Parkeer boetes op de motor

nog nooit last van gehad, maar ik kom ook niet zo vaak in grote steden. Soms in Leiden of Haarlem, maar nog nooit problemen gehad.
 
Ja, ik, vandaag binnengekregen... Fijn strand bij wassenaar... 45 euro voor R315b, "Als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken."
Vaag toch?
Zie Post van Fritzz in topic 'Parkeerboete met de motor?!?'.


Je reed waarschijnlijk op voetgangersgebied :Y
en met een motor kan je niet parkeren in een parkeervak :N
je mag hem neerzetten op een stoep, met meer als 1.10 mtr tussenruimte :Y

en voor de topicstarter, je kan boetes krijgen zoals bv voor een E11/12 bord
verboden in te rijden voor motorvoertuigen
of C01/02 of C03/04 {tegen de rijrichting in} en ga zo maar door................. :]
Maar over het algemeen worden motoren gewoon niet zo gauw beboet :}

:W

ps: niet in elke stad is er een aparte p.plaats voor motoren :N
 
Laatst bewerkt:
Je reed waarschijnlijk op voetgangersgebied :Y
en met een motor mag je niet parkeren in een parkeervak :N
je mag hem neerzetten op een stoep, met meer als 1.10 mtr tussenruimte :Y

en voor de topicstarter, je kan boetes krijgen zoals bv voor een E11/12 bord
verboden in te rijden voor motorvoertuigen
of C01/02 of C03/04 {tegen de rijrichting in} en ga zo maar door................. :]
Maar over het algemeen worden motoren gewoon niet zo gauw beboet :}

:W

ps: niet in elke stad is er een aparte p.plaats voor motoren :N
BOA B|



;)
 
en met een motor mag je niet parkeren in een parkeervak :N
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :W

Verordening parkeerbelasting van de gemeente Hoorn:

parkeren: het gedurende een aaneengesloten periode doen of laten staan van een voertuig, anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van personen dan wel het onmiddellijk laden of lossen van zaken, op binnen de gemeente gelegen voor het openbaar verkeer openstaande terreinen of weggedeelten, waarop dit doen of laten staan niet ingevolge een wettelijk voorschrift is verboden.

Alleen als dit bord er staat
full


mag je alleen met de auto parkeren.
 
Je reed waarschijnlijk op voetgangersgebied :Y
en met een motor mag je niet parkeren in een parkeervak :N
je mag hem neerzetten op een stoep, met meer als 1.10 mtr tussenruimte :Y

en voor de topicstarter, je kan boetes krijgen zoals bv voor een E11/12 bord
verboden in te rijden voor motorvoertuigen
of C01/02 of C03/04 {tegen de rijrichting in} en ga zo maar door................. :]
Maar over het algemeen worden motoren gewoon niet zo gauw beboet :}

:W

ps: niet in elke stad is er een aparte p.plaats voor motoren :N


Nee, ik lag op het moment van de bekeuring op mn handdoekje op het strand. Was dus niet echt bestuurder van het voertuig op dat moment. Ik denk dat ik daar ook maar mijn bezwaar op baseer. Het is echt voor het parkeren dus, ik vond de bon dan ook tussen mijn zadel in geklemd. lees ook bij de verwijzing naar de andere topic, en check de foto.

Bijlage: kleiner.jpg
 
het schijnt dat je in scheveningen op de boulevard een parkeer boete krijgt met de motor :(

Klopt. Je kunt hem op twee plekken neerzetten. De noordkant (bij het Zwarte Pad) maar dan alleen betaald. Of aan de zuidkant, daar is een groot stuk weliswaar officieel niet echt gereserveerd voor motoren maar in de praktijk is het dat wel. Maar op een mooie dag is het daar wel erg druk.

Als je echt de boulevard oprijdt, dan heb je inderdaad een bekeuring te pakken. Ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen, als die boulevard volstaat met motoren word het wel een chaos.

Mike
 
Nee, ik lag op het moment van de bekeuring op mn handdoekje op het strand. Was dus niet echt bestuurder van het voertuig op dat moment. Ik denk dat ik daar ook maar mijn bezwaar op baseer. Het is echt voor het parkeren dus, ik vond de bon dan ook tussen mijn zadel in geklemd. lees ook bij de verwijzing naar de andere topic, en check de foto.
Post van R(emco)1 in topic 'Parkeerboete met de motor?!?'

Hoop dat dit wat duidelijkheid verschaft.
 
Als jij mij de wettekst laat zien dat je met een motorfiets niet in een parkeervak mag parkeren, dan geloof ik je.

Tot nu toe doe je niets anders dan roepen dat het niet mag, zonder enige verdere ondersteuning of verwijzing.
 
Daar heb ik nog geen prent voor gekregen, wel een prent overlaast gekregen voor het voorbij rijden van een file over de tram-busbaan.
met die !***!flik viel niet te onderhandelen, heb het maar beleefd aangepakt(bedankje heeft hij wel niet gekregen).
 
Als jij mij de wettekst laat zien dat je met een motorfiets niet in een parkeervak mag parkeren, dan geloof ik je.

Tot nu toe doe je niets anders dan roepen dat het niet mag, zonder enige verdere ondersteuning of verwijzing.
Hey MofkaP, geldt dat ook voor betaalde parkeervakken? En zo ja, waar laat je je kaartje?
O-)
 
Hey MofkaP, geldt dat ook voor betaalde parkeervakken? En zo ja, waar laat je je kaartje?
O-)
Of je moet betalen of niet dat hangt af van de tekst van de verordening parkeerbelasting van de gemeente (zie mijn verkeersquiz).

In sommige, oude wordt alleen gezegd dat auto's moeten betalen. In de nieuwere wordt gezegd dat voertuigen moeten betalen, daar valt de motor ook onder. In de parkeerverordening mag nooit staan dat alleen auto's mogen parkeren. De HR heeft bepaald dat een gemeente geen beperkingen kan opleggen die volgens de Wegenverkeerswet niet zijn toegestaan.

Waar je de ticket moet laten? Ja, heb ik eigenlijk geen antwoord op. Half onder je zadel? Meenemen met een verwijspapiertje op je motor dat je hebt betaald, dat je bang bent voor diefstal en de ticket daarom hebt meegenomen? Ik weet het niet hoe daarmee wordt omgegaan.
 
Of je moet betalen of niet dat hangt af van de tekst van de verordening parkeerbelasting van de gemeente (zie mijn verkeersquiz).

In sommige, oude wordt alleen gezegd dat auto's moeten betalen. In de nieuwere wordt gezegd dat voertuigen moeten betalen, daar valt de motor ook onder. In de parkeerverordening mag nooit staan dat alleen auto's mogen parkeren. De HR heeft bepaald dat een gemeente geen beperkingen kan opleggen die volgens de Wegenverkeerswet niet zijn toegestaan.

Waar je de ticket moet laten? Ja, heb ik eigenlijk geen antwoord op. Half onder je zadel? Meenemen met een verwijspapiertje op je motor dat je hebt betaald, dat je bang bent voor diefstal en de ticket daarom hebt meegenomen? Ik weet het niet hoe daarmee wordt omgegaan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nooit heb opgezocht, maar dat ik heb begrepen dat het enige wat in de wet stond was dat een motor in de 'goot' geparkeerd zou moeten worden - niet in een parkeervak dat voor drie-/vierwielers bedoelt is. En ik heb altijd doorgekregen dat je je motor op de stoep parkeert op zo'n manier dat er een rolstoel langs kan, dan kan er ook een kinderwagen langs en staat 'ie niet in de weg.

Al heb ik hem ook wel zo geparkeerd [overblijfsel van mijn koeriersverleden]:
Smal stoepje in de Warmoesstraat, eigenlijk zowiezo verboden gebied voor motorvoertuigen, al zeggen de motorsmerissen er nooit iets van als ik daar rondrij:
12115320-M.jpg

12115331-M.jpg

Wallen bij Geldersekade:
12115327-M.jpg
 
Gisterenavond nog op de boulevard in Scheveningen. We stonden met twee motoren in het voetgangersgebied (willens en wetens) geparkeerd omdat we de motoren in het zicht wilden hebben. Toen oom agent van zijn transalp afstapte ben ik even naar boven gelopen om te vragen of ie bonnen ging uitdelen (er stonden nog meer motoren) en dat was ie ook van plan. Aangezien we motor 3 en 4 in de rij waren zijn we snel opgestapt en er vandoor gegaan, met een knipoog van oom agent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan