Dat niet alleen. Dat doen ze nog ook eens tot 23,00 uur. En met heel verblindende lampen. en een bagger.......
En als ik smorgens naar mn werk wil, zijn er wegen door de boeren afgesloten om die langzame hamburgers te laten oversteken....
Het topic gaat over "Overlast motoren door herrie uitlaten" en niet over schreeuwende kinderen.
Wel even bij de les blijven mensen....
Goed zo Rik !! strak houden die gasten
Oh maar ik kan best kinderen laten schreeuwen door herrie uit uitlaten hoor
Wanneer kwam dat programma ook alweer ?
Moet jij niet even een uurtje of 2 boodschappen doen ?
Grappig: er staat een fout in die blog (en wss ook in de Volkskrant ... Er wordt steeds opnieuw gesteld dat de ene motor meer lawaai mag maken dan de andere, alsof dat voor auto's anders is. Maar dat klopt niet: bij een dynamische meting - op afstand langs de meetopstelling rijden) mag geen enkel motorvoertuig meer dan 80 (82 incl. meettolerantie) dB(A) produceren. Die waarde vertaald zich bij een statische meting in een dB(A) getal dat uniek is voor elk voertuig. Zo ontstaat een beeld dat het allemaal flut geregeld is voor motoren, maar dat is dus niet zo. Probleem qua geluidsoverlast ontstaat in hoofdzaak domweg doordat huizen dicht op de weg staan, het feit dat sommige motorrijders ervoor kiezen zich in grote groepen voort te verplaatsen. Dat er rijders zijn die demper-loze dempers monteren daar kun je iets van vinden, maar maakt de geluidsoverlast niet veel erger (want werd toch al beleefd).
Grappig: er staat een fout in die blog (en wss ook in de Volkskrant ... Er wordt steeds opnieuw gesteld dat de ene motor meer lawaai mag maken dan de andere, alsof dat voor auto's anders is. Maar dat klopt niet: bij een dynamische meting - op afstand langs de meetopstelling rijden) mag geen enkel motorvoertuig meer dan 80 (82 incl. meettolerantie) dB(A) produceren. Die waarde vertaald zich bij een statische meting in een dB(A) getal dat uniek is voor elk voertuig. Zo ontstaat een beeld dat het allemaal flut geregeld is voor motoren, maar dat is dus niet zo. Probleem qua geluidsoverlast ontstaat in hoofdzaak domweg doordat huizen dicht op de weg staan, het feit dat sommige motorrijders ervoor kiezen zich in grote groepen voort te verplaatsen. Dat er rijders zijn die demper-loze dempers monteren daar kun je iets van vinden, maar maakt de geluidsoverlast niet veel erger (want werd toch al beleefd).
Serieuze vraag ; Vindt jij dat alleen bij racers ?Ja en die enkeling (op een racer) dan die zich binnen de bebouwde kom beweegt met het geluid van een F16 ? die hoor je van 1km in de verte aankomen.
Ik zie dat niet alleen racers doen, maar dat doet er niet toe: als je met een groepje straat-legale motoren voorbij een doorsnee dijkwoning sukkelt, dan beleven bewoners overlast. Niet eens omdat het zeurpieten zijn, maar omdat het er veel zijn, die passeren. Op mooie dagen honderden (bijna) tegelijkertijd, die ook nog eens passeren op een afstand die kleiner is dan de afstand die bij een dynamische meting wordt gehanteerd.Ja en die enkeling (op een racer) dan die zich binnen de bebouwde kom beweegt met het geluid van een F16 ? die hoor je van 1km in de verte aankomen.
Dat vind ik juist irritant, evenals de wezenloze grijns van de bezitters.het lage gedonder van een 1600 cc V twin en daar hoor ik nooit wat over.
Serieuze vraag ; Vindt jij dat alleen bij racers ?
Het menselijke gehoor is het gevoeligst voor de geluiden die we zelf maken en in het gebied van 3500 a 4000 Hz zullen we het eerst gehoorschade oplopen.
De niet motorliefhebber zal dan ook het knetterende geluid van een tweetakt of het hoge gillende geluid van een hoogtoerige sportmotor als meer irritant ervaren dan het lage gedonder van een 1600 cc V twin en daar hoor ik nooit wat over.
Hoe kleiner de afstand hoe meer lawaai je hoort/registreert. Dat verklaard waarom - bijvoorbeeld, omdat het een racer is - een BMW S1000RR statisch (op 50 cm afstand gemeten) met de standaard uitlaat 103 dB(A) mag produceren, terwijl dat dynamisch keurig netjes beneden de 80 dB(A) blijft.
Een 1000cc supersport blijft dynamisch beneden de limiet omdat de gearing zo lang is. Hierdoor is het toerental bij het meetpunt (bijvoorbeeld 50 km/u in de 3e versnelling) extreem laag, evenals de geluidsproductie.Ik zie dat niet alleen racers doen, maar dat doet er niet toe: als je met een groepje straat-legale motoren voorbij een doorsnee dijkwoning sukkelt, dan beleven bewoners overlast. Niet eens omdat het zeurpieten zijn, maar omdat het er veel zijn, die passeren. Op mooie dagen honderden (bijna) tegelijkertijd, die ook nog eens passeren op een afstand die kleiner is dan de afstand die bij een dynamische meting wordt gehanteerd.
Hoe kleiner de afstand hoe meer lawaai je hoort/registreert. Dat verklaard waarom - bijvoorbeeld, omdat het een racer is - een BMW S1000RR statisch (op 50 cm afstand gemeten) met de standaard uitlaat 103 dB(A) mag produceren, terwijl dat dynamisch keurig netjes beneden de 80 dB(A) blijft.
Dat weet ik nog van de MF-nachtrit van een paar jaar terug.Ik zie dat niet alleen racers doen, maar dat doet er niet toe: als je met een groepje straat-legale motoren voorbij een doorsnee dijkwoning sukkelt, dan beleven bewoners overlast. Niet eens omdat het zeurpieten zijn, maar omdat het er veel zijn, die passeren.
Op mooie dagen honderden (bijna) tegelijkertijd, die ook nog eens passeren op een afstand die kleiner is dan de afstand die bij een dynamische meting wordt gehanteerd.
Zo’n V twin met drag- pipes vind ik anders ook behoorlijk vervelend, van die harde droge klappen als ze bij het terras wegrijden na het nuttigen van hun moccachinofrappalippilatté.Het menselijke gehoor is het gevoeligst voor de geluiden die we zelf maken en in het gebied van 3500 a 4000 Hz zullen we het eerst gehoorschade oplopen.
De niet motorliefhebber zal dan ook het knetterende geluid van een tweetakt of het hoge gillende geluid van een hoogtoerige sportmotor als meer irritant ervaren dan het lage gedonder van een 1600 cc V twin en daar hoor ik nooit wat over.
En in de zomer van die groepjes met solexen (zitten 2 Solex verhuurbedrijven in de buurt), en toeristen die niet kunnen en weten hoe ze moeten fietsen, en klassiek auto clubs en klassieke tractor clubs die voorbij komen.Ik ben in een boeren dorpje gaan wonen voor de rust, nou rijden er allemaal trekkers rond.
En allemaal andere enge apparaten....
tja jong ,t kost wat ,maar dan krijg je meer dan je wilEn in de zomer van die groepjes met solexen (zitten 2 Solex verhuurbedrijven in de buurt), en toeristen die niet kunnen en weten hoe ze moeten fietsen, en klassiek auto clubs en klassieke tractor clubs die voorbij komen.
En dan nog al die motoren.... ,
de makelaar had het over een ‘levendige hoek van het dorp’
Ik dacht dat hij een grapje maakte, we wonen tegenover de begraafplaats....
Ik doe mijn best Jan ik doe mijn best.
Motorrijders zijn luidruchtige, herrie makende kabaalveroorzakers. Tóch?
Snap ik en moet je niet willen, maar denk dat de vragtwaggel meer indruk maakt op kinderen.
Rutte zei het al deze week: We leven in een vol land en we zullen allen moeten inschikken....................
Waarom zegt ie niet gewoon dat ons land inmiddels te VOL is!
Zie ik gister een programma op TV dat 2 gehandicapten middels moderne IVF technieken samen toch een kind willen. WAAROM???
Is je leven dan alleen volmaakt als je een stel koters de wereld in schopt??
Ja en die enkeling (op een racer) dan die zich binnen de bebouwde kom beweegt met het geluid van een F16 ? die hoor je van 1km in de verte aankomen.
Niet zo vreselijk beperkt kijken!Voor een heleboel mensen wel blijkbaar, daar mag je alleen een mening over hebben.
Maar wat heeft het te maken met de overlast van herriepijpen onder een motor ?
GEEN BAL -> ON TOPIC MAAR WEER