd komt.
Dan heb je in de loop van het seizoen wel eens een roestplekje wat een gat is geworden. Ja, dat is meer herrie :X
In de winter komt er dan weer een stukje plaat op. Dan is ie weer heerlijk STIL...............:t
 
Ik ben in een boeren dorpje gaan wonen voor de rust, nou rijden er allemaal trekkers rond.
En allemaal andere enge apparaten.... :/
Dat niet alleen. Dat doen ze nog ook eens tot 23,00 uur. En met heel verblindende lampen. en een bagger.......
En als ik smorgens naar mn werk wil, zijn er wegen door de boeren afgesloten om die langzame hamburgers te laten oversteken....
 
Dat niet alleen. Dat doen ze nog ook eens tot 23,00 uur. En met heel verblindende lampen. en een bagger.......
En als ik smorgens naar mn werk wil, zijn er wegen door de boeren afgesloten om die langzame hamburgers te laten oversteken....


Is toch een lekker ontbijtje ?
 
Lekker doorploffen met een V-Twin, kom je nauwelijks aan die snelheden.:z:z En als je het niet wilt ook niet aan de dB,s. Dus voor mij veranderd er niets.:]
Jawel, want behoudens dat ene rot dijkje daar.
Word er hier in de stad Antwerpen hele wijken afgesloten voor motor verkeer.
Toch gek.
Neemt minder ruimte in op de weg is dus geen onderdeel van de file, (wel eens de oorzaak) Neemt ook minder ruimte in bij parkeren.
Waarom?
En, gaat dit ook geen vervolg krijgen in steden in Nederland?
 
niet naast een school gaan wonen ,dan ben je sowieso al niet erg handig :N
15 jaar naast een school gewoond.
Heerlijk.
S'morgens en s'middagsvoor de school open gaat hoor je de kinderen, dan tijdens het speelkwartier.
Woensdag middag en in het weekend was het altijd doodstil.
Van de dubbel geparkeerde auto's als de kinderen gebracht werden heb je meer last.

Langs een dijk wonen met veel verkeer is erger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan