Parkeerboete met de motor - winkelcentrum R315B

Dan ga ik toch jou kant kiezen mike... Ik snap jou gedachte wel hoe jij het interperteerd meanblueman maar ik ben het niet met je eens.

Ik heb er niet voor geleerd maar de persoon die naast me zit wel dus Jan b en k1100 het is niet zo dat ik alleen lees wat ik voor mijn neus heb er zit wel degelijk goed geïnformeerde basis achter, alleen heb ik wel geleerd kritisch te zijn en niet gelijk maar te geloven wat iemand zegt die het meestal bij het rechte eind heeft.

Maar ik denk niet dat we daar zo op het forum uit gaan komen maar wie weet dat we het daar op een later tijdstip nog eens over kunnen hebben.

Gr Rolf
 
Dan ga ik toch jou kant kiezen mike... Ik snap jou gedachte wel hoe jij het interperteerd meanblueman maar ik ben het niet met je eens.

Ik heb er niet voor geleerd maar de persoon die naast me zit wel dus Jan b en k1100 het is niet zo dat ik alleen lees wat ik voor mijn neus heb er zit wel degelijk goed geïnformeerde basis achter, alleen heb ik wel geleerd kritisch te zijn en niet gelijk maar te geloven wat iemand zegt die het meestal bij het rechte eind heeft.

Maar ik denk niet dat we daar zo op het forum uit gaan komen maar wie weet dat we het daar op een later tijdstip nog eens over kunnen hebben.

Gr Rolf

We hebben inmiddels meerdere onderwerpen uitgekauwd, ik weet dus even niet over welk punt we het hebben :+

Het eerste punt waren Mike en ik het helemaal met elkaar eens, jij vond alleen dat wij beiden ongelijk hadden.
Heb je daar nog iets over te zeggen dan ?
 
Je word niet gezien als voetganger, jij, met motor aan de hand, dient je te gedragen als voetganger.

En ik zie gelukkig maar weinig voetgangers met een helm op.

Tijd voor een helmplicht voor voetgangers. Misschien ook gelijk een fluo hesje i.v.m. de betere zichtbaarheid in het donker. Ik vind ook dat ze honden verplicht moeten voorzien van reflectiestrepen. Chiwawa's uitgezonderd overigens. Nu ik er over nadenk moeten ze voetgangers maar gewoon gaan verbieden. Veels te gevaarlijk die lui.
 
Tijd voor een helmplicht voor voetgangers. Misschien ook gelijk een fluo hesje i.v.m. de betere zichtbaarheid in het donker. Ik vind ook dat ze honden verplicht moeten voorzien van reflectiestrepen. Chiwawa's uitgezonderd overigens. Nu ik er over nadenk moeten ze voetgangers maar gewoon gaan verbieden. Veels te gevaarlijk die lui.


:N :N

Fluo hesje geeft een goed mikpunt. :+
 
Lezen zoals het je uitkomt wil niet zeggen dat het ook zo is.
Dat de regels van een voetganger van toepassing zijn neemt niet weg dat je een bestuurder van een motorvoertuig bent en blijft.

Dat betekent dat iemand zonder rijbewijs A een motor niet aan de hand zou mogen nemen.
 
Wat de topic starter vergeet te vermelden is dat aan het begin van het winkelgebied heel duidelijk borden staan dat er geen fietsen etc. meegenomen mogen worden na dat punt. Ik vind het dus volkomen logisch dat er een boete uitgeschreven is.

Ik kan je trouwens waarschuwen dat ze in dat gebied erg actief zijn qua diefstal van motoren.
 
Wat de topic starter vergeet te vermelden is dat aan het begin van het winkelgebied heel duidelijk borden staan dat er geen fietsen etc. meegenomen mogen worden na dat punt. Ik vind het dus volkomen logisch dat er een boete uitgeschreven is.

Dan is inderdaad relevante informatie. Nou is een fiets geen motor maar ik geef TS toch weinig kans bij de rechter.
 
Dan is inderdaad relevante informatie. Nou is een fiets geen motor maar ik geef TS toch weinig kans bij de rechter.

Volgens mij is de strafbare handeling dan het passeren van zo'n bord met een fiets aan de hand. Dat is m.i. iets anders dan een motor die onbeheerd staat geparkeerd.....
 
Volgens mij is de strafbare handeling dan het passeren van zo'n bord met een fiets aan de hand. Dat is m.i. iets anders dan een motor die onbeheerd staat geparkeerd.....

Dat klopt, maar er is ook ergens een uitspraak gedaan waar iemand een boete had voor een verkeerde geparkeerde auto op een weg met geslotenverklaring. Zijn verweer was ook dat hij de auto daarheen had kunnen duwen maar de rechter ging daar niet in mee, je mag er niet komen dus mag je er ook niet parkeren.
 
Dat klopt, maar er is ook ergens een uitspraak gedaan waar iemand een boete had voor een verkeerde geparkeerde auto op een weg met geslotenverklaring. Zijn verweer was ook dat hij de auto daarheen had kunnen duwen maar de rechter ging daar niet in mee, je mag er niet komen dus mag je er ook niet parkeren.

Die kende ik nog niet.
 
Ik werk in een mediazaak in winkelcenterum nieuwegein. Ik parkeer echt al zeker een half jaar lang netjes mijn motor naast de saturn, waar absoluut geen hinder is het is wel voetgangersgebied.

Nu heb ik een bon gehad, a 97E voor het parkeren daar. Heeft iemand enig idee of in beroep gaan zin heeft?

Meldcode was R315B

Zeker een half jaar ,...50 cent per dag.... das niet duur,....

Parkeerde 15 minuten in Valkenburg , dat is 360€ per uur , dat is wel duur...

Zou gewoon betalen , en blij zijn dat je zeker 183 keer geluk had..... })
 
Dat klopt, maar er is ook ergens een uitspraak gedaan waar iemand een boete had voor een verkeerde geparkeerde auto op een weg met geslotenverklaring. Zijn verweer was ook dat hij de auto daarheen had kunnen duwen maar de rechter ging daar niet in mee, je mag er niet komen dus mag je er ook niet parkeren.

Waar mensen al niet voor in beroep gaan :')
Zelf ook eens zoiets meegemaakt bij DWL.

Gewoon het bord niet gezien, of het was uit gewoonte dat ik er in ben gereden omdat ik dat met de vrachtwagen ook deed. ( ontheffing )

Betaald, is leergeld.
 
Ik had in Amstelveen dezelfde situatie en daar is het beroep wel geslaagd. Ik heb aangegeven dat in de APV niet is aangegeven dat er geen motoren op het trottoir mogen worden geparkeerd, ook niet op de plaats van de vermeende overtreding die wel in een voetgangersgebied ligt. Voor scooters en fietsen zijn er stallingsmogelijkheden, voor motoren niet. Motoren mogen ook niet in de parkeergarage aldaar.

De overlast van soms honderden fietsen en tientallen scooters is niet te vergelijken met die van een enkele motor. Ik vind dat een boete alleen terecht is als je de vrije doorgang blokkeert of anderszins asociaal staat.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, maar er is ook ergens een uitspraak gedaan waar iemand een boete had voor een verkeerde geparkeerde auto op een weg met geslotenverklaring. Zijn verweer was ook dat hij de auto daarheen had kunnen duwen maar de rechter ging daar niet in mee, je mag er niet komen dus mag je er ook niet parkeren.

Vind ik ook een andere situatie want ten eerste wordt er in het RVV geen situatie gelegaliseerd waarbij je een auto aan de hand mag meevoeren en het is zeer onwaarschijnlijk dat duwend een auto ergens plaatsen gebeurt omdat het fysiek vrijwel onmogelijk is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan