Pak niet meer waterdicht..:(

m-peters

Die hard MF'er
25 jun 2010
258
0
Nijmegen
Ik heb bij termaat vorig jaar mijn motorkleren gekocht. Na een aantal keer wassen, is ie niet meer waterdicht. Nou blijkt dat ik het pak met speciaal spul had moeten wassen:( Balen! Eigen dikke schuld dus.

Vandaag met de zwaren regen/hagelbui was dat geen pretje! Op mijn verjaardag nog wel :]

Iemand tips hoe ik mijn pak (vooral broek/bovenbenen en mouwen van mijn jas) weer waterdicht kan krijgen? helpt het om alsnog met speciaal wasspul te wassen?

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
296001.jpg
 
jammer dat lukt niet meer, er is maar 1 oplossing ....... mijn oude waterdichte pak kopen voor weinig :Y


maat : XL
merk : DIFI
 
Hallo,

Mijn pak was na een aantal jaren ook niet meer geheel waterdicht.
m.n. in de ellebogen en in het kruis kreeg ik wat last van natte plekken.
Ik heb bij de bouwmarkt een spuitbus gekocht waarmee textiel weer waterdicht gemaakt kan worden. Dit werkte eigenlijk wel goed!
Er is van het merk Citin ook waterdicht vloeibaar te koop, dit kan je in je wasmachine doen. Je kan ook eens zoeken op het grote MF. Er zijn al meerdere fora gestart over dit onderwerp. Bijvoorbeeld deze:
kleding waterdicht(er) maken
Kleding opnieuw waterdicht maken

succes er mee!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij termaat vorig jaar mijn motorkleren gekocht. Na een aantal keer wassen, is ie niet meer waterdicht. Nou blijkt dat ik het pak met speciaal spul had moeten wassen:( Balen! Eigen dikke schuld dus.

Vandaag met de zwaren regen/hagelbui was dat geen pretje! Op mijn verjaardag nog wel :]

Iemand tips hoe ik mijn pak (vooral broek/bovenbenen en mouwen van mijn jas) weer waterdicht kan krijgen? helpt het om alsnog met speciaal wasspul te wassen?

Thanks!

Wat voor pak was dat dan :?
 
Of regenpak erover heen aantrekken. Mijn ervaring is dat als een pak echt niet meer waterdicht is, dat je het niet meer gaat lukken om dat te herstellen.
 
Hmm, weinig bemoedigends hier.. Eerst Smarkies68's oplossing proberen, voor het wassen. Anders idd maar regenpak standaard in tanktas leggen.. wel zonde.
 
Was het een pak met Goretex? Dat moet je eigenlijk helemaal niet wassen en bij hoge uitzondering met speciaal Goretex wasmiddel. Een paar wasbeurten in een jaar tijd is sowieso uit den boze.

Waterdicht krijg je het niet meer. Een spuitbus kan weliswaar de buitenkant van de jas waterafstotend maken maar het herstelt niet de Goretexlaag. Echte hoosbuien gaat het niet meer overleven. Als het pak verder nog goed is en je wil het nog niet afschrijven is een regenoverall eigenlijk de enige zinnige oplossing. En voor het volgende pak, gewoon niet meer wassen.
 
Was het een pak met Goretex? Dat moet je eigenlijk helemaal niet wassen en bij hoge uitzondering met speciaal Goretex wasmiddel. Een paar wasbeurten in een jaar tijd is sowieso uit den boze.

Waterdicht krijg je het niet meer. Een spuitbus kan weliswaar de buitenkant van de jas waterafstotend maken maar het herstelt niet de Goretexlaag. Echte hoosbuien gaat het niet meer overleven. Als het pak verder nog goed is en je wil het nog niet afschrijven is een regenoverall eigenlijk de enige zinnige oplossing. En voor het volgende pak, gewoon niet meer wassen.

Ah, van mijn Danedealer het compleet tegenovergestelde gehoord. De reden dat Goretex kan gaan lekken, is door vervuiling van het membraan. Een keer in de 3 maanden de wasmachine in met speciaal wasmiddel voorkomt dit.
 
Mijn regenpak is na 3 jaar ook niet meer water dicht :(

Er zit een gat in bij het kruis, en daar komt nu water binnen :X

Daar is vast geen spray voor? Alleen minder pilletjes nemen?
 
Ik heb mijn motorpak nog nooit gewassen.
Hooguit een keer met een vochtige doek afgenomen.

:X
De regen doet de rest
 
:^

idd, ik heb mijn rukka goretex nog nooit gewassen, gaat mischien dit of volgend jaar een keertje gebeuren onder het mom van, 1 keer kan geen kwaad en dan is hij ook gelijk weer schoon.
heb het trouwens al vanaf eind 2006 dus :)

maar ik heb het idee dat het geen goretex was maar een goedkopere variant.
want voor zover ik weet kan goretex gewoon bijna niet lekken.
wel verliest het zijn ademende werking heel snel als je het wast ja...

TS wat voor (merk) pak is het en hoe is het waterdicht gemaakt in de fabriek?
 
Ik heb me er eigenlijk bij neergelegd.
Ik neem een waterdichte zak met reserve kleding mee in mijn tanktas.

Komt weinig mee dat ik die kleding nodig heb omdat ik vaak geluk heb.
 
je pak niet wassen maar af en toe door een bui rijden om de vliegen eraf te spoelen :Y

laatst gewassen en 2 spuitbussen waterdicht meuk leeggespoten. hij is weer waterdichter maar bij een echte bui moet ik gewoon me regenpak aan.
 
Ik heb me er eigenlijk bij neergelegd.
Ik neem een waterdichte zak met reserve kleding mee in mijn tanktas.

Komt weinig mee dat ik die kleding nodig heb omdat ik vaak geluk heb.

Ligt altijd een droog shirt en een droge boxershort in mijn la op mijn werk :Y

Gelukkig verkopen wij in onze inpandige winkel werkkleding, dus een droge broek of trui is altijd zo gevonden :P
 
Spuitbustroep en wasmiddeltroep helpen echt niet...al die dingen al geprobeerd.
Helpt maar 1 ding; ouderwetsch inwaxen!
 
Ik heb ook weleens Harmisol gebruikt gebruikt om m'n pak weer waterdicht te maken. Hielp helaas niets. De goedkoopste en beste oplossing is regenkleding kopen.
 
Ah, van mijn Danedealer het compleet tegenovergestelde gehoord. De reden dat Goretex kan gaan lekken, is door vervuiling van het membraan. Een keer in de 3 maanden de wasmachine in met speciaal wasmiddel voorkomt dit.

Jouw danedealert wil je gewoon dat dure wasmiddel aansmeren..
 
Je kan gekozen hebben voor een goedkoper pak en geen goretex. die pakken blijven meestal maar een jaar of 2 waterdicht. Voordeel is dat je om de twee jaar een mooi nieuw pak kunt kopen. ( of wat meer uitgeven en een goede met goretex kopen.)
 
probeer eens je pak in te smeren met pure wasverzachter.

klinkt achterlijk, maar de ouderen onder ons weten waarschijnlijk wel dat ze daarmee vroeger ook tenten e.d. mee waterdicht maakten.

wie niet waagt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan